Şimdi Ara

Tesla Model 3'ün fren sistemi sınıfta kaldı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
0
Favori
3.137
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  

    1936 yılından beri yayında olan ve kullanıcı odaklı testleriyle tüketiciyi bilgilendirmeyi amaçlayan Consumer Reports’un (CR) bu seferki konuğu Tesla Model 3 oldu. Elektrikli aracı bir takım testlere tabi tutan CR, sonuç olarak otomobilin 100-0 fren mesafesi, rüzgar sesi ve dokunmatik ekranın kullanışsızlığı gibi nedenlerden dolayı tüketiciye önermeyeceklerini açıkladı.
     

    Tesla Model 3’ün test edilmesi sonucu ortaya çıkan diğer sorunlardan ziyade en çok üzerinde durulan kısım fren mesafesi oldu. CR, yayınladığı raporda 100-0 fren mesafesi 46 metre olarak ölçülen Tesla Model 3’ün test ettikleri modern araçlar arasında en kötü sonuca sahip olduğunu belirtti. Ford’un heybetli pick-up modeli F-150’nin bile 2 metre civarında daha kısa fren mesafesine sahip olduğunu sözlerine ekledi.

     

    Farklı araçla tekrarlanan testler aynı sonucu verdi 

    Tesla’nın kendi test sonuçlarında Model 3’ün 40 metre civarında bir fren mesafesine sahip olduğu açıklanmıştı. Buna benzer bir değeri sadece ilk denemede elde ettiklerini belirten CR, testlere bir gece ara vermelerine rağmen mesafenin sürekli arttığının altını çizdi. Sonuçlardan emin olmak için farklı bir Model 3 ile testleri tekrarladıklarını belirten CR, bu araçta da aynı sonucu elde ettiklerini açıkladı.

     
     

    Duruma itiraz eden Tesla, kendi test sonuçlarını yeniden ortaya koydu. ABD merkezli üretici, 18 inçlik Michelin dört mevsim lastiklerle gerçekleştirdikleri testlerde Model 3’ün 40 metrede durduğunu iddia etti. Ardından sonuçların yüzey, hava koşulları, lastik sıcaklığı ve frenlerin durumu gibi pek çok etkenden dolayı farklılık gösterebileceğini söyledi.  








  • insanları anlamıyorum adamlar elektrikli araçlarda muhteşem şeyler yapıyor ve geliştiriyor.
    Tesla çok göz önünde bir firma ilkleri yapıyor. Hataları çok ama yenilikleri de çok.
    Birileride oturduğu yerden sanki araba fabrikası varmış gibi yorum yapıyor.

    İyi olan kazansın dünya araba markalarda elektrikli araçlara çoktan göz kırpmaya başladı. Elektrikli araç üretimi, için ayrı fabrikalar açılıyor.

    büyük araba markaları çoktan elektrikli motor geliştirmeye başlamışlardır. Hatta yapmışlardır bile.
    Sırf traşsın kardeşim . Yazdığın ilkler de tamamen uydurma ilkler.


    elektrikli otomobili elon musk icat etti

    yanlış. ilk elektrikli taşıt 1828 yılında macar mucit anyos jedlik tarafından üretilmiştir. ilk elektrikli otomobilin mucidi ise belirgin değildir. 1832-1839 yılları arasında robert anderson kendi elektrikli otomobilini üretmiştir. sibrandus stratingh 1835 yılında kendi elektrikli otomobilini geliştirmiştir. yine 1834-1836 yılları arasında thomas davenport kendi elektrikli aracını geliştirmiştir. bahsedilen otomobillerin üretim tarihleri net olmadığı için ilk elektrikli otomobili kimin geliştirdiğini söylemek zordur. kaynaklarda genellikle ilk elektrikli otomobilin mucidi olarak robert anderson gösterilir. elon musk, ilk elektrikli otomobilin icadından yaklaşık 140 yıl sonra doğmuştur.

    tamam ama ilk seri üretim elektrikli otomobilleri elon musk piyasaya sürdü

    yanlış. ilk seri üretim elektrikli otomobiller 1890 yılında, elon musk doğmadan 81 yıl önce ingiltere'de birden fazla şirket tarafından üretilmeye başlandı. ilk hangi şirketin başladığı belirgin değildir.

