Şimdi Ara

Çalışanların yorumları sildiğine ve satış verilerini sattığına ilişkin Amazon soruşturma başlattı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
254
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj


  • Adil rekabete aykırı hareket etmek iddiasıyla Avrupa Birliği’nde başı dertte olan Amazon’un kendi bünyesinde de sıkıntılar bitmiyor. Şimdi de çalışanların olumsuz yorumları sildiği iddiaları gündemde.


     


    Yüksek meblağlar


     


    Pazar günü The Wall Street Journal tarafından dile getirilen iddialara göre satıcılar bazı Amazon çalışanlarına rüşvet vererek ürünleri ile ilgili olumsuz yorumları sildiriyor ve satış verilerine erişim sağlıyor.


     


    Ayrıca Bkz.Huawei Mate 20 kablosuz şarj etme özelliğine sahip olacak

    Satıcılar WeChat gibi platformlar üzerinden Amazon çalışanlarına ulaşarak ikna etmeye çalışıyor. Kötü yorumları silmek için 300$’a kadar çıkan rüşvetlerin söz konusu olduğu belirtilirken, olumsuz yorum bırakan müşterilerin de email adresleri de isteniyor. Ayrıca rakiplere karşı hamle yapabilmek için gizli satış verileri de elde ediliyor. Yine engellenmiş hesaplar da açılabiliyor.


     


    İddialar daha çok Çin odaklı olduğu için Amazon bu ülkede soruşturma başlattı ancak ABD bölümünün de soruşturmaya dahil olduğu ifade ediliyor. Soruşturma sonucunda suçlu bulunan satıcıların platform ile ilişkisi kesilirken çalışanların da işine son verilecek. Ayrıca hukuki yolların da izleneceği belirtiliyor.


     







  • Bizde bizim hb,n11'e filan kızıyorduk kötü yorumları siliyorlar diye Amazon'da yapıyormuş.

    Umarım müşterinin yanında olurlar bundan sonra bu tür olaylarda,gerçi tabi acayip derecede haksız olduğu halde kötü yorum yapanlarda var,o da ayrı bir mesele.
  • Bir de şu var mesela Amazon.de'de Türkçe yorum yazdım sadece İngilizce veya Almanca yorum yazabilirsiniz diye mesaj göndermişler. İyi güzel de adam orada İspanyolca yorum yazmış o ne olacak hakkaniyet nerede şimdi? Herkes kendi dilinde yorum yazabilmeli Aliexpress gibi hatta hangi ülkeden yorum istiyorsanız o ülkeden yapılan alışveriş yorumlarına bakılabilmeli.

  • redoracle R kullanıcısına yanıt
    Şu haberleri krşke okusanız. Amazon çalışanları rüşvet alarak Amazondan habersiz mesaj siliyornuş. Amazon da bu çalışanlarına soruşturma açmış.



    Yani davayı açan zaten Amazon. Dediğiniz sitelerse zaten kötü yorum yazdırmıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lord Melkor kullanıcısına yanıt
    Okudum ama öyle veya böyle çalışanlar bunu yapmış,bizimkileride sıkıştırsan aynı şeyi demeyecekleri ne malum.

    Daha sıkı tutması lazım gerekirse yorumları inceleyip karar verenler çoğaltılmalı,arada değiştirilmeli vs ki aynı şey tekrarlanmasın,amazonun da suçu var bence.

    Suçu sadece çalışanlara atmak kolay sonuçta.
  • redoracle R kullanıcısına yanıt
    Eyvallah. Ben okumadan Amazon a salladın sandım. Bence de hakkısın ama bu adamların Çin ayağı. Onbinlerce kontrol etmeleri gereken çalışan var.



    Bizim şirketlerimizin müşteri hizmetlerini kontrol etmeleri çok daha kolay

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lord Melkor kullanıcısına yanıt
    Bizim şirketler zaten bu yüzden kaybedecekler çok,dediğin gibi amazonla bizimkileri aynı kefeye koymak çok uçuk birşey olur standartlar konusunda ama sonuçta tabi yinde koca Amazon'un da ona göre tedbir almasını herkes ister adamlar sadece yorum silmiyor verileride paylaşıyormuş bu daha da büyük sıkıntılar doğurabilir.

    Amazon'un efsane müşteri memnuniyetinden haberim var yoksa o konuda haklısın yani bizimkilerin o seviyeye gelmesi çok zor,ama tabi birde gerçekten haksız kullanıcılar var,fırsatçılar var bu konudada keşke insanlar daha adil,dürüst davransalar sonuçta 2 taraflı bir şey bu.

    Sırf bizdeki açıkgözler vs yüzünden amazonun müşteri memnuniyeti politikasını bize özel değiştirmesini istemem çünkü,kurunun yanında yaşta yanmasın.
  • redoracle R kullanıcısına yanıt
    Bu sitelerde yorumlar sahibi dışında silinememeli. Gerekirse bu işi yapan sitelere bu yönde şartlar getirilmeli. Yoksa herkes işine gelmeyen yorumu siliyor zaten. Tüketiciyi koruma görevi de olan devlet bu işi de takip etmeli gerekeni yapmalı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Forumda dün gördüğün GittiGidiyor konusu aklıma geldi. Arkadaş GittiGidiyor'da satıcıya olumsuz puan veremediğini, sistemin bunu engellediğini söylüyordu.

  • olayı çift taraflı düşünmek lazım bazende rakipleri birbirlerine 3kuruşluk mal alarak diğerini karalamak kötülemek için yorum yazıyor. bence herkes yorum atamamalı ya üyelik tarihine yada alışveriş adedine göre birşeyler eklenilmesi gerekiyor. tamamiyle engelleyemez ama belli oranda kötüye kullanımı azaltır.

  • Bizim burada gittigidiyor ve hepsiburada kendi eliyle yapıyor bunu. Olumsuz yorumlar direk siliniyor. Çöp veya bol kronik sorunlu herhangi bir ürün bile olsa girip bakın, olumsuz yorum 20'de 1 falan olur. Gördüğüm kadarıyla sadece n11 direk yayınlıyor yorumları.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.