Şimdi Ara

Trafikten sıkılanlara elektrikli çözüm: 170 km menzilli scooter

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
600
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  

    Elektrikli otomobil satışlarındaki patlama hiç şüphesiz farklı alanlardaki değişimi de beraberinde getiriyor. Bu alanlardan biri olan elektrikli scooter’lar özellikle Avrupa pazarında büyük ilgi görüyor. Pastadan pay almak isteyen üreticiler de neredeyse her ay yeni bir model ortaya çıkarıyor. Bu üreticilerden biri olan Çinli Niu da M+ ve NGT adını verdiği iki yeni elektrikli scooter’ını tanıttı.
     

     

    Elektrikli scooter modelleriyle Avrupa’yı hedef alan Niu, özellikle yeni trendleri takip eden genç kesimi gözüne kestirmiş durumda. Zira elektrikli scooter pazarının müşteri kitlesi de çoğunlukla bu tarz kişilerden oluşuyor. Şimdi dilerseniz lafı fazla uzatmadan scooter’ların özelliklerine geçiş yapalım.

     
     
     

    Niu M+ adıyla tanıtılan giriş seviyesindeki scooter modeli halihazırda satılan M serisinin iki kişilik versiyonu olarak karşımıza çıkıyor. Panasonic 18650 pillerden oluşan çıkarılabilir lityum iyon batarya paketine sahip scooter 3.5 saatte şarj edilebiliyor. Tam dolu batarya ile 130 km menzil vaat eden Niu, aynı zamanda scooter’ına 3 yıl garanti veriyor.

     

    Bosch imzalı elektrikli motorlar kullanılıyor 

    Niu M+’ın Sport ve Pro olmak üzere iki farklı versiyonu bulunuyor. M+ Sport’ta 1.5 kWh olan batarya kapasitesi, M+ Pro’da 2 kWh’a yükseliyor. Yine bu versiyonlarda sırasıyla 800 W ve 1.2 kW'lık motorlar kullanılıyor. Çin pazarındaki diğer scooter’ların aksine buradaki motorların Bosch imzası taşıması da dikkat çekici özellikleri arasında yer alıyor. Niu M+’ın maksimum hızının 45 km/s olacağı düşünülüyor.

     
    Niu NGT batarya yerleşimi
     

    Niu NGT daha yüksek performans vaat ediyor 

    Niu, daha fazla güç isteyenler için de NGT modelini devreye sokuyor. M+ modeline benzer bir forma sahip olan NGT, farklı özellikleriyle kendi karakterini ortaya koyuyor. 3 kW’lık elektrikli motor NGT’nin maksimum hızını 70 km/s’e çıkarırken, %28’lik tırmanma açısıyla da dikkat çekiyor. İki ayrı batarya paketi bulunan NGT ile sahip olunan menzil 170 km’ye yükseliyor.

     

    Niu M+ ve Niu NGT scooter modellerinin 2019 yılında satışa çıkması bekleniyor. Niu M+’ın Avrupa’daki satış fiyatı 2,299 euro olacak. Hız sabitleyici gibi önemli özelliklere ve yüksek performansa sahip Niu NGT ise 4,499 euro fiyatla satışa sunulacak.









  • Fiyata bak. 4500 Euro. Yani 25.000 lira.

    11.000 liraya falan tertemiz 2017 model 2000km de bir tane PCX alıp binip gezsen, aradaki 14.000 lirayla 100km de 2.3 litreden litresi 6.3 liradan 96.500 km gezersin.

    Ayrıca elektriklinin şarj olurken yakacağı elektrik parasını da eklersen.

    Doğru hesaplıyor muyum bilmiyorum ama 3kW bir motor hadi 60 km hızla gitsen ve 100 km de 3 kW yerine 2,5 kW yaksa, 44 kuruştan 100 km de 1 lira yakar.

    96.500 km de de 965 lira elektrik harcar. Onla benzin alırsan PCX ile 6.600 km daha gidersin.

