Frenlerime ne oldu?
34 Cevap795 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


464 Mesaj
21 Nisan 2007; 3:49:40 

Arkadaşlar aracımla bizzat test amaçlı trafiğe kapalı bir alanda '80km hızla giderken frene sonuna kadar basıyorum ve abs ile duruyorum sonra tekrar hızlanıp birdaha fren yapıyorum ön frenler iptal oluyor arabayı arkalar durdurmaya calısıyor ve pedal dibe iniyor,aracımda orjinal balata yok fakat söylenenlere göre orjinaliyle birebir balata dediler sorun balatalardamı öyleyse hemen gider yarın orjinalini alırım,Araç 2004 COROLLA?
_________________


_____________________________

Aşk beni hep değiştirecek..
N0th!nq .. Jdm.style.


2257 Mesaj
21 Nisan 2007; 9:08:15 

arkadaşım senin aracının ön disklerinde sanırım problem.diskler ve balataları değiştirirsen problem kalmaz.


11930 Mesaj
21 Nisan 2007; 10:46:06 


orjinal ürünler ile dene birde fren hidroliğine baktır , şakaya gelmez vallaha fren çok önemli arabada.


_____________________________


Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir
Ne mutlu Türküm Diyene




7954 Mesaj
21 Nisan 2007; 10:52:37 

sanki o olayın fren hidroliği ile ilgili birşeyi var
fren hidroliğine fren yağına baktınmı?
frenleri hiç aralıksızmı yapıyorsun
80 km hıza çıkıp frene sonuna kadar asılıp hemen 80 e birdaha çıkıp
arka arkaya çok ani frenlememi yapıyorsun ?
eğer böyle birşey yapıyorsan sen durduğuna dua et derim.
Fren balataları ile ilgili birşey olacağını düşünmüyorum ama
fren balataları değişirken belki fren hidroliğin boşalıp
yerine az miktarda ekleme yapmışlar veya hiç ekleme yapmamış olabilirler.



_____________________________

Badass Nova


 
142 Mesaj
21 Nisan 2007; 16:54:42 

normalde arka arkaya yapılan frenlemelerde sistemin ısınmasından kaynaklı bi performans düşüşü oluyor bildiğim kadarıyla.ama siz 'fren yok' denecek kadar performansın düştüğünü söylüyorsunuz.bu durumda arıza var muhtemelen.hidrolik kaçırıyo falan olmasın araç...


_____________________________

Ford Fiesta 1.4i Titanium Lp Aytozu Gri


464 Mesaj
21 Nisan 2007; 21:29:34 

hidrolik full dolu ,disklerin durumu iyi ,ayrıca bir arkadaşımız sormuş üst üstemi yapıyorsun freni hayır önce hızlı giderken sonuna kadar frene asılıp duruyorum ,sonra gaza basıp tekrar hızlanıp aynı hızda birdaha yapıyorum ,fren pedalı dibe iniyor ve ön frenler iptal oluyor aracı sadece arka balatalar durduruyor tabi cok uzun bir mesafede?


_____________________________

Aşk beni hep değiştirecek..
N0th!nq .. Jdm.style.


3481 Mesaj
21 Nisan 2007; 21:47:15 

belki de fren hidroliği özelliğini yitirmiştir. değiştirmeyi deneyin..


_____________________________



2673 Mesaj
21 Nisan 2007; 21:49:28 

FREN MERKEZİNE BAKTIRMAN GEREKİYOR...


_____________________________

14 YAŞINDAN KÜÇÜK ÇOCUKLARINIZI MUTLAKA ARKA KOLTUĞA OTURTUNUZ VE KAPILARI KİLİTLEYİNİZ.
AYRICA; FARLARI AYARSIZ OLUP GÖZLERİMİ YORANLARIN GÖZÜ ÇIKSIN!


542 Mesaj
21 Nisan 2007; 21:50:26 

Selamlar,

Ard arda yapılan denemeler söz konusu olduğu için balatalar ve disk sistemi fazla ısınıyor olabilir.


