Aracım boştayken stop etti, krank mil sensörü patlamış???
28 Cevap2623 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


7826 Mesaj
4 Nisan 2007; 19:49:25 

Boş karayolunda bugün acil bir işim için 1-2dk. süreyle 2001 accent 1.5 gls 102hp tam bakımlı aracımla 165km. civarında sürat yaptım.. daha sonra ilerde ışıklar olduğundan yavaşça hızımı azalttım ve durdum.. ışıklara geldiğimizde aracım hafif hareket halindeydi.. boşa aldım vitesi ve yeşil yanmaya doğru hafif hızda olduğumdan 2. vitese alarak devam etmek istedim ama daha vitese almadan aracım boştayken stop etti. Bir daha da çalışmadı. Göstergelerde akü, yağ lambası, immobilizer dahil hiçbir sorun görünmüyordu.. araç bir türlü çalışmıyordu, marş yapıyor ama çalışmıyordu.. bir arkadaşla aracı yolun kenarına aldık.. ben de 4lüleri yakarak hyundai yol yardımını aradım, geçen yıl yaptırmıştım yol yardımını.. adamların gelmesi 15-20dk. sürdü.. ben de bu arada bikaç deneme yaptım ve bir ara aracım çalıştı tekrar, ileri-geri denemeler yaptım, sorun düzelmiş gibi göründü.. tekrar telefonla adamları arayıp sorun düzeldi, artık gelmeyin diycekken tekrar stop etti ve artık hiç çalışmadı.. neyse, servisten arkadaşlar geldiler.. aracın kaputunu açan kolun yanında bir soket bağlantısı var, oraya bir cihaz bağladılar, sorun bulundu ama o cihazla sorunu silemediklerinden sorun düzelmedi ve aracı servise götürmek zorunda kaldılar.. sonunda arıza tespit edildi, OKSİJEN SENSORU arızalanmış, patlamış ama patlama sesi duymamıştım ben yani öyle çat-çut ve tak gibi herhangi bir ses gelmemişti.. değiştiler.. masraf işçilikle birlikte 100 ytl. tuttu.. henüz ödemedim senet yaptım haftaya ödeyecem diye, sorun değil.. ama küçük bir kablo değiştiler, gördüm değişilen kabloyu.. sizce arıza bu yönde olabilir mi? başka bir sorun olmuş mudur? bir de bu değişen parçanın ederi normal midir? Yardım eden arkadaşlara şimdiden teşekkürler..



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wolverine -- 9 Nisan 2007; 1:34:48 >


_____________________________

Everything that has a beginning has an end


4075 Mesaj
4 Nisan 2007; 20:41:21 

oksijen(lambda) sensörü denilen parça araçlarda egzoz manifold çıkışında yer alan ve egzoz gazlarını ölçerek emisyon ayarlayan bir parçadır..fiyat olarak bosch markalı olanlar 70-80 euro civarıdır..fakat lambda arızalarında gösterge tablosunda motor arıza ikaz ışığı yanar..ayrıca lambda arızalarında motorun çalışmaması söz konusu değildir..çalışır ama egzoz emisyonları düzensizdir..bu da sürüşe araç performansının düşmesi,aşırı yakıt sarfiyatı ve nihayetinde katalitik kövertörün aşırı ısınarak arıza yapması olarak yansır...ben yapılan işleme pek bir anlam veremedim



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi türbülans -- 4 Nisan 2007; 20:44:22 >


_____________________________

Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...


7826 Mesaj
5 Nisan 2007; 0:29:06 

Ben de o servisten şüphelenen biriyim zaten.. diğer servis epey uzak olduğundan oraya gittik. aracı yarım saat içinde teslim aldım..
bir şey sorayım, aküm zayıflamıştı, beyaz ışık yandığından bir ay kadar önce saf su ilavesi yaptım.. 6 yıllık mutlu akü.. saf su ilavesiyle akü daha iyi çalışmaya başladı ama acaba sorun aküden kaynaklanmış olabilir mi? Yani akü zayıflamışsa araç boştayken stop ettirir mi? Çalışmama olarak marş basmış ama çalışmamıştı.. akü bittiğinde hiç marş da almaz ama zayıfladığında da aynı mıdır? Çünkü ben servise gittiğimde aracı aküye takviye aküden akım verip çalıştırdılar. Şu an aracım daha iyi çalışıyor.. bu arada çok şüphelenirsem diğer sevise gidip oksijen sensörü mü değişti, o mu arızalanmıştı diye soracağım..


