Şimdi Ara

DAF Trucks, yeni elektrikli tırını bu yıl satışa sunacak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
201
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  

    Tıpkı otomobillerde olduğu gibi kamyon ve tır gibi ağır vasıta araçlarda da elektrikliye geçiş süreci devam ediyor. Geçtiğimiz yıldan bu yana pek çok üretici ya elektrikli kamyonlarını tanıttı ya da elektriklendirme programlarının rotası hakkında bilgiler paylaştı. Bu üreticiler arasına katılan DAF Trucks da CF adını verdiği yeni elektrikli tırını duyurdu.
     

    Daha önce tanıttığı dizel-hibrid kamyonlarla birlikte elektrikliye geçiş sürecinde somut adımlar atan DAF Trucks, şimdi de CF Electric adını verdiği yeni tamamen elektrikli tırını duyurdu. Tanıtım sırasında konuşma yapan şirket başkanı Preston Feight, “Avrupa’da hibrid kamyonlara geçiş yapan ilk üreticilerden biriyiz. Elektrikli ve hibrid motorlar geliştirmeye devam ediyoruz. Şehirlerde sıfır emisyon ve sessizlik ihtiyacı arttıkça, biz de yeni çözümlerimizle müşterilerimizin yanında yer almaya devam edeceğiz.” yorumunda bulundu.

     
     
     

    Aktarma organları VDL Groep işbirliği ile geliştirilen CF elektrikli tırda 170 kWh kapasiteli batarya ve 210 kW’lık elektrikli motor bulunuyor. Sahip olduğu batarya kapasitesi bu araç için biraz düşük görünüyor. Zira rakip araçlara bakıldığında 300 kWh kapasiteye varan bataryaların kullanıldığı göze çarpıyor.

     
     

    DAF, 170 kWh’lık bataryanın 40 tona kadar yük ile birlikte 100 kilometrelik menzile imkan verdiğini iddia ediyor. Bunun da şehir içi dağıtımda kullanmak için oldukça yeterli olduğunun altını çiziyor. Elektrikli tırın bataryası hızlı şarj özelliği ile 30 dakikada şarj edilebiliyor. Diğer türlü ise tam doluma ulaşması 1.5 saat sürüyor. 

     

    CF Electric teknik özellikleri

    • Çekici ağırlığı : 9,700 kg
    • Elektrikli motor : 210 kW
    • Tork : 2,000 Nm
    • Batarya kapasitesi : 170 kW
    • Menzil : 100 kilometre
     
     







  • Şehir için olsada 100km şaka gibi. Tır abi bu tır. En az 500km olması gerek oda en az. Eğer batarya teknolojisi imkan vermiyorsa üretme gitsin
    Yarım yamalak ürünmü piyasaya sürülür hemde taşıma aracı olan tır.
  • Tır değil Çekici aslında :) Tır deyince uzman arkadaşlar kırılıyor :) 100 km menzil :) Daf bence hiç çıkarmasa imiş. En az 300 km olmadıktan sonra bir anlamı yok.

  • 100 km menzil? Bursa'dan Eskişehir'e gidemiyor demek ki...


    İlgi uyandırıcı.

  • kWh ve kW arasındaki fark hala netleşmemiş kafalarda. Eğitim şart.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.