Şimdi Ara

Elektrikli araç kullanımını yaygınlaştıracak teknoloji

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
788
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  

    3D baskı teknolojisinin meziyetleri pek çok üretici tarafından sık sık dillendiriliyor. Bu teknoloji, üretim sürecini hızlandırmakla kalmıyor, aynı zamanda daha hafif ürünlerin ortaya çıkmasına da imkan tanıyor. Ağırlığın büyük bir dezavantaj oluşturduğu elektrikli araçlar da bu nedenle 3D baskı için büyük bir potansiyel oluşturuyor.
     

    Bu potansiyelin farkında olan General Motors, Autodesk Inc ile birlikte oldukça hafif 3D parçalar ürettiğini açıkladı. Şirket, bu stratejiyle birlikte 2023 yılında 20 elektrikli otomobil modeline sahip olma planlarını gerçekleştirmeyi hedefliyor.

     

    Daha hafif ve daha sağlam

    Çok daha hafif parçaların üretilebilmesi elektrikli araç endüstrisine kademe atlatacak ve yaygınlaşmasını kolaylaştıracak bir adım olarak görülüyor. Daha hafif parçalardan oluşan daha hafif araçların üretilmesi, hem yakıt verimliliğini artıracak hem de tüketicinin menzil konusundaki soru işaretlerinin silinmesine yardımcı olacak. Bu hedefle yola çıkan GM ve Autodesk’in ilk ürünü 3D baskılı paslanmaz çelikten üretilen koltuk braketi oldu. Normalde sekiz parçadan oluşan bu ürünün baskı versiyonunun yekpare olmakla kalmayıp, aynı zamanda yüzde 40 daha hafif ve yüzde 20 daha sağlam olduğu söyleniyor.

     
     

    General Motors, tıpkı rakibi Ford ve diğer pek çok üretici gibi prototip ürünler oluşturmak için 3D baskı teknolojisini yıllardır kullanıyor. Ancak şirket, bu teknolojinin şimdi gerçek üretim için hazır olduğunu dile getiriyor. GM, önümüzdeki 5 yıl içerisinde 10 binlerce parçayı bu yolla üretmeyi planlıyor.








  • Elektrikli araçların gelişmesiyle motor ve aktarma kısmı da gelişecektir ama bu işin kökeni ve kilit noktası hiç şüphesiz batarya. mesela 2 saatte dolan ve 1000 km giden (öyle bişey yok da örneği pekiştirmek için ) batarya yerine 400 km bile gitse 10 dk de dolan bi batarya yapılsa akaryakıtlı motor bıçak gibi kesilir. O bataryayı bulanın da sadece sülalesine değil doğduğu şehre bile yetecek serveti olur.
  • mantıksız gelebilir ama millet elektirğe yükleniyor ben olsam elektirikli motor üzerine arge liştirir patent alırdım... :D çok verimlik elektirikli motor geliştirmek gelecekte dehşet kazançlar sağlar fikir benden ;)

  • temiz enerji 👍 doga dostu diye reklam yapiyorlardi asıl elektrik enerjisi doga dostu 🏞 güneşten,rüzgardan,denizdeki okyanustaki dalgalardan ...
    Tübitak efficiency challange 'da yaptıklarımıza benziyor git gide. adamlar koltuk braketi yapmış.bizde yerlilik oranı için bazı malzemelerde 3d yazıcı çıktısı kullanıyoruz 👍



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bkamber -- 4 Mayıs 2018; 21:59:47 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bos isler. Batarya isi cozulmedigi muddetce bos.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ağırlık sadece elektrikli araçlara mı dezavantaj oluyor

  • Bataryalar normal motorlara oranla inanılmaz ağır olduklarından, aynı aracın elektrikli versiyonu çok ağır oluyor. O nedenle elektrikli araçlarda ağırlık sorun. Bu gibi gelişmelerle batarya ağırlığı tolare edilmeye çalışılıyor.

    Bildiğim kadarıyla Tesla Model X 2.5 ton ağırlığında. Hangi aracı o kadar ağır duydun sen. S serisi bile o kadar değil...
  • Elektrikli araçların gelişmesiyle motor ve aktarma kısmı da gelişecektir ama bu işin kökeni ve kilit noktası hiç şüphesiz batarya. mesela 2 saatte dolan ve 1000 km giden (öyle bişey yok da örneği pekiştirmek için ) batarya yerine 400 km bile gitse 10 dk de dolan bi batarya yapılsa akaryakıtlı motor bıçak gibi kesilir. O bataryayı bulanın da sadece sülalesine değil doğduğu şehre bile yetecek serveti olur.
  • etusch kullanıcısına yanıt
    Evet bu konuda da haklısın aslında büyük bir fırsat var ülkemiz bunu değerlendirmesi gerek fizikci kimyager değilim ama bulan geliştiren voleyi vurur...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ardicli2000

    Bataryalar normal motorlara oranla inanılmaz ağır olduklarından, aynı aracın elektrikli versiyonu çok ağır oluyor. O nedenle elektrikli araçlarda ağırlık sorun. Bu gibi gelişmelerle batarya ağırlığı tolare edilmeye çalışılıyor.