_____________________________

Everything that has a beginning has an end


4075 Mesaj
5 Nisan 2007; 0:38:52 

eğer akünüz zayıfsa aracınızın çalışmaması çok doğaldır..aküler genelde motora gaz verildiği sürece maksimum şarjlarına ulaşırlar..eğer serviste bile akünüzü takviye ederek aracınızı çalıştırdılarsa sorun kesinlikle akü kaynaklıdır..bence sağlam bir çıkma akü ile aracınızı deneyiniz...üzülerek söylemeliyim ki bence 100 ytl lik senedi boşuna imzalamışsınız..aracınızdaki arızanın lambda sensör arızası ile uzaktan yakından bir alakası yok..daha önce dediğim gibi lambda sensörü olmayan bir araç marş almama gibi bir problem yaratmaz...


_____________________________

Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...


7826 Mesaj
5 Nisan 2007; 0:45:23 

peki aracım rölantideyken stop eder mi akü zayıf diye? öncesinde 10-15 km. yol gelmişim ve son km.leri 160km. civarında hızla gelmişim..


_____________________________

Everything that has a beginning has an end


4075 Mesaj
5 Nisan 2007; 1:29:46 

eğer ancak takviye ile çalıştırılabilen bir akünüz varsa elbetteki rölantiye düştüğünde araç stop edecektir..akü bitmiştir çünkü...(yani o km ler boyunca zeten şarj olmamıştır)



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi türbülans -- 5 Nisan 2007; 1:30:50 >


_____________________________

Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...


7826 Mesaj
5 Nisan 2007; 2:07:47 

Yani bu adamlar benden alacakları 100 ytl hava parasının yanısıra bir de akü parası almak için mi bu oyuna gittiler? Bu yaptıkları şerefisizliği nasıl ıspatlıycam? Bu yaptıkları ilk değil, bu adamları kime şikayet etmek lazım?
quote:

Orjinalden alıntı: türbülans

eğer ancak takviye ile çalıştırılabilen bir akünüz varsa elbetteki rölantiye düştüğünde araç stop edecektir..akü bitmiştir çünkü...(yani o km ler boyunca zeten şarj olmamıştır)



_____________________________

Everything that has a beginning has an end


7826 Mesaj
5 Nisan 2007; 4:14:13 

Ya benim aklım hala almıyor, uykum kaçtı gece gece.. aküsü bitik araba marş basmaz benim bildiğim ama benim araç marş basıp çalışmıyordu.. bir de o 165 km. süratın ardından oldu bu sorun.. araca bağladıkları bilgisayar eğer aküde sorun varsa onu neden bulmadı başka sorun gösterdi.. ateşleme sorunu diyordu.. ya çıldırmamak elde değil.. bir de şimdi aküye artık güvenmediğimden akü masrafı çıktı, en az 80-90 lira da ona gider..



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wolverine -- 5 Nisan 2007; 4:15:11 >


_____________________________

Everything that has a beginning has an end


698 Mesaj
5 Nisan 2007; 4:25:50 

aynı soruna bende tanık oldum. hatta bir topic açıp sormuştum. bu aracında sorunu lambda dan kaynaklı çıktı.bakmanda fayda var.

http://forum.donanimhab..._accent//tm.htm#8686600


_____________________________

corsa cdti


7826 Mesaj
5 Nisan 2007; 16:04:17 

Bugün başka bir servisi arayıp durumu anlattım.. bahsini ettiğiniz parça oksijen sensörü değil krank sensörü veya krank mili sensörü dedi.. o arızanın çıkması ise rastlantıdan ibaret dedi, basmayla ilgisi yok dedi.. şimdi o zaman ben biraz rahatlamış oldum ama aynı yere çıkıp tekrar aynı hıza çıkacam ve aynı yere gelip ne olduğuna bakacam. eğer arıza yinelenirse o parça değiştiren servisin ....................... ...cam.. bu arada haftaya aküyü değiştirecem, 6 yıllık olmuş ve artık ölüm sinyalleri veriyor. Sizce 2001 1.5 accent için bir akü ne kadar eder? mutlu aküden şaşmam fiyat ne olur?


