hani servis fotoları nerde yeterince gece olmadımı
Şimdi geliyor...
CONNECT GLX 30.000 BAKIM RAPORU
Evet nihayet 30.000 bakımımı İzmir-Çetaş’ta yaptırdım, en sonda söyleyeceğimi en başta söyleyeyim, küçük bir pazarlık sonucunda bakım fiyatını 200 TL olarak hallettim. Belgesi en sonda…
Sabah arayarak randevu aldım, tam söylendiği saatte oraya vardım, ama çok da öyle vaktinde gitmişim de beni de bekliyorlarmış gibi bir hava yoktu. Neyse, oradaki mevcut olan bir iki arabadan sonra aracı çektiler içeriye… İçerde lifte kaldırılmış bir tane magnum gri GLX vardı, yakıt deposunu indirmişler. “Hayırdır” dedim, “sabahları geç çalışma şikayetiyle geldi, inceledik, yakıt müşürü arızalanmış, biraz daha inceledik, meğer aldığı yakıt kirliymiş, o yüzden komple sistemi elden geçiriyoruz” dediler, adam yakıtını sürekli Opet’ten aldığı halde gene de yakıt kirli çıkmış. Faturayı da Opet’e göndereceklermiş. “Böyle bir durumu nasıl belgeleyeceğiz” dedim, “bugünden geriye doğru, Opetten aldığınız yakıtı gösteren ve muhakkak üstünde aracın plakası olan en az 5-6 tane yakıt fişi yeterli” dediler…
İşte o arabanın liftteki fotoğrafı
Vatandaş eksozunun da ucunu krom yaptırmış.
Bu da yakıt deposu
İlk bilgiyi vereyim, şanzımandan kaçıran yağ ile ilgili olarak, diğer aracın da şanzımanının fotoğrafını çektim, usta “bak seninkinde daha az” dedi, diğer arabanın boydan boya yağ varken benim arabanın şanzımanının bazı kesimlerinde yağ yoktu, yani o görüntüye bile “iyi” diyorlardı. Fabrikadan hatalı geldiğini, ama bütün Connect’lerde benzer şey olduğunu, ilerisi için bir problem olmadığını, olsaydı kendilerine mutlaka bir bilgilendirme geçileceğini ya da benzer yağ kaçırmadan sonra problemi ileriye gitmiş bir araçla karşılaşabileceklerini, ama hiç olmadığı söylediler. Yani hata kabul edilmekle birlikte, ilerisi için sorun yok.
Bu diğer GLX’in şanzımanı
Bu da benim arabanın şanzımanı
İlk konuştuğumuz haliyle, maliyetten indirim yaptırmak için, pas sökücü sprey ve silecek suyunu listeden çıkarttım, iş emrine de “sarf malzemesi kullanılmayacaktır” yazdılar.
Bendeki pas spreyini gösterdim, adamlar şaşırdı, “abi bu pas sökücü ya da balata spreyi değildir, bu sadece kapı gıcırtılarında falan kullanılır” dediler, ben de “Manisa’da motor temizliği için dahi bu spreyi kullandılar” dedim, hatta motora bile bundan sıkmışlardı.
onlarda “yanlış yapmışlar, o değil bu (aşağıdaki fotoğraf ) kullanılıyor, ama sizdeki spreyi sadece biz kapılar için kullanıyoruz” dediler
“Motorda kullanıldığı zaman da temizleme yapmaz, sıvı olarak kaldığı için yoldaki tozları da çeker” dediler. Hakikaten de motorun görüntüsü felaketti, ben de uzun bir zamandan beri açmamıştım zaten.
Lifte kaldırmadan önce hava filtresini çıkardılar
Araç lifte kaldırıldı ve yağı boşaltıldı.
Yağ bitti.
Yeni yağ ve yakıt filtresi getirildi. Öndeki beyaz, yağ filtresi.
Bu da yeni yakıt filtresi
Balataların çok güzel olduğunu, değil değiştirmeyi çıkarıp bakmayı dahi gerektirecek bir problem olmadığını söylediler.
Bu da oranın kapalı hali.
Şanzımanın yağ kontrolü buradan yapıldı.
Msn’den bazı arkadaşlar, bakımda hangi marka yağ kullanıldığını sormuşlardı, ben de yağın markasının belli olmadığını, duvarda asılı olan hazır makineden indirildiğini söylemiştim. İşte bunlar…
Tam 5.6 litre yağ bu şekilde, o yukardan gelen hortumlardan konuldu
Değişen mazot filtresi karşıdan pırıl pırıl sırıtıyor.
