Şimdi Ara

Türksattan alamadığım destek (kablonet hakkında, okuyun, bilgilenin)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
661
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar, Türksata gönderdiğim, fakat cevabını alamadığım maili sizlere sunuyorum:

    quote:

    Selamlar, iki hafta kadar önce kablonet abonesi oldum. Abone numaram xxxxxxxxxx. Abone olduktan sonra kablo internette zaman zaman hız düşüşü farkettim. Öyle ki modem hiçbir sayfayı açamıyordu. Bu problem oluştuğu zaman Upstream değerlerini kontrol ettiğimde Upstream değerinin 15db kadar düştüğünü gözlemledim. Bu problem 20-25dk kadar sürüyor ve sonra değerler eski haline geliyor, internetin hızı düzeliyordu. Problem başladığı zaman telefonla destek almak istedim. Karşıdaki görevliler benim modem değerlerimin normal olduğunu söylüyordu, fakat ben karşıdaki görevlinin söylediği upstream değerinin 15db azını okuyordum. Aynı zamanda sitenizden ve speedtest.net adresinden hız testi yaptım. Problem oluştuğunda değerlerim 445/60 iken problem yokken bu değerler 530/120 olarak ölçülüyordu. Problem oluştuğunda modemin fişini çekip tekrar takınca değerler normale dönüyordu. Bu beni modemin arızalı olabileceği konusunda düşündürdü, bunun üzerine DOCSIS 2.0 destekli Netmaster CXC150 marka sıfır modem satın aldım. Bu modemle de aynı sorunu yaşayınca sorun routerda, modem ısınmasında veya elektriktedir diye bu kriterlerin üzerine gittim, modemi direkt pc'ye bağladım, aynı sonucu aldım; modemi fanla soğutarak denedim, aynı sonucu aldım; modemi evin diğer fazından beslemeyi denedim, aynı sonucu aldım; modemin adaptörünü test ettim, adaptörde sorun yoktu. Değerlerimin normal olduğunu biliyorum (Downstream: 2.x, Upstream: 49.x, SNR:39.x), splitter olmadan ve splitter ile deneyince bile sonuç aynıydı, yani 20-25dk'lık hız kesintileri yaşıyordum. Sorunun network havuzunda olmadığını biliyorum. Bunun üzerine internetten arama yaptım vehttp://www.cableforum.co.uk/board/12/43716-keep-losing-connection-please-help.html adresini buldum (bu adresi lütfen dikkatlice inceleyin), benim yaşadığım sorunun birebir aynısını yaşayan bir müşteri bu mesajı atmış ve nasıl çözüldüğünü söylemiş: Network mühendisleri sokaktaki kablotv kutusunu açmışlar ve bu kutunun içindeki "geri dönüş modülatörü (return path modulator)" ve amplifikatörün arızalı olduğunu tespit etmişler ve bu parçaları değiştirdiklerinde sorun tamamen çözülmüş. İzmir'deki çalışanlara bunu anlattığımda sokakta bulunan kablotv kutusunu açıp arızalı parça var mı diye incelemek yerine ısrarla apartmanda ve dairede arıza arıyorlar, şu ana kadar 5 kere arıza kaydı verdim ve sonuç alamadım. Lütfen size yukarıda vermiş olduğum internet adresini inceleyin ve bulunduğum sokaktaki kablotv kutusunu incelemek üzere çalışanlarınızı görevlendirin, zira her geldiklerinde arızayı tespit edememek beni rahatsız ediyor, ADSL'den kablonete geçmekle iyi mi yaptım düşünmeye başlıyorum.

    Şu anda bile problem devam ediyor, Upstream değerim 49.x'ten 33.3'e düşmüş durumda (ayrıca apartman çıkışındaki upstream SNR 18.x seviyesinde ve bu değer 20'den düşük olursa sorunlar başlıyormuş) ve sayfalar zor açılıyor. Bulunduğum bölgeden sorumlu ekiple telefonla konuştuğumda kampanyanın sonunda sokaklardaki kabinleri değiştirmeye başlayacaklarını, bu süre zarfında bir şey yapamayacaklarını söylediler. Fakat aldığım ayıplı hizmete karşılık bu süre zarfında aynı hizmeti alanlar gibi 59YTL ödemek zorundayım. Ben arızanın tespiti için yeni bir modem alarak üzerime düşen görevi yaptığıma inanıyorum, ekiplerinizin de aynı hassasiyeti gösterip sokaktaki kabinde arıza tespiti yapmasını rica ediyorum.


    Bu maili hergün göndermekten başka yapabileceğim ne var sizce, fikirlerinizi ve görüşlerinizi paylaşırsanız memnun olurum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Twister -- 9 Nisan 2007; 2:18:12 >







  • telefon falan?
  • İlgili firma ile yaptığınız görüşmeler kaydediliyor muydu? Yazılı müracaatınız var mı? Tüketici Hakları Kanunundan yararlanmalısınız. Başvurularınızı ve aldığınız yanıtları belgeleyebilirseniz iyi olacaktır.

    Vakit kaybetmeyin ve en kısa sürede aşağıdaki kurumlardan birine müracaat ederek bilgi edinin ve hakkınız arayın!!!

    http://www.sanayi.gov.tr/webEdit/gozlem.aspx?menuSec=202&sayfaNo=266&navigate=var
    http://www.ttkd.org.tr/
    http://www.tuketicimerkezi.org/
    http://www.tuketicihaklari.com/

    Kolay gelsin...




