Şimdi Ara

Sikorsky ve Boeing'den hız rekoru kıracak sıra dışı helikopter: SB>1 Defiant

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
513
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  
    Sikorsky ve Boeing uzun süredir yüksek hızlı, uzun menzilli, ultra manevra kabiliyetine sahip, 2030’lu yıllarda Amerikan Ordu’sunun helikopter omurgasını oluşturacak bir model üzerinde çalışmaktaydı. İkili, SB>1 Defiant adını verdikleri, dikey kalkış yapabilen çift rotorlu modelini kamuoyuna tanıttılar.

    Çok amaçlı, orta sınıf ve geleceğin dikey kalkış teknolojisine sahip olacak olan SB>1 Defiant, kalkış temellerini Sikorsky's X2 platformundan alıyor. Bu teknolojinin temelinde birbirine zıt iki pervane helikopterin üstüne konumlandırılıyor. Bu da helikopterin oldukça yüksek hızlara ulaşmasını sağlıyor.

    Tek pervaneli helikopterler hızlandıkça ortadan başlayan bir kaldırma kuvveti oluştururlar. Helikopter daha da hızlandıkça pervanenin rüzgara karşı olan kısmıyla rüzgara doğru gelen kısmı arasında kaldırma gücü önemli farklılıklar göstermeye başlar ve helikopterin sağlıklı uçuşunu engeller. Günümüz helikopterleri güvenlik nedeniyle belli bir hızın üstüne çıkamaz.

    Ayrıca Bkz.ANKA İHA yerli motor ile -10 derecede ilk uçuşunu yaptı

    Çift pervaneli tasarımıyla hız limitini iki katına çıkaran SB>1 Defiant, bu sayede dikey kalkış da yapabiliyor. Ayrıca pervanenin oluşturduğu momentum da sıfırlandığından arka kuyruk pervanesine gerek kalmıyor. SB>1 Defiant arkasında itici güce sahip bir pervane yer alıyor. Bu sayede helikopter hem daha çevik hem de daha hızlı hale gelmiş.

    Helikopterin kalkış takımları, yüksek hızlara imkan tanıyacak şekilde uçaklardaki gibi tasaranmış. Yani iniş/kalkış takımları gizlenebiliyor. Hazır olduğunda 4 mürettebat ve 12 savaşa hazır asker taşıma kabiliyetine sahip olacak helikopterin bir de saldırı modeli üretilecek. Bu model mürettebattan ziyade daha ağır silahlarla donatılacak.








  • Tam helikopterin babasını yaptık daha da iyisi Atak 2’yi yapacağız derken helikopter ve uçak kırması bir şey çıktı yine ABD farkını ortaya koydu.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 2 pervaneyi ruslardan çaldılar ayrıca bizim atak 1 bunun etrafindan dolanır atak 2 yi kaşıılaştırmıyorum bile.

  • Amerikadan daha iyisini yapacağız diye bir iddiamız olmadı, olmamalı.Yapabilmek bile bize yeter.En azından muhtaç kalmazsın kimseye.
  • Osprey'den daha ucuz maliyetli ama yüksek hızlı helikopter yapmaya çalışıyorlar.

  • dostum dikey kalkış yapabiliyor demişsin ama, helikopterler zaten dikey kalkış yapar.

  • lterlemez L kullanıcısına yanıt
    Osprey uçaktan kırma ve her yere inemiyor bildiğim kadarı ile bu daha iyi helikopterden kırma olmuş daha esnek osprey’den.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • gun kullanıcısına yanıt
    Aynen; Osprey, kanat (pervanelerin pal uzunlukları da dahil) açıklığı çok geniş olduğu için sahip olduğu uçuş özelliklerinden biraz kaybediyor. Bu, yeni tip ise bu problemi biraz daha iyileştirecek.
  • lterlemez L kullanıcısına yanıt
    Bu tasarımı Sikorsky mi, yoksa Boeing mi çaldı bilinmez ama neredeyse Sioux AH-23'ün tıpkısının aynısı.
    Osprey'de türbin motorlar açıkta, bunda ise ana gövdede. Bir motorlu taşıtın atlatamayacağı hasar, motorlardan birine alacağı hasardır; motorlar açıktayken de çok zırh ile kaplanması gerekir, bu da manevra kabiliyetini törpüler. Ana gövdede olursa eğer, gövde askılarının ağırlığı azalır.
    Helikopter deyip geçmemek lazım, bir uçağın türbinindeki kanatlardan birine mermi değse, saçılan şarapneller tüm yiv yatağını darmaduman eder; o motor gider. Helikopter palleri açıkta olduğu için delik deşik de olsalar rotor aksama zarar gelmez aldığı hasarla.
  • Mete Can Karahasan kullanıcısına yanıt
    Doğru pervaneler açıkta ama amaç daha hızlı ve daha güvenli bir şekilde taşımak. Örneğin, C-130 vb uçaklar daha güvenli, hızlı ve uzun menzilli ama kalkış-iniş kısıtlı (görece daha düzenli-her ne kadar, standart pist istemese de sonuçta düz-bir pist istiyor), uçak gemisi kullanamıyor ve (gunship olarak piyade desteği verebiliyor ama bir helikopter kadar) yakın olamadığı için yakın piyade desteği olarak kullanılamıyor.
    Helikopter de o kadar güvenli değil, pal kaybı, havada kalmasına engel oluyor sonuçta (motoru korumak çok da yeterli değil). Ama pist aramıyor, yakın piyade desteği verebiliyor. Ancak, menzil ve hız yeterli değil.

    Dolayısı ile Osprey veya bu örnek araç gibi araçlar envantere alınmaya çalışılıyor. Pist derdi yok, klasik helikopterden daha hızlı ve daha fazla kargo taşıyabiliyor. Muhtemel yeni versiyonlarda, kargo miktarı daha da artacaktır. Kargo tipi, Black Hawk büyüklüğünde neredeyse; dolayısı ile bu tip araçları daha çok göreceğiz bana kalırsa.
    Çalma olayına gelince, aslına bakarsanız, ikisinin kimden çaldığı daha önemli çünkü. İtiş gücü sağlayan, kuyruk tipi pervane sistemini ilk Nazi Almanyası planlamıştır. Ha helikopterde kullanmadılar, konvansiyonel pervaneli bir uçağa, itiş gücü olarak eklediler ama olsun. Sonuçta, istenen şekilde çalışabildiğini ispatladılar. Amerikalıların tek yaptığı helikopterde nasıl olacağını sorgulamak oldu ki, ana pal sistemi de Rus icadıdır aslında.




  • Mete Can Karahasan kullanıcısına yanıt
    Bir de en yakın bunu bulabildim ben: Lockheed AH-56 Cheyenne; sizin dediğinizi bulamadım.
  • lterlemez L kullanıcısına yanıt
    Benimki video oyunda geçiyor, Extreme Assault.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kimse de dememiş 1,5 (bir buçuk) yıllık haber bu diye...

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.