Şimdi Ara

Volkswagen kaplumbağa yakıt

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
14.878
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar Volkswagen tospağa hakında bilgisi olan varmı yakıtı ve bu aracı alırken nelere dikkat edilmeli



  • hiç de iddia edildiği gibi sorunlu araçlar değildir, masraflı hiç değildir sadece ilgi ve zaman isterler.. sanırım aradığın bilgilerin çoğunahttp://www.vosvos.net/ adresinden erişebilirsin, kolay gelsin
  • Hocam alacagınız vosvosun motorundan cok kaportasına ve yuruyenıne dıkkat edın. Motor sıfırlamak fazla tutmuyor. Kaportaya gırınce ustasına emanet edeceksın ve nerden baksan 5-6 ay aracı beklemeyeceksın. Yakıt olarak farklı degerlerı yakalayabılırsın. Alacagın arac 1600 motorsa ınan 1300 den az yakacaktır. Alırken kontrol edeceklerınle ılgılı ufak bır alıntı:

    KASA
    Bir Vosvos'a göz atarken, önce kapının arkasındaki panelin (quarter panel) alt kısmınz bakınız. Burası beetle'larda en yaygın olarak paslanan yerdir. Buradaki olay şudur, arka tekerleğin ön kısmındaki tekerlek yuvasının alt kısmında oluşan paslanma, iç tarafa su girmesine neden olur. Buraya ulaşan su, quarter panelin iç kısmına ve buradanda kalorifer tünelinin paslanmasına neden olur.
    Büyük ihtimal pas buraya ulaşmıştır ve kalorifer tüneli tamir gerektirmektedir - veya daha kötüsü yenisi ile değiştirmek gerekir. Kasa ile şasenin bağlandığı yerin alt kısmını kontrol ediniz. Bu bölgede ayni zamanda sorunlu bşr bölgedir. Kalorifer tünelinin içine ulaşan su, burasının paslanmasınada neden olur. Genellikle her iki taraftada kriko takma noktasına saldırır.

    Maşbiyelin (running board) şase ile bağlandığı noktayı görmek kolay değildir. Maşbiyel ile bağlantı noktası arasında biriken su, zamanla bu bölgenin paslanmasına neden olur. Burayı kontrol etmenin en iyi yolu maşbiyeli sökmektir. Fakat satıcı elinize anahtar alıp Vosvos'un orasını burasını sökmenize, çok büyük bir ihtimalle müsade etmiyecektir. Burayı kontrol etmenin bir diğer yolu ise maşbiyeli (running board) yukarı aşağı sallıyarak, pas partiküllerinin çıkaracağı ses var mı diye iyice kulak vermektir.

    Şimdi ön tarafa geçelim. Ön tekerleğin arka kısmına gelen, tekerlek yuvasının alt kısmına bakın. Özellikle bu kısmın şase ile bağlandığı noktada, pas çok yaygındır. Eğer pas genişleyip iç kısma kadar geçmişse, burayı tamir etmek kolaydır. Fakat ilerleyip iç kısımda kalorifer tüneline kadar ulaşmışsa, problemli ve zor bir tamirat gerekir.

    Ön kaputu açıp stepneyi yerinden çıkarın. Stepne yuvasını (spare wheel well) kontrol edin, zamanla tekerlek yerine konup çıkarılırken buradaki boya sökülür ve pas oluşumu başgösterir. Hatta bu pas, ön tampon bağlantı noktalarına ulaşıp, bu bölgeninde paslanmasına neden olur. Ön kaputun (front hood) burun kısmını iç taraftan kontrol edin. Ön kaput lastiğini tutan tırnağın iç kısmına biriken suyun, burayı paslandırması sıkça görülen bir durumdur. Bu sorundan kurtulmak için, birçok kişi lastiği tutan tırnağı söküp, Meksika Beetle'larında kullanılan ve direkt olarak ön kaputa klipslenen lastik tipini takarlar. Birde kaputun üst tarafında, çift katlı bölüm içinde biriken nem, kaputun üst kısmında pas oluşumuna neden olur. Paslı bölümü kesip çıkararak, yerine bir parça sac kaynaklanıp tamir edilebilir. Eğer pas ve çürüme fazla yayılmış ise, kaputu komple değiştirmek daha kolay bir yoldur.

    Dikkat edilecek bir diğer bölge ise, kapılar ve çamurluklardır (fenders). Kapıların iç kısmında bulunan ve kapı camı arasından sızan suyun dışarıya çıkmasını sağlamak için bulunan delikler, kir ve pas nedeniyle tıkanmış ise, burada su birikir ve dolayısıyle bu bölgenin çürümesine neden olur.