    Bunun daha çok para tutan akü parası da var. 103.000 km yi kaç yılda yaparsın?
    Hadi diyelim yılda 20.000 km yapsan 5 yılda anca eşitlenir. Ama durun. 5 yılda bu motorun aküsü kaç kere değişir? Aküsü kaç para? Üstelik her değişimde 2 akü birden değişecek.
  • Gözünden kaçmış galiba, göbeği de açık kadının, ama esas sorun senin bakış açın bozuk ve bu dünyada bunu düzeltecek bir şey yok....

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • bize gelse kdv otv mtv ptv ttv frv psv vergisi felan binince 20 bini bulur... (kaçak elektrik bedelini saymadim )

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 4499 Euro iyiymiş. 4500 Euro olsaydı ödeyemezdik.

  • Fiyat hariç herşey çok güzel

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • deniz_sea kullanıcısına yanıt
    Bence arkadaş ironi yapmış ve sen anlamışsın
  • DigitalKral D kullanıcısına yanıt
    Bence şöyle gergin bir ortamda ironi yapılmaması gereken bir konu olduğu için anlamamam bence normal....

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Adam trol oltaya gelmişsin.. hemen bu gibi terbiyesizlere cevap yazarak onları amaçlarına ulaştırmayın.. bırakın yaa.. it ürür kervan yürür... Kendi haline bırakın bi süre sonra defolup gider... Ürüsün dursun oltaya gelmeyin.. anlayın bu tiplerin amaçlarını kaale bile almayın dedimya sonra defolup giderler...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deniz_sea

    Gözünden kaçmış galiba, göbeği de açık kadının, ama esas sorun senin bakış açın bozuk ve bu dünyada bunu düzeltecek bir şey yok....

    Aynen öyle

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fiyata bak. 4500 Euro. Yani 25.000 lira.

    11.000 liraya falan tertemiz 2017 model 2000km de bir tane PCX alıp binip gezsen, aradaki 14.000 lirayla 100km de 2.3 litreden litresi 6.3 liradan 96.500 km gezersin.

    Ayrıca elektriklinin şarj olurken yakacağı elektrik parasını da eklersen.

    Doğru hesaplıyor muyum bilmiyorum ama 3kW bir motor hadi 60 km hızla gitsen ve 100 km de 3 kW yerine 2,5 kW yaksa, 44 kuruştan 100 km de 1 lira yakar.

    96.500 km de de 965 lira elektrik harcar. Onla benzin alırsan PCX ile 6.600 km daha gidersin.

    Bunun daha çok para tutan akü parası da var. 103.000 km yi kaç yılda yaparsın?
    Hadi diyelim yılda 20.000 km yapsan 5 yılda anca eşitlenir. Ama durun. 5 yılda bu motorun aküsü kaç kere değişir? Aküsü kaç para? Üstelik her değişimde 2 akü birden değişecek.

  • Türkiyeye gelmesinler yılın en keriz girişimcilik ödülünü alırlar 😂😂😂

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bu elektrikli scooter olayı bambaşka bir boyuta ulaşacak gibi gözüküyor.

    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2072806166328513&id=1842279069381225

    Bunun en büyük olayı herhangi bir yerde aracı bırakıp ödemeyi yapıp gidebiliyorsun. Bu olay yayilirsa kask satışı da patlama yapar.

    Uber de bu tarz bir şey ile uğraştığını açıkladı.

    Böyle bir şey tutarsa Türkiye de artık taksiciler bize araçtan uçan tekme atarlar sanirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mcrew -- 16 Haziran 2018; 4:17:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • OverClocK1ng kullanıcısına yanıt
    hesabınız yanlış hocam. 40kwa lık zoe nin tam dolumu evde 22tl civarına maal oluyor. 360km max menzil vermişler.pratikte 270 falan gidiyor. deki 250km 22/250x100 diyerekten 8.8 kuruş km maliyeti var. bu aracın km maliyeti 1 kuruş civarını geçmez :) yanlışınız ise içten yanmalı motor hesabı gibi yaptığınız için kaynaklanıyor. elektrikliler giderken değil şarj olurken maliyet çıkarıyor.şarjı ise AC ile yapıyor,harcamayı DC olarak yapıyor.Hesap bundan dolayı farklı ;) DC3800W eşit değildir AC3800W.. bunu şuna benzetebilirsin. üzerinde 1500w yazan güç kaynağı sistem tam yüke bile girse şebekeden 700 800w anca çeker. ac deki iş yaptırma güçü ile dc deki farklıdır ;)