    tamam ama o bahsettiğin elektrikli otomobiller prototip düzeyde, gösteri amaçlıydı

    yanlış. üretilen otomobiller gündelik kullanım amaçlıydı. londra'da bir taksi şirketinin, müşterilerin hizmetine sunmak amaçlı 14 tane elektrikli otomobil satın aldığı bilinmektedir. o dönemde elektrikli otomobiller bir trend haline gelmişti. bir çok dünyaca ünlü insan şirketin reklamını yapmak amaçlı elektrikli otomobiller satın almışlardır. sultan ıı. abdülhamit han hazretleri de elektrikli otomobil alanlar arasındadır. ömrünün büyük bölümünde ingiltere'den satın aldığı elektrikli otomobili kullanmıştır. bu şirketin sahiplerine bazı madalyalar ve ödüller vermiştir. Aldığı iki elektrikli otomobilden bir tanesi çift elektrik motorlu performans aracı, diğeri ise 1 elektrik + 1 buhar tahrikli protokol aracıdır.

    tamam ama bahsettiğin elektrikli otomobiller performanstan yoksun araçlardı

    yanlış. o dönemde elektrikli otomobiller bugün de olduğu gibi menzil sorunu yaşamaktaydı. bunun dışında performans olarak hem buhar tahrikli araçlardan, hem içten yanmalı motor barındıran otomobillerden daha üstündüler. camille jenatzy tarihte 100 km/saat barajını aşan ilk kişidir. 1899 yılında elektrikli otomobille 105.9 km/saat hıza ulaşarak dünya rekorunu kırmış ve bu rekoru 3 yıl elinde tutmuştur. bunun dışında 2 kere daha rekor kırmayı başarmıştır.

    tamam ama o dönem elektrikli otomobillerin sayıları yok denecek kadar azdı. bugün tesla otomobillerle karşılaştırılamaz bile.

    yanlış. 1900 yılında amerikadaki otomobillerin yaklaşık %40'ı elektrikli otomobildir. bir belgede 1575 adet elektrikli otomobil sayıldığı belirtilmiştir. aynı belgede amerika'da yaklaşık 4000 otomobil bulunduğu da rapor edilmiştir. 1880 - 1914 yılları arası elektrikli otomobillerin altın çağı olarak bilinmektedir. bu 34 yıl içinde dünyada 45000'in üzerinde elektrikli otomobil üretildiği tahmin edilmektedir.

    tesla motors'u elon musk kurdu

    yanlış. tesla motors'u martin eberhard ve marc tarpening kurdular. 1991 yılında çevreci otomobiller, pil ve motor teknolojileri üzerine fikir alışverişinde bulunmaya başladılar. elektrikli otomobil fikri 1996 yılında ortaya çıkmaya başladı. 2003 yılında kendileri ve 14 mühendis ile birlikte tesla motors'u kurdular. 2004 yılında ilk siparişlerini aldılar. elon musk tesla motors'a yatırım yapan son kişilerden biridir. martin eberhard'ın kendisine attığı mailden sonra tesla motors ile ilgilenmeye başlamıştır.

    tesla motors'un otomobillerini elon musk geliştirmiştir

    yanlış. tesla motors'un ürettiği ilk otomobili bir önceki paragrafta bahsedilen 16 mühendis ve sonradan eklenen mühendisler geliştirmişlerdir. otomobillerin elektrik motorlarını marc tarpening'in başında olduğu mühendis grubu patent alımları ve inventor'u kendileri olan geliştirdikleri teknolojiler vasıtasıyla tasarlamışlardır. pil teknolojileri, otomobil teknolojileri ve malzeme mühendisliği büyük oranda patent alımlarıyla sağlanmıştır. elon musk'ın tesla otomobillerine, teknik anlamda, mühendislik anlamında, icat olarak, inventor veya mucit olarak, fikir olarak kayda değer hiçbir katkısı yoktur. buna rağmen kendisine şirketin baş tasarımcısı ünvanını vermiştir. elon musk'ın inventor olarak ürettiği şeyler kayda değer şeyler değildir ve google patentler veya amerikan patent ofisinden ulaşılabilir. kayda değer şeyler olmamakla birlikte sayısı iki elin parmaklarını geçmemektedir. bugün tesla otomobillerin tümünün altyapısı aynıdır ve ilk üretilen tesla roadster'in altyapısı kullanmaktadır.
    martin eberhard'ın elektrikli otomobil teknolojileri üzerine teknik ve mühendislik içerikli 27, marc tarpening'in 19 tane makalesi (patentler hariç) bilimsel makalelerde yer alırken, elon musk'ın elektrikli otomobiller üzerine teknik veya mühendislik anlamında herhangi bir makalesi yoktur. özetle; elon muskın kendisi elektrikli otomobil geliştirmemiştir, tesla motors'un ürettiği otomobilleri, ortağı olduğu şirketteki bilim insanları ve mühendisler geliştirmişlerdir.


    kablosuz şarj fikri Nikola tesla'ya aittir, ilk uygulanışı toshiba'ya aittir. Yollar üzerinden şarj olan araç fikri ford'a aittir, ilk uygulayan volvo'dur. Bugün prototip olarak isveçte 4.5 km yoldan şarj olan otomobil parkuru vardır.