    Bildiğim kadarıyla Tesla Model X 2.5 ton ağırlığında. Hangi aracı o kadar ağır duydun sen. S serisi bile o kadar değil...
    bu ağırlığın diğer araçlar için de dezavantaj olduğu gerçeğini değiştirmez. Fakat oransal olarak EV de daha etkili olabilir. Model X'in de kapıları bile ellemeden açılıp kapanıyor. Tek sebep batarya değildir kanımca.
    Şu da var bu araçların en ağır parçaları aracın altında. Bu yol tutuş için çok iyi bişey.
  • ardicli2000 kullanıcısına yanıt
    bilgi doğru, bizde 77 model chevy suburban var bir magirus minibüsten daha geniş ve uzun, ağırlığı 3 ton. piller toplamda çok fazla ağırlık oluşturuyor.

  • Adamlar additive manufacturing ve facet modeling den bahsediyor aslında ve uygulama için yeterince olgunlaştığını anlatıyor yoksa autodesk firması ile arabanın elektriğin bir alakası yok.

  • CNC ve 3d printer'ın ölçeklenme konusunda ciddi bir sıkıntısı var.

    "Kalıba dökme" ilk maliyeti yüksek olmakla birlikte, kalıbı bir kere düzgün yaparsan, tek dökümde onlarca parça üretmene imkan tanırken, CNC ve 3d printer ile tek seferde tek ürün üretirsin. Bu da, bir parçadan milyon tane üretilmesinin gerektiği durumlarda ciddi bir dezavantaj sağlar. "Efendim aynı anda 20 parçayı traşlayan CNC'ler var" diyenleri duyar gibiyim. 20 tane kafası olan bir CNC aslında 20 adet CNC'dir. Alet sayısını arttırarak üretim arttırılır. Kalıba dökmek ise öyle değil. Kalıp büyür. Makineler çok değişmez. Plastik enjeksiyon da, metal kalıba dökmek de, aynı üründen yüzbinlerce üretilecekse, hala ciddi daha ucuzdur. Uzun yıllar da böyle kalmaya devam edecek.

    İlk etapta, akıllı otomotivcilerin bu işlere çok daha farklı bir şekilde gireceğine inanıyorum:

    Bir arabanın ayna kasasını distribütör elinde bulunduruyor. Kapı kolunu. Klima kanalını. Envai çeşit klipsini... Aklınıza ne gelirse, bütün yedek parçalara stok tutuluyor. Bunun üretici için de, distribütör için de ciddi bir maliyeti var. İlk etapta, kullanılan malzemeyi gelişmiş bir printer ile basılabilir yapıp, distribütörlere/servislere makine koyup, çıktı aldıkları ürün başına ücret yansıtan bir düzene geçebilirler. Böylece yüzlerce minik parçanın stokta hazır tutulmasından doğan devasa gizli maliyetler (nakliye-depolama-dağıtım-gümrük) engellenebilecek. İlk eğilecekleri yerin bu olacağını söyleyebilirim.

    3d printer'da ve CNC'de büyük ölçek üretim zor iş. Makinenin hızı çok yüksek olsa bile zor. Bir gün olacak da, bugün henüz o gün değil. Ancak, dev yatırımlar, dev firmalar bunlar. 15-20 sonrasına hazırlık yapılıyor bir yandan. Çünkü bir gün 3d printer'la metal çıktı almak diğer alternatiflerinden daha hızlı ve ucuz olacak. Elbet olacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 9 Mayıs 2018; 11:41:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: etusch

    bu ağırlığın diğer araçlar için de dezavantaj olduğu gerçeğini değiştirmez. Fakat oransal olarak EV de daha etkili olabilir. Model X'in de kapıları bile ellemeden açılıp kapanıyor. Tek sebep batarya değildir kanımca.
    Şu da var bu araçların en ağır parçaları aracın altında. Bu yol tutuş için çok iyi bişey.

    Alıntıları Göster
    Tesla'da hafif malzeme kullanımının suyu çıkmış vaziyette. Aracın iç kalite algısını bozacak derecede fazla.

    Tesla'nınki bir pazarlama taktiği. Elektrikli araç teknolocik ya, araç her alanda teknolocik ve oyuncaklı olacak... Kapı yukarı doğru açılıyorsa, motor varsa bu yüzden. Bir yandan oyuncak takıyor. Bir yandan ekstrem hafifletme uğraşı içinde...

    Yol tutuşa etkisi kısmen olumlu olmakla birlikte, başka maliyet sıkıntılarından sanırım, o sınıfa göre çok canavar bir yol tutuş da yok. Ama kesinlikle çok iyi. Eminim çok daha iyi olabilirdi. Biraz Amerikan mantığı var gibi. Neyse...

    Ağırlık ile ilgili en büyük sorun, durmak. Araçtaki HAYVAN GİBİ LASTİKLER bu yüzden. 2.5 ton'luk arabayı, hele ki o performans seviyesinde, iyi durdurmak için iyi frene sahip olman lazım. O zaman da lastik ebatları absürtleşiyor. 50.000km'de bir takım lastık alacağın gerçeğini da atlamamak lazım. Lastiğe 5-6 kağıt verirsen evlat acısı gibi oturur.

    Aynı zamanda, lastik eriyor. Diş kalınlığı azalıyor. Bitince değiştiriyoruz. Eriyor da nereye gidiyor? Doğaya gidiyor. Ne kadar büyük lastik, o kadar çevre düşmanı. Bu yüzden de ağırlık önemli. Elektrikli arabada menzil için de ağırlık önemli.

    İnce bir denge işi bu. Tesla ise, işi biraz süs kuçuluğuna döktü. Bana göre oldukça gereksiz. Ancak onun keyifçisi de vardır tabi. Bir şey diyemem.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.