Şimdi Ara

Türk Hava Yolları, 157 kişinin öldüğü kazanın ardından Boeing 737 MAX uçuşlarını durdurdu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
78
Cevap
1
Favori
4.838
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  

    Etiyopya Havayolları’na ait Boeing 737 MAX 8 tipi yolcu uçağı geçtiğimiz Pazar günü havalandıktan 6 dakika sonra düşmüş, bu üzücü kazada mürettebat dahil toplam 157 kişi yaşamını yitirmişti. Boeing 737 MAX 8 tipi uçağın son beş ayda iki kez benzer nedenlerle düşmesi dünya genelinde endişeye sebep olmuştu. Kazada 8 vatandaşını kaybeden Çin’de 737 MAX 8 uçuşları durdurulmuştu. Boeing 737 MAX 8'in uçuşlarını askıya alan ülkelerin sayısı arttı. THY'den yapılan son dakika açıklamasıyla da uçuşların durdurulduğu ifade edildi.
     

    Uçuşlar 13 Mart itibarıyla durduruluyor

    THY Basın Müşaviri Yahya Üstün tarafından yapılan açıklamada Boeing 737 MAX tipi yolcu uçaklarının uçuşunun durdurulduğu belirtildi. Üstün, yaptığı açıklamada "Filomuzda bulunan 12 adet Boeing 737 MAX tipi yolcu uçağının operasyonları, 13 Mart itibariyla ikinci bir karara kadar durdurulmuştur. Kamuoyuna saygıyla duyurulur" ifadelerine yer verdi.
     

    Etiyopya’da yaşanan kazanın ardından Boeing 737 MAX 8 uçuşlarını durdurma kararı alan ülkelerden biri de Avustralya oldu. Alınan kararla birlikte bu uçakların Avustralya’dan kalkması veya Avustralya’ya inmesi geçici olarak yasaklandı. Avustralya Sivil Havacılık Kurumu’ndan yapılan açıklamada “güvenlik risklerinin yeniden gözden geçirilmesinin ardından elde edilecek bilgilerin bekleneceği” belirtildi.

     
     

    Birleşik Krallık da Boeing 737 MAX 8 tipi yolcu uçaklarının kullanımını askıya alan ülkelerden biri oldu. Sivil havacılık Kurumu’ndan yapılan açıklamada söz konusu uçakların hava sahasına girişinin geçici olarak yasaklandığı duyuruldu. Boeing 737 MAX 8 tipi yolcu uçağı ile ilgili önlem alan ülkeler arasına daha sonra Brezilya, Arjantin ve Malezya da katıldı.

     

    İşte uçuşları durduran ülkelerin listesi:

    • Avustrayla
    • Birleşik Krallık
    • Brezilya
    • Çin
    • Arjantin
    • Malezya
    • Endonezya
    • Hindistan
    • Singapur
    • Meksika
    • Güney Kore
    • Etiyopya
    • Güney Afrika
    • Vietnam
    • Cayman Adaları







  • Bakın pilotaj hatası olma olasılığı yok demedim cümlelerimde yüksek ihtimalle pilotaj hatasına değinmişsiniz sebebini merak ettim. Havacıyım meslek olarak sizi biraz aydınlatayım. Siz yüzlerce kez uçtunuz ben binlere kez uçurdum. Uçakta motorlar yeniden konumlandırıldı ve motorlar daha fazla itiş gücüne sahip ve buda burnu havaya kaldırıyordu bu sebepten ötürü uçağı denge de tutmaya yarayacak bir sistem geliştirmeye kalktılar. İsmi Maneuvering characteristics augmentation system (MCAS). Otomatik stall önleme sistemi. Bugüne kadar tamamen mekanize olan sistem Airbus gibi bir sistem kullanmaya kalktı fakat işe yarayıp yaramadığı konusunda tartışmalar var ve kazaya sebep olanın bunun olduğu ön görüsündeler. Daha geniş kısımları var özet geçebildiğim kısmı bu kadar saygılar.
    Ülkeyi kötüleyen yok. 6 ayde 2 ölümcül kazası olan bir model ve DHMİ olsun THY olsun kimse "Bir dakika ne oluyor" demiyor.

