Şimdi Ara

Türk hava sahasını kullanan havayolu şirketleri Türkiye'ye ne kadar para ödüyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
1
Favori
3.390
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj



  • Bir uçtan bir uca 2 saati bulan uçuş süresi ile Avrupa’nın tek uçuşta en uzun hava sahasına sahip olan ülkemiz, jeopolitik konumuyla da hava yolu şirketlerinin önemli bir geçiş noktası konumunda. Haliyle de Türkiye hava sahasının kullanımından kaynaklı olarak yıllık bazda hatırı sayılır bir gelir de ortaya çıkıyor.

    Ayrıca Bkz.DRAM fiyatları 2019 yılında da düşüşte

    Özellikle son yıllarda yeni havalimanlarının yapılmasıyla hava trafiği önemli ölçüde artan ülkemiz, Avrupa’da geride kalan son çeyrek için hava trafiği en fazla büyüyen ülke oldu. Avrupa ortalamasında artık %3.6 seviyesinde kalırken Türkiye’de aynı dilimde büyüme %8.4 olarak gerçekleşmiş.


    193.6 milyon Euro gelir


    Avrupa Hava Seyrüsefer Güvenliği Örgütü (Eurocontrol) tarafından açıklanan rakamlar ölçeğinde ülkelerin hava sahasını kullanan havayolu şirketlerince ödemeler yapılıyor. Ülkemiz için geride kalan yıl bazında ortaya çıkan rakamlar da resmi olarak paylaşılmış. Buna göre 2017 yılında Türk ve yabancı havayolu şirketleri ülkemize 193.6 milyon Euro’luk bir gelir bırakmış.


    Listenin ilk sırasında ise Türk Hava Yolları yer alıyor. Ortaya çıkan rakamın %39.6’sı THY tarafından gerçekleştirilmiş. İkinci sırada ise %20.8 ile Katar Hava Yolları yer alıyor. Listenin öne çıkan kısmı ise şöyle:




    1. THY - %39.6

    2. Katar - %20.8

    3. Emirates - %20.4

    4. Pegasus - %11.7

    5. Etihad - %6.9

    6. Sunexpress - %4.3

    7. British - %3.9

    8. Lufthansa - %3.1

    9. Atlasjet - %2.8

    10. Singapur - %2.6


     


    Rötar oranları da düştü


    Eurocontrol’ün etki alanı çerçevesine göre hava trafiğindeki gecikmeler de 2017 yılı ikinci ve üçüncü çeyreğinde Türkiye’de %47.3 oranında azalmış. Avrupa’da ise aynı dönem için %79 seviyelerinde bir gecikmeden bahsediliyor.


    15 dakikadan uzun süren gecikmeler hesaplanarak çıkarılan rakamlara göreyse Atatürk Havalimanı %25 ile en yukarılarda yer alıyor. Sabiha Gökçen ise %21 seviyesinde. Bu rakamlar Avrupa ortalamasının altında zira Avrupa’da 2016 için %24 olan bu rakam, 2017’de %28 seviyesine ulaşmış. Bu da Türkiye ortalamasının Avrupa’ya kıyasla epey iyi olduğunun bir göstergesi olmuş durumda.

     







  • keşe yalan bilgi ile konuşanları banlasalar. hava trafik kontrolörü olan ya da ilgilenenler bilir ki iniş ve tırmanışta o ülkenin hava savasına girme diye bir şey yok.bunun uluslararası bir federasyonu var. kontrolörler bir ülkenin sınırlarına girdikten sonra tüm uçakların güzergahlarını yönlendirir. bu kişiler federasyona bağlıdır. bu oluşuma belli bir tutar ödenir ve sınırlarına girilen ülkelere göre para ödenir. topraktan uzaya kadar ülkenin sınırlarında isen o parayı ödersin. öyle yok tırmandı yok indi olmaz. eğer öyle olursa bizim ülkemize girerken bişey yapamasak çıkan uçakları ters yöne havalandırıp durumu kurtarırız .tabi öyle bir şey yapamazsınız.
    Şunu da yazayım son olarak, başka konularla da alakası var çünkü.

    İtiraz edenlerin söylediği laf şu : "hazineden para çıkacağı yalan". Sadece bu cümleye odaklanırsanız cümle doğru. Çünkü para hazineden çıkmayacak zaten. Mesele, eurocontrolden Türkiye'ye gelen para azalacak. Avrupadan ülkemize giren paranın bir kısmını Bulgaristan alacak, genel müdürün dediği bu. Ben bilmem, itirazı olan gitsin genel müdüre söylesin.



    Bu tarz kelime oyunları sıklıkla yapılıyor maalesef. Güyya yalan söylemeyip kelime oyunuyla lafı çarpıtmak. Kafana uygun imamdan fetva almak gibi.



