Şimdi Ara

Ses hızını aşan süpersonik jetler 15 yıl aradan sonra geri dönüyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
870
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  

    Sivil havacılık tarihinin gelmiş geçmiş en fantastik uçaklarından biri olan Concorde, sesten iki kat hızlı uçarak (2.179 km/s) New York – Londra arasındaki 7 saatlik uçuşu yarıya indirmeyi başarmıştı. O dönemde tıpkı Concorde gibi süpersonik jetler göklerin tek hakimi olmaya aday görünüyordu. Fakat 2003 yılında işler tersine döndü ve süpersonik jet fikri rafa kaldırıldı. Bu tarihten tam 15 yıl sonra süpersonik hava yolculuğu için yeni bir umut ışığı doğdu.
     

    Yeni yasalar önünü açıyor 

    Amerika’daki yeni yasalar, süpersonik jet projesini geri döndürmek için çabalayan bazı girişimlerin yüzünü güldürdü. Zengin iş adamlarının desteklediği bu girişimler, bir uçağın ses bariyerini aştığı anda oluşan sonik patlamayı sönümleyebilecek yeni teknolojileri test ediyordu. Bu patlamalar 1973 yılında meclisin süpersonik jetlerin Amerika üzerinde uçmasını yasaklamasına neden olmuştu. Fakat Başkan Trump’ın ekim ayında imzaladığı yeni yasa tasarısı bu yasağın kaldırılmasını sağlayarak endüstriye yeni bir soluk kazandırdı.

     
     

    Pek çok şirketin bu konuda devam eden çalışmaları bulunuyor. NASA, X-59 QueSST kod adlı süpersonik uçağının prototipini 2023 yılında Amerika’nın büyük şehirlerinde test etmeye hazırlanıyor. Aerion, Spike Aerospace, ve Boom Supersonic gibi girişimler de uzun uçuş sürelerini yarıya indirecek uçaklar tasarlıyor. General Electric’in Aerion için süpersonik jet motoru yapacağını duyurması da bu çalışmalardan yalnızca bir tanesi.

     
     

    Çevreciler endişeli 

    Süpersonik jetlerin geri dönme ihtimali çevrecileri daha şimdiden endişelendirmeye başladı. İnsanlar daha hızlı uçakların çevreye daha fazla kirletici gaz salacağını düşünüyor. Her ne kadar önümüzdeki 10 yıl içinde bu uçakları uçurmayı planlayan şirketler düşük emisyonları hedeflese de, daha hızlı gitmek için daha fazla yakıt gerekmesi fikri kafalarda soru işaretleri oluşmasına neden olmuş durumda.

     


    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Ses hızını aşan süpersonik jetler 15 yıl aradan sonra geri dönüyor
    Ses hızını aşan süpersonik jetler 15 yıl aradan sonra geri dönüyor
    Ses hızını aşan süpersonik jetler 15 yıl aradan sonra geri dönüyor
    Ses hızını aşan süpersonik jetler 15 yıl aradan sonra geri dönüyor
    Ses hızını aşan süpersonik jetler 15 yıl aradan sonra geri dönüyor
    Ses hızını aşan süpersonik jetler 15 yıl aradan sonra geri dönüyor
    Ses hızını aşan süpersonik jetler 15 yıl aradan sonra geri dönüyor
    Ses hızını aşan süpersonik jetler 15 yıl aradan sonra geri dönüyor
    Ses hızını aşan süpersonik jetler 15 yıl aradan sonra geri dönüyor
     







  • concord efsaneydi. tek bir kaza sonucu ve bence tamamen politik olarak sonlandırıldı. sanki boeing hiç kaza yapmadı. 1980 lerde yapılan bir teknoloji ve ilk ve tek kazası 2000 yılında. umarım daha çevreci ve az yakıt kullanan modeli bir an önce tekrar geri döner.

    edit: tarihe baktımda 1980 değil 1969 da üretime başlanmış ve 1977 de ticari olarak uçuşlara başlamış.
  • Konkordato

  • quote:

    Zengin iş adamlarının desteklediği bu girişimler, bir uçağın ses bariyerini aştığı anda oluşan sonik patlamayı sönümleyebilecek yeni teknolojileri test ediyordu.


    Süpersonik jetler ile ilgili önemli kısım zaten bu. Bunu çözdükten sonra bu dünyada kimse fazla yakıtı, doğa kirliliğini takmaz. Yeterince emisyon var der, fazla parası olarana "NY Londra 5 saat kalkıyoor" der bitirir.