_____________________________

DH Alfa Romeo

Kulübü


464 Mesaj
21 Nisan 2007; 22:24:42 

tahminim frenlerin ısınması fakat ısınsada tutması lazım ya kafayı yicem


_____________________________

Aşk beni hep değiştirecek..
N0th!nq .. Jdm.style.


542 Mesaj
21 Nisan 2007; 22:50:52 


quote:

Orjinalden alıntı: emrah-58

tahminim frenlerin ısınması fakat ısınsada tutması lazım ya kafayı yicem


Performans düşer sonuçta,üstelik bunu çok denediysen aşınmıştır da diskler.


_____________________________

DH Alfa Romeo

Kulübü

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
21 Nisan 2007; 23:07:32 

böyle yazılıyor galiba westing house' den(fren merkezi) kaynaklanan bir şey gibi.


 
174 Mesaj
22 Nisan 2007; 12:58:04 

geçmiş olsun balatalar yada fren merkezinde olabilir benim kide aynı dertten muzdaripti tamire gitti .şimdi iyi


_____________________________



464 Mesaj
22 Nisan 2007; 15:50:07 

teşekkürler yarın gidip bi baktırayım arabam mazda3 den sonra sınıfında en iyi fren sistemine sahip bir araç yorumlar için teşşekkürler arkadaşlar


_____________________________

Aşk beni hep değiştirecek..
N0th!nq .. Jdm.style.


3518 Mesaj
22 Nisan 2007; 16:02:14 

Ama ilk frende sorun yok ikincide sorun var bu nasıl iş


Skoda da westinghouse un içinde ki diyaframın bozulduğunu görmüştüm.


_____________________________

///
Niyet hayr, akıbet hayr.


514 Mesaj
22 Nisan 2007; 18:20:37 


quote:

Orjinalden alıntı: roverci

FREN MERKEZİNE BAKTIRMAN GEREKİYOR...

buna ek olarak senın sadece arka tekerlerın fren yapmıyodur dığerlerıde fren yapıyodur ama arkalar daha fazla yapıyo olabılır sadece arkalar yapsa el frenı cekmekle aynı hesaba gelır ve savrulursun..Hıdrolık kaçırıyor araban buyuk ıhtımalle fren merkezınde arıza var..Balatalar yenı takıldıysa onun bı alışma donemı vardır ..TEkrar ayar gerekebılır..
frenı pompala bırde oyle dene buyuk ıhtımalle işe yarayacaktır.


_____________________________

//H&D***TEST\\//TEST DRİVER\\//RPM\\


2673 Mesaj
22 Nisan 2007; 18:41:21 

FREN MERKEZİNİN İÇİNDE BİRBİRİNDEN BAĞIMSIZ ARKA ARKAYA 2 ADET SİLİNDİR VARDIR. 2 SİLİNDİR ARASINDA YAY VARDIR. FRENE BASILDIĞINDA İKİSİ DE AYNI ANDA HAREKET EDER. BİRİ ÖN DİĞERİ ARKA FRENLERE BASINÇ UYGULAR.
KUVVETLİ FRENDEN SONRA ÖN FREN SİLİNDİRİ YERİNE GERİ GELMEKTE GECİKİYOR.
DİYAFRAMLA İLGİSİ OLDUĞUNU SANMIYORUM. DİYAFRAM FRENLEME GÜCÜNÜ ARTIRIR (AYAĞIN UYGULADIĞI BASINCI ARTIRIR).
BU ARAÇTA, ARKALAR TUTUYOR, ÖNLER TUTMUYOR.
FREN MERKEZİ ELDEN GEÇİRİLECEK. LASTİKLERİ (ANA MERKEZİN) DEĞİŞECEK. PROBLEM KALMAZ...

quote:

Orjinalden alıntı: prokizya

Ama ilk frende sorun yok ikincide sorun var bu nasıl iş


Skoda da westinghouse un içinde ki diyaframın bozulduğunu görmüştüm.



