Şimdi Ara

Yeni Ford Puma'dan ilk resmi görsel geldi: Bu yıl satışa sunulacak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
2.552
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  

    Amsterdam’da düzenlediği GoFurther etkinliğinde 16 elektrikli araç modelinin duyurusunu yapan ABD’li otomotiv devi, yeni crossover’ı Ford Puma’nın da ilk görüntülerini paylaştı. 90’lı yılların spor coupe’siyken SUV esintileri taşıyan bir crossover’a evrilen Ford Puma’nın bu yıl tanıtılması bekleniyor.
     

    Avrupa’da SUV ve türevlerine ağırlık vermeye başlayan otomotiv devinin yeni modeli Ford Puma, şirketin ürün gamındaki EcoSport ve Kuga modelleri arasında kendine yer bulacak. 2019 yılı bitmeden satışa sunulacağı açıklanan Ford Puma, şirketin Romanya’da bulunan Craiova Fabrikası’nda üretilecek. Şimdilik yalnızca ipucu görseli ve bazı özellikleri paylaşılan araç, iddiaya göre sınıfının en kullanışlı ve büyük bagajına sahip olacak.

     
     

    Ford Puma’nın paylaşılan ipucu görselinden aracın detayları anlaşılamıyor. Fakat ön taraftaki kendine özgü yüksek konumlandırılan farlar ilk bakışta dikkat çekiyor. Entegre LED gündüz farlarının da “G” harfine benzediği görülüyor. Kuga’dakine benzer bir radyatör ızgarasına sahip olacağı az da olsa belli olan Ford Puma’nın arkaya doğru yükselen omuz çizgisi de camları biraz küçültmüş gibi görünüyor.

    Ford'un duyurduğu araçlar 

    Sınıfının en kullanışlı ve en büyük bagajına sahip olacak 

    Müşteri geri bildirimleri dikkate alınarak geliştirildiği söylenen Ford Puma’nın kabin tasarımına dair henüz bir bilgi yok. Fakar ABD’li üretici, aracın yüksekliğine dikkat çekmek adına bagaja iki adet golf çantasının dikey olarak yerleştirilebildiğini söylüyor. Ayrıca, kullanıcı beklentilerini karşılamak için yenilikçi çözümlerle tasarlanan bagajın 456 litre hacim sunacağı da verilen bilgiler arasında.

     

    Ford Puma, 48 Volt'luk hafif hibrit sistemle sunulacak 

    Ford Puma, EcoBoost Hybrid teknolojisi adı verilen 48 Volt hafif hibrit sisteme sahip olarak gelecek. Bu sistemde 1.0 litre EcoBoost benzinli motor, entegre kayış tahrikli marş motoru/jeneratör ve 48 Volt’luk hava soğutmalı lityum iyon batarya mevcut. Frenleme sırasında bataryayı dolduran bu sistem, hızlanma gibi durumlarda da benzinli motora ilave tork desteği sağlıyor. Böylece yakıt verimliliği ve performans bir arada sunuluyor. Ford Puma’nın beklenen yakıt tüketimi 5.4 lt/100 km, CO2 salınımı ise 124 g/km olarak açıklandı.

     
    Yeni Ford Puma crossover'ın 2019 yılı bitmeden satışa sunulacağı söyleniyor. 2020 yılının ilk yarısında Türkiye'ye gelmesi de muhtemel. Aracın fiyat bilgisi ve diğer tüm detayları lansmanda belli olacak.
     



  • B sınıfı SUV olan hafif hibrid (mild hybrid) 1.0 motorlu bir cihazda 456 litre bagaj, bence oldukça heyecan verici. Türkiye şartlarında LPG uyumluluğu da önemli tabi, sorunsuz LPG takılabilirse tadından yenmez :)

  • Daha detaylı resim yokmuydu aracın görseli hiç gözükmüyor 😀

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bloodin kullanıcısına yanıt
    Hem hibrid hem de 1.0 araca lpg takmak. Şaka yapıyorsundur umarım.