_____________________________

Everything that has a beginning has an end


942 Mesaj
5 Nisan 2007; 16:47:10 

Krank mili sensoru, ariza yaptiginda motorun calismasina engel olacak, atesleme ve enjeksiyon sirasi ile zamanini ECU ye bildiren en onemli sensorlerden biridir. Yine motorun bir ara calisip sonra calismamasi da buunla ilgili. Yuksek hiz ve devir ile bu sensorun arizalanmasinin herhangi bir ilgisi yok(tasarim hatasi olmadigi surece)

Bu sorun akuden degil,emin olabilirsiniz. Mars motorunu cevirecek kadar akim uretebilen( ki neresinden baksaniz 250A dir)bir aku motorun calismasini engellemez. Hele motor sicakken.
Aku fiyatlari da 60Ah 90-100YTL gibi birseydi. Bilindik iyi markalardan alabilirsiniz.


_____________________________

1984 RENAULT 12 GTS
1999 MERCEDES E200 KOMPRESSOR
2006 NISSAN Almera 1.5 Tekna


7826 Mesaj
5 Nisan 2007; 19:16:27 

Arkadaşım, yanıt ve yardımın için sana da teşekkür ederim. Yani servis bizi düdüklemedi o zaman. Ama fiyat konusunda daha ucuza değiştirebileceğim başka servis de varmış, bunu da öğrendim ama geçti bir kere.. Bu arada aküde hala yeşil lamba görünüyor. Dayandığı kadar kullanmamın zararı olur mu?
quote:

Orjinalden alıntı: pcdata76

Krank mili sensoru, ariza yaptiginda motorun calismasina engel olacak, atesleme ve enjeksiyon sirasi ile zamanini ECU ye bildiren en onemli sensorlerden biridir. Yine motorun bir ara calisip sonra calismamasi da buunla ilgili. Yuksek hiz ve devir ile bu sensorun arizalanmasinin herhangi bir ilgisi yok(tasarim hatasi olmadigi surece)

Bu sorun akuden degil,emin olabilirsiniz. Mars motorunu cevirecek kadar akim uretebilen( ki neresinden baksaniz 250A dir)bir aku motorun calismasini engellemez. Hele motor sicakken.
Aku fiyatlari da 60Ah 90-100YTL gibi birseydi. Bilindik iyi markalardan alabilirsiniz.



_____________________________

Everything that has a beginning has an end


942 Mesaj
5 Nisan 2007; 20:00:25 

Dayandigi kadar kullanmanin zarari olmaz ancak 6-7 sene kullanildiktan sonra birdenbire aku mars basmaz duruma gelebiliyor.
Basimiza geldi daha once sabah marsi basip gittigimiz aku 1 saat sonra durdugumuz park yerinde tik bile demeyecek sekilde bitti. Bu sekilde bir durumla karsilasmaniz olasi.


_____________________________

1984 RENAULT 12 GTS
1999 MERCEDES E200 KOMPRESSOR
2006 NISSAN Almera 1.5 Tekna


7826 Mesaj
5 Nisan 2007; 22:11:54 

Yani yeşil yanmasına rağmen hiç çalışmayabilir de diyorsunuz anladığım kadarıyla..


_____________________________

Everything that has a beginning has an end


942 Mesaj
5 Nisan 2007; 22:16:14 

Evet, yesil yanarken birden gidebiliyor.

Aku omru gerci birsuru faktore bagli ama 5-7 sene arasinda genelde gidiyor.


_____________________________

1984 RENAULT 12 GTS
1999 MERCEDES E200 KOMPRESSOR
2006 NISSAN Almera 1.5 Tekna


7826 Mesaj
5 Nisan 2007; 22:21:37 

Yav ne yapsam bilmiyorum ki, zaten şu krank mili sensörü için 100 lira içeri girecem, paraya da sıkışığım bu ay ve bu 100 lira hiç beklenmedik bi yerden çıktı, bir de aküye para verme durumum çıkınca daha da sıkışacam.. ne yapmamı önerirsiniz? Bir ay kadar önce saf su ilavesi yaptım tüm peteklere ama şu krank mili göstergesini değiştirirken ordaki usta akü gitti gidecek demişti..
quote:

Orjinalden alıntı: pcdata76

Evet, yesil yanarken birden gidebiliyor.

Aku omru gerci birsuru faktore bagli ama 5-7 sene arasinda genelde gidiyor.



