|
Bildirim
1-ankara fişek fabrikası (1924)
2-gölcük tersanesi (1924) 3- şakir zümre fabrikası (1925) 4-eskişehir hava tamirhanesi (1925) 5-alpullu şeker fabrikası (1926) 7-uşak şeker fabrikası(1926) 8-kırıkkale mühimmat fabrikası (1926) 9-bünyan dokuma fabrikası (1927) 10-eskişehir kiremit fabrikası (1927) 11-kırıkkale elektrik santrali ve çelik fabrikası (1928) 12- ankara çimento fabrikası (1928) 13-ankara havagazı fabrikası (1929) 14-istanbul otomobil montaj fabrikası (1929) 15-kayaş kapsül fabrikası (1930) 16-nuri killigil tabanca, havan ve mühimmat fabrikası (1930) 17-kırıkkale elektrik santrali ve çelik fabrikası (1931- genişletildi) 18-eskişehir şeker fabrikası (1934) 19-turhal şeker fabrikaları (1934) 20-konya ereğli bez fabrikası(1934) 21-bakırköy bez fabrikası (1934) 22-bursa süt fabrikası (1934) 23-izmit paşabahçe şişe ve cam fabrikası (1934 temel atma) 24-zonguldak antrasit fabrikası (1934 temel atma) 25-zonguldak kömür yıkama fabrikası (1934) 26-keçiborlu kükürt fabrikası (1934) 27-ısparta gülyağı fabrikası (1934) 28-ankara, konya, eskişehir ve sivas buğday siloları (1934) 29-paşabahçe şişe ve cam fabrikası (1935 - tamamlandı) 30-kayseri bez fabrikası (1934 temel atma) 31-nazilli basma fabrikası (1935- temel atma) 32-bursa merinos fabrikası (1935 temel atma) 33-gemlik suni ipek fabrikası (1935 temel atma) 34-keçiborlu kükürt fabrikası (1935) 35- ankara çubuk barajı (1936) 36-zonguldak taş kömür fabrikası (1935) 37-barut, tüfek ve top fabrikası (1936) 38-nuri demirağ uçak fabrikası (1936- ilk türk uçağı nud-36 üretildi) 39-malatya sigara fabrikası (1936) 40-bitlis sigara fabrikası (1936) 41-malatya bez fabrikası (1937 temel atma- bu fabrika hariç bütün bez ve dokuma fabrikaları atatürk'ün sağlığında açılmıştır.) 42-izmit kağıt ve karton fabrikası (1934- temel atma) 43-karabük demir çelik fabrikası (1937- temel atma) 44-divriği demir ocakları (1938) 45-izmir klor fabrikası (1938- temel atma) 46-sivas çimento fabrikası (1938-temel atma) not: bu fabrikalar sayesinde 1929-1938 yılları arasında ağır sanayi üretimi %152 artarken toplam sanayi üretimi %80 artmıştır. kömürde %100, kromda %600, diğer madenlerde %200 artış olurken demir üretimi 0'dan 180.000 tona çıkmış, şeker üretimi 200 misli artmıştır. 1926'da başlayan şeker üretimi 1927-1930 arasında 5162 tondan 95.192 tona çıkmıştır. tekstil sanayi ülkenin tekstil ihtiyacının %80'ini karşılar duruma gelmiştir. tekstil ürünleri ithalatı 1927'de 51.000.000 türk lirası iken bu rakam 1939'da 11.900.000 türk lirasına düşmüştür. 1924-1929 arasında pamuk ürünleri üretimi 70 tondan 3773 tona, yün 400 tondan 763 tona, ipek 2 tondan 31 tona çıkmıştır. Sizinkiler de milli kurumları, fabrikaları sata sata bir hal oldu tabi yapılanları inkar edemeyiz, vergilerle bizi sömürüp her seferinde lütufmuş gibi anlattıkları... Biraz yüzünüz olsun,utanın ya... |
yav sizi anlamak güç. Kardeşim yapılıyor işte helikopter yapıldı. Tank yapıldı, uçak yapılıyor. İHA'larda en iyilerdeniz. Araba da yapılıyor ne diye hala yok yalan yok seçim çalışması diye kendinizi kandırıyorsunuz. Şimdi dersiniz yok orası şurdan alınma şurası burdan alınma cart curt. Mercedes motoru Reno'dan alıyor diye fransız malı mı oluyor? Samsung işlemciyi Amerika'dan alıyor diye ABD malı mı oluyor? Geçin bunları. Önemli olan marka yaratmaktır. İnşallah şu yerli otomobil işini güzelce markaya çevirmeyi becerirler. Yapamazlar demiyorum yapılıyor yapılacak ama önemli olan marka yaratmak.
|
Saman, pirinç, buğday ithal ama araç yerli. Tabii lan manyak mısın.
|
Atatürk 1960 a kadar yaşasaydı dünyada ilk 3 güç biz olurduk. bize DEVLETÇİLİK ilkesini yaşatan çalışkan DEDE, biz de mirası satıp yiyen hayırsız evlatız. böyle sadece ülkesini seven bir lider lazım. deneye deneye bulmalıyız bunu.
|
bakan da bilmiyor ne üretilecek .Şu 3 günü de atlatıyım sonra sonra üretmeye fırsat olmadı derim diye düşünüyordur
|
Hala para derdindeler. Yok SUV yapacaklarmış Yok Spor araba yapacaklarmış dünyaya satacaklarmış. Kardeşim sen önce Kamunun kullanacağı araba yap. Devlet kendi arabasını ucuza mal etsin ucuza kullansın. Sonrada halkın kullanımına sunulsun yeter zaten. Zaten dünya çapında yıllardır en büyük araba üreticileri zor durumda. Adamlar para kazanabilmek için birbir takla atıyorlar. sende bu kurtların arasına gireceksin de araba satacaksın. Geç bunları. Bu işin palavra olduğu buradan belli.
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi white4343 -- 24 Haziran 2018; 19:57:39 > |
|
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zaomss -- 20 Haziran 2018; 19:08:23 > |
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 12 Angry Men -- 20 Haziran 2018; 19:13:58 > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|