Şimdi Ara

TAI Genel Müdürü Temel Kotil’den yerli yolcu uçağı açıklaması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
1.218
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • Türk Havacılık ve Uzay Sanayii Genel Müdürü Temel Kotil, Türkiye’nin yerli yolcu uçağı projesi konusundaki çalışmalardan bahsetti. TAI’yi havacılıkta 10 yılda 10 milyar dolar ciro ile dünyada ilk 10’a sokmayı hedeflediklerini belirten Genel Müdür, 100 yolcu kapasiteli yolcu uçağının ana yatırım planına dahil edildiğini ve çalışmaların sürdüğünü ifade etti.


    Termoplastik malzemeden üretilmesi hedeflenen yerli yolcu uçağında itici güç ise Milli Muharip Uçak üzerinde çalışacak 2000 bin mühendisin elde edeceği bilgi birikimi olacak. Türkiye 5 yıl içinde TF-X projesinde mühendislik tasarım ve mimari çalışmayı tamamlayacak. İşte 2000 bin kişilik bu ekip de yeni nesil hava araçları için çalışmalarını sürdürecek. Yerli yolcu uçağı da bu ana çalışmalardan biri olacak.


    100 kişilik yerli yolcu uçağı

    Sektörde 70-120 kişilik kapasiteye sahip uçaklar sınıfında bir fırsat pazarı olduğunu belirten Kotil, TAI’nin burada yeni nesil teknolojiler ve malzemeler kullanarak öne çıkacağını ifade ediyor. Yeni kompozit teknolojisi olarak görülen termoplasitikten yapılacak uçağın daha hafif olacağını bu sayede de hem işletme hem de üretim anlamında daha düşük maliyetler ortaya çıkaracağını belirten Genel Müdür, Airbus’ın ve Boeing’in de bu malzeme üzerinde çalıştığını aktarmış.


    TAI’nin en heyecanlı projesi olarak ifade edilen yerli yolcu uçağı ile ilgili olarak TAI çok yakında bir çalışma takvimi hazırlayacak. Tüm çalışmaların da 10 yıllık sürete tamamlanması ve üretime başlanması hedefleniyor.


    Bu yıl 2 milyar dolar, 10 yılda 10 milyar dolar yıllık ciro

    TAI bu yılki hedefini 2 milyar dolar olarak belirlemiş. Geçen yıl ulaşılan rakam ise 1.47 milyar dolar olarak gerçekleşmişti. 10 yıl içerisindeki hedef ise 10 milyar dolar rakamına erişmek olarak açıklanıyor. 10 milyar dolar TAI’yi dünyada havacılık endüstrisinin en büyük ilk 10 şirketi arasına sokacak.


    TAI’nin 10 yıl içinde yetişmiş mühendis sayısı da 10 bini geçecek. Şu an toplam çalışan sayısı üretim personeli dahil 7 bine yaklaşmış durumda. Büyük hedef ise 22 bin kişilik bir kadroya ulaşmak olarak belirlenmiş. Bu rakamlar TAI’yı Avrupa’nın üçüncü büyük havacılık şirketi haline getirecek.


    Bilindiği üzere TAI özellikle üniversitelerle ciddi işbirlikleri yürütüyor. Üniversiteler, aktif öğrenim hayatı devam eden öğrencileri kendi bünyelerinde istihdam edip TAI’de çalışmalarını sağlayacak. Bu sayede öğrenciyken havacılıkla ilgili deneyim sahibi olacak olan öğrenciler, mezun olduklarında yetişmiş birer mühendis veya teknisyen olarak göreve hazır olacak.








  • Adam 10 sene diyor sen seçim diyorsun ne seçimi ya.

    TfX için 2025 diyorlar seçim diye atlıyorsunuz Temel Kotil'in işi gücü yok buna uğraşıyor bütün gün ne yapsam da oy toplasan diye düşünüyor.

    ODTÜ'ye rüzgar tüneli yapılıyor haberin var mı?

    Buna bakıp kim oy verecek dh'de?



    Kazakistan ile daha geçen gün Anka ve Hürkuş'un ortak üretimi ve teknoloji transferini? içeren iyi niyet anlaşması imzalandı kesin bu da seçim yatırımıdır.
  • Her seçim öncesi değişmez haberdir... Ukrayna'nın Antonov uçağını alıp, tıpkı İtalya'nın Agusta Westland A129 helikopterinde yapıtığımız gibi, ismini çevirip Atak T129 diye yerli ve milli olarak yuttururuz yine... Tabi patent karşılığı ve üretim başına verdiğimiz milyonları iyi gizleriz....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Theologist -- 28 Mayıs 2018; 16:15:57 >
  • Muhaliflerimizi yapılmaya çalışılan şeyleri hemen gömmeye davet ediyorum.
    Böyle şeylere tahammülümüz olamaz.
  • 2000 bin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nedense her seçim öncesi yeniden yapılmaya başlanıyor, devam etmesi bir sonraki seçime kalıyor. Sizin gibilerde inanıyor maalesef.

  • kaynak gene donanımhaber.inception katman 2

  • Dhdeki şu haberlerin 10 da 1 i sadece açıklama ile kalmayıp icraate geçseydi her şey bambaşka olurdu. Yarın bir gün bunu da kaynak yok v.s diyip iptal ederlerse kimsenin ruhu duymayacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yapacaz edecez uçacaz kaçacaz... boş seçim vaatleri hocam bunlar, hiçbir inandırıcılığı kalmadı artık.
  • Arkadaşlar şu her şeyi seçime bağlayan gerzekler bir çekilsede rahatla bilgi alsak yahu.



    Yukarıda A129 ve Antonov örneğini veren vatandaş acaba Tai'nin A129'u T129'a çevirirken kazandığı tecrübelerden haberi var mı?

