Şimdi Ara

CAT, 26 tonluk elektrikli ekskavatörünü görücüye çıkardı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
685
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  

    Dünya genelinde CO2 emisyonlarının azaltılması amacıyla başlatılan elektrik dönüşümü yavaş yavaş tüm sektörleri etkisi altına almaya başladı. Elektriğe geçişin ivmelenmeye başladığı iş makineleri sektöründe Volvo CE’nin dizel motorlu kompakt iş makinesi üretimine son verip elektriğe geçiş yapacağını duyurmuştuk. Bu süreçte bir adım da ABD merkezli üretici Caterpillar’dan geldi. Şirket, 300 kWh’lık batarya paketine sahip 26 tonluk elektrikli ekskavatörünü görücüye çıkardı.
     

    Çalışanlar hava ve gürültü kirliliğinden kurtulacak 

    26 tonluk elektrikli ekskavatörün ilk prototipi Oslo merkezli inşaat firması Veidekke için Norveç’te üretildi. Şirket bu elektrikli ekskavatörlerden ilk etapta toplam 8 adet sipariş etti. Bu hareketle hem çevrenin hem de çalışanların hava ve gürültü kirliliğinden kurtularak daha iyi bir deneyim elde etmesinin amaçlandığı belirtildi.

     
     

    İş makinesinde kullanılan 300 kWh’lık devasa batarya paketinin fazladan 3.4 ton ağırlığa neden olduğu açıklandı. Ekskavatörün tek şarjla 5 ila 7 saat arası çalışabileceğini belirten Caterpillar yetkilileri şarj süreleri hakkında henüz bilgi vermedi. 122 kW’lık elektrik motoru kullanılan aracın neredeyse tamamen sessiz olduğu, yalnızca hidrolik pompaların duyulabildiği açıklandı.

     
     

    2 bin 500 makine 60 bin otomobille eşdeğer 

    Elektrikli ekskavatörleri satın alacak Veidekke’nin inşaat müdürü, inşaat alanlarında kullanılacak tek bir makinenin CO2 emisyonlarını 52 ton civarında azaltacağına değindi. Ülkedeki inşaat firmalarının yaklaşık 2,500 adet elektrikli ekskavatör kullanmasının 60 bin otomobilin trafikten çekilmesine eşdeğer olduğunu söyledi. Bu da inşaat ve madencilik ekipmanlarında elektriğe geçişin ne kadar önemli olduğunu gösteriyor.

     







  • Piller patlarsa nükleer etkisi yapar.

  • Aslında kablolu elektrik beslemesi de düşünülebilir. Genel olarak sabit durup çalışan araçlar bunlar. Bir şantiyede falan o şekilde de iş görebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bizim millet yaşadı . Artık Harfiyat alınırken kulakları ağrıtan rahatsız edici sesten kurtulduk. Keyifle ve konforla harfiyatı izliyebileceğiz.

    :DDD

  • sesi olmayınca zevki de olmaz ki. bizim millet seyretmez bu makineyi.
  • Aracın motor sesi olmayacak ama zaten en çok ses çıkaran, ucundaki kova değil mi? Yani kazı yapılırken ya da hilti ucu bağlayıp kırım yapıldığında yine ses çıkacak. :D
  • Batarya paketi bir vinç yardımıyla kolayca sökülüp değiştirilebilecek şekilde tasarlanırsa aynı anda çok sayıda makine çalıştıran yerlerde bir tane de batarya değişim aracı alınıp bataryalar kısa sürede değiltirilip çalışmaya sorunsuzca devam edilebilir. Sökülen bataryalar da şantiyede kurulan şarj istasyonunda şarj olurken makine çalışmaya devam edebilir.
    Yoksa makineyi şarj istasyonuna çek şarj olmasını bekle vs o iş olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motor daimi ses yapıyor ve bence daha rahatsız edici kırım işlemi sürekli yapılan iş değil sonuçta
    https://youtu.be/kV1T5tEgZPA
    Buyrun Volvo'nun Konsepti kazı yaparken pompa ve toprak sesi geliyor harika bir şey

  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    zaten o şekilde çalışanlar var ama genelde maden tarzı nispeten aracın sabit olduğu yerlerde

  • şşşşş çaktırma :D:D:D

  • Evet yine saçma sapan espiriler uçuşuyor... yorumlara bakarak ülke hakkında fikir sahibi olabiliyor insan...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.