    Biraz benzer olan şu konuyu yazmam lazım: Bir ara Erdoğan söylemişti: "Yolsuzluk dendiğinde şunu anlarım; devletin kasası soyuluyor mu soyulmuyor mu?" Devletin kasasından para çıkmama meselesi belediyede de var mesela. Bir arsa alırsın, imarını kendi adamlarına yükseltirsin ve 5 katına satarsın. Devletten para çıktı mı? Hayır. Al sana helal(!) para. Yersen...
  • Biz 3. havalimanı için bulgar hava sahasına giriş çıkışta ne kadar ödeyeceğiz onuda açıklar mısınız.

  • Seçim yaklaşınca yerli olumlu haberleri sansürlüyoruz. Sadece olumsuz haberler olucak. Diğer türlü seçim çalışması oluyormuş. Ayrıca olağan haber sızıntılarını engellemek için olabildiğince yeni bişeyler yapmayacakmışız seçim geçene kadar. Ölü taklidi falan yapmamızı istiyorlar galiba ama bende tam anlamadım. Yeni bişeyler yapmayında garanti olsun.

  • 1 sene için çok iyi bir rakam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dışarıya ödenen nedir?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: bluemersini

    Seçim yaklaşınca yerli olumlu haberleri sansürlüyoruz. Sadece olumsuz haberler olucak. Diğer türlü seçim çalışması oluyormuş. Ayrıca olağan haber sızıntılarını engellemek için olabildiğince yeni bişeyler yapmayacakmışız seçim geçene kadar. Ölü taklidi falan yapmamızı istiyorlar galiba ama bende tam anlamadım. Yeni bişeyler yapmayında garanti olsun.
    kanka kıskanıyorlar yea.baksana amariga bizi kıskanıyor adamların asgari ücretlisi bile arabayla işine gidip geliyor, ama bizim havaalanını kıskanıyorlar.çaktırma mübarek bende kökten dinciyim.din demeyelimde havaalanı filan diyelim
  • Eniştemle ortağız. 3 tane uçağımız var. Her girişte 40.000 lira ödüyoruz. Kaldırıma park etmek de yasak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deniz_sea

    Biz 3. havalimanı için bulgar hava sahasına giriş çıkışta ne kadar ödeyeceğiz onuda açıklar mısınız.
    Inis kalkista bulgar hava sahasina mi ugruyorlar?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Wol4onak kullanıcısına yanıt
    Her ne kadar yalanlasalar da o sekilde olacak gibi. Planlar, rotalar onu gosteriyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hava trafik kontrolörlerimiz sağolsun :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Jeopol kullanıcısına yanıt
    Yok yahu olur mu? Reis helikopterle o bölgede uçup bizzat kendisi belirledi havalimanının yerini.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Biz muhalefet olarak iktidara geldigimizde 3. Havalimanini orman ciftligi yapacagiz, ayrica turk hava sahasini AB ile zedelenen iliskileri duzeltmek icin ucretsiz yapacagiz..



    Kahrolsun fasizmagjdjshagafajsjj..

  • firat_kilic kullanıcısına yanıt
    Eurocontrole üye olan şirketlerin her yolcusundan para kesilip (bilet parasının içinde) eurocontrolde toplanır. Daha sonra inip kalkılan ve üzerinden geçilen ülkelere o oranda para bölünüyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • asderty A kullanıcısına yanıt
    Bilgilerinize sağlık. Şimdik başka düşünüşlerimde var. Mesela Atatürk hava limanını kapayınca yurtdışında Atatürk adıda (peron göstergeler led ekran lcd... )artık okunmayacak. Atatürk hava limanı Cumhuriyete ait bir değer, devlete millete ait yani özel şirket değil. Şimdik Atatürk hava limanı şeklinde gelen para ayrı özel şirket şeklinde devlete gelen ödenen farklı olacak herhalde(hesaplanıpta özelleştirilmiş/girilmiş -- Atatürk havalimanının tüm müşterilerine çökecek zoraki istikamet). Ayrıca Atatürk hava limanı satılacak bir şey değil. Taşı toprağı uçağı bilgisayarı mesela? vs hariç. Milletçek kazıklanıyormuyuz? Devlete ait herşey tek adama tek adam da özele dönüp kendi yandaşlarına re-program ediliyor. Zarar millete kar kendi adamlarına bölüştürülüyor diye düşünüyorum. Devletken zarar gösterilip özelkende kardan pay edinemiyoruz. Çok büyük Kazıklanıyormuyuz? isim olarak Atatürk isminin silinmesi de ayrı bir derin yara. Cumhuriyeti ve değerlerini(hava limanı, tekel, limanlar,...... gençliğe hitabe geldi aklıma!) kendine özelleştirip bir hesap yapmışlar. Bu savaşmadan ele geçirme taktiği gibi geliyor bana. Ne düşünüyorsunuz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi firat_kilic -- 6 Kasım 2018; 18:44:21 >




