Şimdi Ara

Lexus, yan aynalar yerine kameralar kullanacak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
1.047
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tasarımcılar, yıllarca konsept tasarımlarında otomobil yan aynalarını gelişmiş kamera sistemleriyle değiştirmeyi hayal ettiler ve şimdi Lexus bunu bir üretim otomobilinde yapacak. Ancak önemli bir uyarı var: Üretilen ilk seri Lexus ES sadece Japonya için olacak.  

    Daha az rüzgar sesi hedefleniyor

    Yeniden tasarlanan 2019 Lexus ES için uygulanan yan aynalar küçük aerodinamik kamera eklentileriyle değiştirildi. Eklentilere monte edilen bu küçük kameralar, otomobilin A sütunlarının tabanına yerleştirilmiş beş inç ekranlara sabit bir video akışı sağlıyor. Üreticilerin bu tür teknolojileri denemesindeki en büyük nedeni, daha aerodinamik sistemini geliştirmek. Bu sayede, daha az sürüklenme ve nihayetinde daha iyi yakıt ekonomisi hedefleniyor. 
     
     
    Lexus'un yağmura ve kara dayanıklı kamera sistemi ile daha az rüzgar sesi sağlanacak. Bu avantaj, elektrikli otomobillerin pazarına girerken daha da önemli hale gelecektir. Lexus, kamera sisteminin ayna sisteminden daha iyi bir görüş sağladığını özellikle belirtti.
     
     
    Teknolojinin Avrupa'da kullanılması yasal olsa da, Lexus şimdilik sadece Japonya'da sunulacağını söylüyor. Ancak Audi, yan kamera aynası teknolojisini E-Tron ile yıl sonuna kadar Avrupa'ya taşıyacak ve Avrupa pazarının öncüsü olacak. 
     







  • Mantıklı bir tercih ama maliyet ile bunun kullanıcıya yansıması nasıl olacak göreceğiz

  • Çok riskli. Sistem mavi ekran verirse ne olacak?.
    Onun yerine denizaltlarındaki periskop benzeri bir sistem daha mantıklı olur.
  • Şu anda bu teknoloji yıllardır trenlerde kullanılıyor ve hem sorunsuz hem aerodinamik olarak uygulanabilirliği var.
    Ayrıca Mercedes'in yeni kamyonunda da kullanılacak.
    Lexus, yan aynalar yerine kameralar kullanacak
  • gece görüşü ve kör nokta ile desteklenirse tutar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çalarlar burda. Tanesi 2000 dolardan gitse güzel para.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çalınır.

  • Yapacaksanız Tesla'daki gibi çamurluğa ya da başa bir yere gizleyin kamerayı. Ha böyle kamera, ha ayna çok da farkı yok.
  • Ekranları kapı kenarlarına koyduktan sonra ne anlamı kalıyor ki? Yine kafayı çevirip bakmak zorundasın. Böyle olduktan sonra ha ekrana bakmışsın, ha 5 santim ilerideki aynaya bakmışsın...

    Onun yerine ekranları aşağıda kırmızıyla işaretledim gibi sürcünün hemen ön tarafında yol görüşünü bozmayacak şekile sağ ve sol tarafa konumlandırabilirlermiş.

    Lexus, yan aynalar yerine kameralar kullanacak




  • Ayna çıkıntısı aslında önemlidir yana çok yaklaşınca ilk aynaya dokunur genelde aynaların dışı hep çiziktir....

  • Ne bileyim insanın direk aynadan görmesi şu anda daha güvenli geliyor, 2018 itibari ile, gelecek için bir şey diyemem. Şahsi tercihim, aynalı versiyonlar olurdu. Henüz teknolojiye o kadar güvenmeyenlerdenim.

  • Aynaları dışarıdan alıp içeri taşıyacağınıza (kapıdaki ekranlar yerine), orta konsol da yer alan multimedia sisteme dahil etseniz hem sürücü tek bir noktaya odaklanır hemde dikkati daha az dağılır

  • Ön tampon hizasında olsaydı kameralar kör nokta çok daha azalırdı. Ayrıca dışarı çıkıntı yapmak yerine mümkün olduğunda gömme bir tasarımla geliştirilmeli.

    Yukarıda bir arkadaşın da önerisi gibi, direksiyonun sağı ve soluna taşınmalı ekranlarda.

  • Tek avantaj olarak gece görüşü desteği görüyorum onun dışında gereksiz geliyor. Ayna + kör nokta sistemi gayet yeterli. Zaten bizde pek kullanılmıyor bu aynalar adam sinyal verdiği gibi (vermeye tenezzül ederse) geçme hakkının onda olduğunu düşündüğü için...

  • Yanlışlıkla çarptın bozuldu kırıldı diyelim 2000$ masraf acıtır resmen.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • çok güzel bir düşünce özellikle yağmurlu havalardaki performansına bayıldım lakin.. trafikte öküzün biri yada cadde de ayyaşın biri bi kırsa sokar sana en az bi 10 bin gayme. türkiye için boş tasarımlar bunlar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-E19076E5A -- 14 Eylül 2018; 9:40:47 >
  • Ekran pozisyonları mantıklı aslında.

    Sürücüye yakın ekran zaten orada olmalı, Türkiye için örnek verecek olursak, sol tarafın ekranı, direksiyonun solunda olmalı, ortaya (sağa) alınırsa ters olur.

    Sürücüye uzak ekran (ülkemizde sağ ayna ekranı) ortaya alınabilir, ama ancak bütün araçlar bu sistemle donatıldığı zaman. Aksi durumda manuel şirket arabasını stop ettiren otomatik vites sahipleri gibi, sağ aynaya bakmayı unuttuğu için trafiği tehlikeye atan sürücülerle karşılaşabiliriz. Araba sürme işi alışkanlık işidir, şu haliyle ekranların pozisyonu, mevcut alışkanlıklarla uyumlu, bu nedenle mantıklı.

  • Arabanın üstünden arkaya doğu geniş açılı bir kamera koyup görüntüyü de direksiyona yakın bir yere koysalar daha iyi olmaz mı?

  • mantık güzel de tablet orda çok çirkin duruyo

  • Kirk Lee kullanıcısına yanıt
    Sen çok yanlış gelmişsin
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.