Şimdi Ara

Yerli helikopter motorunda ilk ateşleme başarıyla gerçekleştirildi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
0
Favori
728
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  

    TAI tarafında geliştirilmekte olan T-625 Genel Maksat Helikopteri’ne yönelik yerli motor geliştirme projesinde yeni bir aşama kaydedildiği bildirildi. Savunma Sanayii Müsteşarlığı, Twitter hesabı üzerinden yaptığı duyuruda motorun kalbini oluşturan çekirdek motorun ön prototip imalatının tamamlandığını ve ilk ateşlemenin başarıyla gerçekleştirildiğini açıkladı.
     

    Türkiye’nin ilk özgün helikopteri olarak lanse edilen ve hala üretim aşamasında bulunan T-625’in motor ihtiyacını yerli olarak karşılamak amacıyla Müsteşarlık tarafından “TS1400 Turboşaft Motor Geliştirme Projesi” hayata geçirilmişti. Proje kapsamında Türkiye’de gaz türbinli motor tasarım, geliştirme ve test altyapıları oluşturulurken, diğer yandan helikoptere entegre edilecek 1400 shp gücündeki motorun geliştirilmesine devam ediliyor.

     

    Taşıma, kargo, arama kurtarma gibi görevlerde kullanılacak T-625 Genel Maksat Helikopteri’nin seri üretiminin 2021 yılında başlaması planlanıyor. Hem askeri hem de sivil kullanıma uygun olacak helikopterin Türkiye’nin batısından doğusuna yakıt ikmali yapmadan uçabilecek yetenekte olacağı söyleniyor.

     
     
    Bayraktar Makine Teknik Müdürü Selçuk Bayraktar da Twitter hesabı üzerinden konuyla ilgili şu açıklamada bulundu: "TEI tarafından geliştirilen Milli türbin motorumuz aynı zamanda ileride stratejik sınıftaki IHA'larımızı uçuracak.. Türkiye'nin ilk Milli turboşaft motoru hayırlı uğurlu olsun..
     

     







  • Güzel kardeşim eleştirmek istemeni anlıyorum. Eleştirilecek çok şey de var. Ama bu çalışmalar şimdi yeni yapılan çalışmalar değil. Savunma sanayiini daha önceden takip eden birisi olarak söylüyorum bunu. TAI damat şirketi değil devlet şirketidir. Bu yorumu yazana kadar okusan bir şeyler öğrenirdin.
    motoru bayraktar değil TEİ yapıyor. sadece twitter de paylaşımı damat yapmış o kadar. yanlış bilgi vermeyelim. Bir de motor daha yeni başlamış. yaptık oldu tarzında bir olay değil bu teknolojiler. Millet motor yapmak için yırtınıyor da çoğu zaman ithal alıyor. bizim bu yönde girişimde bulunmamız güzel ama bu motorun kullanıma girmesi muhtemelen bir on yıl alır.
  • O zaman uçaklara da ihtiyaç önemli ölçüde azalacaktır değil mi? Sonuçta düşmanı yokeden mühimmat oluyor.

  • Adamsınız. Vur vur inlesin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnşallah 2020 yılına yetiştirirler. Projeler motor olayı yüzünden tam bağımsız , tam kontrolümüzde olamıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tugrul_512bit

    O zaman uçaklara da ihtiyaç önemli ölçüde azalacaktır değil mi? Sonuçta düşmanı yokeden mühimmat oluyor.
    Güdümlü mühimmatlar için Hürkuş-C yada SİHA yeterli aslında. Savaş uçaklarının bir kaç yıllık operasyon maliyetleriyle bile bu hava araçları satın alınabiliyor. Vurucu güç konusunda geliştirilmesi gereken şey mühimmattır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ø

    Güdümlü mühimmatlar için Hürkuş-C yada SİHA yeterli aslında. Savaş uçaklarının bir kaç yıllık operasyon maliyetleriyle bile bu hava araçları satın alınabiliyor. Vurucu güç konusunda geliştirilmesi gereken şey mühimmattır.

    Alıntıları Göster
    Zaten dron ile de herşey halledilebiliyor ama yine de hala mekanik sistemlere ihtiyaç olabilir EMP silahları yüzünden.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: İl teber

    İnşallah 2020 yılına yetiştirirler. Projeler motor olayı yüzünden tam bağımsız , tam kontrolümüzde olamıyor.
    2025 yılında geliştirme aşaması bitiyor, 8 yıllık proje bu. Daha sonra bu çekirdek teknoloji üzerinden platformlar için motor geliştirmeye başlanacak.
  • Yerli helikopter motorunu pamışızda arabamı yapamayız biz, ince hdp meral batının taşeronları bu işe sevinmezler, hem bu helikopterler teröristi vurmasın derler ne yapıyoruz vurmayacaksa.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ortamlarda ilk ateşi çaktık dersin, kim bilecek anasını satayım. ??

