Şimdi Ara

İsveç, elektrikli otobüs ve kamyonları şarj eden yol inşa edecek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
1
Favori
619
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • Elektrikli otomobil otomobillerin en büyük dezavantajlarından biri, şarj ederken harcanan zaman olarak gösterilse de, günümüzde şarj istasyonu ihtiyacı problemi de en az bu durum kadar can sıkıcı diyebiliriz. Ancak İsveç hükümeti, bu konuyla ilgili bir çalışma başlatarak, elektrikli otobüs ve kamyonları şarj eden bir yol inşa edeceğini açıkladı.

     


    Emisyon sorununu da çözecek


    Visby şehri ile İsveç'teki Gotland Adası'ndaki havaalanı arasında inşa edilecek bu 1.6 km uzunluğundaki yol, Electreon firması tarafından geliştirilen teknolojiler kullanılarak inşa edilecek. Yaklaşık olarak 12.5 milyon dolara mal olacak bu projenin bedeli ise İsveç hükümeti tarafından finanse edilecek.


    Electreon'un iş geliştirme başkan yardımcısı Noam Ilan konuyla ilgili olarak yaptığı açıklamada, bu yolun havaalanına seyahat eden yolcular için kullanılacağını belirterek: "Ağır bir kamyonun veya otobüsün ilk kez, yoldan kablosuz olarak şarj olabilmesi heyecan verici. Bu çalışmaları kanıtladığımızda, uzun mesafeli kamyon taşımacılığından kaynaklanan büyük emisyon sorununa en mükemmel ve uygun maliyetli çözümü getirebileceğiz." ifadelerini kullandı. Herşeyin planlara uygun olarak gerçekleşmesi durumunda ise İsveç'te 2 bin km uzunluğunda, elektrikli şarjı destekleyen yeni bir yolun inşasına da başlanacağı belirtildi.

      







  • Uçan arabalar ne zaman gelecek yol arabayı şarj edecekte kaplumbağa kavağa çıkacakta. Ara sıra fal burç haberleri de yapın daha gerçekçi olur

  • En mantıklısı buydu. Bu şekilde pil derdinden de kurtulmuş olacaklar.

  • El oğlu durmuyor, çalışıyor...

    Bizimkiler de boş durmuyor; oy sayıyorlar, ayran içiyorlar, lahmacun yiyorlar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yenilik bu olsa gerek.

  • elektrikli araçlar için özel ve güzel bir gelişme.o 2 bin km'lik yol yapılırsa muhteşem olur.umarım bizde de bu tarz yeni yollar yapılabilir.gerçi şuan elektrikli araçlar çok pahalı ülkemizde ama belki gelecekte ucuzlar,kim bilir :D

  • Hangi seviye bu ?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ceqa

    Hangi seviye bu ?
    Hangi seviye derken...?

    Resimlere bakıp otonom seviyesinden bahsediyorsunuz herhalde. İçeriği okumadınız belli ki.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 17 Nisan 2019; 15:55:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • toprak yolda ne olacak hep sistemin içinde kal mı bu durum

  • Milletin yaptığı plan ve projelere bak bizim ülkede seçilmiş insanların mazbataları bile verilmiyor.

  • Adamlar harbi yol yapıyor...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulentcandan

    Hangi seviye derken...?

    Resimlere bakıp otonom seviyesinden bahsediyorsunuz herhalde. İçeriği okumadınız belli ki.

    Alıntıları Göster
    offf of gelişmişlik anlamında şunu açıklamak bile utanç verici

    Hani diyorum bu hangi seviye yoldan kablosuz olarak şarj edilebilmesi falan filan boşver sen
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ceqa

    offf of gelişmişlik anlamında şunu açıklamak bile utanç verici

    Hani diyorum bu hangi seviye yoldan kablosuz olarak şarj edilebilmesi falan filan boşver sen

    Alıntıları Göster
    Falan filan, Inter Milan edilebilmesi...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Onlar da yol yapıyor, biz de yol yapıyoruz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • muammer816 M kullanıcısına yanıt
    elektriksiz yol fiyatlarına bakarsan elektrikli yolun benzinle gitmekten çok daha pahalıya geleceğini görürsün bizim ülkemizde.

  • Otobüslerin zaten maksimum 40-50 kilometrelik rotaları vardır. Tüm yol boyunca şarj etmek yerine, duraklarda şarj sağlamak çok daha mantıklı ve ucuz maliyetli olacaktır bence.
  • Elektrik kullanımını nasıl tespit edip faturalandıracaklar? Zor olan kısım burası.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Morphinz

    Elektrik kullanımını nasıl tespit edip faturalandıracaklar? Zor olan kısım burası.
    O kısmı kolay aslında. Bugün telefonlarımızda kullandığımız NFC teknolojisine benzer şekilde olur, aracın ne kadarlık şarj aldığı sisteme aktarılır ve bakiyeden otomatik olarak düşülür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 19 Nisan 2019; 21:10:8 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulentcandan

    O kısmı kolay aslında. Bugün telefonlarımızda kullandığımız NFC teknolojisine benzer şekilde olur, aracın ne kadarlık şarj aldığı sisteme aktarılır ve bakiyeden otomatik olarak düşülür.

    Alıntıları Göster
    Elektrik sadece NFC'den gelen bir doğrulama sonrası aktarılmaya başlarsa dediğiniz olabilir fakat bu mümkün değil.
    Belirli aralıklara checkpointler koyulup o checkpoint'de doğrulama yapıldığında önündeki 50m'lik hatta elektrik akımı başlatılabilir fakat aynı anda aynı hattın üzerinden geçen diğer insanlara ne yapacaksın?
    Bu yükün altından kalkmak öyle kolay değil.
    Ülkemizdeki kaçak kullanımı göz önüne alın daha bunun önüne geçemiyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Morphinz

    Elektrik sadece NFC'den gelen bir doğrulama sonrası aktarılmaya başlarsa dediğiniz olabilir fakat bu mümkün değil.
    Belirli aralıklara checkpointler koyulup o checkpoint'de doğrulama yapıldığında önündeki 50m'lik hatta elektrik akımı başlatılabilir fakat aynı anda aynı hattın üzerinden geçen diğer insanlara ne yapacaksın?
    Bu yükün altından kalkmak öyle kolay değil.
    Ülkemizdeki kaçak kullanımı göz önüne alın daha bunun önüne geçemiyorlar.

    Alıntıları Göster
    Şöyle düşünün; her aracın kendi özel kimliğiyle kablosuz şarj yoluna ne kadar girdiği (dolayısıyla ne kadar şarj aldığı) NFC gibi bir kablosuz iletişim şekliyle sürekli kayıt altına alınır. Yolun sonunda toplamdaki tutar ise aracın kimliğinin bakiyesi den düşülür. Checkpoint olarak düşünmeyin, kablosuz olarak anlık ve sürekli iletişim şeklinde olduğunu düşünün.
    Araştırmadım ama çok zor bir şey olmasa gerek bu sistem. Belki de halihazırda başka bir alanda kullanılıyor bile olabilir. Forumda bu konu hakkında bilgisi olan yazılım ve elektronik eğitimi almış olanlar varsa mutlaka bir açıklama getirirler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.