Şimdi Ara

Dizel motorlu araç devrinin bittiği fikrine katılıyor musunuz? [Anket#7]

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
79
Cevap
2
Favori
2.677
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  

    Dizel motorlu araçlar, Avrupa’da ve ülkemizde yıllardır ağırlıklı olarak tercih ediliyor. Yakıt ekonomisini ön planda tutarak başlayan dizel kullanımı, bir süre sonra kullanım alışkanlığına dönüşerek yolların vazgeçilmezi haline geldi. Ancak son yıllarda yaşanan gelişmeler dizeli neredeyse tükenme noktasına getirdi.
     

    Dünya Sağlık Örgütü, saldığı zararlı partiküller ve azot oksit nedeniyle dizel otomobillerin çevreye ve insan sağlığına zararlı olduğunu gösteren raporlar ortaya koydu. Yaşanan dizel skandalı sonrasında da pek çok ülke dizel motorlu araçlar konusunda yasaklamaya varan radikal önlemler almaya başladı. Başta Çin olmak üzere pek çok ülkede dizel yerine hibrid ve elektrikli araçların kullanımı teşvik edilmeye başlandı.

     

    Yaşanan gelişmelerin ışığında Toyota ve Nissan gibi üreticiler bu yılın sonunda dizel satışlarını durduracağını açıklarken, birçok üretici de 2020’den itibaren dizel araç satmayacağını net bir şekilde ortaya koydu. PSA Grubu, Hyundai ve Ford gibi dev üreticiler ise bunların aksine dizelin hala bir geleceği olduğuna inanıyor. Bosch, emisyon değerlerini düşüren yeni teknolojisiyle dizelde yepyeni bir dönemin başlayacağını iddia ediyor.

     

    Yukarıda özetlediğimiz gibi, dizel araçlar konusunda alınan katı önlemler üreticileri de ikiye bölmüş durumda. Biz de gelişmeleri yakından takip eden okurlarımızın bu konudaki fikirlerini merak ediyor ve soruyoruz: Dizel motorlu araç devrinin bittiği fikrine katılıyor musunuz?

     
     
    Diğer seçeneğini işaretleyen katılımcılar, düşüncelerini yorumları aracılığıyla dile getirebilirler.
     







  • Aslında bitmesi gerekiyor fakat ülkemizde Avrupa'da bittikten sonra birkaç sene daha devam eder popülerliği. Fakat Toyota CHR gibi hybrid araçlar her segmente gelirse dizel ülkemizde de büyük ölçüde biter.

  • Ne zaman benzin 2 lira mazot 4 lira olursa dizel araba o zaman biter.. yada elektrikli araçların yaygınlaşması lazım

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anarşikmisin sen dh sen haşaaa nasıl benzin dersin nasıl mazot dersin sayak başka kılıflara sokup haber yapmazsınız zındık sürüsü! #irticailemücadele

  • bitiyor

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Benzin ortalama 10 litre uzun yolda 6 7 ye zor dusuyor

    Mazot oylemi 5 litre ortalama duser 3 2 1 diye

    Mazotlu araba alin aldirin

    Not aracim yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizelin devrinin bitmesi imkansiz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uzatmaları oynuyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anket çok saçma olmuş. Belki de bitmez evrilir ne bileyim ben motor geliştiricisi miyim.

  • Küresel sermaye denilen tahripkar güruhun beslendiği ana kaynağın karbon bazlı yakıtlar olduğunu dikkate almadan yapılan yorumlar eksik kalır. Küresel sermayenin hedefi dünya nizamını kendine göre şekillendirmektir. Bunun için kullandığı sermayenin büyük kısmını da petrolden kazanıyor. Yani bizden. Diğer tabirle ağız dolusu akan bir musluğun başını tutmuşlar, tatlı ve çuvalla para topluyorlar. Kim bu musluğun kesilmesini, veya başka bir musluğun rakip olmasını ister? İşte bütün mücadele burada. Başka musluk açılacaksa bile, sahibi kendileri olmak istiyorlar. Şunu katiyyen bilin ki: Teknolojide bir eksiklik yok; engellemeler olmasaydı dünya 20 sene önce petrolü terk ederdi. Cep telefon bataryaları, otomobil bataryaları ve diğer elektrik depolama teknolojilerinde emekleyerek gelişme algısı planlı olarak verilmektedir. Bu algıyı bozacak her teşebbüs biçiliyor. Ama bu durumun devam etmesi de pek mümkün görünmüyor. Yakın bir gelecekte var olan yeni enerji kaynakları ve depolama teknolojileri sürüme girecek. Bu nedenle araç üreticileri bile arge depolarında yılladır beklettikleri ve yavaş yavaş piyasaya sürdükleri arge mahsülü karbon yakıtlı motorları, telaşla birbiri arkasına piyasaya sürüp "dükkan deposunu boşaltıyorlar". Yoksa enerji türü devrimiyle motorlar elde kalıp arge masrafları haybeye gidecek. Herkes de bu kuvvetli ihtimali dikkate alarak araç alımı yapması kendi menfaati icabıdır. Ucuz ve 2-4 sene idare edecek ikinci el araçlarla idare etmek bu geçiş döneminde iyi olur. Yoksa alacağı değerinden kaybetmez zannedilen markalı ve pahalı araçlar insanların cebinde patlayabilir. Hele yatırım için bu enerji kaynağı geçiş dönemi hiç uygun değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tarama -- 13 Mayıs 2018; 19:24:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • en az 20 yıl daha ekmeğini yerler..
  • Gelişmiş ulkeler ıcın dizel donemı bıttı. Bızım gıbı ulkeler ıcın daha cok var.

