Şimdi Ara

VR yatırımları yüzde 81 azaldı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
1.164
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • Silikon Vadisi'nde işler ters gittiğinde bu oldukça kötü bir işarettir. Bu açıdan baktığımızda Sanal Gerçeklik (VR) teknolojisi hayal ettiğimiz gibi parlak bir geleceğe sahip olmayabilir. Zira yeni yayınlanan raporlara göre VR teknolojisine yapılan yatırımlar yüzde 81 gibi ciddi bir oranda düşüş gösterdi.

     


    VR teknolojisi tam olarak olgunlaşmadı


    Rapora göre şirketler için artık Sanal Gerçeklik popüler bir teknoloji olmanın ötesine geçti. Bu işe yeni girenler endüstriyi terk etmeye başladı bile zira birçok şirket ya kapandı, ya da birçok işten çıkarma yapmak zorunda kaldı. Ancak sektöre yakın kaynaklar, tüketicilerin bu durumdan olumsuz bir sonuç çıkarmamaları gerektiğini belirtiyorlar.


    Sanal Gerçeklik birçok uygulama alanına sahip bir teknoloji. Örneğin VR'ın tıbbi kullanımı gibi. Tüketici tarafında ise bilgisayar veya akıllı telefon bağlantısı gerektirmeyen Oculus Go gibi daha ucuz alternatifler sayesinde ilgili donanımların satışı artmış durumda. Şirketlerin yatırımlarını çekmesinin nedeni, yeterince olgunlaşmamış bir teknolojiye para dökmemek olarak açıklansa da VR yatırımlarının uzun vadede geri dönüş sağlayacağı ortak düşünce.

      







  • Arabanın ilk kalkış anı gibi ilk başta fazla basacaksın ki gaza ulaşmak istediğin hıza erken gelesin. Büyük kısmını aştılar zaten. Sonrası yavaş yavaş.

  • Çok gereksiz bir teknoloji.

  • Gerektiği kadar ucuzlayamadı

  • Önce 3D sonra VR teknolojisi.Neden oturtamadılar aslında baktığında umut vaadediyordu.Ben şahsen bekliyordum olgunlaşmasını,daha rahat ,daha gerçekçi oyun deneyimi için.Malum yaş geçtikçe refleksler azalıyor.
  • İnsanlar VR başlıklarını sağlık sorunlarından dolayı uzun süre kullanamıyorlar. Ve her insanın evinde bu teknolojiyi destekleyecek donanımda pc bulunmuyor maalesef. Hala çok pahalı bir teknoloji VR teknolojisi. Bu sorunların çözüme kavuşması lazımki bu teknoloji yaygınlaşsın.

  • Alıntı:Sanal gerçeklik gözlüğü yüzünden öldü
    KAN KAYBINDAN DOLAYI ÖLDÜ
    Ivanova, "Görünüşe göre sanal VR gözlüklerini taktıktan sonra evde dolaşmaya başlamış, ayağı takılıp, cam sehpanın üstüne düşmüş. Aldığı yaralar nedeniyle kan kaybından dolayı ölmüş" dedi.
    Adamın kimliği veya VR gözlüğünün üreticisi gibi diğer ayrıntılar ise şimdilik belli değil.
    Bu yaşanan olay, sanal veya artırılmış gerçeklik gibi cihazları kullanırken emniyet ve güvenlik konusuna daha fazla önem gerektiğini vurguluyor.

  • VR tek başına bir eğlence ürünü olarak tanıtıldı kendinizi çevreden soyutlayabildiğiniz bir dünya dediler. Tek başına olduğun zaman ortam çok önemli, sana tehlike arz edecek bir şey olmamalı etrafında sana dikkat edecek biri olsa yanında misal arkadaş ortamın bu sefer kafana bir kask takıp kendini soyutlamanın pek manası kalmıyor. Topluluk olarak eğlence amacı olarak bu şekilde bir geleceği yok. AR teknolojisinin bu konuda yolu çok daha açık bulunduğun çevreyi sanallaştırıyor eşyaları, arkadaşlarını vs. hala görebildiğin bir sistem. Vr ile Ar eğlence olarak kısıtlı kalacaktır ama eğitim, iş dünyası gibi mecralarda etkili kullanılacaktır.



    Vr sistemi sadece kask olarak kullanılmalı başka bir cihaz istememeli bütün iş kaskın içinde bitmeli ve bunu tamamen akıcı, mümkün olduğunda geççekçi bir şekilde yapmalı odayı ona uygun hale getirmek için uğraşılmamalı kaskın üzerine yerleştirilecek 360 derece görüş açısına sahip kameralarla kendisinin konumunu, bakış açılarını, yönünü çevredeki sınırları ve tehlikeleri belirlemeli kullanıcıya bildirmeli.



    Mevcut hali hem zahmetli hem pahalı hem kısır bir içeriğe sahip iyi bile geldi bu günlere kadar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • VR sistem şöyle olmalıydı. Herhangi bir kablo bağlantısı olmadan, yazılım ile vs yatağa veya koltuğa oturup, ailenle arkadaşlarınla vakit geçirirken, sohbet ederken oyunu kafandaki kask ile oynamalıydın.

    Kinect, Move, VR , bunlar tutmuyor sanki
  • Beklenen ilgiyi göremedi. 3D gözlük anlayışından öteye gidemedi.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • oturduğu yerden 3d gözlüğü rahatsız bulanların ayakta vr yi hiç kullanmayacağını söylemiştim. Ama ileride başka kullanım bulma ihtimali var.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: AtiMX4

    Çok gereksiz bir teknoloji.
    Kesinlikle değil ama çok meşakkatli

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Xbox kinect+VR şeklinde oyunlar çok güzel olurdu ancak tek VR balon...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Baş ağrısı şikayetlerinin önüne geçemediler.
  • Deneyimlerime dayanarak, yüksek işlem gücü ve yüksek çözünürlük ihtiyacı olduğunu söyleyebilirim. Bunun yanı sıra sistemin portatif olması da gerekli. Durum bu olunca da maliyet çok artıyor.

  • olacağı buydu belliydi.
  • 3D gibi VR da çöp olma yolunda.

  • Teknoloji henüz doygunluğa ulaşmadı. Hala ağır ve düşük çözünürlüklü falan .Ayrıca içerik bulması da zor. Samsung'un gear vr ını merak edip aldım. Dinozor falan vardı pikseller hava da uçuşuyordu. Bir de şu gözlük takıp standa çıkıyorsun ya , kısa aksiyon falan yapıyorlar .Benimkinde gökdelenler arasında salıncakla sallanıyordum. Gayet güzeldi.Görüntü iyi değildi ama bana o korkuyu yaşatıyordu. Zaten VR teknolojisi gelişse bile kısıtlı bir alanda etkili olur. Film, dizi ,kısa süreli oyunlar falan olur daha çok. Daha çok alternatifi çıkabilir ama normal teknolojilerin yerini veya pazarını alamaz diye düşünüyorum.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.