|
Bildirim
Ben de geçen hafta daha 5 aylık garantisi devam etmekte olan iPhone 7 Plus 128 GB telefonuma dile kolay tam 4.250 TL tamir ücreti isteyen Apple'la yollarımı bir daha kesişmemek üzere tamamen ayırdım.
2009'dan beri iPhone kullanan bi adamı kendinden nefret ettirmeyi başardığı için kendisine ne kadar teşekkür etsem azdır. Hayatımın ilk android deneyimini 4 gündür Samsung Galaxy Note 9 ile tecrübe ederek yepyeni sulara yelken açmış bulunuyorum şimdilik her şey yolunda elhamdülillah. İyi ki varsın ve iyi ki vicdansızsın Apple !! |
Teoride haklı olabilir ama bu işler pratik de öyle olmuyor maalesef.
Apple mağazasına gittiniz diyelim. Macbook unuzun Anakartın da basit bir problem var. Belki iyi bir teknisyenseniz evde kendinizde tamiri yapabiliyor olabilirsiniz. Anakart ile topcase ( üstkasa) arasındaki flex in anakart yuvasındaki pin hafif yamulmuş diyelim. Minik bir el beceresi ile onu düzeltmek işi çözecek diyelim. İşte bu noktada konu kabaca şu anlama geliyor. O topa girilirmi ? Apple ın mevzuatında bu tip onarımlar yoktur. Sadece Apple değil, lenovoda Asusda bu tip onarımlar yapmaz. Dolayısıyla riskli parçalar hangisi ise direk o parçanın modüler değişimi yapılır. Basit bir dille anlatmak gerekirse Apple teknik servislerinin hiç birinde lehim havya ile onarım göremezsiniz. O şekilde yapsaydı apple hala steve jobs ın garajında merdiven altı bir tamirci olarak devam ederdi. Bu konu şuna benzer Bmw aracınız vardır. Ufak bi tampon hasarınız vardır. Tamponun tırnakları kırılıp yerinden çıkmıştır. Sanayiye gitseniz belkide 200-300 e halledebilecekken Borusan a gittiğinizde 7-10 bine tampon ve bağlı aksesuarlar değişir. Bu işin doğrusu budur demiyorum. Ancak bu işin işleyişi teknik açıdan böyle yürüyor maalesef. Olay riske girip girmeme mevzusu. Dolayısı ile örnek verdiğim olayda apple a gittiniz diyelim parça değiştirmeden teknisyen kendisi insiyatif alsa o pin i ben iki dakka düzelteyim anakartı değiştirmeden dese bile. Üç gün sonrada kullanıcı bağıra çağıra geliyor. ( o zamanki iyiliği tamamen unutuyor) Sizin bilmem şu teknisyeniniz o gün pinimi yaptı ama ondan sonra ekranımda görüntü gitti şikayetçiyim diye de bas bas bağırıyor. Eee ne oldu iyilikten maraz doğdu? Teknisyenin suçu ne? İyi niyetli olarak çözüm üretmeye çalışmasımı ? Fakat yanlış yaptı. Gidip anakartı değiştirseydi mevzuatı uygulasaydı bu sorun yaşanmayacaktı topun ucundaki kendisi değil apple olacaktı. Ücretli bir anakart değişimi yapsaydı en az 3 ay garantisi olan bir anakart takmış olacaktı. Kendinide şirketinide riske atmayacaktı. Bu tip konulara birde bu boyuttan bakarsanı sevinirim. Öyle işi bilip de, bu iş öyle yapılmaz, şöyle yapılır. aslında siz çok pahalısınız demekle oluyor bu işler. Bu mühendis çok biliyorsa gider apple mühendislerininin başına geçer daha uygun maliyetli onarım yapılması için yeni üretimleri daha uygun maliyetli onarım politikalarıyla değiştirir vs. Edit: imla... |
|
|
|
|
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kayamtky -- 23 Ekim 2018; 13:4:25 > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vain -- 23 Ekim 2018; 14:6:40 > |
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |