Şimdi Ara

Mali G76 ile konsol kalitesinde grafikler geliyor!!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
100
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj


  • ARM’ın her Mali grafik birimi tanıtımında kullandığı sloganları bu yıl da duyuyoruz. Yeni geliştirilen Mali-G76 grafik birimi yine konsol kalitesinde grafikler sunmaya geliyor.


     


    ARM Cortex-A76 çekirdeği ile eşlenecek olan Mali-G76 muhtemelen bu nedenle aradaki numaralandırmaları atladı ve 72 numaradan 76 numaraya atladı. Önceki nesle göre çekirdek sayısı düşüyor ancak işlem birimleri büyük gelişme gösteriyor.


     


    Mali-G76 özellikleri


     


    Mali-G76 grafik birimi yine Bifrost mimarisini temel alıyor ancak mimari üzerinde önemli iyileştirmeler yapılmış. Yeni birim G72 birimine göre yüzde 30 daha iyi performans sunuyor ve yüzde 30 daha iyi enerji tasarrufu yapıyor. Ayrıca yapay zeka işlemlerinde 2.7 kat performans artışı sağlıyor. Elbette bu yine 7nm sürecinde elde edilen değerler.


     


    Ayrıca Bkz.ARM Cortex-A76 tanıtıldı: Dizüstü sınıfı çekirdekler geliyor

    Diğer taraftan çekirdek sayısı azaltılmış. Mali-G72 modeli 32 çekirdeğe kadar ölçeklenirken Mali-G76 modeli 20 çekirdeğe kadar ölçekleniyor. Bununla birlikte iş hattı yüzde 40 artarak 480 olurken, motor başına iş hattı ise 2 kat artarak 8’e yükseliyor. Böylece en yüksek performans değerlerinde yüzde 25 artış elde edilirken enerji verimliliğine de ciddi katkı yapılıyor.


     


    Geometri hatlarına iyileştirme yaparak oyun performansını da arttıran Mali-G76, 12 çekirdekli senaryoda 61 fps seviyesine çıkıyor ve watt başına 17 fps elde ediyor. Bu rakam önceki nesilden ve Adreno 630 grafik biriminden daha yüksek.


     


    Bununla birlikte Mali grafik biriminin onlarca çekirdek problemi halen çözülemedi. Adreno ve Apple gibi rakipler 2 veya 3 çekirdekle en iyi sonuçları alırken Mali birimi 10 çekirdekten aşağı düşemiyor.


     







  • Konsol kalitesinde ama Ps3,Xbox 360 kalitesinde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ps3 kalitesinde olacaksa ne ala. 2010dan beri konsol seviyesinde mobile gpu olacak diyorlar. Hep aynı yalan. Konsol seviyesinde dediklerinde ps4 seviyesinde grafik anlayan varsa bir zahmet bu işlerden uzak dursun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her seferinde aynı iddia , ama millet hala subway surfers oynuyor 5 yıldır

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Daha önce Snapdragon 800 serisinde gelmemiş miydi? Yoksa hala yolda mı? 😑

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • İlk konsol seviyesi grafikleri ios tarafında göreceğimize %100 eminim yazılım donanım konusunda en rafine şuan ki oyunlarda bile harika grafikler var android çok özgür kullanıyorum vs ama çok ekmek yemesi lazım rafine olabilmesi için

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • O seviye de oyun yok ki. Hepsi 2005 yılı seviyesinde oyunların.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Önceki nesle göre performansı%25 artınca mı oluyormuş konsol kalitesi? Sanki bu performans artışını biraz fazlaca abartmışar.. duyanda %250 performans artışı oldu sanır..

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yıllardır duyarız konsol seviyesi falan diye. Konsol seviyesinde güçlü gpu olsa bile konsol seviyesinde oyun çıkmadıktan sonra ne anlamı var. Gpu gücünü göstermek amacıyla ağızlarda sakız olmuş bir laftır konsol kalitesinde.
  • ohmygod.gif O kullanıcısına yanıt
    A11'de (ve sonra çıkacak yongalarda) Apple kendi grafik birimini kullanıyor. A11'deki 3 çekirdekli. Tabi bu çekirdekler ile diğer grafik çekirdeklerini kıyaslamak çok doğru olmaz çünkü Apple'ın hem CPU hem de GPU çekirdekleri fiziksel olarak çok daha büyük çekirdekler.

    Eski PowerVR-Apple cephesine bakacak olursak çekirdek sayıları Mali'ye göre hep düşüktü evet. Ancak burada X serisi bir işlemciyi kıyaslamaya almak doğru değil. X serisi işlemciler çok daha büyük fiziki olarak. (A10X 10nm olduğu için A10'dan küçük, ancak 16nm olsaydı yine %50 daha büyük olacaktı A10'dan) A9 ve A10 ise 6 çekirdekli. 2 veya 3 değil ancak 6 ile 20 arasında (Samsung'u baz alıyorum Mali GPU konusunda) ciddi fark var. Ve yanlış bilmiyorsam PowerVR ve Mali'nin çekirdek boyutu arasında ahım şahım bir fark yok. Ancak haberin doğruluğuna bakarsak hatalı bu kısım.

    Adreno grafik birimlerindeki ALU'lar ile PowerVR'ın veya Mali'nin çekirdeklerini karşılaştırmak pek doğru olmaz bence. Ancak sadece çekirdek sayısı olarak bakarsak evet, Ekrem yine yanlış yazmış, sonuçta Adreno tarafında çekirdek olarak tanımlayabileceğimiz başka yapılar yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Snapdragon S4pro'da aynı şekilde konsol seviyesinde Grafik diye çıkış yapmıştı ancak sadece var olan oyunların daha akıcı olmasında fayda sağladı. Belki yine bir ilerleme kat edilecektir ancak şuan ki konsol seviyesi için en az 5-6 sene var.
  • yerli konsol kalitesinde grafiklerimiz göklerde gibi oldu bu haberlerde artık
  • Yıllardır konsol seviyesinde... Atari de konsol, PS1 de konsol :D

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • En pahalı PC'lerde bile God of War, Horizon Zero Dawn, RDR 2 kalitesi yok... Boş benchmark piksel kasıyorlar

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.