Şimdi Ara

TomTom ve INRIX'e göre İstanbul'da trafik giderek azalıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
0
Favori
3.021
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • TomTom ve INRIX, yaptığı araştırmalar ile her sene önemli şehirlerin trafik yoğunluğunu inceliyor ve rapor oluşturuyor. İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanlığı Trafik Müdür Yardımcısı Mustafa Sünnetçi, raporlarla ilgili değerlendirmelerde bulundu.

     

    Mustafa Sünnetçi, İstanbul’da trafik yoğunluğunun araştırmalara göre düşüşe geçtiğini belirtti. Sünnetçi’nin paylaştığı bilgilere göre TomTom’un Trafik Sıkışıklığı Listesi'ne göre trafik azaldı. Bu araştırma 48 ülkeden 390 şehri kapsıyor. İstanbul’da 2013 yılında yüzde 62 olan trafik yoğunluğunun 2016 yılı itibarıyla yüzde 49’lara kadar gerilediği görüldü. TomTom’un verilerine göre İstanbul, 2013 yılında trafiğin en yoğun olduğu ikinci şehirken 2016 yılında altıncı sıraya geriledi.

     

    INRIX tarafından hazırlanan Trafik Sıkışıklığı Listesi’ne göre Türkiye 2016 yılında 16. sıradayken 2017 yılında 20. sıraya gerilemeyi başardı.

     

    Sünnetçi, araç sayısının artmasına rağmen trafik yoğunluğunun azalmasında yeni yatırımların ve yolların etkisi olduğuna işaret etti ve sözlerinin devamında "İstanbul, trafik yoğunluğunun rahatlaması konusunda, New York, San Fransisco, Londra ve Paris gibi şehirleri geride bıraktı. Uluslararası kuruluşların yaptığı çalışmaların yanında, İstanbul Büyükşehir Belediyesi olarak trafikte bulunan sensörlerden aldığımız verilere göre, son yıllarda yapılan çalışmalarla, kentte trafik yoğunluğunun yüzde 17 rahatladığını görebilmekteyiz.” dedi.









  • 3. Köprünün yapılmasıyla birlikte kamyon ve otobüs trafiği şehir içinden alınmış oldu. Buna bir de Avrasya tüneli eklenince asıl yoğunluk önemli ölçüde azaldı. Kanal İstanbul bittiğinde şehrin bir kısmı oraya taşınacak. Ben asıl rahatlamanın o zaman olacağını düşünüyorum. Heykel yatırımları azaldıkça alt yapı yatırımları artıyor
    Enteresandır, "eyvah eve nasıl gideceğim şimdi" dediğim, normalde trafiğin doruklara ulaştığı cuma iş dönüşü saatlerinde bazen gayet makul saatlerde eve varabiliyorum.

    Tabii, keşke bunu İstanbul trafiğine/yollarına yapılan mühendislik kabiliyetleri sayesinde sağlayabildiklerini söyleyebilseydik ama maalesef insanlar artık aracı varsa da benzininden, mazotundan, kaskosundan, sigortasından ve tabii ki trafikten dolayı aracına binmiyor/binemiyor.

    Ayrıca, trafik giderek azalıyor dediği de 35 km'yi tam 2 saatte gidiyoruz...
    Arkadaşın orada yaptığı heykel muhabbeti Atatürk'ün heykelleri yani arkadaşın Atatürk ile sıkıntısı var, heykellerle değil. Yoksa AKP belediyeleri de en azından Bursa'da sehrin ceşitli yerlerine heykel dikiyor, örneğin Ertugrul'un heykeli dikildi kaldırımdaki banklara otruan adam heykelleri dikildi, sokak ortasında semsiyeli kadın heykeli dikildi semsiye ortasından yukarı su püskürtülüyor böylelikle yagmur tasviri yapılıyor. Fakat arkadaşın sıkıntısı Atatürk'le olduğu için o saçmalıklardan bahsetmiyor tabi ki.
  • Bayramlarda ortalama kasıyoruz.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • millet arabasını satıyor galiba bende farkettim geçen seneki trafik yok.
  • Araba kullanacak para var mı millette sorsanıza olmayıncaz millet satıyor.

  • Yakıt fiyatlarınida araştırmislar mi gidipte hemen yatirimlara bağlamışlar işi.