  • İç hat uçuşlarında bulgarlara para kaptıracağımız doğruymuş



    DHMI genel müdürü :

    Özellikle denize doğru kalkışlar sırasında daha tırmanış tamamlanmadan Bulgar hava sahasına girme durumu var. Dolayısıyla bu durumu koordine ediyoruz. Prosedüre ve rüzgar durumuna göre yine Bulgar hava sahasında başlayacaklar. Bu durumlarda bir sıkıntı yaşayacağımızı beklemiyorum. Gayet koordineli bir şekilde devam ediyor ve Bulgar bu duruma hazırlar ve memnunlar. Çünkü onların da hava trafiği artacak, gelirleri artacak. Dolayısıyla bir sıkıntı olmayacak”

    http://m.airporthaber.com/dhmi-haberleri/yeni-havalimanina-boeing-teklifi.html



    Parayı direk vermeyeceğiz, kıvırdıkları nokta o. Üstteki mesajda yazdım ayrıntıyı. İç hatlardaki bilet parası komisyonu direk bize kalıyordu, artık bulgarlarla paylaşacaz gibi.

    @Jeopol

    @Wol4onak

    @deniz_sea

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • firat_kilic kullanıcısına yanıt
    Atatürk havalimanının kapasitesi yetersizdi, fakat bu çözümü ben de mantıklı bulmuyorum birçok sebepten dolayı.

    Atatürk'e karşı bi alerjinin olduğu kesin zaten. Ama bu önceden de vardı, ben de gençliğimde çokca duydum bu muhabbetleri. Ama şimdiki teknolojik çağda bu yaptıkları biraz da Atatürk'ün değerinin daha da anlaşılmasını da sağlıyor. Sonunda kısa-orta vadede ne olacak emin değilim. Uzun vadede mantık ve bilim galip gelecektir diye düşünüyorum.

    Eurocontrol parası ise direk dhmi ye geliyor sanırım, onda bi değişiklik olacağını sanmam. Dhmi gelen parayı dağıtır, o dağılımda iga payını alır sanırım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Havadan bile milyonlar geliyor da bu paralar ne oluyor acaba buhar olup tekrar yağacak galiba bekliyoruz

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • asderty A kullanıcısına yanıt
    Bu özelleştirmeler çok tehlikeli geliyor bana. BİZ kavramının BEN kavramlarına dönüşmesi. Public=Herkese açık, halka açık Re-Public=Cumhuriyet Private=Gizli Privatization=Özelleştirme. Döngü: Re-public to privatization kurtuluş savaşından sonra ise re-public... (hakların yeniden kurucularına halka milletine pay edilmesi)

    Millet Cumhuriyeti sadece kelime olarak biliyor Cumhuriyet ne demek? Cumhuriyet demek. Fakat anlamı haklar hak paylaşımını bilmiyor. Yukarıdaki örnekler unix dosya ve haklar konusu ile link kurarak buldum. Buna göre yaşanan/yaşanacak olanı görebiliyorum. Bunları millete yaymak lazım. Bilgisayarda bir klasör yapıp public ve private diye içine dosya koyup okuma yazma hakkının nasıl olacağını göstermek gerekiyor. O zaman cumhuriyetin ne demek olduğu anlaşılabiliyor. Yani Cumhuriyet biz kavramına aitken özelleştirme benlere ait olacak. Benlik savaşları buna göre kavgalar buna göre mahkemeler dosya sayıları ..... iç savaş.... çöküş....




  • deniz_sea kullanıcısına yanıt
    keşe yalan bilgi ile konuşanları banlasalar. hava trafik kontrolörü olan ya da ilgilenenler bilir ki iniş ve tırmanışta o ülkenin hava savasına girme diye bir şey yok.bunun uluslararası bir federasyonu var. kontrolörler bir ülkenin sınırlarına girdikten sonra tüm uçakların güzergahlarını yönlendirir. bu kişiler federasyona bağlıdır. bu oluşuma belli bir tutar ödenir ve sınırlarına girilen ülkelere göre para ödenir. topraktan uzaya kadar ülkenin sınırlarında isen o parayı ödersin. öyle yok tırmandı yok indi olmaz. eğer öyle olursa bizim ülkemize girerken bişey yapamasak çıkan uçakları ters yöne havalandırıp durumu kurtarırız .tabi öyle bir şey yapamazsınız.

  • Rakamları kimden aldınız? aHaber den mi?

    Listenin ilk 10'una ait oran %116. Dünya ortalaması %100. Anlaşılan bir ilki başarmışız. Katar emiri cumhurbaşkanımızı çok sevdiğinden fazladan ödeme mi yapmış?

    Listenin devamını toplasak %200 yapacağından şüphemiz yok.

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.