  • bunları arayıp telefonla söyleyin tekrar. öte yandan bahsettiğin problem bende de oluyor ama en fazla 10 dakkada kendiliğinden çözülüyor. malum kablo tv altyapısı da eski biraz. inş türksat çözüm bulur sorununa.
  • Telefon, mail gibi iletişim olanaklarını kullandım, mailimi okursanız 5 kere arıza kaydı vermiş olduğumu görebilirsiniz. Arıza kayıtlarım zaten sistemde bulunduğu için belgelemeye gerek duymadım. Dün turk.internet.com çalışanlarını araya soktum, ayrıca sikayetvar.com adresine de şikayet yolladım. Bugün bölgemizden sorumlu şirketin değiştiğini öğrendim, onlarla iletişime geçtim, bugün eve gelip daha kapsamlı bir arıza araştırması yapacaklar. Sonuçta modemimden çıkan sinyalin gürültüye oranı (upstream SNR) 16.x değerindeymiş (18.x değerinden daha da düşük bugün), en az 20 olması gerekiyormuş. ya apartmandaki ya da sokaktaki amfinin bir şekilde incelenmesi lazım, eğer yapılmazsa turk.internet.com'dan daha ileri destek isteyeceğim, büyük ihtimalle soul2soul'un vermiş olduğu adreslere yönlendirecekler beni. Anlamadığım olay, neden birebir görüşünce ve itekleyince destek vermeye başlıyorlar, ben kaç kere arıza kaydı verdim, neden bu kişi 5 kere arıza kaydı vermiş acaba, etraflıca kontrol edelim diyen yok, problem yok mu, problem olunca arayın gelelim deyip geri dönüyorlar. kimse upstream SNR değerlerini sorgulamadı, downstream ve upstream power iyi, sorun yok deyip gittiler. internet müdürlüğünü aramasam bu değerin düşük olduğunu öğrenemeyecektim. hatta benim dışımda başkası olsa bu dediklerimden bile anlamayacaktı, buna da razıyım deyip böyle hizmet almaya devam edecekti.

    @nacde:
    en fazla 10dk içinde çözülüyor demişsin, fakat sonuçta hizmet kalitesi düşüyor, ucuz etin yahnisi deyip kestirip atma bence, vaktin varsa 4440126'yı arayıp upstream SNR değerini bir sor, 20'nin altındaysa bölgeden sorumlu firmayla iletişime geç derim.




  • Olayın boyutu anlaşıldı. Bölgemizden sorumlu taşeron firma değişikliği arasında ben ve benim gibi diğer müşteriler mağdur durumda bırakılmış. Eski firma bu müşterileri bugün işi bırakıncaya kadar oyalamış ve bugün itibariyle bölgemizden sorumlu olan ETC Telecommunication firmasına "şutlamış". ETC'den gelen görevli bugün gittikleri bir evde eski taşeron firmanın DC-TAP cihazının ucuna kabloyu hiç konnektör filan kullanmadan elle nasıl bağlayıp gittiklerini anlatınca durumun vahimiyetini daha iyi kavradım. Sorunumun çözümü, ilk mesajımda verdiğim sitede yazılan çözümle aynıymış. Bunu daha önce 5 defa gelen görevlilere söylemiştim, meğer oyalamak için anlamazdan gelmişler. Olay aslında bir arıza değil, sokaktaki kutulara uygun "return path" takılmamış olmasındanmış, bu nedenle bir taraf diğer tarafın sinyalini bastırarak bağlantı kalitesini düşürüyormuş. (ben böyle anladım). Bir hafta içinde bu ayarlar yapılacak.

    Sadede geliyorum:
    1) Arıza olduğunda bu arızanın modemden veya pc router gibi cihazlardan kaynaklanmadığından emin olduktan sonra 4440126'yı ARAMAYIN. Bölgenize en yakın Türksat'ı öğrenin, orayı arayın, arıza kaydı verin.
    2) Aynı zamanda en yakın Türksat'a sizin bölgenizden hangi taşeron firmanın sorumlu olduğunu sorun, telefonunu alın.
    3) Taşeron firmayı da arayıp arıza kaydı verdiğinizi söyleyin, kaydınız alınmış mı kontrol etsinler.

    "Türksat'tan alamadığım destek" başlığı aynen kalıyor, çünkü yönlendirilmediğim için her defasında 15'er dakikadan toplam bir saati aşkın telefon parası ödeyeceğim ve teknik açıdan bilgilendirilmediğim için yeni modem aldığımla kaldım. Unutmayın, hizmeti Türksat veriyor olabilir ama desteği KESİNLİKLE Türksat vermiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Twister -- 9 Nisan 2007; 23:15:15 >




  • tavsiyem şudur gidin aşşağıdan apartmanın kablo tv kutusundaki o cihazın değerleriyle oynayın ve bozun. Telefonda da bu kablo tv kablosundan 1 metre de lazım hazır gelmişken bizim eve uğrayabilir mi de adamları evine de çağır işi bitir.
  • sorun binadaki kutuda değil malesef, 2-3 kere oynadılar, asıl sorun sokaktaki amfide. o amfinin ayarlanması gerekiyormuş. değerleri iyi görünen, fakat benzer sorunları yaşayan arkadaşlar yaşadığım bu olayı göz önünde bulundursun bence, aynı dertten muzdarip olabilirler belki.
  • bende diyorum ki bu olay pisikolog gibidir derdini anlatman için ayağına kadar gelmeleri gerekir burda yaptığın kutuyu bozma işlemi adamları ayağına çağırcak ve evine çağırdın mı durumu onlara göstericeksin adamlar da ikna olacak.
    Eğer olmadı sorun devam ediyorsa evine yakın olan 2 tane kablo tv kutusunun numarasını alıp türksata bildir.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.