_____________________________

14 YAŞINDAN KÜÇÜK ÇOCUKLARINIZI MUTLAKA ARKA KOLTUĞA OTURTUNUZ VE KAPILARI KİLİTLEYİNİZ.
AYRICA; FARLARI AYARSIZ OLUP GÖZLERİMİ YORANLARIN GÖZÜ ÇIKSIN!


10308 Mesaj
27 Haziran 2007; 9:28:14 


quote:

Orjinalden alıntı: roverci

FREN MERKEZİNİN İÇİNDE BİRBİRİNDEN BAĞIMSIZ ARKA ARKAYA 2 ADET SİLİNDİR VARDIR. 2 SİLİNDİR ARASINDA YAY VARDIR. FRENE BASILDIĞINDA İKİSİ DE AYNI ANDA HAREKET EDER. BİRİ ÖN DİĞERİ ARKA FRENLERE BASINÇ UYGULAR.
KUVVETLİ FRENDEN SONRA ÖN FREN SİLİNDİRİ YERİNE GERİ GELMEKTE GECİKİYOR.
DİYAFRAMLA İLGİSİ OLDUĞUNU SANMIYORUM. DİYAFRAM FRENLEME GÜCÜNÜ ARTIRIR (AYAĞIN UYGULADIĞI BASINCI ARTIRIR).
BU ARAÇTA, ARKALAR TUTUYOR, ÖNLER TUTMUYOR.
FREN MERKEZİ ELDEN GEÇİRİLECEK. LASTİKLERİ (ANA MERKEZİN) DEĞİŞECEK. PROBLEM KALMAZ...





roverci @ ;
sen bu işi epey biliyorsun sanırım; şu fren ana merkezi resimlerini nasıl çalıştığını falan bir yazarsan hatta mümkünse parçaları nasıl çalıştıkları yazarsan biraz daha iyi bilgilendirme olur sanırım;

http://forum.donanimhab...asp?m=15305303&key=fren ayrıca buradaki konu hakkında ne düşünüyorsun


_____________________________

D.T.=1958

SaTıLıK 99 PaLiO EL 1.4 ...TıKLA


3689 Mesaj
27 Haziran 2007; 10:52:52 

o soruna yakın bir sorunu vectradaki westinghouse hortumu patladığında yaşamıştık. tek fark bizde pedal dibe inmiyor kontak kapalı iken pompalanmış ve şişmiş gibi oluyordu


_____________________________

Mobil imza versek?


 
15 Mesaj
27 Haziran 2007; 10:58:01 

neden önceden orjinal almadın


_____________________________

mehmetcan şahin


1515 Mesaj
11 Eylül 2007; 23:54:17 

Ne oldu sorun neymis? Benzer sorun bende de var. Ayagimi hafif hafif frene basarak ilerlersem nihayetinde fren pedali ta dibe kadar gidiyor ve fren tutmuyor.

Boyle yapmaz frene aniden basarsam normal frenini yapiyor.





_____________________________



464 Mesaj
12 Eylül 2007; 3:39:28 

Sorun balatalın orjinal olmadığı için ikinci sert frende ısınması ve soğuyana kadar etkisini kaybetmesi siz siz olun orjinal balata kullanın.


_____________________________

Aşk beni hep değiştirecek..
N0th!nq .. Jdm.style.


2293 Mesaj
12 Eylül 2007; 12:11:42 


quote:

Orjinalden alıntı: emrah-58

Sorun balatalın orjinal olmadığı için ikinci sert frende ısınması ve soğuyana kadar etkisini kaybetmesi siz siz olun orjinal balata kullanın.

Yürüyen aksamın orjinal olması hem sürücü hayatı hemde yaya ve diğer sürücülerin hayatı için çok önemli ama........