  • Zürih in ortasında tukur bakalım sokağa tukurebiliyomusun.ama Türkiye'de Şişli Etfal in ortasına sıçabiliyosun..



    Yani Avrupa'da özgürlükler kısıtlı.avrupada biter bizde bitmez.



    dogaya zarar veriyor bunları kabul etmiyorum der bir büyüğümüz mevzu çözülür.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu pahalılıkta ya dizel ya lpg, gerisi boşş...

  • Çevre kirliliği hikaye.



    Asıl mevzu şu:



    100 litre ham petrolden 43 litre Benzin, 18 litreden daha az Dizel yakıt elde ediliyor. Benzin en başından beri geniş devir aralığında çalışan binek araçlar için daha verimliydi.



    Üretimi daha fazla olduğu için Benzin fiyatı daha uygundu.



    Ancak birkaç petrol zengini ülke dışında, tüm devletler Benzine fazladan vergi konuldu.



    Ama Dizel yakit daha çok denizcilik, taşımacılık, tarım, iş makinaları vb. gibi sanayi ve üretim araçlarında kullanıldığı için devletler Dizel yakıta vergi koyarken ekonomik kaygılar göz önüne alarak, daha düşük vergi diliminden vergilendirilir bu nedenle üretimi daha az olan Dizel yakıt her zaman Benzinden daha ucuz olmuştur.



    Son zamanlarda özellikle avrupada, fiyat ve verim avantajından faydalanmak için, otomobil üreticileri Dizel binek araçlara yönlenmişlerdir. Devletler ekonomik dengeleri bozmamak için Dizel yakıt fiyatlarındaki vergilendirme ile fiyat regülasyon yapma alternatifini kaybetmiştir. Bunu fırsat bilen otomobil üreticilere iyice Dizel araçlara yüklendi. En başta söylediğim gibi üretimi daha az olan bir ürünün tüketiminin bu kadar artması fiyatının aşırı derecede yükselmesine neden olmuştur.



    En sonunda bu durumun uzun vadede sürdürülemez olduğunu anlayan devletler. Çareyi Dizel binek araçların üretimini kısıtlamakta buldular.



    Ama merak etmeyin, bizim ülkemizde üretim faaliyetlerinin devamlılığı her zaman devletin vergi gelirlerini düşmesinden geri planda olduğu için şu andaki durum daha uzun süreler devam edecektir. Ancak şundan emin olun önümüzdeki 5 yılın sonunda Dizel yakıt Benzinden %20 daha pahalı olacaktır. (Ama merak etmeyin çiftçiye her yıl 1000TL mazot yardımı var :) )



    Şimdi bazıları "Olsun, zaten Dizel araçlar Benzili araclardan %20 daha az yakıyor" diyebilir.



    Sonuç: Benzin = Dizel×1,20 ( Yok öyle ucuza yol gitmek.)



    Not: Yakın zamanda avrupada pazar fazlası olan Dizel araçlar ülkemizde daha uygun fiyata satılabilir.





  • değişmeyen tek şey değişimdir

    bugün yada yarın petrol türevi enerji kaynakları elbet yerini bir başkasına bırakacaktır.

    görünen köy kılavuz istemez,esas soru erbakanın demesi gibi değişim zaten gelecek de kanla mı gelecek kansız mı gelecek ?

    petrol dönemi başlarken petrol uğruna bütün dünyayı savaşa sokup imparatorlukları yıkıp yurtları kan gölüne çeviren güçler bu sefer alternatif bir kaynak çıktığında oturup izleyecek mi zannedersiniz ?

  • Technical.assistance kullanıcısına yanıt
    Araca göre biraz değişir benzinli kısmı. Mesela bizdeki C segmenti otomatik benzinlinin İstanbul 15.000 km uzun dönem ortalaması 7 litre. Şehir dışı kaça iner sen düşün artık.
    Anlayacağın yeni nesil benzinliler sürekli son gaz gitmezsen dizele yakın yakabiliyor.
    Yeni araç alacaksanız (pick-up vb. hariç) mazottan kaçarak uzaklaşın uzaklaştırın. Özellikle de TR piyasasında dizel benzinliye göre bu kadar pahalıyken.
  • Petrolle elektrik üretilir adı da temiz yakıt olur.

  • Dağ yoluna elektrikliyle çıkta görelim. Fişi bi tarafına sokar şarj edersin.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Sharparrow S kullanıcısına yanıt
    Adamlar değil dağa, uzaya çıkıyorlar elektrikliyle... Dağarcığınızın versiyonu eski kalmış, güncelleyin...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.