    Şimdi beni dikkatli dinle

    Sen şimdi Tesla'nın yaptığı bir teknolojik buluş, patent herhangi bir şey göster, sonra bana bir otomobil markası söyle (bmw, nissan vs farketmez). Ben sana o firmanın geliştirdiği teknolojileri tek tek yazayım.
    Sevgili Dostum

    1- Tesla'nın her hangi bir markayı alt ettiği yok. Bu senin uydurman.

    2- Dünyada her şey eleştirilebilir. Tesla da, ürettiği otomobiller de eleştirilebilir.

    3- Tesla batacak diyen sürüyle analist var. Bazıları Moody'in en üst düzey analistleri. Burada sen daha ultra cahilmiş gibi göründün bana.

    Aksine siz popüler medya organlarının kölesi olmuş durumdasınız da haberiniz yok.
  • ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musetea -- 19 Nisan 2021; 18:16:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bazi arkadaşlar "Balon" diyordu Tesla ve Elon MUSK icin. Gerçekten oyleler mi acaba....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BaatılRhymer -- 22 Mayıs 2018; 14:07:20 >
  • Tr ye gelsin forumdakilere inat evdekilere adam başı tesla alacam..

  • Linea'nın 100-0 fren mesafesi 37.5 metre
  • neo01470 N kullanıcısına yanıt
    Sen yönlendirme ve reklam in sonucu sun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ama teslanin otonomu 10 yil ileride

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Balon patlamak uzere. Alel acele gelistirilmis bir araba oldugu apacik ortada. Daha ne fiyaskolar cikacak bu arabadan bakalim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çöp.

  • Tesla balon bir markadır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • insanları anlamıyorum adamlar elektrikli araçlarda muhteşem şeyler yapıyor ve geliştiriyor.
    Tesla çok göz önünde bir firma ilkleri yapıyor. Hataları çok ama yenilikleri de çok.
    Birileride oturduğu yerden sanki araba fabrikası varmış gibi yorum yapıyor.

    İyi olan kazansın dünya araba markalarda elektrikli araçlara çoktan göz kırpmaya başladı. Elektrikli araç üretimi, için ayrı fabrikalar açılıyor.

    büyük araba markaları çoktan elektrikli motor geliştirmeye başlamışlardır. Hatta yapmışlardır bile.

  • Tesla için rezalet

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Tesla'nın açıklaması yetersiz. söz konusu olan güvenlikle ilgili bir parametre ise en iyi duruma göre değil, en kötü duruma göre limitler belirlenir. misal lastiklerin hız ve yük endeksleri vardır. bir lastikte 180km hız endeksi varsa min o hıza çıkar. üstüne de çıkabilir , belki dayanıklılığı 220km'ye kadar müsade eder. çünkü söz konusu güvenlik olunca üreticiler geniş bir tolerans farkı bırakırlar. ama o lastik hiç bir zaman 160km de patlamaz tabi üretim hatası yoksa. dolayısı ile araç üreticisi de aracı için fren mesafesine 40mt diyorsa bu en kötü yada standart durumda olmalı. şartların iyiliğine göre daha bile önce durabilir tabiki. ama 40mt denen bir araç çok ekstrem koşular olmadığı sürece 46mt de durmamalı gerçek hayatta.

  • musetea kullanıcısına yanıt
    linea, clio, egea gibi arabalardan daha kötü olamaz, oyna devam!
  • Bunu alacağıma 2004 model golf alırım o daha sağlamdır..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tesla model 3 çağının çok gerisinde teslanın diğer araçlarına göre. Tipi düzgün ama içi leş yığını.

  • silver1978 S kullanıcısına yanıt
    Yav hangi ilki yapmis tesla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haberelectro -- 22 Mayıs 2018; 20:0:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Önce otomobil yapmayı bileceksin sonra elektrikli otomobil yapacaksın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: koyunsavar

    Sen yönlendirme ve reklam in sonucu sun.
    Yav he he

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: newtonmeter

    Önce otomobil yapmayı bileceksin sonra elektrikli otomobil yapacaksın
    Heh tam da bunu diyecektim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.