_____________________________



9607 Mesaj
12 Eylül 2007; 14:33:50 

sanırım engin_Er gibisistemin nasıl çalıştığını merak edenler vardır. bunun için link koyuyorum kırmızı ok üstüne tıklıyarak animasyonları çalıştırabilirsiniz.üsteki resim sağlam sistemi, alttaki ise kaçak yapan sistemi örnek almış.

http://auto.howstuffworks.com/master-brake1.htm


_____________________________




2293 Mesaj
12 Eylül 2007; 14:52:51 


quote:

Orjinalden alıntı: vezir

sanırım engin_Er gibisistemin nasıl çalıştığını merak edenler vardır. bunun için link koyuyorum kırmızı ok üstüne tıklıyarak animasyonları çalıştırabilirsiniz.üsteki resim sağlam sistemi, alttaki ise kaçak yapan sistemi örnek almış.

http://auto.howstuffworks.com/master-brake1.htm

Animasyonları çalıştırmayı bulamadım.


_____________________________



1769 Mesaj
12 Eylül 2007; 16:00:34 

kırmızı ok resmine tıkladığında çalışıyor.
quote:

Orjinalden alıntı: batuhany



Animasyonları çalıştırmayı bulamadım.


_____________________________


Thy Majesty


1769 Mesaj
12 Eylül 2007; 16:11:51 

@ vezir,

Bu linki koyduğun çok iyi oldu. Araştırmacı gazatecilik özelliğin sayesinde, sanırım bendeki problemi anladım. Ne zamandır bir topic açacaktım arkadaşımız önce davranmış. Burada yazayım bari;

Bir gün yolda giderken frene bastığımda pedalın yumuşacık olduğunu, eskiden bastığım oranda pedala bastığımda, aracın azıcık yavaşladığını yani aracı durdurak için pedala daha çok basmak gerektiğini gördüm.

Sanki pedalda boşluk varmış gibiydi.

Sanayiye götürdüğümde hava var dediler, havası alındı. Hidrolik eklenerek. (bu arada dot4 konması gerekirken dot3 hidrolik sıvısı koydular)

Sorun yine devam ettiğinde başka birine götürdüm. Ordaki fren merkezinin lastiği değişecek dedi.

Ama dediği gün götürdüğümde -işim çok yarın getir- diyince o usta benim için bitti.



Bu olay fren merkezinde basıncın biryerlerden kaçtığınımı gösteriyor? Sorunum ne olabilir?


_____________________________


Thy Majesty


9607 Mesaj
13 Eylül 2007; 11:39:31 

sayın sulphur,

frende yumuşama aslına sisteme hava kaçtığının habercisidir.Çünkü hava sıkıştırılabilir, ama hidrolik veya sıvılar sıkıştırılamaz.Ancak siz sistemin havasının alındığı halde tekrar aynı durumun yenilendiğinden bahsetmişsiniz.Bu durumda ilk kontrol noktası hidrolik hortum bağlantıları ve kendilerinde bir çatlak patlak olup olmadığıdır.Aracı lifte kaldırtıp tekerlere giden hidrolik hortumların üzerinde hidrolik sıvısı veya pisliği var mı bunu kontrol edin .Bunu dikkatlice yapın bazen iğne deliği kadar bir kesik oluyor taş falan da yapabiliyor bu noktadan her frene basışta hidrolik kaçırıp yerine hava çekiyor sistem.Bunu da tam anlamanın yolu frene lifte tam basarsınız bir kaçak varsa sızdırmaya başlar buradan anlaşılır.

eğer bu hortum ve bağlantılarından kaçak olmadığı meydana çıktığına emin olursanız.Animasyon resimlerinde verdiğim küçük pistonların üzerinde yağın dışarı sızmasını engelleyen O ring denilen lastik conta bulunur .Bu hasarlanmışsa buradan yağ sızdırarak bu parçanın çevresinde yağlanma görülür , hatta bu yağ toz ile karışarak koyu kahverengi balçık rengini alır.Bu izi görürseniz kaçak noktasını bulmuşunuz demektir.Genelde çamur görünümlü bu katman aslında tozla karışmış hidrolik sıvısıdır ve kendini gizler.ama usta bir gözden kaçamaz .Elinize bir tornovida alır ve kazırsanız çamur ise tabaka halinde çıkar , ama hidrolik+toz ise tornavidata bulaşır elinize alınhidrolik kokusunu hissedeceksiniz.Tornavidadaki Kalıntı çakmak ile yakınca yanıyorsa kaçak yerini tespit etmişsiniz demektir.Çünkü ancak yağ türrü şeyler yanar.Bu arada yanma testini sakın araç üstünde bir yerlerde denemeyin aracınızı hiç edersiniz sonra


