Şimdi Ara

Volvo, elektrikli çekicisi VNR Electric ile Tesla Semi'ye rakip olacak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
350
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  

    Tesla’nın Semi adını verdiği elektrikli çekicisi henüz piyasaya sürülmeden kendine çeşitli rakipler edinmiş durumda. Taşımacılık sektörünün en tecrübeli oyuncularından biri olan Volvo Trucks da söz konusu rakipler arasında. Şirket, Tesla Semi’ye rakip olacak VNR Electric’in 2020 yılında Kuzey Amerika’da satışa sunulacağını açıkladı.
     

    Uzun burunlu çekicilerin en yakışıklı temsilcilerinden biri olan Volvo VNR üzerine geliştirilecek elektrikli versiyon, dizel yakıtlı muadillerinden daha temiz, daha sessiz ve daha ekonomik olacak. Volvo, elektrikli çekicisi hakkında şimdilik oldukça ketum. Fakat VNR Electric’in kendi temellerini oluşturan modele fazlasıyla benzeyeceğini söylemek mümkün.

     
     

    VNR Electric’i görsel açıdan desteklemek için sahte bir ızgaranın kullanılması, daha aerodinamik bir gövdeye geçiş yapılması ve yanlardaki yakıt tanklarının yerini bataryaları koruyan düz panellere bırakması, elektrikli çekici üzerinde yapılması muhtemel değişimler gibi görünüyor. Ayrıca yayınlanan teaser videosunda öndeki Volvo ambleminin aydınlatmalı olması ve çekicinin yan tarafında şarj durumunu gösteren bir Led aydınlatmanın bulunması dikkat çekiyor.

     

    VNR Electric, işlerin yolunda gitmesi halinde 2020 yılında satışa sunulacak. Fakat Volvo Trucks önümüzdeki yıl birkaç prototipin örtüsünü kaldırmayı ihmal etmeyecek. Teknik özellikler şimdilik belirsiz olmakla birlikte, prototiplerin Volvo FE Electric’te kullanılan elektrikli aktarma organlarına sahip olacağı söyleniyor.

     

    Volvo FE Electric özellikleri 

    Volvo FE Electric nedir diye soracak olursanız; şirketin önümüzdeki yıl şehir içi nakliye ve çöp taşıma görevlerinde kullanılmak üzere piyasaya süreceği bir elektrikli kamyon. 200 ve 300 kWh’lık batarya seçeneklerine sahip olan elektrikli kamyonda toplamda 496 beygir güç ve 850 Nm tork üreten iki elektrik motoru mevcut. Şehir içi kullanıma odaklı olmasından dolayı 200 km menzili bulunan kamyonun bataryası 150 kW şarj ile 1.5 saatte doldurulabiliyor.

     

    Uzun yol taşımacılığında kullanılacak Volvo VNR Electric’in bu doğrultuda daha makul bir menzile sahip olması bekleniyor. Bakalım Volvo, VNR ile yakaladığı başarıyı elektrikli çekici pazarında da sürdürebilecek mi. Zira Elon Musk, 800 km menzile sahip olacağını söylediği Tesla Semi'ye fazlasıyla güveniyor.

     
     







  • Kusura bakmayında 300 kWh batarya ile mi rakip olacak Tesla Semi'ye Tesla Semi de 1 MWh batarya var şuanda piyasada tek rakibi var Nikola Trucks tabi Hidrojen kullandığı için ve hidrojen dizelden 2 kat pahalı olduğu için kim tercih eder bilemiyorum.

  • 1MWh bataryayı nerede hangi enerji kaynağı ile doldurmayı düşünüyorsunuz?

  • BekirHan kullanıcısına yanıt
    Tesla bu iş için yeni şarj platformu duyurdu merak eden Google a bakar her şeyi öğrenir.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.