Şimdi Ara

İddia: Apple fazladan tamir masrafı çıkarıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
0
Favori
1.211
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Akıllı telefonlarımız veya farklı bir elektronik eşyamız arızalandığında en kaliteli tamir servisinden faydalanmak için ürünleri genellikle üretici firmaya götürüyoruz. Bununla birlikte tamir ücretinin, olması gerekenin çok daha üstünde olduğu hissine sıkça kapılmışsınızdır. Özellikle günümüzde bir akıllı telefonu ya da laptop için neredeyse ürünün orijinal fiyatı kadar tamir ücreti istenmesi kullanıcıları çileden çıkarabiliyor. CBS News bu konuyu Apple özelinde araştırarak ilginç bir sonuca ulaştı: Apple, değiştirilmesine gerek olmayan parçaları da değiştirerek daha yüksek bir fatura çıkarıyor.


     
     

    Tabi CBS bu konuyu titiz bir şekilde araştırıp kapsamlı bir rapor olarak sunsa da aslında ''yüksek tamir ücreti'' yetkili servislere giden herkesin aklından geçen bir ihtimal. Teknoloji haberlerinin yer aldığı popüler web sitesi Motherboard'ın baş editörü Jason Koebler de bu ihtimali değerlendirenler arasında. Mart ayında bu konuyla ilgili düşüncelerini paylaşan Koebler, kırılan MacBook'unu Apple Store'a götürdüğünde Apple çalışanları MacBook'un 700 dolara tamir edilebileceğini söylemiş. Bu yüksek tamir ücretini ödemek yerine alternatif çözümler arayan Koebler, daha sonra sorunu 50 dolarlık harcama ile kendi başına çözmeyi başarmış. Koebler'e göre bu durum sadece söz konusu MacBook'a özel değil; Apple bunu hep yapıyor.


     

    MacBook Pro tamiri için 1.200 dolar istediler

    Bu iddiaları araştırmak için gizli kamera kullanan CBS gazetecileri, ekranındaki bir problem nedeniyle görüntüyü düzgün aktaramayan bir MacBook Pro alarak Apple Store'un yolunu tuttu. Genius Bar'daki Apple çalışanı cihazı inceledikten sonra problemin çözülmesi için bazı parçaların değiştirilmesi gerektiğini belirtti. Apple çalışanı iki parçanın değişimi ve işçilik ücreti dahil olmak üzere toplamda 1.200 dolara sorunun çözülebileceğini belirtirken bu meblağ ile neredeyse yeni bir MacBook Pro alınabileceğini de kabul etti. Ayrıca çalışana göre ekranın da değiştirilmesi halinde 780 dolar daha ödenmesi gerekecekti ancak neyse ki ekranın değiştirilmesi şart değildi. 


     

    CBS ekibi, Kanada'nın Toronto şehrinde yer alan Apple Store'da MacBook'u tamir ettirmek istemeleri halinde en az 1.200 dolar (ekran değişimiyle birlikte 1.980 dolar) ödemek zorunda. Kanada'da yeni nesil 13 inçlik MacBook Pro'ların fiyatı ise 1.729 dolardan başlıyor. CBS ekibi, Apple çalışanından daha ucuz bir alternatif önerisi almak istese de çalışan problemi çözmenin daha ucuz bir yolu olmadığını belirtiyor.


     

    Apple Store'dan tamir ücretini öğrenen CBS ekibi MacBook Pro'nun ekran probleminin çözülmesi için bu kez ünlü YouTuber Louis Rossmann'ın yanına gidiyor. Üniversitede hobi olarak bilgisayarlarla ilgilenmeye başlayan şimdiyse bir tamir atölyesi açarak farklı Apple ürünlerini tamir eden Rossmann, sorunun çok daha basit bir şekilde çözülebileceğini belirtiyor. Cihazdaki bir pimin olması gerektiği yerde olmadığını tespit eden Rossmann sadece pimin yerini ayarlayarak sorunu çözdü. Bu işlem için ücret dahi almayacağını ifade eden Rossmann pimin değiştirilmesi halinde ise 75 ila 150 dolar arasında ücret alabileceğini dile getirdi. 


