Şimdi Ara

Milli hibrit manevra lokomotifi, Türkiye'yi dünya dördüncüsü yaptı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
304
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  

     
    TCDD Taşımacılık AŞ, TÜLOMSAŞ ve ASELSAN iş birliğinde geliştirilen milli hibrit manevra lokomitfi geçtiğimiz ay Berlin'deki InnoTrans fuarında görücüye çıkmıştı. Geçtiğimiz günlerde manevra lokomotifi hakkında açıklama yapan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, milli lokomotifle ilgili önemli verileri paylaştı. Cahit Turhan, azaltılmış yakıt tüketimi ve daha düşük işletme maliyeti sunan hibrit manevra lokomotifiyle Türkiye'nin; Fransa, Japonya ve Çin'in ardından bu teknolojiye sahip dördüncü ülke olduğunu dile getirdi.


     

    Yüzde 100 yerlilik hedefi 

    Teknolojik ürünlerde dışa bağımlılığı azaltmak amacıyla yürütülen ''milli ve yerli üretim'' seferberliği doğrultusunda çalışmalarını yürüttüklerini kaydeden Cahit Turhan, milli hibrit manevra lokomotifindeki yerlilik oranının yüzde 60'a ulaştığını açıkladı. Hedeflerinin bu oranı önce yüzde 80'e sonrasında ise yüzde 100'e çıkarmak olduğunu belirten Turhan, lokomotifin prototip üretiminin tamamlandığını da ekledi.


     

    Turhan'ın açıklamalarına göre Uluslararası Demiryolları Birliği (UIC) standartlarında üretilen lokomotif, gelecek yıl testlerin tamamlanmasınının ardından TCDD Taşımacılık'ın filosuna katılacak. Hibrit manevra lokomotifi ile yılda yüzde 40 oranında yakıt tasarrufu sağlanacak. Cahit Turhan, lokomotifi yurt içinde kullanmanın yanı sıra ihraç etmeyi planladıklarını da dile getirdi.


     

    Azaltılmış yakıt tüketimi ve akustik gürültü seviyesiyle çevre dostu olan manevra lokomotifi, elektrikle veya dizel yakıtla çalışabiliyor. Cahit Turhan'ın da belirttiği gibi lokomotif, doğrudan elektrik şebekesinden şarj edilerek kullanılabilecek. Üretimi esnasında 7 şehirde 20'ye yakın firmadan parça temin edilen lokomotif, saatte 80 kilometre hızla yolculuk imkanı sunuyor. 








  • Bu nasıl yanıltıcı bir başlıktır! (Haberin kaynağı olan Anadolu Ajans'ın kazmalığı)
    Okuyunca Dünya'da yarışma yapılmış da 4. olmuşuz gibi anlaşılıyor. Biz daha prototipini yapmışız ve hibrid sistemi kullanan 4. ülke olacağız. Yuh ki yuh!

  • Pantograf yok, nasıl elektrikle çalışacak? Dizel elektrik olmasın? Yani dizel motorun gücüyle elektrik elde edip, elektrik motorlarında kullanılacak şekilde, 50 senelik teknoloji olanı olmasın?

    Bir de saatte 80km hızla yolculuk demişsiniz ama bunun amacı yolcu taşımak vs. değil. Park halindeki yan yana duran vagonları vs. bir seri haline getirebilmek buradaki amaç. Düşük hızdaki amaç da daha yüksek tork elde edebilmek. (5. vitesle kalkmak, 1. vitesle kalkmak gibi düşünün)

  • sertacaygun kullanıcısına yanıt
    Pil kullanılmış lokomotifte arabalarla aynı mantık frenlerken elektrik üretiyor kalkış yaparken yada yavaş manevralarda pili kullanarak gidiyor yakıt sarfiyatı azalıyor . Bizim DH editörleri copy paste haber yapmasa tülomsaşın sitesinden biraz bilgi alıp haberi zengileştirse çok daha güzel olacak açıkçası ben sitenin haberlerinden çok yorum yapan üyelerden bir çok şey öğreniyorum onlarda olmasa bu kadar takip etmem burasını .

  • Lokomotif projesini Tülomsaj gibi sektörün içinde olan bir firmaya değilde BMC'ye verilmesi çok manidar.

  • Trenleri severim eskiden millet araba dergilerine bakarken ben iett nin raylı sistemler bolumune gelen o donemlerde cok anlamasamda ıngılızce tren dergılerıne bakardım millet BMW mi basar Mercedes mi basar derken ben dizel mi basar elektriklimi basarın derdindeydim trenle seyahat yapılacagı zaman heyecandan bır oncekı gun uyuyamazdım.

  • veteriner69 kullanıcısına yanıt
    Şahsen içerik tam düşündüğüm gibi çıktı bu tarz bir yorum yapmanız saçmalıktan ibaret..

  • Bu nasıl haber yapmaktır

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • bir site var haber niteliği taşıdığını zannedip tıkladığımızda okumaya çalışıp anladığımızda şaşırdığımız bir site neydi o .... İşte oradaki nin tıpkısının aynısı

  • Yavaş yavaş düşe kalka Türkiye iyi yerlere gelecektir. Önemli olan Devrim arabasında yaşanılanlar tekrar etmesin.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.