_____________________________

Everything that has a beginning has an end


942 Mesaj
6 Nisan 2007; 12:04:10 

Yeni model araclarin mars disinda calistirilmasi onerilmiyor, bu nedenle zorda kalmamak icin ben akuyu kredi kartiyla taksitle falan da olsa degistirmenizi onerecegim.


_____________________________

1984 RENAULT 12 GTS
1999 MERCEDES E200 KOMPRESSOR
2006 NISSAN Almera 1.5 Tekna

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
6 Nisan 2007; 13:32:00 

oksijen sensoruyle ne alakasi var anlayamadim..
oksijen sensoru cikan gazlari olcen bi zamazingodur.. aracin istop etmesiyle alakasi yok..
suan benim aracimda oksijen sensorum arizali.. 150 ytl civari bi fiyati var sanirsam ama yaptirmiyorum.. bi ise yaradigi yok
para bulursam yaptircam.. sadece aracim biraz fazla yakio o kadar.. bunun disinda araca bi etkisi yok..
sizi kandirmislar


 
1513 Mesaj
6 Nisan 2007; 16:51:04 

akü bitikse bırak boştayı, viteste tam gaz giderken bile stop edersin. benim başıma geldi. arabayı vurdurarak çalıştırdım birkaç gün. ihmal işte. en sonunda yolda giderken araba stop etti. araba hiç elektrik üretemezse ateşleme de yapamıyor malesef...

quote:

Orjinalden alıntı: Wolverine

...bir şey sorayım, aküm zayıflamıştı, beyaz ışık yandığından bir ay kadar önce saf su ilavesi yaptım.. 6 yıllık mutlu akü.. saf su ilavesiyle akü daha iyi çalışmaya başladı ama acaba sorun aküden kaynaklanmış olabilir mi? Yani akü zayıflamışsa araç boştayken stop ettirir mi? ...


6 sene bir akü için çok. jelli akü al ama sulu alma. mutlu, inci benim bildiğim iyi markalar.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metinemre -- 6 Nisan 2007; 16:52:39 >


_____________________________



4075 Mesaj
6 Nisan 2007; 17:25:05 


quote:

Orjinalden alıntı: cilikka

oksijen sensoruyle ne alakasi var anlayamadim..
oksijen sensoru cikan gazlari olcen bi zamazingodur.. aracin istop etmesiyle alakasi yok..
suan benim aracimda oksijen sensorum arizali.. 150 ytl civari bi fiyati var sanirsam ama yaptirmiyorum.. bi ise yaradigi yok
para bulursam yaptircam.. sadece aracim biraz fazla yakio o kadar.. bunun disinda araca bi etkisi yok..
sizi kandirmislar


arkadaş yanlış anlamış..sonra düzeltti zaten..arızalanan parça oksijen sensörü değil krank mil sensörü..


_____________________________

Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...


7826 Mesaj
6 Nisan 2007; 20:43:06 

Evet, bana yanlış söylendi.. krank mil sensörü.. bu arada aküyü kesinlikle değiştirecem..


_____________________________

Everything that has a beginning has an end


7826 Mesaj
6 Nisan 2007; 20:45:25 


quote:

Orjinalden alıntı: metinemre

akü bitikse bırak boştayı, viteste tam gaz giderken bile stop edersin. benim başıma geldi. arabayı vurdurarak çalıştırdım birkaç gün. ihmal işte. en sonunda yolda giderken araba stop etti. araba hiç elektrik üretemezse ateşleme de yapamıyor malesef...



6 sene bir akü için çok. jelli akü al ama sulu alma. mutlu, inci benim bildiğim iyi markalar.

Peki başka bir aküden şarj yemişse o bitik akü, bu şarj aküyü ne kadar daha götürür?


_____________________________

Everything that has a beginning has an end


942 Mesaj
6 Nisan 2007; 23:22:33 

Akunun baska bir akuden sarj edilmesi ile aracta alternator yardimiyla sarj edilmesi arasinda hicbir fark yok. Hatta baska akuyle bitik aku ancak az bir seviyeye kadar, o da cok uzun surede sarj edilebilir dusuk sarj gerilimi nedeniyle.