    İçeri girip arka koltuğu kaldırın. En kötü durumlarda pas köşelere kadar yayılmış ve delikler açılmıştır. Bu deliklerden içeriye giren su, aküden sızan asit ile karışmış ve şasede büyük çürümeye yol açmıştır. Su ayni zamanda çatlamış kapı ve cam lastiklerindende (window seal) içeriye girebilir. Genelikle arka cam lastiği su sızıntısına neden olur ve sızan su arka koltuk arkasındaki halıya işleyip alt kısmın çürümesine neden olur.

    Bunu önlemek için en iyi yol cam lastiğini yenilemektir. Eskiyip yıpranmış olan lastik ile cam arasını silikon ile doldurmak, sadece geçici bir çözüm olur. Yer halısını kaldırıp altını kontrol ediniz. Pas ve ıslaklık bu bölgede çok karşılaşılan bir durumdur. Pedaller çevresinde biriken su, gaz pedalının piminin çürüyüp kırılmasına neden olduğu gibi, tüm pedal takımının paslanma neticesinde sıkışmasınada neden olur.
    Yıpranmış arka cam lastiğinden sızan su buraya kadar ulasıp, burada birikebilir.


    Kapı direklerinin alt tarafıda dikkat edilmesi gereken bölgedir. Genelikle bu direklerin iç kısmında oluşan nem, çürümeye neden olur. Bunun neticesinde ise kapılarda sarkma meydana gelir.

    Dış tarafta damın yan kenarlarında bulunan su oluklarına bakın. Burada iki sacın birleştiği yer olduğu için, ara kısımda oluşan pası farketmek biraz zordur. Çamurluklar ve motor kaputu daha az sorunlu bölgelerdir. Çamurluklar kasaya vidalı olduğu için, gerekli hallerde bunları söküp değiştirmek zor bir işlem değildir. Fakat çok çürümüş çamurlukların, mutlaka kasaya vidalandığı karşı tarafta çürümüş demektir.

    Sahibini ikna ederseniz, Vosvos'u kriko ile kaldırıp alt kısma iyice bakın. Ön tarafta, ön suspansiyon takımın şaseye monte edildiği kısım olan (şase ön kafası - framehead) üzerine birikmiş çamur ve toprak neticesinde çürümüş olabilir.

    İÇ BÖLÜM
    İç bölümün durumu, size bu Vosvos'u satın alıp almama konusunda son kararınızı vermeye yardımcı olur. Yerde atılmış boş cips paketleri, boş içecek kutuları ve ağzına kadar dolu bir küllük, sahibinin Vosvos'una ne kadar özen göstermiş olduğunun belirtisidir. Bu genellikle sahibinin ona iyi bakmadığını ve ayrıca motorunada gereken özeni gösterip, rutin servis ve bakımını yaptırmadığı anlamına gelir. Dashboard'u iyice kontrol edin. Beetle'lar en basit ve yeterli bir tek gösterge saatine sahibdirler. Fakat birçoğumuza yeterli gelmeyip, fazladan bazı göstergeler ekleriz. Örneğin, sıcaklık, motor devri (RPM) zaman saati gibi. Bunlar profesyonelce monte edilmişse sorun yok, fakat bazan bu göstergeleri takmak için açılan delikler o kadar kötü görünürki, sanki konserve açacağı ile açılmış izlenimini verir.

    ŞASE

    İç taraftan halıyı ve arka koltuğu kaldırıp baktığınız zaman, şase sacı (floorpan) durumu hakkında fikir edinirsiniz. Fakat kontrol edmeniz gereken daha önemli bir bölge varki, burasıda ön suspansiyon takımının monte edildiği şase kafasıdır (framehead). Burayı kontrol etmenin tek yolu, Vosvos'u kriko ilr kaldırıp altına bakmaktır. Burada kullanılan metal kalın olduğundan dolayı paslanma ihtimalı azdır. Fakat geçmişte kaza yapıp ön taraftan darbe almış ise, framehead'in eğri olma ihtimali vardır. Bu durumda düz bir yolda giderken Vosvos bir tarafa çekecektir.

    1302 ve 1303 modellerde, ön alt tarafta suspansiyon bağlantı noktaları arasında kalan bölgeye bakınız. Kötü bir şekilde yapılmış kaynak işlemi varmı?. Mac Pherson süspansiyon tipi olan 1302 ve 1303'lerde, bu bölge genel olarak paslanma noktasıdır.

    SUSPANSİYON

    Bir Vosvos'un direksiyonu (steering whell) düz bir yolda çok azda olsa hafif bir boşluk yapmaktadır. Bunun nedeni direksiyon kutusunun (steering box) dizaynından kaynaklanır. Fakat yolda Vosvos'un yolda sağa sola yalpalamasına neden olacak kadar aşırı bir boşluk olmamalıdır. Direksiyondaki az bir boşluk, direksiyon kutusundaki ayar vidası ile giderilebilir. Bu boşluk ayar vidası ile giderilemezse, direksiyon yenisi ile değiştirilmelidir. 1302 ve 1303 modellerde bu konuya dikkat edilmesi gerekir, çünkü bu modellerin direksiyon kutusu oldukça pahalıdır.

