Şimdi Ara

Dünyanın ilk hidrojen yakıt hücreli treni seferlere başladı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
1
Favori
163
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  

     
    Toplu taşıma hizmetlerinde karbon salınımını azaltmak için elektrikli tren kullanma fikri giderek yaygınlaşıyor ancak kısa mesafeli ve yoğun hatlar dışında her hattı elektriklendirmek şu an için pek pratik değil. Bu da uzun mesafeli ve az sayıda yolcu tarafından kullanılan hatlarda fosil yakıtlardan güç alan geleneksel trenlerin kullanımını zorunlu hale getiriyor. Enerji ve taşımacılık şirketi Alstom'un geliştirdiği hidrojen yakıt hücreli tren ise bu zorunluluğu ortadan kaldırabilir. Tamamen hidrojenden güç alan tren Almanya'da seferlerine başladı.


     

    Sessiz ve çevre dostu 

    Yan ürün olarak karbondioksit yerine sadece su ve buhar salınımı yapan trendeki yakıt hücresi, elektrik üretmek için hidrojeni oksijen ile karıştırıyor. Yola çıktığı istasyondan hidrojeni sıvı olarak alan tren, fazla elektriği lityum iyon bataryada depolayabiliyor. Alstom tarafından paylaşılan verilere göre tamamaen hidrojenle dolu yakıt tankı ile tren 600 ila 800 kilometre arasında yolculuk yapabiliyor.


     

    150 koltuğa ve 300 yolcu taşıma kapasitesine sahip olan tren, daha önce dizel trenlerin kullanıldığı Almanya'nın kuzeyindeki Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervoerde ve Buxtehude şehirleri arasındaki 100 kilometrelik hat üzerinde seferlerini sürdürecek. Çevre dostu olmasının yanı sıra sessizliği ile de dikkat çeken tren maksimum 140km/h hızıyla hareket edebiliyor. 


     

    Alstom'da hidrojen yakıt hücreli tren projesinin yöneticisi Stefan Schrank hidrojenle çalışan bir trenin dizel trenlerden pahalı olduğunu ancak işletme maliyetinin çok daha düşük olduğunu belirtirken Almanya'daki pek çok eyaletin de 2021 yılına kadar hidrojen yakıt hücreli trenleri kullanmak istediğini belirtti. Almanya'nın yanı sıra  Fransa, İngiltere, Hollanda, Danimarka, Norveç, İtalya ve Kanada da hidrojen yakıt hücreli trenleri kullanmak için zaman çizelgesi oluşturmaya başlamış durumda. 










  • Vay be harika bir gelişme. Umarım zamanla bu teknoloji gelişerek hızla dunyaya yayılır.

  • Düşünsenize atık olarak sadece su ve ısı salan bir sistem. Rüya gibi yav..

  • Hidrojenin depolanması ve taşınması büyük sıkıntı. Ancak dolum tesisleri yaygınlaşırsa veya buna göre ulaşım aracına göre düzenlenirse mümkün.

  • Guzel gelisme ama ben yine de Hidrojen konusunda pek iyimser degilim. Uretimi icin cok enerji harcaniyor, saklanmasi ve iletimi cok zor. Deneysel projelerde performans olcumu yapilip veriler elde edilir, guzel birsey bu. Agirlik ve yer sikintisi olmadigindan batarya da dusunulebilir belki gelecekte.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.