    Başka bir konuda ben de eleştirdim. Çatır çatır ülkeler uçuş yasaklamaları aldılar. Biz neyi bekledik peki?

    Her eleştiri "vatan hainliği" olarak mı kategorilendiriliyor artık?

    Hiç mi eleştirmeyeceğiz?
  • Boeingin başı dertte. Bakalım ne yapacaklar... 737 yılların modeli, pilotaj hatası olma şansı yüksek...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Neye göre bu kanıya vardınız?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • JustFly35 J kullanıcısına yanıt
    Yüzlerce kez 737 modeline bindim, binlercesini de pistte gördüm. Sonuçta sıfırdan tasarlanan bir model değil. Kazalar ard arda oldu diye illaki teknik sebepten olmuş olması mı lazım? Pilotaj hatası olma olasılığı hiç mi yok?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Uçak tamamen revize edildi. Normal 737 serisi ile dağlar kadar farkı var. Siparisleri yetistirmek için aceleye gelen bir model. İki kazada hız sensörü arızası gibi duruyor. Bekleyip görücez bakalım. Ama Boeing ya uçakları iade alacak ya da tüm max'ler yeniden elden geçecek. Yüklü miktarda tazminatlarda söz konusu.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Önder Çatalkaya kullanıcısına yanıt
    THY zorunlu kaldığı için durdurdu yalnız.

    İngiltere'ye giden uçaklar havada yarı yoldan döndü. Zira İngiltere bize inemez dedi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam sıfırdan geliştirilmediği doğru, ancak havacılık gibi standartların uç noktada olduğu sektörde aynı tip uçağın 6 ay gibi kısa sürede kaza yapmış olması ister istemez firmaları endişe etmeye sevk ediyor.

    Geçmişte bunun gibi sık sayılacak kazaya karışmış bir çok model uçak serisi kullanımdan kalmıştır.

    Saygılarımla

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 35plt35 kullanıcısına yanıt
    737 yıllardır çok başarılı model ama son max modelinde birçok sistemde geliştirme yapıldı motorlar,iniş takımları, pilotaj sistemleri vs. boeing çok acele etti operatörleri kapmak için çünkü airbus neo serisini çıkarmıştı ve deli gibi sipariş alıyordu.

    Edit: Son 2 uçağında düşmeden önceki radar kayıtları birbirine benzer.

    ayrıca şuan airbus



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cihat_, -- 12 Mart 2019; 19:25:29 >
  • Uçuş kumandalarinda yazılımsal bir sorun olmalı, Max modeli 737 nin fly bu wire lanmis modeli degilmi ?

  • İgiltere ve Almanya nın zoruyla en başta alınması gereken kararı aldılar....

    Havacılık tren yollarına benzemez.
    Fıtrat deyip geçemezsiniz.



    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-41F3DB120 -- 12 Mart 2019; 19:25:21 >
  • Bakın pilotaj hatası olma olasılığı yok demedim cümlelerimde yüksek ihtimalle pilotaj hatasına değinmişsiniz sebebini merak ettim. Havacıyım meslek olarak sizi biraz aydınlatayım. Siz yüzlerce kez uçtunuz ben binlere kez uçurdum. Uçakta motorlar yeniden konumlandırıldı ve motorlar daha fazla itiş gücüne sahip ve buda burnu havaya kaldırıyordu bu sebepten ötürü uçağı denge de tutmaya yarayacak bir sistem geliştirmeye kalktılar. İsmi Maneuvering characteristics augmentation system (MCAS). Otomatik stall önleme sistemi. Bugüne kadar tamamen mekanize olan sistem Airbus gibi bir sistem kullanmaya kalktı fakat işe yarayıp yaramadığı konusunda tartışmalar var ve kazaya sebep olanın bunun olduğu ön görüsündeler. Daha geniş kısımları var özet geçebildiğim kısmı bu kadar saygılar.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • amadeus99 A kullanıcısına yanıt
    Mecbur kaldığı için durdurduysa daha da vahim :(