  • quote:

    Orijinalden alıntı: WoXeD

    hesabınız yanlış hocam. 40kwa lık zoe nin tam dolumu evde 22tl civarına maal oluyor. 360km max menzil vermişler.pratikte 270 falan gidiyor. deki 250km 22/250x100 diyerekten 8.8 kuruş km maliyeti var. bu aracın km maliyeti 1 kuruş civarını geçmez :) yanlışınız ise içten yanmalı motor hesabı gibi yaptığınız için kaynaklanıyor. elektrikliler giderken değil şarj olurken maliyet çıkarıyor.şarjı ise AC ile yapıyor,harcamayı DC olarak yapıyor.Hesap bundan dolayı farklı ;) DC3800W eşit değildir AC3800W.. bunu şuna benzetebilirsin. üzerinde 1500w yazan güç kaynağı sistem tam yüke bile girse şebekeden 700 800w anca çeker. ac deki iş yaptırma güçü ile dc deki farklıdır ;)
    Haaa iyi demişsin. Doğru. Ben AC DC olayını akıl edemedim de. Peki o zaman ne diyebiliriz? 100 km de kaç lira yakar aşağı yukarı?




  • İnsanı düşündüren bir zaman sonra alırken yüksek fiyat birde üstüne bir o kadar da batarya maliyeti derken,ülkemiz için direk ölü Doğum demek.
  • OverClocK1ng kullanıcısına yanıt
    40kwa 22tl ye doluyor evde. Hızlı şarjıda 35tl ye yapıo zor. Bununki 3.8kwa 150km gitse yaklaşık 1 kuruş km maliyeti olur =) bedavadan az pahalı yani...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WoXeD

    40kwa 22tl ye doluyor evde. Hızlı şarjıda 35tl ye yapıo zor. Bununki 3.8kwa 150km gitse yaklaşık 1 kuruş km maliyeti olur =) bedavadan az pahalı yani...
    İyi de sen değil miydin HESABINIZ YANLIŞ HOCAM diyen?

    1 kuruş km maliyeti olur demişsin. O zaman 100 km de 100 kuruş km maliyeti olur.
    100 kuruş 1 TL etmiyor mu yoksa ben mi yanlış biliyorum?

    Yukarıda yanlış dediğin hesapta 100 km de 1 lira yakar demiştim.

    Niye yanlış dedin ki. Sonuç doğru. 1 km de 1 kuruştan 100 km de 100 kuruş=1 TL yakıyorsa...

    İyi bayramlar.
  • OverClocK1ng kullanıcısına yanıt
    Watt olayına yannış dedim. Ama 100km de 1tl efsane durum nesi alınmaz ki?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WoXeD

    Watt olayına yannış dedim. Ama 100km de 1tl efsane durum nesi alınmaz ki?
    Valla o zaman şöyle diyeyim. Önceden yatırmadığın kalan 14.000 lirayla şak diye benzini birden almayacağın için bankaya koysan ve benzin bittikçe kullansan sana ayda 100 lira da o para getirir. Onu da eklersen o para bitene kadar birkaç bin lira daha kazandırır ve benzin aldığın zaman elektrikli motosiklet 5 yıl yerine 6 yılda kendini amorti eder. Yine 2 tane akü değişimi vs. derken hiçbir faydası olmuyor. Üstelik yollarda kalma riskin de cabası.

    Elektrikli motosiklet, anca en az tek şarjla 500 km üstü gitmeye başladığı zaman bir anlam kazanmaya başlayacak...
  • Çin yuan'ı ile alışveriş yapmamız gerek,dolar-euro zenginleri kurtarır bize göre değil.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.