     

    CBS'e göre MacBook Pro ile gözlemlenen süreç aslında sadece bir örnekten ibaret, Apple kullanıcıları cihazlarını servise götürdüğünde pek çok kez bu durumla karşılaşıyor. Louis Rossmann'ın atölyesine benzeyen pek çok dükkan, Apple ürünlerini tamir edebildiklerini belirtse de Apple bu dükkanlara yetki vermiş değil. Bu nedenle kullanıcılar, cihazlarının garanti kapsamında kalması için sadece Apple Store'larda ya da Apple tarafından yetkilendirilen servis noktalarında cihazlarını tamir ettirmek zorunda.


     

    Tamir hakkı meselesi yeniden gündemde  

    Bu zorunluluk aslında ABD'de uzun süredir tartışılan ''tamir hakkı'' meselesini ortaya çıkarmış durumda. Son dönemde dikkat toplamayı başaran ve çok fazla insanın katılımıyla bir sivil toplum hareketi haline gelen tamir hakkı, kullanıcıların satın aldıkları ürünleri kendi başlarına tamir edebilmesini ya da herhangi bir dükkanda(Apple Store veya yetkilendirilmiş servis olmasa da) tamir ettirebilmesini öngörüyor. Tabi tamir hakkı anlayışına göre bu tamir sürecinin ardından cihazın garanti kapsamından çıkmaması gerekiyor.


     

    Apple'ın katı garanti koşulları karşısında kullanıcılara esneklik sağlamaya çalışan iFixit şirketi de tamir hakkı savunucuları arasında. 15 yıl önce kurulan ve şu an 125 çalışanıyla hizmet sunan şirket tamir kılavuzları, tamir setleri ve cihaz bileşenleri tedarik ederek kullanıcıların ürünlerini kendi başlarına tamir etmesine olanak sağlıyor. Bununla birlikte şirket CEO'su Kyle Wiens, Apple'ın hem iFixit'e hem de yetkilendirilmeyen tamir atölyelerine zorluk çıkardığını belirtiyor. 


     

    Apple'ın tamir hakkı hareketinden memnun olmadığını belirten Wiens, şirketin cihazın satın alınmasından kullanım ömrünü doldurmasına kadar geçen sürede tamamen kontrolü sağlamak istediğini vurguluyor. Wiens ayrıca Apple'ın, yetkilendirilmeyen tamir atölyelerine ve iFixit'e karşı ''telif hakkı kurallarını ihlal ettikleri iddiasıyla'' dava açacağını söyleyip düzenli olarak tehdit ettiğini de belirtiyor.


     

    Apple'dan yalanlama: Tamir ücretleri yüksek değil 

    Apple CBS'in raporunda yer alan fazladan tamir ücreti çıkarma konusunda açıklama yapmasa da tamir için istenen ücretlerin yüksek olduğu yönündeki iddiaları yalanladı. CBS'in gündeme taşıdığı konu Reddit'te de popüler hale gelirken kullanıcılar Apple ile ilgili tamir deneyimlerini paylaşıyor. CBS ayrıca benzer sorunları yaşayan Apple kullanıcılarının kendilerine ulaşmasını ve başından geçeni anlatmasını istiyor. Apple'ın CBS'in raporu ve kullanıcıların beyanları karşısında detaylı bir açıklama yapıp yapmayacağı ise şu an için belirsiz. 








  • Ben de geçen hafta daha 5 aylık garantisi devam etmekte olan iPhone 7 Plus 128 GB telefonuma dile kolay tam 4.250 TL tamir ücreti isteyen Apple'la yollarımı bir daha kesişmemek üzere tamamen ayırdım.

    2009'dan beri iPhone kullanan bi adamı kendinden nefret ettirmeyi başardığı için kendisine ne kadar teşekkür etsem azdır. Hayatımın ilk android deneyimini 4 gündür Samsung Galaxy Note 9 ile tecrübe ederek yepyeni sulara yelken açmış bulunuyorum şimdilik her şey yolunda elhamdülillah.