_____________________________




721 Mesaj
14 Eylül 2007; 11:36:22 

dediğinin balatalarla yada disklerle alakası yok ya merkezlerle yada hidrolik yağınla alakalı acele işin ehli bir ustaya götür ayrıca orjinal parçanın yerini tutucak sadece iki marka vardır bosh ve valeo bunlardan başka bir marka taktılarsa en iyiside olsa orjinal gibi olamaz arabanın tüm fren ve aktarma parçaları iki markadada mevcut istersen bir bosh car sevrise git hem frenlerini göster hemde parçaları bosh olanlarla değiştir bu arada sakın gaziosmanpaşada bulunan servise gitme gidiceksen maslaktaki bosh car servise git önerilir
quote:

Orjinalden alıntı: emrah-58

Arkadaşlar aracımla bizzat test amaçlı trafiğe kapalı bir alanda '80km hızla giderken frene sonuna kadar basıyorum ve abs ile duruyorum sonra tekrar hızlanıp birdaha fren yapıyorum ön frenler iptal oluyor arabayı arkalar durdurmaya calısıyor ve pedal dibe iniyor,aracımda orjinal balata yok fakat söylenenlere göre orjinaliyle birebir balata dediler sorun balatalardamı öyleyse hemen gider yarın orjinalini alırım,Araç 2004 COROLLA?
_________________




_____________________________



1769 Mesaj
16 Eylül 2007; 3:52:50 

Hocam baktırdım sonuda. fren merkezi lastikleri değişti. normale döndü. teşekkür ederim.
quote:

Orjinalden alıntı: vezir

sayın sulphur,

frende yumuşama aslına sisteme hava kaçtığının habercisidir.Çünkü hava sıkıştırılabilir, ama hidrolik veya sıvılar sıkıştırılamaz.Ancak siz sistemin havasının alındığı halde tekrar aynı durumun yenilendiğinden bahsetmişsiniz.Bu durumda ilk kontrol noktası hidrolik hortum bağlantıları ve kendilerinde bir çatlak patlak olup olmadığıdır.Aracı lifte kaldırtıp tekerlere giden hidrolik hortumların üzerinde hidrolik sıvısı veya pisliği var mı bunu kontrol edin .Bunu dikkatlice yapın bazen iğne deliği kadar bir kesik oluyor taş falan da yapabiliyor bu noktadan her frene basışta hidrolik kaçırıp yerine hava çekiyor sistem.Bunu da tam anlamanın yolu frene lifte tam basarsınız bir kaçak varsa sızdırmaya başlar buradan anlaşılır.

eğer bu hortum ve bağlantılarından kaçak olmadığı meydana çıktığına emin olursanız.Animasyon resimlerinde verdiğim küçük pistonların üzerinde yağın dışarı sızmasını engelleyen O ring denilen lastik conta bulunur .Bu hasarlanmışsa buradan yağ sızdırarak bu parçanın çevresinde yağlanma görülür , hatta bu yağ toz ile karışarak koyu kahverengi balçık rengini alır.Bu izi görürseniz kaçak noktasını bulmuşunuz demektir.Genelde çamur görünümlü bu katman aslında tozla karışmış hidrolik sıvısıdır ve kendini gizler.ama usta bir gözden kaçamaz .Elinize bir tornovida alır ve kazırsanız çamur ise tabaka halinde çıkar , ama hidrolik+toz ise tornavidata bulaşır elinize alınhidrolik kokusunu hissedeceksiniz.Tornavidadaki Kalıntı çakmak ile yakınca yanıyorsa kaçak yerini tespit etmişsiniz demektir.Çünkü ancak yağ türrü şeyler yanar.Bu arada yanma testini sakın araç üstünde bir yerlerde denemeyin aracınızı hiç edersiniz sonra


_____________________________


Thy Majesty


9607 Mesaj
17 Eylül 2007; 12:46:33 

arızanı bulmana sevindim , çünkü bu tür şeyler insanı çok rahatsız eder bilirim.Hele bir de hayati öneme sahip fren ise artık ilgisiz kalınması düşünülemez.Şimdi fren merkezi lastikleriniz değişince araç bomba gibi olur.Ancak bir dip not olarak da neden bu lastikler aşınır deyinmek isterim.

