Şimdi Ara

Hyundai, eski elektrikli otomobil bataryalarını enerji depolama projelerinde kullanacak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
143
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  
    Otomobil üreticileri genelde elektrikli otomobillerin eski bataryalarını ya enerji depolama projelerinde değerlendiriyor, ya da bataryaları geri dönüştürerek materyalleri tekrar kullanıyor. Eski bataryaları için ilk seçeneği tercih eden Hyundai, elektrikli otomobillerinin eski bataryalarını enerji depolama projelerinde kullanmak için yeni bir anlaşmaya imza attı.
     
    Güney Koreli otomobil üreticisi, bu amaç doğrultusunda Wärtsilä ile yeni bir anlaşma imzaladı. Finlandiya merkezli bir enerji şirketi olan Wärtsilä, denizcilik ve enerji pazarı için geliştirdiği yeniden kullanım teknolojileri ile tanınıyor.
     
    Hyundai ve Wärtsilä bu yeni ortaklığı: "İkinci el elektrikli otomobil bataryalarını büyümekte olan enerji depolama pazarında kullanmak için kurulmuş ticari ve teknolojik bir ortaklık." olarak tanımlıyor.
     
    Konu hakkında konuşan Hyundai Motor Group Başkan Yardımcısı Dr. Youngcho Chi, pazardan çekilen ikinci el elektrikli otomobil bataryaları için en mantıklı kullanımın enerji depolama projeleri olduğunu belirtti. Chi, bu sayede hem atık masraflarından kurtulduklarını hem de batarya teknolojileri için yaptıkları Ar-Ge yatırımlarından aldıkları karşılığın ömrünü uzattıklarını ifade etti.
     
    IONIQ Electric ve Kia Soul EV'lerden gelen ikinci el bataryaları kullanarak şimdiden 1 MWh enerji depolama sistemi geliştiren Hyundai, bu sistemi Hyundai Steel tesisinde kullanarak projeyi sergileyecek.







  • Bu hyundai nin kafası çok çalışıyor.
  • pil skalası dusen bataryalar evlerde, kafelerde vb. farkli yerlerde kullanilabilir. Buna uygun bir sekilde geri donusum hiyerarsisi olusturulmalı, enerji tümüyle değerlendirilmeli 👏 cok iyi 👍bizlerde daha iyisini yapabiliriz umarım

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • bir otomobilin bataryası ne zaman bitiyor?

  • face1tr kullanıcısına yanıt
    Elektrikli otomobil bataryaları markasına ve tipine göre farklı ömürlere sahipler. En yaygın ve dayanıklı modeller tesla nınkiler diyebiliriz, 8 yıl garantisi var ve çok azı bu sürede değişime girdi yani 10 yıl gidiyor. Ama nissan leaf bataryaları 3 yıl sonunda verimsiz hale gelmeye başladı ve nissan batarya değişim programı başlatmak zorunda kaldı.Belli bir masrafla yeni batarya takılıyor. Aslında EV pilleri tak diye bitmiyor yani verimli kullanım sınırı altına düşüyor. 300 km menzili olan arabanız 3 yıl sonra 150 km menzile düşüyor batarya verimi azaldığı için yani yine gidiyor ama esprisini kaybetmiş oluyor. Verimliliğin azalması da bataryada kullanılan elementlerin anot ve katotlardaki elektron transferine bakıyor. Her şarj esnasında - den + ya giden elektronlar tüketimden geri geliyor bu döngü esnasında giden her - geri gelmiyor bunun sonuncunda batarya artık %100 dolamıyor ve kapasite elektronlar azaldıkça düşüyor.Bataryanın ömrünü işte bu elektronlar belirliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: redbul_540

    Bu hyundai nin kafası çok çalışıyor.
    Bana bile otomobil sattılar aynen :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Bana bile otomobil sattılar aynen :)

    Alıntıları Göster
    Adamlar arı gibi çalışıyorlar yav Koreden bilmem ne müdürü çoğu bayii geziyor,teftiş ediyor,bazı bayiilere ödül veriyorlar felan kafayı bozmuşlar diğer markaları geçecez diye



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi redbul_540 -- 3 Temmuz 2018; 0:58:46 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.