    İyi ki varsın ve iyi ki vicdansızsın Apple !!
    Teoride haklı olabilir ama bu işler pratik de öyle olmuyor maalesef.
    Apple mağazasına gittiniz diyelim.
    Macbook unuzun Anakartın da basit bir problem var. Belki iyi bir teknisyenseniz evde kendinizde tamiri yapabiliyor olabilirsiniz.
    Anakart ile topcase ( üstkasa) arasındaki flex in anakart yuvasındaki pin hafif yamulmuş diyelim.
    Minik bir el beceresi ile onu düzeltmek işi çözecek diyelim. İşte bu noktada konu kabaca şu anlama geliyor. O topa girilirmi ?
    Apple ın mevzuatında bu tip onarımlar yoktur.
    Sadece Apple değil, lenovoda Asusda bu tip onarımlar yapmaz.
    Dolayısıyla riskli parçalar hangisi ise direk o parçanın modüler değişimi yapılır. Basit bir dille anlatmak gerekirse Apple teknik servislerinin hiç birinde lehim havya ile onarım göremezsiniz. O şekilde yapsaydı apple hala steve jobs ın garajında merdiven altı bir tamirci olarak devam ederdi. Bu konu şuna benzer
    Bmw aracınız vardır. Ufak bi tampon hasarınız vardır. Tamponun tırnakları kırılıp yerinden çıkmıştır.
    Sanayiye gitseniz belkide 200-300 e halledebilecekken Borusan a gittiğinizde 7-10 bine tampon ve bağlı aksesuarlar değişir.
    Bu işin doğrusu budur demiyorum.
    Ancak bu işin işleyişi teknik açıdan böyle yürüyor maalesef. Olay riske girip girmeme mevzusu.
    Dolayısı ile örnek verdiğim olayda apple a gittiniz diyelim parça değiştirmeden teknisyen kendisi insiyatif alsa o pin i ben iki dakka düzelteyim anakartı değiştirmeden dese bile. Üç gün sonrada kullanıcı bağıra çağıra geliyor.
    ( o zamanki iyiliği tamamen unutuyor)
    Sizin bilmem şu teknisyeniniz o gün pinimi yaptı ama ondan sonra ekranımda görüntü gitti şikayetçiyim diye de bas bas bağırıyor.
    Eee ne oldu iyilikten maraz doğdu?
    Teknisyenin suçu ne?
    İyi niyetli olarak çözüm üretmeye çalışmasımı ?
    Fakat yanlış yaptı. Gidip anakartı değiştirseydi mevzuatı uygulasaydı bu sorun yaşanmayacaktı topun ucundaki kendisi değil apple olacaktı.
    Ücretli bir anakart değişimi yapsaydı en az 3 ay garantisi olan bir anakart takmış olacaktı.
    Kendinide şirketinide riske atmayacaktı.
    Bu tip konulara birde bu boyuttan bakarsanı sevinirim.
    Öyle işi bilip de, bu iş öyle yapılmaz, şöyle yapılır.
    aslında siz çok pahalısınız demekle oluyor bu işler.

    Bu mühendis çok biliyorsa gider apple mühendislerininin başına geçer
    daha uygun maliyetli onarım yapılması için yeni üretimleri daha uygun maliyetli onarım politikalarıyla değiştirir vs.

    Edit: imla...
  • Gayet normal. Bu adamlardan mal alanların parayla sıkıntısı olmaması lazım. Demek ki neymiş? Donunda delik olan gidip apple almasın kardeşim.!!!

  • Kurtlanmış elma :)

  • Bu iddia değil ki

    BU GERÇEK

  • Louis Rossmann her apple teknik servisine uğrayıp bu tarz sorunları ucuza çözsün ozaman.Dünyada kaç tane bu adam gibi tekniker var ? her servise bir tane koyabilecekmiyiz.Ozaman tamir etmekle uğraşmadan arızalı parçayı yenisi ile değiştirmek en doğru yöntem.Yapacak daha iyi bir çözüm yolu yok.

  • O da bir şey mi KVK çalışır haldeki Sony Z3 Compact'a tamir için 1100tl istedi. Sony'ye ulaştım adamlar takmadı bile servisin kendi insiyati deyip geçtiler. Ve bu telefonun en son düştüğü fiyat zaten 1000tl idi. Kendi ülkemize yoğunlaşsak daha iyi. Böyle çakal 3.taraf servislere kullanıcıları mahkum etmiyorlar Amerika'da.

  • Bende de galaxy A7 2016 telefon vardı. Şarj soketi bozuldu ve garanti olarak kabuk etmediler. 200tl fiyat biçtiler. Neyse dedik garantisi bozulmasın gönderelim. Bu sefer de batarya şişmiş cart curt diye ekstradan masraf çıkarıp 625TL istediler. Yahu telefon zaten 1800TL (aldığım zamanda). 3/1 fiyatına sen bu telefonu ne yapıyorsun? Sanki turbo takıp uzaya yolluyorlar. Müşteri hizmetlerini aradığımda da klasik insiyatif kelimesiyle karşı karşıya geldim. Lanet olsun bunları bu hale getirenlere.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • %65 telefon başı kâr yapmasına laf etmeyen yüksek tamir ücretine de laf etmez.