  • sonunda benzin fiyatları bel bükmeye başladı ve pahalı şehirden göçler başlıyor mu ne? hadi bakalım

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir cevabim var ama veremem

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3. Köprünün yapılmasıyla birlikte kamyon ve otobüs trafiği şehir içinden alınmış oldu. Buna bir de Avrasya tüneli eklenince asıl yoğunluk önemli ölçüde azaldı. Kanal İstanbul bittiğinde şehrin bir kısmı oraya taşınacak. Ben asıl rahatlamanın o zaman olacağını düşünüyorum. Heykel yatırımları azaldıkça alt yapı yatırımları artıyor

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Millet arabaya mı binebiliyor ki? ÖTV yansısın benzin/mazot 10 TL yi geçince kimse binemeyecek.
  • Hadi ordan... Düzenli olarak YSS ve Osmangazi köprüsünü kullanıyorum. Bomboş. Trafiği bunlar değil biten ticaret rahatlattı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Denorath kullanıcısına yanıt
    Heykel yatırımı derken??

    Anlayan anlar yerine kestedilen noktasında net olsak?

  • < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Denorath

    3. Köprünün yapılmasıyla birlikte kamyon ve otobüs trafiği şehir içinden alınmış oldu. Buna bir de Avrasya tüneli eklenince asıl yoğunluk önemli ölçüde azaldı. Kanal İstanbul bittiğinde şehrin bir kısmı oraya taşınacak. Ben asıl rahatlamanın o zaman olacağını düşünüyorum. Heykel yatırımları azaldıkça alt yapı yatırımları artıyor
    Sen oyle zannet . iş çıkışı e5 ten gel bakalım. E5 in her yerine avm rezidans diktiler.sehirde baska yer yok gibi . Ne de olsa ranti cok. Kanal istanbul yapilirsa eger sehir filan tasinmayacak.oranin musteri hazir zaten. Araplara peskes cekecekler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fortune1905 -- 9 Ekim 2018; 23:9:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Denorath kullanıcısına yanıt
    AVM'lerde durgunluk, pazarlarda alışveriş azaldı. Ekonomik kriz dolayısıyla trafik azaldı. Otomobil satışları 10.Ağustos'ta TL'nin diz çökmesi sonrası bıçak gibi kesildi, otomobil kullanımı azaldı. Ekonominin canına okundu bunu heykel edebiyatı ile gizlemeye çalışmıssın da, mızrak çuvala sığmıyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • al-ozaria kullanıcısına yanıt
    Gayet anlaşılır bir uslüp kullandığımı düşünüyorum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: corpixx

    millet arabasını satıyor galiba bende farkettim geçen seneki trafik yok.
    Satsa yine başkasına satacak imhaya göndermeyecek. Millet artık uyandı. Malum kitle zaten arabaya binemiyordu. Orta direğin de alım gücü azaldı. Eskiden 300₺ye 1000km gidilirken uzun yolda şimdiyse 700 civarı gidiliyor.



    Dipnot: akaryakıt şirketleri artık daha uzun yol reklamları yapmıyorlar. Sebebi malum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Enteresandır, "eyvah eve nasıl gideceğim şimdi" dediğim, normalde trafiğin doruklara ulaştığı cuma iş dönüşü saatlerinde bazen gayet makul saatlerde eve varabiliyorum.

    Tabii, keşke bunu İstanbul trafiğine/yollarına yapılan mühendislik kabiliyetleri sayesinde sağlayabildiklerini söyleyebilseydik ama maalesef insanlar artık aracı varsa da benzininden, mazotundan, kaskosundan, sigortasından ve tabii ki trafikten dolayı aracına binmiyor/binemiyor.

    Ayrıca, trafik giderek azalıyor dediği de 35 km'yi tam 2 saatte gidiyoruz...
  • Bizde böyle rekorlar bu gidişle daha çok kırılır. Örneğin fıstık gibi Osmangazi köprüsü yaptık, pardon yaptırdık ve üstünden geçenin parası sizin, yeterince geçilmezse onu da biz öderiz, siz yeter ki yapın dedik. Geçiş ücretini de dayadılar dolarla. Şimdi orası da rekor kırıyor, kimse geçmiyor. Ama geçmediğiniz için tasarruf yaptığınızı sanmayın, o da bizlere geçiyor. Devlet her geçmemeniz için borçlanıyor, sonra vergiyle geçiriyor, sonuçta geçmiş oluyorsunuz.

  • millet trafiğe çıkamıyor ki benzin fiyatlarından

  • Eskiden seçimlerden önce petrol çıkardı şimdi trafik azalıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.