    Bugün açılan Gebze Halkalı hattına da bir süre binmemek lazım, malum tarihe yetiştirmek için acele edilmiş ve tüm kontrollerin yapılmamış olma ihtimali hayli yüksek.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • beyazkar B kullanıcısına yanıt
    Kaza nedeni ile uçuştan kaldırılan modeller doğrudur. Ama beklememiz gerek bahsettiğiniz gibi. 737 piyasada o kadar çok ki muhtemelen kazaya en çok karışan modellerden biridir. Bir o kadar da en stabil modellerden biridir. Mevcut ile de alakalı olduğunu düşünüyorum.

    Bilmukabele Saygılar,

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Boenig, 737 MAX modellerinde daha büyük motor inşa etmişti. Bu motorun idaresi içinde yeni uçuş kontrol yazılımı geliştirilmişti. Söz konusu yazılım otomatik pilot aktifken pilotların müdahalesini devre dışı bırakan bir sistem içeriyor. İki kaza da bu sistem nedeniyle yaşandı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Milyar dolarla oynayan şirkete "aceleye getirdi" demek ne derece doğru bilemedim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Herkes de başımıza uçak mühendisi kesildi
  • JustFly35 J kullanıcısına yanıt
    Stall göstergesi hatası yüzünden düşmüş kazalar mevcut diye hatırladım. Yüksek ihtimalle demişim evet, cümlede anlatım eksikliği olmuş. Teknik hata ihtimali, pilotaj hata ihtimali kadar eşit olabilir diye anlatmak istemiştim ki, yazdıklarımıza istinaden mutabık kaldığımızı düşünüyorum. 737'den bozma KC135R'ye bile binmiş biri olarak ben bu ihtimali de düşünüyorum. Revize konularını pek tabii siz daha iyi bilirsiniz ki açıklamışsınız. Bekleyip hata kimde göreceğiz.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Türkiye

    Boeing 737 MAX 8 tipi uçaklar Türk havayolu şirketleri tarafından da kullanıyor. Boeing şirketi, 2013 yılında THY'nin 40 adet Boeing 737 MAX 8 sipariş ettiğini duyurmuştu. Türk basınına yansıyan haberlere göre THY daha sonra, Boeing ile yaptığı anlaşma kapsamındaki opsiyonunu kullanarak 25 adet 737 MAX 8 daha sipariş etti. Şu an bu model uçaktan Türk Hava Yolları'nın (THY) filosunda 11 adet bulunuyor. Corendon'un filosunda da bir adet Boeing 737 MAX 8 tipi yolcu uçağı var. SunExpress de geçen ay 15 adet Boeing 737 MAX 8 sipariş etmişti.

    THY CEO'su Bilal Ekşi, Pazartesi günü Twitter'dan yaptığı açıklamada, Boeing ile irtibat hâlinde olduklarını belirtti. Ekşi, "Boeing 737 Max operasyonları ile ilgili olarak uçak üreticisi Boeing ile irtibat halindeyiz. Uçuş emniyeti önceliğimizdir. Gelişmeleri sıkı şekilde takip ediyoruz. Tüm operasyonlarımızı uçuş emniyetini en üst seviyede uyarak yürütüyoruz" açıklamasında bulundu.




  • Evet dün neden uçuşlardan geçici olarak çekmiyorlar diye sitem etmiştik. Belli ki uyandılar. Pilotaj hatası da olsa kazanın neden olduğu tam olarak ortaya çıkana kadar risk almamak lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.