    Bu arada bu haberide Ekrem71 paşa yazmamış. Artık eminim kendisi Apple pazarlamacısı. Apple Türkiye adına mı çalışıyorsun burada reis?

  • Benim PowerBeats 3 kulakligim icin 700 PLN degisim ucreti isteyen kurum Apple. Kulakligin sifiri 580 PLN. Kulaga oturan silikon aksam asindi ve kulakliklarin birindeki ic koruyucu cikti. Bunlara kullanici hatasi diyip 700 PLN istediler utanmadan degisim icin. Bende kulakligi gozlerinin onunde parcalayip ciktim.
  • Müşterilerin çoğunluğu zengin olduğu için kazıklamayı uygun görmüşler. (Apple zihniyeti)
    Tabii orta gelirliler için durum kötü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kayamtky -- 23 Ekim 2018; 13:4:25 >
  • Para var mutluluk var :D

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • o kar yapıyor adamların gıkı çıkmıyor bir zahmet tamir ücretine de sesler çıkmasın.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-C0609E675

    Benim PowerBeats 3 kulakligim icin 700 PLN degisim ucreti isteyen kurum Apple. Kulakligin sifiri 580 PLN. Kulaga oturan silikon aksam asindi ve kulakliklarin birindeki ic koruyucu cikti. Bunlara kullanici hatasi diyip 700 PLN istediler utanmadan degisim icin. Bende kulakligi gozlerinin onunde parcalayip ciktim.
    Silikonları Aliexpress'ten ucuza halledebilirdiniz belki, kırmanız kötü olmuş.
    https://tr.aliexpress.com/wholesale?SearchText=powerbeats+3



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vain -- 23 Ekim 2018; 14:6:40 >
  • Ben de geçen hafta daha 5 aylık garantisi devam etmekte olan iPhone 7 Plus 128 GB telefonuma dile kolay tam 4.250 TL tamir ücreti isteyen Apple'la yollarımı bir daha kesişmemek üzere tamamen ayırdım.

    2009'dan beri iPhone kullanan bi adamı kendinden nefret ettirmeyi başardığı için kendisine ne kadar teşekkür etsem azdır. Hayatımın ilk android deneyimini 4 gündür Samsung Galaxy Note 9 ile tecrübe ederek yepyeni sulara yelken açmış bulunuyorum şimdilik her şey yolunda elhamdülillah.

    İyi ki varsın ve iyi ki vicdansızsın Apple !!

  • Ya belki diğer parçalarda arızalanmasın yapmışken tam yapalım diyorlardır

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • NevNiyaz N kullanıcısına yanıt
    Hocam aynı durumla 1,5 yıl önce ben karşılaştım.Garantiye bakan servisi bulmak ayrı dert birde su geçirmez dedikleri telefon absürd şekilde suya sokulmadan su almasından dolayı garanti dışı kaldı ve sıfırıyla değişim için 2000 küsür lira ücret istendi o zamanlar kurda bu seviye değildi.Bende o parayı veremedim cihazı yeni almıştım yüksek bir ücret ödemiştim zaten.Daha sonra kendi kendine açıldı alet şuan taş gibi hatta ondan yazıyorum.Ekranda leke var rahatsız etmeyecek şekilde onun dışında gayet iyi.Yani kısaca 2000 lirayı cebe attık

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Az bile geçiriyor...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Biz ki kullandığı elektrik ,suyun,faturasın da bile kullanım bedelinin 4-5 katını vergi olarak ödeyen, Türk kullanıcıları için Apple'ın teknik servisi pahalıymış,ucuzmuş kimin umrunda.



    Apple ın teknik servis hizmeti fahiş de olsa,

    Türkiye' de ki diğer bu gibi teknik servislere göre müşteri memnuniyeti daha fazla diyecek olanlar olacaktır.



    O kadar da olsun, bir iphone u satarken bile senden 2-3 iphone parası alıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • AttackHane kullanıcısına yanıt
    çok sevindim sizin adınıza ucuz atlatmışınız ben o kadar şanslı değildim maalesef

  • NevNiyaz N kullanıcısına yanıt
    Aramıza hoşgeldin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.