Bilineceğ üzere uzun yıllar kullanılması düşünülen fren sistemi yedek parçaları bakımsızdır.Yani araç hurdaya çıkana kadar arıza vermemesi beklenir.genelde de böyle olur.Hidrolik ara hortumları dışında diğer parçalar ve sizin fren merkezi dediğiniz O ring contalar hidrolik sıvısı içinde 10 yıldan uzun süre boyunca hiçbir arıza çıkarmaması beklenir.Bu lastik maalesef uzun yıllar değiştirilmemiş hidrolik sıvısının içinde oluşan partiküllerin lastik yüzeyini aşındırması yüzünden hasarlanabilir.Bu majör nedenlerden bir tanesidir.Eğer aksi belirtilmemeiş ise hidrolik yağınızı en geç 5 senede bir değiştirin.Eğer ikinci el araç almışsanız kafadan değiştirin çünkü ne zaman değiştirildiğini bilemezsiniz.

Gelelim diğer nedenlere.Hidrolik sıvıları onbinlerce belki yüzbinlerce kez sıvıştırma hareketi maruz kaldığında ısınma denilen olay olmaktadır.Bu genelde fren kaliperine yakın noktada olur ve fren sertleşmesi ile cevap bulur.Bu noktadaki hidrolik sıvısı 10-20 ml her tekerden boşaltırılarak o noktaya yeni sıvının ulaştırılması şağlanmalıdır.Bu yapılmazsa hidrolik sıvısı uzun zaman sonra efsafını yitirir.İçinde oluşan ve sisteme kaçan küçük tozlar veya kalıntılar bir zımpara gibi lastik contasların yüzeyini çizer ve fren anında oluşan basınç ile yağ dışarı sızar .işte bu mikro düzeyde sızıntı ile dış dünyadan kendine çok mikro bir kanal açan sistem hızla kendini yitirmeye devam eder.

bir başka neden ise yan sanayi balata kullanımıdır.Özellikle orjinaline göre sert olan balatalar için pedala siz farketmeden daha güçlü basmanız gerekmektedir.Bileneceği üzere hidrolik sistem sizin pedala uyguladığınız basıncı onlarca kat artırmaktadır.Bunun sonucuında merkezi fren pompa lastikleri bu yükzek basıca göre dizayn edilmemiş ise lastiklar yıpranarak aşınmaktadırç.Aslında doğru tabir ezilmektedir.Eğer lastik shor serlik derecesi buna uygun dizayn edilmemişse lastikler kısa sürede aşınarak sistemin basıncını tutmaktan uzaklaşmaktadır.Gerçek değeri ancak kuruş mertebesinde olan bu lastikler tüm sistemin basıncını tutan önemli görevler yüğklenmektedir.Genelde zor şartlara dayanabilirler ancak her şey dizayn çerçevesinde yapıldığı için kullanım ve orjinal yedek parçalar bu konuda gözle görülemeyen mühendislik sırları barındırır.Bu konuda çalışan mühendislerin görüşlerini bilemeyeceğimize göre en doğrusu fabrikanın orjinal yedek parçalarını kullanmak olmaldır.Bu konuda piyasa ağzına rağbet edilmemeli , ne kadar tecrübesi olursa olsun ustalarımız bu ince noktayı bilmiyor olabilirler.Bu yüzden sadece arızayı onarmayı değil gelecekte başınıza gelebilecek arızaları da bertaraf etmekle yükümlü olmanız gerekmektedir.Ben bu konularda her zaman bilgim mertebesinde arkadaşlarımıza yardıma hazırım.


quote:

Orjinalden alıntı: Sulphur

Hocam baktırdım sonuda. fren merkezi lastikleri değişti. normale döndü. teşekkür ederim.




