Şimdi Ara

Mobil bankacılık ve telefon bankacılığında yeni dönem başlıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
758
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Mobil bankacılık ve telefon bankacılığı işlemleri için yeni güvenlik çözümleri geliyor. BDDK tarafından Bankaların Bilgi Sistemleri ve Elektronik Bankacılık Hizmetleri Hakkında Yönetmelik Taslağı hazırlandı. Değişikliklerin önümüzdeki dönemde hayata geçirilmesi bekleniyor.

    Mobil bankacılıkta yapılacak değişiklikler

    Hazırlanan taslağa göre mobil bankacılık uygulamasına tanımlanan uygulama PIN’i, kimlik doğrulama bileşeni olarak kabul edilecek. Müşteriye ait biyometrik bir kimlik doğrulama da kullanılabilecek. Müşterinin, hesap bilgilerini görüntülemek üzere ilk defa oturum açması ya da açtığı son oturumun üzerinden 90 günden daha fazla bir süre geçmiş olması halinde, iki bileşenli kimlik doğrulamaya devreye alınacak.

    ATM’lerde yapılacak değişiklikler

    Taslak düzenleme, son dönemlerde ATM’lerde yaygınlaşan sahtekarlık yöntemlerine karşı da önlemler getirecek. Buna göre, ATM’lere sahte önyüz, sahte klavye, kart sıkıştırma aparatları, kart kopyalama aparatları, nakit sıkıştırma aparatları, mobil kamera takılması zorlaştırılacak. ATM’ler risklerine göre periyodik olarak kontrol edilecek, duruma göre merkezden kullanıma kapatılabilecek.

    Telefon bankacılığında yapılacak değişiklikler

    Telefon bankacılığında da bazı güvenlik değişikliklerinin yapılması planlanıyor. Çağrı merkezi görevlilerine sosyal mühendislik saldırıları ve dolandırıcılık yöntemleri hakkında periyodik eğitimler verilecek. Belirli bir süre içinde gerçekleştirilebilecek hatalı kimlik doğrulama teşebbüslerinin 5’i geçmemesi ve belirlenen maksimum deneme sayısı sonrasında müşterinin internet bankacılığı erişiminin geçici veya kalıcı olarak bloke edilmesi sağlanacak.

    Sesli yanıt sistemindeki menü, reklam, duyuru ve bilgilendirme anonslarının 60 saniyeyi geçmemesi sağlanacak. Ana menü ve alt menülerde mutlaka müşteri temsilcisine bağlanma seçeneği sunulacak. Müşteri temsilcisine bağlanmak isteyen müşteri, tuşlamalarla oyalanmayacak. Tuşlamalar yaparak işlemini 3 dakika içerisinde sonuçlandıramayan müşterilere müşteri temsilcisine bağlanma seçeneği sunulacak.

     








  • "Müşteri temsilcisine bağlanmak isteyen müşteri, tuşlamalarla oyalanmayacak. Tuşlamalar yaparak işlemini 3 dakika içerisinde sonuçlandıramayan müşterilere müşteri temsilcisine bağlanma seçeneği sunulacak."
    gerçek mi!!!

  • Adam çağrı merkezinde sinir krizleri geçiriyor bekle ki insan cevap versin abimizin bu tanesi bankanın çağrı merkezinde kendine kız ayarlamış işim düşünce cepten arıyorum diyordu

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bağlanacağım yerin tuşlarını ezbere bilince bilgilendirmeyi dinlemeden bağlanıyorum. 3-5 dakika sürer dinlesem fakat 2 dakikada müşteri temsilcisi karşımda hepte genç kız çıkıyor. Kullanıcı adı çekiyor sanırım. Hentai falan bilse yardım etmekten çekinir. Neyse. Uza canım hadi. :D

  •  Pay kullanılsın artık yeter ya.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 30 dakika müşteri hizmetleri için bekleten sisteme de el atsalardı keşke.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Akbaba89 kullanıcısına yanıt
    el atıldı diyorlar zaten bi süredir 5-10 dkyı geçemeyecek diye ama halen aynı bekliyorum ben uygulamada değişen olması
  • 7/24 para transferi yapmak için gayret gösterecekleri yerde hala top çeviriyorlar.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.