Garantiden intercooler hortumlarını değiştirdiler, gerekçe olarak da içinin sıvıyla dolduğunu söylediler. Değişen hortumlardan birisi… Bunun diğeri de tam karşısında…
Son kontroller yapılıyor.
Firmadan eşantiyon ve de reklam olarak plakalıkları değiştirdiler.
İşte arabanın altının gerçek görüntüsü, çok da temiz değilmiş; değil mi?
@vedkum; bu fotoğraf da senin için; soldaki araç da benim arabayla aynı kilometrede, ama birisine boya koruma yapılmış. Farkı görebiliyor musun?
“Senin araba yıkanmış” diyebilirsin, bu fotoğraftan ne kadar kirli olduğu yakınen görülüyor.
Bakım işlemleri bitti artık.
Bakımda ne gibi işlemler yapıldığına dair, üzeri işaretlenmiş bir belge verdiler. Bunu Manisa’daki 15.000 bakımda vermemişlerdi bana.
Ve sonuç: “O kadar yapmaz” diyebilecek olanlar için; Connect GLX’in 30.000 km bakım faturası.
Son olarak da arabanın motoru yıkandı, içi temizlendi, dışı da fırçasız olarak yıkandı, pırıl pırıl oldu. İşte bakımı yapılmış, cıyar cıyar parlayan mis gibi bir Conenct GLX.
Bana bu bakımda gerekli ilgi ve anlayışı göstererek, bakım işlemlerimi gerçekleştiren ve aynen reklamlarında da söylendiği gibi tam 2 saatte işimi bitiren, mert, delikanlı, Anadolu evladı; İzmir-Çetaş’ın servis danışmanı sayın Veli Ayyıldız bey’e huzurlarınızda teşekkür ederim. Fotoğraf kendisinden izin alınarak çekilmiştir.
Bütün bu işlemler bittikten sonra, ustayla yola çıkarak arabanın son durumu hakkında fikir sahibi olabilmek için teste çıktık. Usta; “abicim hakikaten çok çok temiz bir araban var, harika bakmışsın arabaya, yani bir yanından da ses gelmez mi arabanın, bekliyorum ne direksiyondan, ne motordan, ne içerden, ne dışardan tek bir ses seda yok, sen iyi ki hususi kullanmışsın, şirket olarak kullanılanları göreceksin, adam şurasından ses geliyor diye geliyor, o sesi ararken en az üç tane başka yerinden başka başka bir problem çıkıyor. Gerçekten seni tebrik ederim. Bu kadar km yapmasına rağmen böyle temiz kullanılan araç nadiren bulunur.” dedi. Hiç abartmadan anlattım, eksiği vardır, fazlası yoktur.
@dragotreis; ayrıca lastiklerin diş boylarına da baktı, arka lastiklerin dişleri önlerden 1 mm daha az aşınmış, ama değiştirmeyi gerektirecek kadar değil dediler. Bir de bu araçların lastikleri çapraz değil, paralel olarak yani sol ön-sol arka ile sağ ön-sağ arka ile değiştirilmesi gerektiğini söylediler.
Tekrar söylüyorum, lütfen arkadaşlar, bakıma gitmeden önce fiyatta mutlaka mutabık kalın ve birkaç yerden fiyat alarak gidin. Ben mesela; Arkas’a gidip çıkan fiyata razı olsaydım belki de bana çıkarılan 400 TL’lik yani Çetaş’ın iki katı fiyata razı olacaktım.
Saygılar...
Servisteyken, yeni bir Fiesta'yı yeni sahiplerine teslim ediyorlardı.
Mondeo'nun cam kumandaları. Hakikaten kullanışsız. Yolda giderken, gözünüzü yoldan ayırmadan ön cam kumanda düğmeleri hariç, diğerlerine ulaşmanız zor. Hele en arkadaki kapı kilidine, elinizle kol tutumağının önünden mi yoksa arkasından mı ulaşacağınıza karar veremiyorsunuz...
abi mükemmel paylaşımın için cok teşekür ederim ama aklıma nişi takıldı faturada 90 ps bosch yakıt filtresi yazıyor bi yanlışlık olmasın
quote:
Orjinalden alıntı: _emre_ connect
abi mükemmel paylaşımın için cok teşekür ederim ama aklıma nişi takıldı faturada 90 ps bosch yakıt filtresi yazıyor bi yanlışlık olmasın
Yanlışlık yok. Çünkü 110'luklara özel yakıt filtresi yok, 90'lıklarla aynı filtreyi kullanıyorlar...
