Şimdi Ara

Anadolu Isuzu, Aselsan destekli ilk yerli elektrikli kamyonunu tanıttı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
1.838
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  

    Ford Otosan’ın “2019 Uluslararası Yılın Kamyonu” ödülünü alan Ford F-MAX, BMC’nin de yeni kamyon ailesi Tuğra’yı tanıttığı IAA Ticari Araç Fuarı’nın en önemli katılımcılarından biri de Anadolu Isuzu oldu. Fuarda 5 yeni aracının ilk gösterimini yapan şirket, ilk tamamen elektrikli kamyonu Isuzu NPR 10 EV modelinin de dünya lansmanını gerçekleştirdi.
     

    Türk şirketlerle çalışıldı 

    Almanya’nın Hannover kentinde düzenlenen fuarın en önemli araçlarından biri Isuzu NPR 10 EV oldu. Sıfır emisyonla şehir içi ulaşıma farklı bir boyut kazandırmaya hazırlanan yüzde 100 elektrikli kamyonun elektrik motorunda Aselsan, akü tercihinde ise yine bir Türk markası olan Altınay ile işbirliği yapıldı. Isuzu NPR 10 EV, 4 milyon dolarlık bir yatırım ve 70 kişilik ekibin eseri olarak gün yüzüne çıktı.

     
     

    Tek şarjla 110 kilometre 

    Türkiye’nin ilk yerli elektrikli kamyonu olarak lanse edilen Isuzu NPR 10 EV, AC şarj ünitesiyle 4 saat, DC şarj ünitesiyle biçerisinde tam doluma ulaşan iki batarya sistemine sahip. Bu bataryalar her birinde 168 hücre olmak üzere toplamda 336 hücre barındırıyor. Isuzu elektrikli kamyon tam dolu şarjla 110 kilometre mesafe gidebiliyor.

     
     

    İki farklı motor seçeneği 

    Isuzu NPR 10 EV’nin Aselsan imzalı elektrik motoru 335 beygir güç ve 1500 Nm tork değerlerine sahip. Yüzde 100 elektrikli kamyonda opsiyonel olarak sunulan 228 beygir güç ve 1300 Nm tork değerlerine sahip farklı bir motor tercihi de bulunuyor. 10,2 ton araç ağırlığına sahip olan NPR 10 EV, 6.6 ton yük taşıyabiliyor. Anadolu Isuzu’nun fuarda sergilediği araçlar arasında Citiport 18, Citiport 12 HyPer, Novociti Life Premium, Visigo HyPer ve Turquoise modelleri yer alıyor.

     







  • makine çok ağır çektiği tonaj çok az olmuş. ayrıca 4 milyonluk yatırım nedir ? yapalım diye yapılmış gibi duruyor

  • 110 km mi?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bu prototip gençler, hemen kötülemeye başlamayın.

    Mercedesin de tanıttığı kamyon 200 km gidebiliyor. Bunlar test üretimi deniyor...

  • Biraz daha geliştirirler herhalde,ama tipini de adam akıllı uzay kasa yapsınlar bu ne komünist ülke üretimi gibi
  • Başlamak bitirmenin yarısıdır. Bi şekilde kamu veya özel sektör olarak elektrikli motora el atıldıysa devamı gelişerek gelir inşallah.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Forumumuzdaki şeyhzadeler, paşazadeler teşrif etmişler konuya, çok pardon efendiler, birdahakisine üretmeyi denemeyiz nede olsa biz beceremeyiz değil mi? 6365325km menzilli 2036633ton çeken tırları birileri yapar bizde ithal ederiz, isteğiniz buydu değil mi sizlerin? Koskoca 10bin yıllık firmalar dururken biz neden üretmeyi deneyelim değil mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BilirKişi00 -- 23 Eylül 2018; 16:38:21 >
  • Keşke tasarima da para ayirsalarmis

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel,sevindim bu aracın üretilmesine.Motor da elektrikli,aselsan yapımı

  • Seri Üretim altyapısı var mı acaba? Motor gücü hafif yükler için kullanılabilir ama menzili çok düşük en az 300 km menzil olmalı ki faydası olsun

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kımyasal

    Biraz daha geliştirirler herhalde,ama tipini de adam akıllı uzay kasa yapsınlar bu ne komünist ülke üretimi gibi
    Bunları görünce nedense aklıma vietnam geliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İyi hoşta nasıl 10 ton gelir o kamyon. Kamyon bile değil kamyonete yakın boyutu var. Bence haberde hata var. Koskoca otobüsler 8 ton geliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tebrikler, yerli firmaların bu girişimleri, yan sanayi iş istihdam olarak geri dönecektir. İnşallah başarılı olurlar..

  • "tam dolu şarjla 110 kilometre", yolu 15 kere mola falan vererek bitirir her halde.

  • Piyasadaki diğer şehir içi elektrikli kamyonlara baktığımızda aynı değerler umarım bir an önce üretime girer ve hükümet şehiriçinde dizel kamyon kullanılmasını yasaklar ...

  • OverClocK1ng kullanıcısına yanıt
    haberde şehir içi kullanım için denilmiş
  • OverClocK1ng kullanıcısına yanıt
    haberde şehir içi kullanım için denilmiş
  • Prototip olarak Bence hiç fena değil İlerleyen zamanda kilometresi daha çok yükseltilebilir Benim anlamadığım bir durum var o da kocaman bir araca ya birkaç tane daha batarya gövdesi koyarak daha yüksek menzilleri kavuşabilir ama herhalde bir deneme aracı olarak mı yapmışlar bunu pek anlayamadım Kilometresi çok basit bir şekilde yükseltilebilir ama sanırım Maliyetten kaynaklanıyor bu kadar kısa mesafe gitmesi ya da prototip olduğu için bunu bir nevi Hani ilk deneme olarak Ucuz Yapalım diye düşünmüş olabilirler...

  • menzil çok düşük. bir de kamyonetler de tonaj konusu önemli. kantara girip de tonajı aştınız mı ciddi miktarda para cezaları yazıyorlar. umarım geliştirebilirler
  • Bu kamyon hiç bir boka yaramaz.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.