  • alaz1903 kullanıcısına yanıt
    Takarsın arkadaş, neden öyle deyip geçiyorsun, fabrika verisi 5.4 lt olan araç 6.5 lt rahat yakar, lpg ile 8 olsun hadi, kilometreye 45 kuruş yakmak var, 26-27 kuruş yakmak var...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ayakkabı sandım.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Pumadan ziyade pisi pisiye benziyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ford klasını konusturacak sanırım. Yeniden?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Turk.Navy

    Daha detaylı resim yokmuydu aracın görseli hiç gözükmüyor 😀
    Şöyle bir şey olacağa benziyor...


    Yeni Ford Puma'dan ilk resmi görsel geldi: Bu yıl satışa sunulacak

    https://www.autoexpress.co.uk/ford/puma/107240/new-2020-ford-puma-prices-announced

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende puma ferrari,bmw ve mercedes modeli var.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Black Code

    Şöyle bir şey olacağa benziyor...




    https://www.autoexpress.co.uk/ford/puma/107240/new-2020-ford-puma-prices-announced

    Alıntıları Göster
    Kuga çok benziyor

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bloodin

    Takarsın arkadaş, neden öyle deyip geçiyorsun, fabrika verisi 5.4 lt olan araç 6.5 lt rahat yakar, lpg ile 8 olsun hadi, kilometreye 45 kuruş yakmak var, 26-27 kuruş yakmak var...
    Size katılıyorum. Ayrıca hafif hibrit için değil de onun daha üstü olan fişli hibrit için lpgnin çok çok daha mantıklı olduğunu düşünüyorum. Yüksek batarya kapasiteli hibrit modellerde üç koşuldan biri gerçekleşirse içten yanmalı devreye girer: 1) İçten yanmalı motorun sıcaklığı yağlamanın düşeceği sıcaklığa inip çalıştığı zaman bir kez daha ısınana kadar ömründen yiyeceği durumda. 2) Pilin bittiği durumda 3) Elektrik motorunun eğer tam güç istenirse istenilen gücü verememesi durumunda

    LPG ile çok büyük oranda 1. Maddeyi elersiniz. LPG benzine göre çok daha sıcak yanan ve yandığı zaman parçaları yağlamayan bir yakıttır. LPG motoru kurutur, rölantiyi bozar, parçaları aniden ısınıp soğumaya maruz bıraktığı için orta vadede kompresyon kaçağına neden olur, motorda verim kaybı olur demelerinin sebebi yukarıda açıkladığım sebeptir. Yağlama sorununun önüne geçmek için zaman içinde kitçiler lpg ile beraber soğutucu/yağlayıcı etkisi olsun diye biraz da benzin püskürtmeyi düşündüler ve uyguluyorlar. Fabrika çıkışlı olanlarda ise sıcaklığa dayanacak parçalarla standart parçaları değiştiriyorlar ve tam uyumlu motoru garantili bir şekilde satıyorlar. Ne kadar gaza çok basarsanız lpgli araçta o kadar çok benzin yersiniz. Eski brc kitli aracımızda tapagaz gidip benzin ibresinin nasıl sıfıra doğru koştuğuna defalarca şahit olmuş ve babamın surat ifadesinden onun da şahit olduğuna kanaat getirmişliğim var Gaza az bastığınızda ise neredeyse benzin kullanmıyor gibi bir şey. Çok çok düşük miktarlara iniyor. 10 bin kilometrede bir depo desem abartmış olmam sanırım. Bakımdan bakıma

    Hibrit bu noktada performans ihtiyacı olunca motora düşen yükü azaltacağı için motor yüksek oranda lpg yakacak ve sürekli istenilen sıcaklıkta kalacaktır.

    Son zamanlarda bataryadaki büyük devrim haberlerinin yanında ısıdan elektrik üreten nanometrik hassasiyetli kaplamalar geliyor haberleri de insanları hayallerin büyülü dünyasına sokuyor. Eğer bu hayal gerçek olursa hibrit arabalarda verim rekorları kırılır. İçten yanmalı motorun aşırı miktarda enerjiyi ısı olarak dışarı bırakması verimsizliğinin başlıca nedeni.

    Ekleme: Emisyondaki rahatlık da cabası.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CVenturas -- 4 Nisan 2019; 20:4:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.