|
Bildirim
Tr ye gelsin forumdakilere inat evdekilere adam başı tesla alacam..
|
Linea'nın 100-0 fren mesafesi 37.5 metre
|
Tesla için rezalet
|
insanları anlamıyorum adamlar elektrikli araçlarda muhteşem şeyler yapıyor ve geliştiriyor.
Tesla çok göz önünde bir firma ilkleri yapıyor. Hataları çok ama yenilikleri de çok. Birileride oturduğu yerden sanki araba fabrikası varmış gibi yorum yapıyor. İyi olan kazansın dünya araba markalarda elektrikli araçlara çoktan göz kırpmaya başladı. Elektrikli araç üretimi, için ayrı fabrikalar açılıyor. büyük araba markaları çoktan elektrikli motor geliştirmeye başlamışlardır. Hatta yapmışlardır bile. |
Ama teslanin otonomu 10 yil ileride
|
Balon patlamak uzere. Alel acele gelistirilmis bir araba oldugu apacik ortada. Daha ne fiyaskolar cikacak bu arabadan bakalim.
|
Sırf traşsın kardeşim . Yazdığın ilkler de tamamen uydurma ilkler.
elektrikli otomobili elon musk icat etti yanlış. ilk elektrikli taşıt 1828 yılında macar mucit anyos jedlik tarafından üretilmiştir. ilk elektrikli otomobilin mucidi ise belirgin değildir. 1832-1839 yılları arasında robert anderson kendi elektrikli otomobilini üretmiştir. sibrandus stratingh 1835 yılında kendi elektrikli otomobilini geliştirmiştir. yine 1834-1836 yılları arasında thomas davenport kendi elektrikli aracını geliştirmiştir. bahsedilen otomobillerin üretim tarihleri net olmadığı için ilk elektrikli otomobili kimin geliştirdiğini söylemek zordur. kaynaklarda genellikle ilk elektrikli otomobilin mucidi olarak robert anderson gösterilir. elon musk, ilk elektrikli otomobilin icadından yaklaşık 140 yıl sonra doğmuştur. tamam ama ilk seri üretim elektrikli otomobilleri elon musk piyasaya sürdü yanlış. ilk seri üretim elektrikli otomobiller 1890 yılında, elon musk doğmadan 81 yıl önce ingiltere'de birden fazla şirket tarafından üretilmeye başlandı. ilk hangi şirketin başladığı belirgin değildir. tamam ama o bahsettiğin elektrikli otomobiller prototip düzeyde, gösteri amaçlıydı yanlış. üretilen otomobiller gündelik kullanım amaçlıydı. londra'da bir taksi şirketinin, müşterilerin hizmetine sunmak amaçlı 14 tane elektrikli otomobil satın aldığı bilinmektedir. o dönemde elektrikli otomobiller bir trend haline gelmişti. bir çok dünyaca ünlü insan şirketin reklamını yapmak amaçlı elektrikli otomobiller satın almışlardır. sultan ıı. abdülhamit han hazretleri de elektrikli otomobil alanlar arasındadır. ömrünün büyük bölümünde ingiltere'den satın aldığı elektrikli otomobili kullanmıştır. bu şirketin sahiplerine bazı madalyalar ve ödüller vermiştir. Aldığı iki elektrikli otomobilden bir tanesi çift elektrik motorlu performans aracı, diğeri ise 1 elektrik + 1 buhar tahrikli protokol aracıdır. tamam ama bahsettiğin elektrikli otomobiller performanstan yoksun araçlardı yanlış. o dönemde elektrikli otomobiller bugün de olduğu gibi menzil sorunu yaşamaktaydı. bunun dışında performans olarak hem buhar tahrikli araçlardan, hem içten yanmalı motor barındıran otomobillerden daha üstündüler. camille jenatzy tarihte 100 km/saat barajını aşan ilk kişidir. 1899 yılında elektrikli otomobille 105.9 km/saat hıza ulaşarak dünya rekorunu kırmış ve bu rekoru 3 yıl elinde tutmuştur. bunun dışında 2 kere daha rekor kırmayı başarmıştır. tamam ama o dönem elektrikli otomobillerin sayıları yok denecek kadar azdı. bugün tesla otomobillerle karşılaştırılamaz bile. yanlış. 1900 yılında amerikadaki otomobillerin yaklaşık %40'ı elektrikli otomobildir. bir belgede 1575 adet elektrikli otomobil sayıldığı belirtilmiştir. aynı belgede amerika'da yaklaşık 4000 otomobil bulunduğu da rapor edilmiştir. 