  • İntake'i nerde ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi crazywinner3 -- 11 Haziran 2018; 22:51:51 >
  • helikopter motorunun çalışma mantığını anlatabilecek olan varmı, piston yok, benzin elektirik değil nedir prensip

    ufo motoruna benziyor bu, ileri teknoloji olabilir,

    ufo videolarını izliyorum ufolar toz toprak çöle iniyor kalkıyor ama toz kaldırmıyor hızlıda hareket edebiliyor, ateş egzozda çıkarmıyor, pervane yok, dönmüyorda, nasıl bir sistemleri var anlaşılmıyor.

    bir kaç ufo yakalayıp sistemlerini öğrenmeliyiz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aslanoto -- 11 Haziran 2018; 16:1:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • emre1393 kullanıcısına yanıt
    Güzel kardeşim eleştirmek istemeni anlıyorum. Eleştirilecek çok şey de var. Ama bu çalışmalar şimdi yeni yapılan çalışmalar değil. Savunma sanayiini daha önceden takip eden birisi olarak söylüyorum bunu. TAI damat şirketi değil devlet şirketidir. Bu yorumu yazana kadar okusan bir şeyler öğrenirdin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi classf2re -- 11 Haziran 2018; 16:9:16 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Seçim gelmeden bir ateşleyek, boktan bir video ile hallederiz.
  • aslanoto A kullanıcısına yanıt
    İntake'den alınan hava türbinler yardımıyla motorun ortasındaki hacmi daha küçük yere itilir. İtilen havanın hacmi küçülür basıncı ve sıcaklığı artar. Bu aşamada aynı dizel motorlar gibi yakıt püskürtülür, havanın sıcaklığı jet yakıtının kendiliğinden yanma sıcaklığından yüksek olacağından yakıt yanar, basınç ve sıcaklık daha da yükselir. Bu noktada yanan yüksek basınçlı hava motorun arka tarafındaki türbinleri döndürerek egzoz kısmından atılır. Arka türbinlerin tek görevi öndeki türbinleri döndürmektir ortada bir şarftla birbirine bağlıdırlar. Bu şekilde bi kere ateşleme sağlandığında devamlı olarak hava sıkıştırılıp yakılıp egzozdan atılır. Bu şemada görebilirsiniz anlattığım kısmı.
    Yerli helikopter motorunda ilk ateşleme başarıyla gerçekleştirildi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi crazywinner3 -- 11 Haziran 2018; 16:10:55 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazywinner3

    İntake'i nerde ?
    Yerli helikopter motorunda ilk ateşleme başarıyla gerçekleştirildi

    Biraz farklı bir tasarımı var. Mavi olan yer intake. Açık mavi 2. kademe kompresöre giden sıkıştırılmış hava. Sarı olan yanma odalarına giriş yolu. Kırmızı yanma odası. Kahverengi HPT'den LPT'ye giden sıcak hava.




  • Iyi kotu başlamış hic değilse mümkünse su cip çalışmalarında bir prototip gösterin.

    https://m.dunya.com/sektorler/teknoloji/039cip039te-seri-uretimin-ilk-adimini-ermaksan-atti-haberi-282608

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: by-ko



    Biraz farklı bir tasarımı var. Mavi olan yer intake. Açık mavi 2. kademe kompresöre giden sıkıştırılmış hava. Sarı olan yanma odalarına giriş yolu. Kırmızı yanma odası. Kahverengi HPT'den LPT'ye giden sıcak hava.

    Alıntıları Göster
    Resmi büyütemedim bir türlü donanımhaber'in düzgün çalışan tek özelliğiydi onu da bozmuşlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • emre1393 kullanıcısına yanıt
    Ne zaman böyle haberler çıksa senin gibiler bu topraklara ait olduğunuzda bize inandırıcı gelmiyor

  • emre1393 kullanıcısına yanıt
    Aynı samimiyetsizlik Cuma Namazına gidenlerin ve miting alanlarında dua edenler için geçerli mi ?
  • emre1393 kullanıcısına yanıt
    Saçmalamış bilmeden yazmışsın.Motoru geliştiren TEI ve TAI,haberi paylaşan SSM.Damat bu motorun değişik versiyonlarını yeni İHA'larda kullanacağım diyor.Ama "çamur at izi kalsın" değil mi? Maksat üzüm yemek mi bağcıyı dövmek mi ?
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.