    Tai şu an 30 tane Atak üretti ve bu helikopter şu an vızır vızır uçuyor.

    "Yakut, Müge, İpek, Koza, İnci, Koza gibi bir sürü proje var elde ettiğimiz her kazanım ile gerek helikopterde gerek diğer hava araçlarında yerliliğimizi hızla artırıyoruz.

    Tai T625 gelişinin dinamik aksamlarını geliştirirken Atak'tan faydalanıyor

    Tei Ts1400 turboshaft motorunu geliştiriyor

    Bir gün Atak'lara yükseltme programı başladığında dinamik aksamlardan, motoruna iniş takımlarına hepsi yerlileşecek kolay olmuyor bu işler.



    Tai Atak helisinden aldığı cesaret ile bugün Atak'ın bir boy büyüğünü geliştiriyor arkadaşlar bunlarıda görmez misiniz?

    Her şey sizin için kolpa, yalan dolan mı?

    Bunları söyleyince de aktroll oluyoruz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • kakarikikiri K kullanıcısına yanıt
    Adam 10 sene diyor sen seçim diyorsun ne seçimi ya.

    TfX için 2025 diyorlar seçim diye atlıyorsunuz Temel Kotil'in işi gücü yok buna uğraşıyor bütün gün ne yapsam da oy toplasan diye düşünüyor.

    ODTÜ'ye rüzgar tüneli yapılıyor haberin var mı?

    Buna bakıp kim oy verecek dh'de?



    Kazakistan ile daha geçen gün Anka ve Hürkuş'un ortak üretimi ve teknoloji transferini? içeren iyi niyet anlaşması imzalandı kesin bu da seçim yatırımıdır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yine cahil cühela muhalifler boş yorumlarını doldurmuş. Vasatlıkları dayanılmaz boyutlarda.

  • Theologist kullanıcısına yanıt
    O T-129 un kokpiti, radarı, bilumum elektornik aksamı, yazılımı tamamen yerli. Ayrıca l-umtas ve omtas füzelerini nereye koyuyorsun. Bu ülkede sıfırdan helikopter tasarlayabilecek yetkinlikte adam ve birde sıfır platforma harcayacağın (ki asıl israf bu) parayı ne yapacaksın. Para israf edilecekse buralara edilsin en azından mühendislerimiz birşey öğreniyor.
    İŞİ BİLEN YAPAR,
    AZ BLEN AKIL VERİR,
    BİLMEYEN ELEŞTİRİR,
    YAPAMAYAN ÇAMUR ATAR.
    (Konfüçyüs)
  • Sayıları küsuratlı veriyim de salladığım anlaşılmasın hesaaabı

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • xxxxxxxxxx



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi huhuq -- 14 Şubat 2023; 0:17:43 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: YoldaşNapolyon

    Arkadaşlar şu her şeyi seçime bağlayan gerzekler bir çekilsede rahatla bilgi alsak yahu.



    Yukarıda A129 ve Antonov örneğini veren vatandaş acaba Tai'nin A129'u T129'a çevirirken kazandığı tecrübelerden haberi var mı?

    Tai şu an 30 tane Atak üretti ve bu helikopter şu an vızır vızır uçuyor.

    "Yakut, Müge, İpek, Koza, İnci, Koza gibi bir sürü proje var elde ettiğimiz her kazanım ile gerek helikopterde gerek diğer hava araçlarında yerliliğimizi hızla artırıyoruz.

    Tai T625 gelişinin dinamik aksamlarını geliştirirken Atak'tan faydalanıyor

    Tei Ts1400 turboshaft motorunu geliştiriyor

    Bir gün Atak'lara yükseltme programı başladığında dinamik aksamlardan, motoruna iniş takımlarına hepsi yerlileşecek kolay olmuyor bu işler.



    Tai Atak helisinden aldığı cesaret ile bugün Atak'ın bir boy büyüğünü geliştiriyor arkadaşlar bunlarıda görmez misiniz?

    Her şey sizin için kolpa, yalan dolan mı?

    Bunları söyleyince de aktroll oluyoruz.
    Bence atak projesi gayet önemli bir projedir ve sonuna kadar destekliyorum.Benim hoşuma gitmeyen durumsa; meydanlarda bakın bizi kıskanıyorlar, bizi cekemiyorlar, bize vermediler kendimiz yaptık söylemleri.Vatandasa yalan söyleniyor, her mitingte yerli milli deniliyor.Kimse biz bunu dış mihraklardan aldık üzerine kendimiz bir şeyler ekleyip yaptık demiyor.Direk biz yaptık oluyor.Boyle söylemler yanlış bu resmen halka yalan söylemektir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Konuyu favorilerime aldım,28 Mayıs 2023'te bu uçakla ilgili fiziksel bir gelişme olmazsa bu kadar kibar olmayacağım,size de,siyasi görüşünüze de,admini olduğunuz foruma da saygılarımı ileticem.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konuyu favorilerime aldım,28 Mayıs 2023'te bu uçakla ilgili fiziksel bir gelişme olmazsa bu kadar kibar olmayacağım,size de,siyasi görüşünüze de,admini olduğunuz foruma da saygılarımı ileticem.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TAI Genel Müdürü Temel Kotil’den yerli yolcu uçağı açıklaması

  • quote:

    Orijinalden alıntı: por favor

    Muhaliflerimizi yapılmaya çalışılan şeyleri hemen gömmeye davet ediyorum.
    Böyle şeylere tahammülümüz olamaz.
    Tam gömecektik ki, henüz sadece açıklama yapıldığını ve ortada uçurtmadan öte birşey olmadığını görünce, hevesimiz kursağımızda kaldı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.