Şimdi Ara

55 kilometrelik dünyanın en uzun köprüsü 21 dolar geçiş ücreti ile açıldı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
50
Cevap
0
Favori
3.882
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çin hükümeti tarafından inşa edilen ve inşaatı yaklaşık 9 yıl süren Hong Kong- Zhuhai-Macau Köprüsü, halka açıldı. İsminden de anlaşılacağı üzere Hong Kong'u, Macau adasına ve anakarada bulunan Zhuhai şehrine bağlayan köprü, yaklaşık 20 milyar dolara mal oldu. Üç köprü ve bir tünelden(6.7 km uzunluğunda) oluşan projede köprülerin toplam uzunluğu ise 55 kilometre. Köprü bu uzunluk ile dünyanın en uzun deniz köprüsü unvanının da sahibi oldu.


     
     

    Tayfunların etkili olduğu bir bölgede inşa edilen köprünün en az 120 yıl boyunca ayakta duracağı öngörülüyor. Tabi bu iddialı hedefin arkasında köprünün yapımında kullanılan beton ve çelik miktarının yattığını söyleyebiliriz. Yaklaşık 60 adet Eyfel Kulesi inşa etmek için yeterli olacak 420 bin ton çeliğin kullanıldığı köprüde 1 milyon metreküpün üstünde beton kullanıldı. Körpünün saatte 340 kilometre hıza ulaşan tayfunlara karşı dayanıklı olduğu belirtiliyor.


     

    Çalışmalar kesintiye uğramıştı 

    Bu yılın başında köprünün görüntülenmesi için basın mensuplarına izin verilmiş ve köprünün çok kısa bir süre sonra hizmete başlayacağı bildirilmişti. Bu açıklamadan yaklaşık 6 ay sonra faaliyete geçen köprü tıpkı bu gecikme gibi çok sayıda gecikmeye konu oldu. Normalde çok daha kısa bir sürede tamamlanması planlanan köprüde; güvenlik ve yolsuzluk iddiaları, bölgedeki canlı hayatına zarar verdiği ve politik bir amaç taşıdığı gereçkesiyle çalışmalar pek çok kez kesintiye uğramıştı.


     

    Tabi çalışmaları kesintiye uğratan en önemli neden politik tartışmalar. Hong Konglu aktivis Eddie Chu, körpünün ''amaçsız bir mega proje'' olduğunu düşünüyor. 2030 yılına kadar köprü trafik oranının yüzde 25'in altında olacağını belirten Chu, körpünün tamamen politik nedenlerle inşa edildiğini belirtiyor. Chu ve benzer görüşte olan diğer kişilere göre köprü Çin hükümeti; Hong Kong'un anakaraya bağlı olduğunu göstermek için köprüyü inşa etti. 


     

    İnci Nehri Deltası üzerinde uzanan köprü bir mühendislik harikası olarak değerlendirilse de köprü inşaatında en az 9 işçi hayatını kaybetti. Ayrıca deltayı yaşam alanı olarak benimseyen ve nesli tükenmek üzere olan pembe yunusların da köprü nedeniyle ciddi tehlikelerle karşılaşabileceği belirtiliyor. WWF tarafından yapılan açıklamaya göre köprü; denizde ''geri dönüşü olmayan'' zarara neden oldu.


     

    4 saatlik yolculuk 45 dakikaya inecek 

    Köprüye yönelik eleştirilere rağmen köprü artık hizmete başlamış durumda. Köprü 4 saatlik Hong Kong-Zuhai yolculuğunu 45 dakikaya indirse de isteyen herkes arabasıyla köprüden geçemeyecek. Köprüden geçmek isteyen araç sahiplerinin özel bir izin belgesi alması gerekiyor. Bununla birlikte araçsız yolcular için köprüde otobüs seferleri düzenleneceği belirtiliyor. En uzun köprü geçişinin 29.6 kilometre olduğu köprüden geçiş için 21 dolar ödemek gerekecek.


     

    Toplamda Çin'deki 11 şehri etkileyecek olan köprünün etrafına iki adet yapay ada da inşa edilmiş durumda. Çin hükümeti köprünün bögedeki şehirler arasındaki ticari faaliyetleri artırmasını hedefliyor. Ayrıca Macau ve Hong Kong'un köprü bağlantısı ile birer bilim merkezi haline gelmesi ve Silikon Vadisi'ne rakip olması da amaçlanıyor. 

