Şimdi Ara

Dizel araçların Avrupa'daki gerilemesi sürüyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
659
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  

    Avrupa’da dizel motorlu araçların satışlarında büyük bir düşüş yaşandığı artık bilinen bir gerçek. Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) tarafından açıklanan 2018 yılı ilk çeyrek satışları da bu durumu fazlasıyla destekliyor. Paylaşılan verilere göre, Avrupa’daki dizel satışlarında bir önceki yıla göre yüzde 17 düşüş gözlendi. Bir başka deyişle, geçen yılın ilk çeyreğine göre 322 bin 622 daha az dizel araç satıldı.
     

    Benzinli ve elektrikli araçlara yaradı 

    Dizel tarafında yaşanan bu düşüş, diğer taraftan benzinli ve alternatif enerjiyle çalışan araç satışlarına oldukça olumlu bir şekilde yansıdı. 2017 yılının ilk çeyreğine kıyasla bu yılın aynı döneminde yüzde 14.6 daha fazla benzinli araç satıldı. Bu da yaklaşık 300 bin daha fazla araç anlamına geliyor.

     
    *ECV: elektrikli şarj edilebilir araç *HEV: hibrid elektrikli araç *APV: diğer alternatif enerjili araçlar
     

    Alternatif enerjiyle çalışan araçlar da 2018’in ilk çeyreğinde büyük bir yükseliş gösterdi. Bu kapsamda yer alan elektrik bataryalı araç satışları yüzde 34.3 artarken, şarj edilebilir hibrid satışlarındaki artış da yüzde 60.2’yi gördü. Avrupalı tüketiciler totalde 70 bine yakın daha fazla elektrikli araç satın aldı. (+%47)

     
     
     
     

    Almanya, Norveç'i geride bıraktı 

    Elektrikli araç pazarında Norveç’i geride bırakan Almanya, Avrupa’nın en büyük pazarı konumuna yükseldi. Ülkedeki elektrikli araç satışlarında yüzde 70 civarında bir artış yaşandı. İstikrarlı bir şekilde küçülen dizel pazarında satışlar 360 binden 280 bin civarına geriledi. Benzinli araç satışlarında ise geçen yılın aynı dönemine göre 90 bin civarında artış yaşandı.









  • Bizi gısganıyorlaaar !!

  • Yerin altındaki petrol ama öyle ama böyle kullanılacak. Vardır bir oyun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • https://www.theguardian.com/uk/2013/jan/27/diesel-engine-fumes-worse-petrol

    Oyun değil dizel araçların gerilemesi uzun zamandır vardı. Dünya dibe battıkça bir şekilde daha fazla yaşatmaya çalışıyorlar. Olay bu. Yakında tüm petrol ve dizel gibi yakıtlı motorlar yasaklanacak, yenilenebilir enerjili ve daha az zarar veren doğalgazlı gibi motorlar kullanılmaya başlanacak. Bu sayede 3-4 asır kazanırsak dünyayı hamama çevirmeden şanslıyız.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Avrupada olsam bende elektrikli alırım ama burada altyapısı yok
  • demedi demeyin, geleceğin araçları basınçlı hava ile çalışacak. sözüm meclisten dışarı.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: devrimdoga

    demedi demeyin, geleceğin araçları basınçlı hava ile çalışacak. sözüm meclisten dışarı.
    Onu Peugeot denedi ama olmadı. Hibrit bir sistemdir, akü ve jeneratör yerine, basınç tankı ve pompa kullandılar fakat pratikte valfler çabuk arızalanmış, seri üretime geçmedi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Toyota TR hybrid’de servis ve destek açısından çok iyi. Bataryalarının 5 yıl garantisi var alanları biliyorum çok memnunlar 1.8 litre oldukları için çekişleride iyi Ancak gel gelelim Burası Türkiye.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Mahir Kaynak derdiki; Dünya petrole kömür bittiği için geçmedi. Bkz. Kömür hala var.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Buharlı motorlara geri dönmek lazım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    kasıtlı hata yaptılar, "gerçek" 0 emisyon şu anki hali ile büyük firmaların yapmayacağı bir iştir. henüz petrolle çalışan ve elektrikli araçlar devam ederken basınçlı hava ile çalışan araçlara tabii ki geçmezler. önce ekmeğini yiyecekler. ayrıca gerçekten verimli ve göre uzun menzilli olabildiği şu anki kısıtlı teknolojide bile mümkün.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Starrk35

    Bizi gısganıyorlaaar !!
    Bizi birilerinin kıskandığı kesin de acaba kim? Amerika mı Avrupa mı Bangladeş veya K.Kore mi??
  • dizeli c segment ve altında anlarım da d segmentinde alanları anlamıyorm.200bin tl üzeri arabaya veriyorsun,yetmiyor 2.0lt motor vergisi veriyorsun.pinti pinti kuruş hesabı yaparak kendine güldürüyorsun.adam 320d xdrive alıyor 330i dururken,c200d alıyor c180 dururken
  • Türkiye de daha ileri gidiyor mazottt

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.