Ben daha sonra dışardaki bir parçacıya da sordum; yan sanayi mazot filtresi 20 TL imiş. Garantisi bitenler için, aklınızda olsun...
abi tekrar saol böyle bir paylaşım için çetaşa gitmeyi iyice düşünmeye başladım
quote:
Orjinalden alıntı: _emre_ connect
abi tekrar saol böyle bir paylaşım için çetaşa gitmeyi iyice düşünmeye başladım
Rica ederim.
Çetaş bildiğiniz gibi İzmir'de yeni açıldı; 4-5 ay gibi bir şey oldu daha. Müşteri kapmak için yaptılar biraz da; ama benim eksilttiğim kalemleri falan da unutmayın...
Paylaşım için eline sağlık.bize baya bir yol gösterecek(servislerle pazarlık).
iyi geceler team;
Araç servisteyken; satıştaki araçları dolaştım. Tabii C-max dikkatimi çekenlerin başındaydı. Sürücü koltuğunun üstünde gözlük kabı gördüm, hani yaylı kapaklı olanı, Vw'nin araçlarında da var ondan. İlgimi çekti, acaba bizim arabaya takabilir miyiz, diye yedek parça bölüm sorumlusuna sordum, Connect'e özel öyle bir şeyin olmadığını, C-max'in kinin de 70 TL + KDV + işçilik fiyatının olduğunu söyledi.
Daha sonra bizimkini kontrol ettik, soldaki yerden monte edilebiliyor ama, sağdaki vidanın olduğu yer ise üst rafın içine denk geldiği için monte edilemeyeceğini söylediler.
Acaba burası tutamak kolu haricinde başka bir işe yaramaz mı?
quote:
Orjinalden alıntı: akmenx
Paylaşım için eline sağlık.bize baya bir yol gösterecek(servislerle pazarlık).
Rica ederim,
Benim buradan öğrendiklerimin karşılığında; verdiklerim inşallah işe yarıyordur...
quote:
Orjinalden alıntı: dragotreis
evet, iyi hoş çekimler falan da neden gençlere kötü örnek oluyorsun bakiiim? üç tane kolun yoksa eğer o sol elde kamera, virajlı virajlı yollarda tek elle direksiyon tutmalar falan? hız da bir 70-80 var hani... bilmiyorum yani...
ksıkançlıkla falan ilgisi yok bunların :( kesinlikle :( .. amme hizmeti amaç burada.. güzelim gökovada misleer gibi tertemiz deniz havasında ne işim var yoksa..
/>
/>
quote:
Orjinalden alıntı: shelby_88
benim foto makinem videoda çeklebilio demek istiyo galiba, eskiden makinemı wardı filmli makine çek git yıkat fln filan....
Bizde ondan vardı bir zamanlar, arabayı aldığım zamanlarda elimde o filmli makineden vardı (ki hala var, emektarım benim
/>
)...
Şöyle oldu; girdim siteye, "e ben de GLX aldım, beni de aranıza alır mısınız" falan dedim. Aradan bir süre geçti, " e hani fotoğraflar, nerden bileceğiz senin siyah GLX'in olduğunu" falan diyecek oldular. E ben de fotoğraf çektiriyorum ama filmlerin dolması lazım ki, dediğin gibi yıkatayım da göreyim. E hadi fotoğrafları bastırdık, buraya nasıl koyacağız. Ben de internetten başka fotoğraflar buldum, onları koyuyorum, yok kimse inanmıyor. Taaa iki ay sonra şu aşağıdaki fotoğrafları koydum, millet "bu ne ya, hangi devirden" falan dediler. @connectgücü hatırlar o günleri...
Sonra Jackdaniels_35'le tanıştık, onun makineyle bari çekilelim de dijital çağda yaşadığımız anlaşılsın dedik ve şu fotoğrafları çekildik. Sonra öğrendik ki; Jackdaniels_35'in sandığımız makine, meğer onun değil işyerininmiş...
Yeni yeni, aldığımız makineye ısınmaya çalışıyoruz, siz de ha bire yüklenip duruyorsunuz...
Bi bırakın kardeşim, bi bırakın yaw. Şöyle rahat rahat makinemizin ve arabamızın keyfini çıkaralım. Değil mi ama?