_____________________________




 
391 Mesaj
7 Ekim 2007; 23:49:53 

Frenler ile ilgili böyle bi topic bulmuşken bende kafama takılan bir sorumu sorayım dedim, ilgili bilgili arkadaşlar cevaplarsa sevinirim.

Arabamın ön disk ve balatalarını değiştirdim usta arabayı deneme sürüşüne çıkarttı getirdi ve ön tekerlerden duman çıkıyor bende sordum ne oldu diye normal bişi yok korkma franleri denedim o yüzden ama sakın su felan tutma dedi. Bende çıktım benzin aldım ve benzim aldığım yerde elle yıkama yerne çektim ustanın dediğini unutum tam sifon ile suyu arabaya tutarken birden aklım başıma geldi ve bıraktım yıkamayı ama sanırım ön tekerlere bir miktar su tutmuştum. Sonra arabayla eve gittim frenlerde bi ses yada tutmama sorunu olmadı, ama ben yine de tedirginim sizce bişi olmuşmudur yada zamanla ortaya çıkarmı bi sorun ne dersiniz?


_____________________________



1769 Mesaj
8 Ekim 2007; 0:28:34 

Yok hocam birşey olmaz. Diskler çok sıcakken su tutmanıda önermem ama. Sen oraya gdene kadar soğumuştur zaten. Bu arada ben arabamı yıkarken özellikle hortumu balatalara tutatım, kurum gitsin diye. Kapkara su çıkıyor. tabi artık araba yıkayamıyorum içime batıyor giden su.


_____________________________


Thy Majesty


9607 Mesaj
8 Ekim 2007; 11:07:52 

evt sulphur haklı , fren disklerine su tutmadan önce büyük ihtimal ile kritik sıcaklık değeri altına düşmüştür.Ancak aracı yıkatmadan evvel söyle elinizi tekerin ortasına yaklaştırarak (değdirmeden) bir ısıssına bakın .Elinizi yakacak kadar sıcak ise yıkama işinde tekeri sona bırakın derim.10 dakika sonra sıcaklığın normale düşmesi kesindir.Bu fren disklerin zarar görmesi genelede uzun yolda dağ bayır giderken ,özellikle uzun dik yokuşları indikten sonra mola anında ,şelale benzeri buz gibi akan suyun altına sokarsanız olma olasılığı olabilir.Yani bir cozzz sesi duydunuz ve dumanlar çıkarsa ise o zaman işkillenin .


quote:

Orjinalden alıntı: fiat2001brava

Frenler ile ilgili böyle bi topic bulmuşken bende kafama takılan bir sorumu sorayım dedim, ilgili bilgili arkadaşlar cevaplarsa sevinirim.

Arabamın ön disk ve balatalarını değiştirdim usta arabayı deneme sürüşüne çıkarttı getirdi ve ön tekerlerden duman çıkıyor bende sordum ne oldu diye normal bişi yok korkma franleri denedim o yüzden ama sakın su felan tutma dedi. Bende çıktım benzin aldım ve benzim aldığım yerde elle yıkama yerne çektim ustanın dediğini unutum tam sifon ile suyu arabaya tutarken birden aklım başıma geldi ve bıraktım yıkamayı ama sanırım ön tekerlere bir miktar su tutmuştum. Sonra arabayla eve gittim frenlerde bi ses yada tutmama sorunu olmadı, ama ben yine de tedirginim sizce bişi olmuşmudur yada zamanla ortaya çıkarmı bi sorun ne dersiniz?



_____________________________




 
391 Mesaj
9 Ekim 2007; 12:04:11 

Teşekürler arkadaşlar cevaplarınız içimi rahatlattı derin bi ohhhhhhhhhhhhhhh çekebilriim artık.


_____________________________

Sayfa:   [1]
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.422