Şimdi Ara

Valeroa koruma teknolojisi belirli bir süre kırılmama garantisi veriyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
389
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj


  • Oyun dünyasında korsan çoğaltım halen büyük bir sorun ve kökten çözülebilmiş değil. Başta Denuvo olmak üzere anti-tamper teknolojileri üstün koruma vadederken belirli oyunlarda bunu gerçekleştirebiliyor. Valeroa ise bambaşka bir hikayeyle geliyor.


     


    Valeroa nedir?


     


    Bir oyunun piyasaya çıkışında özellikle ilk 2 hafta çok önemli. En çok satış bu süreç içerisinde yapılıyor ve işler yolunda giderse rekorlar da ardından geliyor. Read Ded Redemption 2 oyunu ilk 3 gün içerisinde 725 milyon dolarlık satış yapmıştı.


     


    Bu bakımdan oyunun bu süre içerisinde kırılmaması çok önemli. Denuvo zaman zaman uzun süre direnirken bazı oyunlarda daha ilk gün kırılıyor. Bu da yazılıma olan güveni şüpheye düşürüyor.


     


    Ayrıca Bkz.PS Classic donanımı belli oldu

    Valeroa ise farklı bir koruma teknolojisi. Bu teknolojinin temelinde DRM yok. İnternet bağlantısı gerekmiyor, sürekli olarak disk sürücüye veri işlemesi gerekmiyor, günlük kurulum veya donanım değişimi sınırlaması da yok. Yani herhangi bir şekilde performansa etki etmiyor.


     


    Bunun yerine farklı bir teknik ile oyunların belirli fonksiyonlarını koruma altına alıyor ve ilginç bir yöntemi var. Verilen bilgilere göre oyun piyasaya çıktığında belirli bir süre kırmanın mümkün olmadığı belirtiliyor. Bu süre sonrasında ise koruma zayıflıyor ve saldırılara açık hale geliyor.


     


    Valeroa ilk olarak City Patrol: Police oyununda kullanıma sunuldu. Caipirinha Games belirli bir süre oyunun kırılmamasını istediklerini ve sonrasında korsan grupların ne isterlerse yapabileceklerini belirtiyor. Yani belirli bir süre ne kadar satılabilirse mantığı mevcut. Bakalım bu mantık oyun dünyasında kabul görecek mi?


     



  • Korsan erişecekler almaz - 2 hafta sonra korsan oynar kırılacağını biliyorsa. *alkış*

  • busht gebermiş. bi konu açılsada sayfalarca rahmet dilesek.

  • Madem 2 hafta güvende tutabilecek bir yöntem, 2 hafta sonunda neye göre zayıflıyor hiçbir şey anlamadım.

  • quote:

    Bir oyunun piyasaya çıkışında özellikle ilk 2 hafta çok önemli. En çok satış bu süreç içerisinde yapılıyor ve işler yolunda giderse rekorlar da ardından geliyor. Read Ded Redemption 2 oyunu ilk 3 gün içerisinde 725 milyon dolarlık satış yapmıştı.




    Red Dead Redemption gibi saçma bir örnek niye verilmiş?



    1-) Oyun PC'de yok.



    2-) Konsolların her firmware versiyonu kırık değil.



    3-) Yeni oyunlar hep güncel firmware istiyor.



    Yani DRM konusunda konsol satış rakamlarını örnek göstermek... Ne desem bilemedim.

    Edit: Kaynak olarak verilen TechPowerUp linkinde yok böyle birşey. Ekrem71'in kendi yorumu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ***Leopard*** -- 1 Aralık 2018; 17:29:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • teknik olarak ; CPU ve RAM a erişim olduğu sürece
    ve bu bilgiler değiştirilebilinir olduğu sürece
    bu işin önüne asla geçilemez !



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ProjectMan -- 1 Aralık 2018; 15:11:41 >
  • Read Ded Redemption 2 ne oluyor Ekrem Başkan anlat hele bi.

  • MaximillianFoe kullanıcısına yanıt
    Bak kardeşim detaya girmeden açıklayayım: Bir şifreyi kırmak için en kolayt yöntem deneme yanılmadır, olası tahminler yürüterek bunu bilgisayarlara hesaplatabilirsin. Ve bunu Quantum denen bilgisayarlarla muhtemelen dünyanın en zor şifresi olsa dahi 2 hafta da çözerler. Ya da 3-4 haftadır o yüzden de kendini sağlama almak için , 2 hafta garanti veriyor :)

    Misal rar şifresini unutursan bunu senin için bilgisayarda bulan programlar var. Bu programlar senin bilgisayarınla hiç kapanmazsa elektrik gitmezse yaklaşık olarak 3 günde şifreyi bulurdu. Bu adamlardaki de bunun biraz daha zahmetlisi ve sistemleri de en azından Quantum bilgisayardır ki bu kadar güveniyorlar kendilerine :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tobepeople -- 2 Aralık 2018; 0:36:37 >
  • Şimdi bu nasıl haber sadece ürünün reklamını yapmışsınız ama nasıl koruduğuna dair bilir bilgi yok. İkincisi de PC'de olmayan bir oyun örneği vermişsiniz. DH çizgisini baya bozmuş...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ve kırıldı bile. Hem de benim bile yapabileceğim bir yöntemle.