_____________________________

1984 RENAULT 12 GTS
1999 MERCEDES E200 KOMPRESSOR
2006 NISSAN Almera 1.5 Tekna


7826 Mesaj
6 Nisan 2007; 23:56:14 


quote:

Orjinalden alıntı: pcdata76

Akunun baska bir akuden sarj edilmesi ile aracta alternator yardimiyla sarj edilmesi arasinda hicbir fark yok. Hatta baska akuyle bitik aku ancak az bir seviyeye kadar, o da cok uzun surede sarj edilebilir dusuk sarj gerilimi nedeniyle.

Hmmm.. yani fazla gitmez o zaman.. tamam, artık haftaya birine ödeme yapmaya gittiğimde diğerine de gidip aküyü değişmek lazım..


_____________________________

Everything that has a beginning has an end


7826 Mesaj
7 Nisan 2007; 23:19:17 

Bugün aynı karayoluna çıkıp yine aynı hızda bir müddet sürdüm, 160-165 hız yaptım daha da gidecektim ama önümde trafik oluştu. Daha sonra ışıklarda durdum ve stop etmedi. Eğer sorun başka yerde olsaydı yine stop ederdi ama stop etmedi ben de yoluma devam ettim.. yani sanırım değişen parça hakkaten o anda şans eseri bozulan bir parçaydı.. haftaya akü değişimini yapacağım..


_____________________________

Everything that has a beginning has an end


1951 Mesaj
8 Nisan 2007; 12:58:22 

Bizdeki Corollanın da oksijen sensörü gemiden inerken egzostun yere almasıyla egzostla beraber kopmuştu.Ancak araba hiç bir suretle stop etmiyordu.Sensör kullanılmayacak halde olduğundan değiştirilmesi lazımdı.Serviste 252 lira fiyat verdiler ufacık bir kablo için. Bizde piyasadan 90 liraya Tayvan malı sensör bulup taktırdık.


_____________________________

İnsan seveceği kimseyi iyi seçmeli,
ona göre sevmeli; kim olduğun değil,
kiminle olduğun önemlidir.
Madde Bağımlılığına "HAYIR"


7826 Mesaj
9 Nisan 2007; 1:33:32 

Aklıma şöyle bir soru geldi.. zayıflamış veya bitmek üzere olan kısaca ömrünün son demlerinde olan bir akü, araç çalıştıktan sonra şarj etmesi amacıyla yakıttan çok yer mi? Yani motor çalıştıkça akü şarj olacaktır ama ömrünün sonlarında olan bir akü araç çalıştıktan sonra şarj ederken yakıta bir zararı olur mu? Mesela en basitinden gece aracı çalıştırdığımda kısa farları yaktığım anda motordan çıkan seste değişiklik oluyor.. sanki bişeyi daha fazla çekiyor gibi artış oluyor seste, sonra düzeliyor..


_____________________________

Everything that has a beginning has an end


 
86 Mesaj
9 Nisan 2007; 11:00:11 

Araçta çalışan her elektrikli alet yakıta da etki yapar. Akünün sarj edilmesi için sarj dinamosunun çalışması gerek. O da motordan aldığı güçle dönüyor. Sonuç evet mutlaka daha fazla yakar. Ancak bu hiçbir zaman bir klima kadar değildir(%10 civarı). Sağlam akü az şarj demektir.


_____________________________



7826 Mesaj
11 Nisan 2007; 13:18:53 

Bugün diğer servise gidip aracımın aküsünü baktırdım.. daha akünün ömrü var dedi usta, değişmeye gerek yok dedi.. en azından kışa kadar götürür dedi.. ben de vazgeçtim değişmekten.. gitmişken polen filtresini değiştirdim ve el frenini sıktırdım.. arka frenlere bakım yapıldı.. tümü işçilik dahil 45 ytl tuttu.. burası trabzon çakırlar hyundai servisi.. hakkaten baba bir yer.. ama diğer hyundai servisinde turhanlarda yani adamlar ayakta kazıklıyorlar herkesi.. onlar akünün ömrünün bittiğini söylemişlerdi.. bir de öğrendiğime höre kran mili göstergesi için çok para almışlar benden.. diğer servisten bunu öğrendim.. böyle durumlarda ne yapılmalı dersiniz? yani alınması gereken ücretten daha fazlası alınmışsa ne yapılmalı? üstüne bir bardak su mu içmeli yoksa merkeze şikayet mi etmeli??


_____________________________

Everything that has a beginning has an end
Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Otomobil Genel » Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel » Aracım boştayken stop etti, krank mil sensörü patlamış???
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.422