    65 öncesi modellerde, rotillerden (ball joint) önce king and link-pin denilen sistem kullanılıyordu. Eğer sahibi belli dönemlerde burayı greslememiş ise, buşlar zamanla yıpranmış ve boşluk oluşmuştur. Bunu tespit etmek için, Vosvos'un ön tarafını kriko ile kaldırıp, bir eliniz ile alttan bastırarak diğer eliniz ile üstten çekerek birkaç kez oynatınız, eğer boşluk varsa belli olacaktır. Az bir boşluk ayarlanabilir.

    beetle king & linkpin Fakat aşırı bir boşluk, king and link-pin'lerin değiştirilmesini gerektirir. Amörtisörleri (shocks) kontrol etmek için, Vosvos'u aşağıya bastırıp bırakın, eğer iki defadan fazla sallanırsa amörtisör bozuktur ve değiştirilmesi gerekir.
    King and link pin sistemi.


    MOTOR VE ŞANZIMAN

    Volkswagen beetle motoru dayanaklı bir mühendislik harikasıdır. Gerekli zamanlarda bakım ve servisi yapıldığı zaman bu motorların ömrü çok uzun olur. Bu demektirki, sıkça yağ değişimi, belli dönemlerde subap (valve) ayarı ve avans kontrolu. Motorun alt tarafına bakarak, burada kalın yapışkan ve siyah bir tabaka varmı kontrol edin, eğer varsa bu motorda uzun bir süredir ciddi bir yağ sızıntısı var demektir. Motoru çalıştırın, tercihen soğuk iken (daha önceden sahibi tarafından çalıştırılıp ısıtılmış motorlardan sakınınız.) ve eksozdan duman atıyormu dikkat ediniz. Mavimsi duman, yıpranmış sekmanlar (main bearing) veya çizilmiş silindirlerin işaretidir. Gaz ayakçasını hızlı bir şekilde bastırıp aniden bırakınız ve eksoza dikkat ediniz, eğer o anda duman atıyorsa subap kılavuzları (valve guide) aşınmış olabilir. Takırtılara kulak verin. Tamam tüm Vosvos motorları bir dereceye kadar tıkırtılı çalışır fakat aşırı değil. Motor bloğundan (engine block) gelen kalın bir takırtı, boşluğu olan ve aşınmış bir krankın (crank shaft) veya bolarmış bir piston kolunun (rod) habercisidir, çok yakında büyük bir problem çıkartacak demektir. Gözünüz yağ basınç lambasında olsun, motor rolantide iken çok zayıf bir şekilde yanan veya göz kırpan bir lamba, yetersiz yağ basıncının göstergesidir.

    Onu sürünüz. Hiçbir zaman bir Vosvos'u test sürüşü yapmadan satın almayınız. Eğer sahibi kullanmanıza müsade etmiyorsa, sizden birşey saklamaya çalışıyor olabilir. Motor güçlü bir şekilde Vosvos'u çekip götürmelidir. Hafif bir yokuşta 4 ten 3 e düşmek gerekiyorsa, motor yorgun demektir ve açılıp yenilenmesi lazım. Ani hızlanmada debriyaj kayıyorsa, yani motor devrş yükseldiği halde Beetle hızlanmıyorsa, debriyaj baskısı yıpranmış veya krank keçesi (seal) veya şanzıman (gearbox) keçeleri yağ sızdırması neticesinde, debriyaj (clutch disc) yağlanmış demektir. Aşırı pedal boşluğu ise, sünmüş debriyaj teli veya çok yıpranmış debriyaj baskısı (clutch pressure plate) ve en kötüsüde yerinden oynamış debriyaj çatalıdır. Vites değişimleri iyi, yumuşak ve sessiz olmalıdır. 61 den önceki sinkromeşsiz birinci vites modellerde, soğuk iken birinci vitese geçişte az bir ses gayet normaldir.

    SONUÇ

    Herhangi bir Vosvos'un sahibi olmak ve onu kullanmak büyük bir zevktir ve birçoğu uzun yıllar bize hizmet eder. Fakat şimdi Vosvos'ların değeri her zamankinden çok daha fazladır. Bizi aldatıp ahı gitmiş vahı kalmış bir Vosvos'u satmaya çalışan kimselerden uzak durun. Yukarıdaki yazı , bir Vosvos alırken dikkat edilecek en önemli noktaları kavramanıza yardımcı olacağına inanıyorum . İlk Vosvos'unuzu alırken bu noktaları göz önünde bulundurarak, biriktirdiğiniz paranızı ona göre veriniz.

    Sorunsuz Vosvos'lar dileği ile.


    Kaynak.www.vosvos.info





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.