  • Firmalar açısından en temizi multiplayer oyun yapmak sanırım, her türlü orjinal kullanılmak zorunda.
    Internet teknolojisi ilerde iyice gelişirse cloud gaming de iyi bir çözüm, oyunun kopyası hiçbir zaman
    kullanıcılara verilmeyecek, sadece görüntü stream ederek bir client aracılığı ile oynanabilecek.
    Şu an hali hazırdaki cloud gaming sistemleri gecikme ve bantgenişliği problemleri yüzünden sıkıntı oluyor malesef.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vain -- 2 Aralık 2018; 5:4:8 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Oyun firmalarının çoğu multiplayer çöplüğünde şanslarını deniyor ama başarılı olabilirlermi orası muamma ( Bkz. Fallout 76). Hem singleplayer oyunları oynayan bende dahil azımsanmayacak bir kesim var. Oyun firmalarının bu kesimi görmezden gelebileceğini sanmıyorum. Sizce Red Dead Redemption, GTA 5, The Witcher 3 gibi oyunlar singleplayer olmayıpta sadece multiplayer olsalardı bu satış başarılarını yakalayabilirlermiydi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SakuraiTomoki -- 2 Aralık 2018; 9:10:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SakuraiTomoki

    Oyun firmalarının çoğu multiplayer çöplüğünde şanslarını deniyor ama başarılı olabilirlermi orası muamma ( Bkz. Fallout 76). Hem singleplayer oyunları oynayan bende dahil azımsanmayacak bir kesim var. Oyun firmalarının bu kesimi görmezden gelebileceğini sanmıyorum. Sizce Red Dead Redemption, GTA 5, The Witcher 3 gibi oyunlar singleplayer olmayıpta sadece multiplayer olsalardı bu satış başarılarını yakalayabilirlermiydi?
    Her oyunun multiplayer olması gerektiğini savunmuyorum, firmaların korsandan kaçmak için bunu yapmalarından
    başka pek çare olmadığını düşünüyorum sadece. Evet singleplayer oyunların keyfi apayrı ama bunun geliştirici
    açısından düşündüğümüzde korsana davetiye çıkardığı da bir gerçek. Sunucu ile düzenli iletişimi olmayan bir oyunun kırılarak
    korsan olarak sunulması kaçınılmaz. Tabi zaman içinde bazı multiplayer oyunlar da kırılarak korsan serverlarda
    oynanabiliyordu, ama resmi sunuculara girilemediği için yine bir sattırıcı nokta oluyordu. Sebebi de eskiden her isteyenin makinesine
    server kurabilmesiydi, sunucu yazılımlarını herkes indirebiliyordu. EA mesela artık sunucu yazılımlarını sadece
    partnerlerine dağıtıyor, başka kimseye vermediğinden artık bu da geçerli bir metod değil warezciler için.

    Dediğim gibi şu an input lag ve bandwidth yüzünden keyifle oynanamasa da tüm oyunların geleceği büyük ihtimalle
    cloudda olacak. Oyun dosyaları oyuncuda olmayacak, hesabı ile girip bir client aracılığıyla sadece görüntüyü alacak.
    Böylece herkes para vererek oyunun kullanım lisansını satın almak zorunda kalacak. Şimdilik tek yapabilecekleri şey korsanı geciktirmek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vain -- 2 Aralık 2018; 11:50:34 >
  • İleri zamanlarda clouddan oyun oynanması İnvidia, AMD, İntel gibi oem firmalarının işine gelmeyecektir.Neden derseniz clouddan oyun oynandığı zaman interneti güçlü ve hızlı olan herkez bilgisayarının donanımı güçsüz veyahut eski olsa bile oyunları rahat bir şekilde oynayabilecektir. Buda oem üreticisi ve satıcısı pek çok firmanın işine gelmeyecektir. Elbette korsanı savunmuyorum Steam'da ve diğer platformlarda çok sayıda orjinal oyunum var fakat, cloudda ve ya tüm oyunların multiplayer olmasındansa kırılamayan bir drm sisteminin yapılmasını tercih ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SakuraiTomoki -- 2 Aralık 2018; 15:53:32 >
  • bu işin çözümü örnekleri ile belli. oyunu iyi yaparsın, bölgesel fiyatlandırma sistemi getirirsin. bazı oyunlar drm kullanılmadan da çok fazla kar edeceğini, satışlarda rekor kıracağını gösterdi. birbirinin aynı oyunları fahiş fiyattan satmaya çalışan firmalar drm ile korusa bile satamaz. bu sene kötü örneklerini acı bir şekilde gördük.
  • SakuraiTomoki S kullanıcısına yanıt
    İstediğim oyuna istediğim kadar para verebilecek gücüm olduğunu varsayarak konuşacak olursam single player yoksa ben de yokum. Ha öyle bir devir gelirde her şey multi olursa dahili gpulu bir PC alırım dizi, film izlerim oyun oynamak fiilini hayatımdan çıkarırım. Vesselam cevap olarak geri kalan 7 milyar insan umrumda değil ama single olmasalar bu oyunları almazdım (alabilecek güçte olduğumu varsaymaya devam ediyorum.)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vain

    Firmalar açısından en temizi multiplayer oyun yapmak sanırım, her türlü orjinal kullanılmak zorunda.
    Internet teknolojisi ilerde iyice gelişirse cloud gaming de iyi bir çözüm, oyunun kopyası hiçbir zaman
    kullanıcılara verilmeyecek, sadece görüntü stream ederek bir client aracılığı ile oynanabilecek.
    Şu an hali hazırdaki cloud gaming sistemleri gecikme ve bantgenişliği problemleri yüzünden sıkıntı oluyor malesef.
    bdo tarzı oyunlarda misal... parayı vermezsen düdüğü çalamazsın diyorlar.. gayette başarılı ilerliyorlar... crack yok, oyuna bir defa para veriyorlar oynamak için daha sonra oyun içerisinde item vb. içinde para harcanabiliyor.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.