Arabayla yola çıktıktan 10 km sonra falan, hararet yükseliyor ve hararet göstergesi ortaya geliyor. Çok devirli veya az devirli de gitmiyorum genelde 2.5 devirde gidiyorum. Vites geçişlerinde arabayı çok mu yoruyorum artık. Hareretin hemen yükselmesi neyden kaynaklanıyor olabilir? . Sizce neden bu kadar erken hararet yapar?
Arabayla yola çıktıktan 10 km sonra falan, hararet yükseliyor ve hararet göstergesi ortaya geliyor. Çok devirli veya az devirli de gitmiyorum genelde 2.5 devirde gidiyorum. Vites geçişlerinde arabayı çok mu yoruyorum artık. Hareretin hemen yükselmesi neyden kaynaklanıyor olabilir? . Sizce neden bu kadar erken hararet yapar?
Şahin bey;
10 km kısa bir mesafe değil. Dolayısıyla 10 km sonra da hararet göstergesinin ortaya gelmesi (ki zaten hep ortada olması gerekiyor) anormal bir durum değil. Hele hele, bir de seri kullanıyorsanız, daha kısa sürede dahi yükselir.
Bir diğer mesele; bulunduğunuz şehir Isparta'nın rakımının yüksek olması da hararetin yükselmesinde etkisi vardır.
Serviste PAS meselesini bir kez daha sordum, parçayı gösterdim.
Kısaca; "Normal" dediler.
Bazı arkadaşlar bu konuyla ilgili olarak, Ford'un merkezini aramışlardı, oradan hala bir netice çıkmadı mı?
quote:
Orjinalden alıntı: Lukunku
quote:
Orjinalden alıntı: _emre_ connect
abi mükemmel paylaşımın için cok teşekür ederim ama aklıma nişi takıldı faturada 90 ps bosch yakıt filtresi yazıyor bi yanlışlık olmasın
Yanlışlık yok. Çünkü 110'luklara özel yakıt filtresi yok, 90'lıklarla aynı filtreyi kullanıyorlar...
Ben daha sonra dışardaki bir parçacıya da sordum; yan sanayi mazot filtresi 20 TL imiş. Garantisi bitenler için, aklınızda olsun...
Ayrıntılı paylaşımın için eline, koluna sağlık Mehmet abi. Bende bikaç şey ekliyim.
Öncelikle bu mazot filtresi konusuna çok dikkat etmek gerekiyor. Geçenlerde gittiğim özel servis uyardı benide. Bunların 2 tipi varmış. Bi eski transitlerin mazot filtresi bide şimdiki. Dış görünüş olarak birebir aynı fakat altındaki contada farklılık var. Bizimkiler kalın contalı, eski olanlar ince contalı. İkiside birbirine tam uyuyor. Ancak ince contalı takıldığından sızdırma yapıyormuş. İlk zamanlar bunu farketmediklerini ama daha sonra bu filtrelerin takıldığı tüm araçların şikayetle geri geldiğini ve sorunun bu olduğunu anladıklarını söylediler. Bu eski tip filtreleri piyasada 15 - 20 tl ye bulabilirsin hatta bizde de öyle dedi. Parçaları gösterdi. Onların fiyatları ucuzmuş. Buna çok dikkat etmek lazım özellikle bakımı özel serviste yaptırıyorsak. Bu arada bu parça yan sanayi de değildi. Aklınızda bulunsun
Buda özel serviste aldığım benim fiyat listem, hatırlatmakta fayda var
Işık hızıyla yarışan internetimiz sayesinde foruma girmek biraz problem oluyor son günlerde..Neyse ki saat ilerledikçe kullanıcı sayısı düşüyor da biraz olsun rahatlıyoruz..Girebilmişken bir kaç fotoğraf paylaşayım dedim..
Bura benim mekan..Bu araba her Allah'ın günü çıkar buraya..
Bunu da yine aynı yerde aklıma esti çektim..Nasıl aynalar tertemiz değil mi
günaydın arkadaşlar fotolar çok süper olmuş....!!!!
bizim far ampülünün markası numarası adı yani bi tanımı varmı bi,len arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim benim ampül kesmiş hazırda kesmişken daha iyi aydınlatan birşeyler bakıyorım ama xenon değil Osram H7 Ampül Cool Blue Floresan Ampül gibi şeyler ama galiba h7 h3 h1 gibi tipleri var onun için öğrenmek istedim hava güzel olursada kendim değiştireceğim tecrubesi olan arkadaşlar paylaşırsa sevinirim