Şimdi Ara

Uber, Türkiye’de özel araçlarını azaltıp taksilere odaklanacak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
0
Favori
1.643
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • Taksi alternatifi olarak doğan Uber hizmeti ülkemizde sürekli farklı tartışmalara yol açtı. Bu tartışmalar taksiciler ve Uber şoförleri arasında kavgalara kadar vardı. Firma bugün yaptığı açıklama ile Uber XL hizmetinin araç sayısını önemli miktarda azaltacağını belirtti. Çalışmalarına sarı taksi odağında devam edecekler.

    “Mevcut durum Uber XL hizmeti verilmesini mümkün kılmıyor”


    Uber XL, 8+1 kişilik özel araçlarla sunulan hizmeti kapsıyordu. Henüz İstanbul harici illerde kullanılamasa da müşterilerin en çok tercih ettiği araçlar bunlardı. Hatta ulaşımda Uber tercih edilmesinin ana sebeplerinden biri bile denebilir. Bu hizmeti önemli ölçüde azaltmaktan kasıt büyük ihtimalle yavaş yavaş tamamen sonlandırılması olacak.


    Ayrıca Bkz.Yerli kripto birimi Almeela artık POS cihazlarında

    Tabii ki bu durum firmanın ülkemizden ayrılması anlamına gelmiyor. Daha önce de aktardığımız gibi sarı taksi hizmetlerinin devam edeceğini belirttiler. Firmanın açıklaması tam olarak şu şekilde:


    “Şu anki mevcut durum, Uber XL ürünü ile sağlıklı bir hizmet verilmesini mümkün kılmadığından, önümüzdeki dönemde Uber XL küçülerek devam edecektir. Uber Türkiye'ye olan bağlılığını korumaktadır, sektör ile yaptığımız çalışmalarımıza ve taksi ürünümüzü aynı şekilde sunmaya devam edeceğiz. Türkiye'deki şehirlerin Uber gibi yenilikçi teknolojilerin sunduğu yararlardan faydalanabilmesini sağlayan yeni çözümler bulmak için tüm yerel paydaşlarla beraber çalışmak istiyoruz.”



    Ayrıca “Uber vergi vermiyor.” söylentilerine değinen firma, e-fatura sistemine geçildiğini ve KDV’nin direkt olarak Türk vergi kurumlarına ödendiğinin altını çizdi. Kısacası Uber’in popüler hizmeti Uber XL azaltılarak yola sarı taksilerle devam edilecek.








  • Hiç iyi bir haber değil. Taksiye alternatif diye tercih ediyorduk. Eğer bir de o sarı taksiler için hava parası ödeyeceklerse, yazık olmuştur.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • vatandaşın menfaatine yarayacak ne varsa, ortadan kaldırmaya ant içmişler.

  • bu şekilde bir manası yok bitaksi gibi takılacak anlaşılan. biraz daha kaliteli olur ancak çok bir şey değişmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi [Eren] -- 9 Nisan 2019; 10:50:34 >
  • Fırsatçı, sıfır hizmet anlayışı taksicilerden kurtulmak için kullanıyorduk yine taksiye döndü. Resmen legal kölelere döndük, seçim hakkı yok, alternatif yok. Birileri ne isterse o bunlardan kazançlı çıkanda onlar.

  • taksici zihniyeti değişmediği sürece uber'de gelse aynı, züber'de gelse aynı.

  • Korsan taksicilikten bıktılar demekki :)

  • Yazık oldu

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • esmerbuyucu kullanıcısına yanıt
    Uber in şu an zaten ciddi miktarda sarı taksi sürücü ortağı var.

    Neden hava parası ödesin adam. Dünya da en çok bilinen online taşımacılık uygulaması.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kanunlar kurallar var. Zamanında cuzi fiyatlara belediyenin dağıttığı taksi plakaları 1,5-2 milyara satılıyorsa o fırsatçılar yüzünden.

    Her canı isteyen istediği yerde yolcu taşısa yada bişey satsa bu karmaşayı kim denetleyecek.
    Senin menfaatine olan şey başkasına (taksiciye) zarar veriyorsa etik değildir.

