Şimdi Ara

BMW, sürücüsüz araçları için Innoviz'in LİDAR sensörünü kullanacak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
469
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  

    Otomotiv sektörü büyük bir hızla değişiyor. Üreticiler de bu değişimin getirdiği otonom, yani sürücüsüz teknolojiler için araçlarını hazırlamaya çalışıyor. Bu alanda uğraş veren markalardan biri olan BMW’nin de araçlarını nasıl bir sistemle donatacağı yavaş yavaş netlik kazanmaya başladı. Şirket, sürücüsüz araçlarında kullanacağı LİDAR teknolojisi için Innoviz adında bir girişimle anlaştı.
     

    Sürücüsüz teknolojilerin en ileri aşaması (L5), en zorlu yol koşullarında bile insana ihtiyaç duyulmadan tamamen güvenli bir sürüş vaat ediyor. Bunun gerçekleşebilmesi için de geçmişten günümüze otomotiv sektörünün en önemli prensibi olan güvenliğin en üst seviyede tutulması gerekiyor. Burada devreye giren LİDAR teknolojisi, lazer ışınları kullanarak çevredeki nesnelerin hızını, boyunu ve hareketliliğini tanımlıyor. Böylece tam otonom araçlar için güvenli bir sürüş sağlanması hedefleniyor.

     

    Boyutu küçük, maliyeti düşük 

    Innoviz nispeten yeni bir girişim olarak sayılsa da, neredeyse tüm araçlara uyumlu bir şekilde takılabilecek kompakt bir sensör geliştirdi. InnovizOne adındaki bu sensör, geleneksel LİDAR sensörlerine kıyasla daha küçük yapısı ve makul fiyatıyla öne çıkmayı başarıyor. Geleneksel LİDAR sensörleri 360 derece kapsam alanına sahip olsa da, fazla iri cüsseli ve pahalı oldukları iddia ediliyor. Bu sensörler binlerce dolara mâl oluyor ve bazı araçlar birden daha fazla sensöre ihtiyaç duyabiliyor. Bu durum da maliyeti oldukça yüksek noktalara taşıyor.

     
     

    Her koşulda çalışabiliyor

    InnovizOne adındaki yeni sensör, diğer LİDAR’lara oranla çok daha küçük bir yapıya sahip olarak üretilmiş. Üstelik bu sensörü araçlarında kullanmak isteyen üreticilere maliyetinin yalnızca 1,000 dolar olduğu söyleniyor. Sensör, bu boyutu ve makul fiyatı yakalayabilmek için bükülebilir bir ayna ile yönetilen sabit bir lazer ışını kullanıyor. Bu sistem, küçük bir yapıda olmasına rağmen sensörün geniş bir alanı tarayabilmesine imkan veriyor. Şirket tarafından belirtilene göre, bu sistem çevresindeki objelerin gerçek zamanlı 3D nokta bulutunu oluşturuyor. Ayrıca doğrudan güneş ışığı ve kötü hava koşulları gibi durumlarla da kolaylıkla başa çıkabildiği belirtiliyor.

     

    LİDAR sistemi, BMW’nin araçlarına Innoviz’in iş ortağı olan Magna’nın MAX4 otonom platformu aracılığıyla entegre edilecek. Magna, bu sistemin tamamen güvenilir ve dayanıklı bir teknoloji olduğunun sözünü veriyor.

     








  • Bu sürücüsüz araba ile niye bu kadar kafayı bozdular anlamış değilim.

  • Public_Enemy P kullanıcısına yanıt
    Hem daha az kaza yapacak, zarar minimuma inecek hem de araçla seyahat halinde çalışma imkanı olacak. Zaman gittikçe daha değerli hale geliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaDMaxiBo

    Hem daha az kaza yapacak, zarar minimuma inecek hem de araçla seyahat halinde çalışma imkanı olacak. Zaman gittikçe daha değerli hale geliyor.

    Bu sistemler çok güzel öndeki araçları da takip ediyor ani fren desteği sağlıyor lakin arkadan gelen araçta böyle sistem olmadığı sürece yine kazadan kurtulamazsınız. Misal öndeki araç aniden durdu aracımızın sürücüsü tepki vermekte geçikti ama bu haberdeki sistem sayesinde araba kendi kendine aniden yavaşladı, arkada da külüstür şahinli biri var frene bassa dahi duramaz muhtemelen yine kaza olacak anlamına gelicek hatta arkadan vuran araç çok hızlıysa muhtemelen bizim araçta öndekine de çarpacak.

    Bu sistemler ancak tüm araçlarda olursa tam işe yarar hale gelecektik. Bu sistemle önü kurtardık diyelim arka hep sakatta kalacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu teknoloji insanların ve hayvanların hayatı için oldukça gerekliydi. Ancak bu yetmez.

    Bu ülkede öyle sığırlara ehliyet veriliyor ki sinirlenince gazı kökleyip bir .ok yaptığını sanıyor. Çözüm basit arabaya hız sınırı getireceksin arkadaş. GPS takılacak her yola özel hız sınırlaması olacak o hızı geçemeyecek sürücü.

    Bu teknoloji de elbet gerekli ama sen kurallara uymuyosan bu da boş sadece süs niyetine durur.

    Artı olarak insan reflekslerini azaltacsğını düşünmekteyim bu teknoloji kusursuz çalışmazsa büyük sıkıntı...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musetea -- 18 Nisan 2021; 18:50:7 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkesi lazerle vuracaklar yani . Neden lidar radarın önüne geçiyor bu konuda. Radar daha etkili değil mi? Bu daha mı stabil ya da kolay ya da ucuz da bu tercih ediliyor?
  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt
    cok dogru noktalar. ama her teknoloji gibi birde madalyonun oteki yuzu var, vasifsiz insanlarin calisabildigi son is kollarindan biri daha gidiyor. once ozel araclar, taksiler, belediye otobusleri sonrada uzun mesafe araclari, tirlar hepsi soforsuz olacak. yakin gelecekde iyi bir egitime, iyi bir mesleki beceriye sahip olmayanin vay haline.
  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt
    Ben herhangi bir yazılımın şu anda veya yakın gelecekte arabayı benden iyi kullanıp, kaza riskini azaltacağına inanmıyorum.
  • Public_Enemy P kullanıcısına yanıt
    Otonom sistemler fabrikalarda üretim yapıyor ve insandan daha az hata yapıyor.

    Onunla otonom sürüş arasında mantık olarak bir fark yok.

    İnsan üretimi arabalar yapıyorlar ama günde bir tane bile değil. Günde yüz tane bin tane araç üretmek için otonom sistem şart.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Haberelectro Mercedes'de şununla anlaşmış o daha iyi diye yorum yapmasını beklerdim. Hayret gelmemiş buraya.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.