     
     


    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Dünyanın en uzun deniz köprüsü: 55 kilometrelik köprü açıldı
    Dünyanın en uzun deniz köprüsü: 55 kilometrelik köprü açıldı
    Dünyanın en uzun deniz köprüsü: 55 kilometrelik köprü açıldı
    Dünyanın en uzun deniz köprüsü: 55 kilometrelik köprü açıldı
    Dünyanın en uzun deniz köprüsü: 55 kilometrelik köprü açıldı
     







  • Rahatlıkla yolcu garantisi verebilirsiniz. Çin'in köprü ücretini de buradan ödemeye hazırız. ;)
    Edit: önce mesajı yazdım şimdi okuyayım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaazto28 -- 24 Ekim 2018; 21:22:23 >
  • 21 dolar mı? Enayi bu Çinliler ya.
    **
  • Güzel görünüyor.
    55 kilometrelik dünyanın en uzun köprüsü 21 dolar geçiş ücreti ile açıldı
  • Biz de Kıbrıs’ı il yapıp böyle bir köprü inşaa etmeliyiz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maximus8282 -- 24 Ekim 2018; 22:12:6 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 55 km'lik köprünün geçiş ücreti bizim kıytırık köprülerin geçiş ücretinden daha ucuz.
    Köprüyü yaptırıp cebini dolduran her kim varsa öbür dünyada davacıyım.

  • Keşke yapasaydınız bu haberi birileri çıkıp birileri biz en büyük hava alanını yapıyoruz diye çekemiyor en büyük köprüyü yapacağız bizimki daha büyük olacak diyerek kıbrısa köprü yapmaya kalkar.

  • 55 kilometrelik dünyanın en uzun köprüsü 21 dolar geçiş ücreti ile açıldı

    Geşiş ücreti bizim 2km uzunluğundaki deli dumrul köprüsünden daha ucuz.

    Yap işlet ... boşluğu siz doldurun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 12 Angry Men -- 25 Ekim 2018; 22:20:59 >
  • Çin bizi gısganıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • anladık muhalifsiniz de aptal aptal yorumlar yapmanız şart mı? ticari değil siyasi bir amaçla yapılmış bir köprü bu. çin buradan para kazanmayı hedeflemiyor. özel izin de bu yüzden. ucuz işçilik, ucuz hammadde ile 9 yılda yapılmış bir köprüyü türkiyede ticari amaçla yapılmış bir köprüyle kıyaslamak sadece kronik muhaliflere has birşey.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: xabc

    anladık muhalifsiniz de aptal aptal yorumlar yapmanız şart mı? ticari değil siyasi bir amaçla yapılmış bir köprü bu. çin buradan para kazanmayı hedeflemiyor. özel izin de bu yüzden. ucuz işçilik, ucuz hammadde ile 9 yılda yapılmış bir köprüyü türkiyede ticari amaçla yapılmış bir köprüyle kıyaslamak sadece kronik muhaliflere has birşey.
    Ucuz hammadde mi? Çin'den bi' haber yaşayan vatandaş temsilli

    Adamların elinde çelik kaynakları var ki yapıyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mortus -- 25 Ekim 2018; 9:16:5 >




  • Bazen şartları zorlamamak gerekir, eğer orada deniz varsa deniz yolu veya hava yolu kullanılabilir, 20milyar dolarlık bir ölü yatırımın hiçbir katma değeri yoktur, haa o yolda yolculuk yapsam vay beee dermiyim derim. Boğazdaki 3. Köprü ve izmir bağlantı köprüsünü aynı kefeye koymayalım onlar ihtiyaç ve gerekli

  • Bizimkilerden nasil para calinir gelip ogrensinler.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • valla helal olsun bizde ömür boyu geçmeyeceğim köprüye vergilerde garanti yolcu ücreti ödeyeyim.

  • Güç gösterisi



    Mesaj bu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hani dünyanın en büyük köprüsü osmangazi köprüsüydü ? a habere kızmıycam kesin içlerinde fetöcü editörler var onlar yaptırıyor bu haberleri
  • İroniMan kullanıcısına yanıt
    Sınıfında öyle...

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.