  • Türkiye de taksi lobisi devletten daha güçlüdür diye boşuna demiyoruz. Şekil a da seçim öncesi duvardaki resmi görüyorsunuz. Yıldırım var

    Uber, Türkiye’de özel araçlarını azaltıp taksilere odaklanacak

    Seçimden sonra işler değişti. Ziyaretçiler de değişti. Duvardaki resimler de gitti.

    Uber, Türkiye’de özel araçlarını azaltıp taksilere odaklanacak

    Imamoğlu da bir şey yapamayacak. Hatta ilk dört ay içinde size söyleyim taksimetre ücretine sağlam bir zam getirecek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • XL araç sahipleri birleşip en azından kendi sistemlerini kurmaya çalışsınlar. Bir ara XL araç sayısı 10 binleri görmüş. Aldıkları aracın sıfırı 200-300 bin. Araca verdiklerinin %1'ini sistem kurmaya harcasalar epey yol alırlar.
    Tabi önemli olan yasalara uygun hareket edebilmek.

  • mcrew kullanıcısına yanıt
    Careem sarı taksiler için hava parası ödüyordu. Bu yüzden taksiciler odasıyla bir partnerlik içerisindelerdi. Uber satın alınca taksiciler odası sırtını döndü. Bu satın alımda hava paraları yok mu sanıyorsun, ha varsa da Uber'e dokunmaz ama bu hava parası çarkına destek sağlar. Hava paralı araçlar haliyle Uber'e geçti.

    Dünyanın en büyüğü ama XL araçlar için sağlıklı bir hizmetin verilemeyeceği koşuluna varmışlar. Yeterince açık değil mi? Sürücü ortaklığı XL için de yapılıyordu ama sonuç bu. Uber kalır zaten ona bir şey diyen yok ama ADI kalır. Zaten verdikleri hizmet fazlaydı bile.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • AKP yüzünden piyasada esnaf kalmadı yaw ! :)

  • esmerbuyucu kullanıcısına yanıt
    Careem iteo başkanı ile anlaşma yaptı. Zaten uber careem i satın alınca ieto başkanı anlaşmayı bitirdi. Uber in sarı taksi dernekleri ve odaları ile herhangi bir anlaşması yok.

    Uber sistemine Ticari taksi şoförü giriyor. Form dolduruyor. Uber de sarı taksi şoförü oluyor. Bunun için uber hava parası falan ödemiyor. Zaten sarı taksiden bir kazancı da yok. Komisyon almıyor. 2 bin in üzerinde şu an uber sarı taksi sürücüsü var İstanbul da.

    Bitaksi komisyon alıyor o bile hava parası odemiyor. Uber niye ödesin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Demek ki dava aleyhlerine sonuçlanacak taksilere geçtik bizde diyip kalmaya çalışacaklar.



    Bu arada şu dava zamanlarında CHP’den milletvekilleride destek için taksicilerle adliyenin önünde bekliyorlardı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dr20mouse -- 9 Nisan 2019; 12:16:13 >
  • kaliteli hizmet bu ülkede tutmuyor
  • kenbalx K kullanıcısına yanıt
    İstanbulda plaka işi çok eskiden dağıtılmış o zamanlar şöförler dışında satışı yasak kuralı koyulsaydı bu yatırımcıların eline geçmezdi.

    Parası olup Faizle uğraşmak istemeyen taksi plakası aldı.


    Bu yine bir kesim yakın zamanda Türkiyenin heryerinde plaka sistemi olmayan her ilçe belediyeleri de taksi plakası dağıttı.

    Bizim memlekette hatırlıyorum belediye 6.000 liradan 80 tane plaka dağıtmıştı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mcrew kullanıcısına yanıt
    Normal hocam çünkü plakalar zenginlerin elinde zenginlerle uğraşacak güç malesef devletimizde yok şuanda. Ekonomik olarak iyileşmediğimiz sürece uğraşmayacaklardırda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • interwap kullanıcısına yanıt
    Yasaya uygun olmaları için maalesef plaka satın almak zorundalar.

    Başka türlü yasallığı yok. Taksi olarak tek yol taksi plakası.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.