  • concord efsaneydi. tek bir kaza sonucu ve bence tamamen politik olarak sonlandırıldı. sanki boeing hiç kaza yapmadı. 1980 lerde yapılan bir teknoloji ve ilk ve tek kazası 2000 yılında. umarım daha çevreci ve az yakıt kullanan modeli bir an önce tekrar geri döner.

    edit: tarihe baktımda 1980 değil 1969 da üretime başlanmış ve 1977 de ticari olarak uçuşlara başlamış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ceo-tr -- 15 Kasım 2018; 11:33:40 >
  • 15 temmuz dislike

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • daha ekonomik olsun diye
    yolcu güvenliğini boşu boşuna gereksiz riske sokmanın
    anlamı nedir !?

  • Seçim yakla... Pardon yanlış replik. Millet sesten hızlı uçacak biz alevi-sünni kavgası yapalım.

  • ceo-tr kullanıcısına yanıt
    Boeing demişken;
    Sen yeni uçak sat, otopilotun türbülans kontrolünden kılavuzunda bahsetme, pilot eğitimi verme uyanıksın ya, uçak ilk uçuşunda güdümlü füze gibi çakılsın...
  • Çağ değişiyor ve biz ise bu çağın değişmesine şahitler oluyoruz. Ne büyük bir şeref. Donanım haber çağın değişmesi, haberlerini bize ulaştırıyor. Yavaş yavaş uzay çağına geçiyoruz. Subhanallah.

  • Süper, IST - NYC 5 saate düşer muhtemelen

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Istanbul Hava Limani icin iyi haber degil

  • Süper sonic jetlere de hibrit sistemi uygulanmazmı acaba bu sayede çevreciler de endişelenmemiş olurlar

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceo-tr

    concord efsaneydi. tek bir kaza sonucu ve bence tamamen politik olarak sonlandırıldı. sanki boeing hiç kaza yapmadı. 1980 lerde yapılan bir teknoloji ve ilk ve tek kazası 2000 yılında. umarım daha çevreci ve az yakıt kullanan modeli bir an önce tekrar geri döner.

    edit: tarihe baktımda 1980 değil 1969 da üretime başlanmış ve 1977 de ticari olarak uçuşlara başlamış.
    ekonomik sebeplerden ötürü sonlandırıldı. Sesten hızlı uçaklar başarılı olsaydı (ekonomik anlamda) en azından yeni concordeler üretilirdi. Rusların uçağı zaten maça girişiyle çıkışı bir oldu. ABD başlamadan vazgeçti. Yanlış hatırlamıyorsam zaten emekli olacaklardı concerdeler ama kaza yüzünden erkene alındı emeklilikleri.
  • Gr8Kebabini kullanıcısına yanıt
    Madem öyle böyle alakasız bir konuda alevi-sunni kavgasını ortaya atacağına çalış kendini geliştir o milletlerden daha iyilerini yap. Ama ne gerek var tabii, burada 3-5 beğeni için boş yapmak daha kolayına geliyor. :)

  • YoYoxP kullanıcısına yanıt
    Dalgasına yazdığım mesajı fazla ciddiye almışsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otobüs süresine NYC. Fiyatı da otobüs kadar olsa :)

  • Gr8Kebabini kullanıcısına yanıt
    Bunlar dalga geçilecek konular değil, dini konularda daha hassas davranmak gerekiyor.
  • YoYoxP kullanıcısına yanıt
    Her konu ile dalga geçilebilir. Sorunu genelde bir konuyu kutsal, sorgulanamaz ve dalga geçilemez olarak gören insanlar çıkarır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Camcilar sevindi. Trump'a like atip "galp" yaptilar. :D

  • Süpersonik uçakların farklı sorunları mevcut, en büyük sorunu

    1. Sürtünme ve buna dayalı ısınma. Bunun önüne geçmek için farklı kaplama teknolojileri kullabiliyorlar bu ise uçağın fiyatını inanılmaz arttırıyor.
    2. Taşıma kapasitesinin azlığı, gerek insan gerek eşya olsun taşıma kapasiteleri tasarımlarından dolayı sınırlı ve küçük.
    3. Ömürleri çok kısa. Bir uçağın ömrü araçalardaki gibi km/mil cinsenden değil farklı faktörlere bakılarak ölçülüyor. Bu açıdan kullanım ömrü kısa.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.