1880 - 1914 yılları arası elektrikli otomobillerin altın çağı olarak bilinmektedir. bu 34 yıl içinde dünyada 45000'in üzerinde elektrikli otomobil üretildiği tahmin edilmektedir. tesla motors'u elon musk kurdu yanlış. tesla motors'u martin eberhard ve marc tarpening kurdular. 1991 yılında çevreci otomobiller, pil ve motor teknolojileri üzerine fikir alışverişinde bulunmaya başladılar. elektrikli otomobil fikri 1996 yılında ortaya çıkmaya başladı. 2003 yılında kendileri ve 14 mühendis ile birlikte tesla motors'u kurdular. 2004 yılında ilk siparişlerini aldılar. elon musk tesla motors'a yatırım yapan son kişilerden biridir. martin eberhard'ın kendisine attığı mailden sonra tesla motors ile ilgilenmeye başlamıştır. tesla motors'un otomobillerini elon musk geliştirmiştir yanlış. tesla motors'un ürettiği ilk otomobili bir önceki paragrafta bahsedilen 16 mühendis ve sonradan eklenen mühendisler geliştirmişlerdir. otomobillerin elektrik motorlarını marc tarpening'in başında olduğu mühendis grubu patent alımları ve inventor'u kendileri olan geliştirdikleri teknolojiler vasıtasıyla tasarlamışlardır. pil teknolojileri, otomobil teknolojileri ve malzeme mühendisliği büyük oranda patent alımlarıyla sağlanmıştır. elon musk'ın tesla otomobillerine, teknik anlamda, mühendislik anlamında, icat olarak, inventor veya mucit olarak, fikir olarak kayda değer hiçbir katkısı yoktur. buna rağmen kendisine şirketin baş tasarımcısı ünvanını vermiştir. elon musk'ın inventor olarak ürettiği şeyler kayda değer şeyler değildir ve google patentler veya amerikan patent ofisinden ulaşılabilir. kayda değer şeyler olmamakla birlikte sayısı iki elin parmaklarını geçmemektedir. bugün tesla otomobillerin tümünün altyapısı aynıdır ve ilk üretilen tesla roadster'in altyapısı kullanmaktadır. martin eberhard'ın elektrikli otomobil teknolojileri üzerine teknik ve mühendislik içerikli 27, marc tarpening'in 19 tane makalesi (patentler hariç) bilimsel makalelerde yer alırken, elon musk'ın elektrikli otomobiller üzerine teknik veya mühendislik anlamında herhangi bir makalesi yoktur. özetle; elon muskın kendisi elektrikli otomobil geliştirmemiştir, tesla motors'un ürettiği otomobilleri, ortağı olduğu şirketteki bilim insanları ve mühendisler geliştirmişlerdir. kablosuz şarj fikri Nikola tesla'ya aittir, ilk uygulanışı toshiba'ya aittir. Yollar üzerinden şarj olan araç fikri ford'a aittir, ilk uygulayan volvo'dur. Bugün prototip olarak isveçte 4.5 km yoldan şarj olan otomobil parkuru vardır. Şimdi beni dikkatli dinle Sen şimdi Tesla'nın yaptığı bir teknolojik buluş, patent herhangi bir şey göster, sonra bana bir otomobil markası söyle (bmw, nissan vs farketmez). Ben sana o firmanın geliştirdiği teknolojileri tek tek yazayım. |
Sevgili Dostum
1- Tesla'nın her hangi bir markayı alt ettiği yok. Bu senin uydurman. 2- Dünyada her şey eleştirilebilir. Tesla da, ürettiği otomobiller de eleştirilebilir. 3- Tesla batacak diyen sürüyle analist var. Bazıları Moody'in en üst düzey analistleri. Burada sen daha ultra cahilmiş gibi göründün bana. Aksine siz popüler medya organlarının kölesi olmuş durumdasınız da haberiniz yok. |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musetea -- 19 Nisan 2021; 18:16:35 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BaatılRhymer -- 22 Mayıs 2018; 14:07:20 > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haberelectro -- 22 Mayıs 2018; 20:0:10 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |