Şimdi Ara

Hizmet sektörü çalışanları depresyona daha yatkın

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
403
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  
     
    Pew Araştırma Merkezi'ne göre, 102 milyon Amerikan, hizmet sektöründe çalışıyor. Lokantalar, salonlar, ulaşım hizmetleri ve niceleri. Üstelik çoğu zaman işverenler (özellikle de bahşişli işlerde) asgari ücretin yüzde 71'ine kadar daha düşük ücretler sunabiliyor.
     
    ABD'de ergenlerden yetişkinlere, binlerce katılımcının dahil olduğu bir sağlık çalışmasının verileri incelendi. Sonuçlar Amerikan Epidemiyoloji Dergisi'nde yayınlandı. Hizmet sektörü çalışanları, bu sektörde çalışmayanlara kıyasla depresyon, uyku bozuklukları ve strese karşı daha fazla risk altındaydı.
     
     
    Makale başyazarı Sarah Andrea şöyle diyor: "Ruh sağlığı sorunlarının yaygın olmasının, düşük ücretler, çalışma koşullarının beklendiği gibi olmaması, uzun mesai saatleri gibi nedenleri olabilir. Ayrıca bahşişle çalışan işçilerin, bahşiş almayanlara göre sefalet içinde yaşama olasılığı iki kat fazla."
     
    ABD'de bahşiş verme kültürü vardır. Bir garsona bahşiş vermemek saygısızlık olarak kabul edilebilir. Bu kültürün yerleşmesinde, patronların düşük ücret politikalarının elbette rolü var. İşverenler pek çok kez asgari ücretin altında bir tutar önerebilir ve kalan paranın bahşişlerle kazanılmasını ister. Böylece işçi, daha yüksek tutarda bahşiş almak için daha titiz çalışacak ve iş yeri de iyi bir izlenim bırakıp daha çok müşteri çekebilecek.
     
    Ancak bahşiş sistemi, çalışanlar için hiç iyi bir şeymiş gibi durmuyor. Depresyon gibi zihinsel sorunlar, bahşişle çalışanlarda daha yüksek oranlarda görülüyor. Keza makul seviyede bahşiş alamazlarsa, açlık sınırının dahi altında bir kazançları olabilir. Yani işleri istikrarsız ve güvensizdir. Buna karşın bahşiş sistemiyle çalışmayanların, zaten belli bir kazancı vardır. Bahşiş almayacakları için patronları genelde daha yüksek bir maaş öder.
     
    Üstelik beyaz ten renkli çalışanlar siyahilere kıyasla, kadınlar da erkeklere göre daha yüksek tutarda bahşiş alabiliyor. Bu da bir adaletsizlik yaratıyor.
     
     
     
    Hizmet mesleklerinde çalışanlara (ister bahşişli ister bahşişsiz olsun), müşterilere karşı nazik ve güleryüzlü davranılması telkin edilir. Üstüne bir de "müşteri her zaman haklıdır" ilkesine göre hareket edilmesi söylenir. Ancak çalışmanın yazarlarından Dr. Janne Boone-Heinonen diyor ki: "Bu ilke, özellikle de kadın çalışanlarda psikolojik sağlığı olumsuz etkileyebiliyor." Araştırma ekibi, hizmet sektöründeki işçilerin zihinsel sağlığındaki farklılıkları daha iyi anlamak için ek araştırmalar yapılmasını da öneriyor.
     
     
     İşin böyle bir boyutu da var tabii... Fotoğraf Çin'den.
     







  • Şu dünyadaki (özellikle ülkemizde) en zor iş insanla uğraşmak.

  • Cehennem diğer insanlardır.

    Hizmet sektöründe iş bitmez sürekli bir sirkülasyonun içindesin,birde dediği gibi çalışma saatleri uzunsa,gece mesaisi varsa insan metabolizması,sinir sistemi için büyük sıkıntı.
  • Sağlık sektöründeyim, günde yüzlerce hasta insanı memnun etmeye çalışmak en zoru. Depresyonun dibini gördüm. Bazen mutsuzluktan öleceğim gibi geliyor. Ama sorsanız bu doktorların yüzü hiç gülmüyor. Benim suçum değil ki hergün 150 hastayı memnun etmeye çalışmak.

  • gümrük sektöründeyim. müşteri demek benim için .. neyse şimdi söylemeyeyim de site kapanmasın boş yere.

    insandan uzak hayat, huzur dolu, mutluluk dolu hayat. bunu çok net öğrendim.

  • en aptal insana bile katlanıp güler yüz göstermek zorunda olunca...

  • kolay iş mi var
  • Her ne kadar fazla gündeme gelmese de bence bu sektörde çalışan arkadaşlar gerçekten emeğinin karşılığını alamıyor, arada sinir bozucu tipler görüyorum restoranlarda ya da mağazalarda falan, ben bu tiplere 1 dakikalığına katlanamıyorken bu arkadaşların bunlara güler yüzlü davranması gerektiğini hatırlıyorum, insanlarla uğraşmak çok zor iş, bu işleri yapıp halen insanlardan nefret etmeyen var mıdır acaba?
  • Uzun yıllar önce bu sektörde çalışmış birisi olarak rahatlıkla şunu söyleyebilirim : Parayı verdim, hizmet almak istiyorum, bütün stresimi de atmaya geldim. Ben müşteriyim, daima da haklıyım.

    Müşterilerin tüm olumsuz davranışlarını, düşük bir maaşla çekince depresyon ve diğer benzer sıkıntılar ortaya çıkabiliyor.

  • Ben de uzun seneler hizmet sektöründe çalıştım, milyon çeşit insanla uğraşmak gerçekten çok zor.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.