Şimdi Ara

Volkswagen, yeni 2.0 TDI dizel hibrit motorunu tanıttı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
1.358
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  

    Dizel ve Volkswagen kelimeleri bir araya gelince insanların aklına ilk gelen şeylerden bir tanesi Dieselgate skandalı oluyor. Zira Alman üretici çok uğraşsa da bu skandalın izlerini henüz silebilmiş değil. Bu doğrultuda elektrikli araçlara büyük yatırımlar yapan şirket, içten yanmalı motorlardan da kolay kolay vazgeçmeyecek gibi görünüyor. 2018 Viyana Motor Sempozyumu’na katılan Volkswagen, burada hafif hibrit teknolojisine sahip 2.0 litre TDI motorunu tanıttı.
     

    Volkswagen, EA288 Evo adını verdiği hafif hibrit teknolojili 4 silindir 2.0 litre TDI motorunu 2018 Viyana Motor Sempozyumunda görücüye çıkardı. Bilindik motorlar dışında dizel-elektrikli kombinasyonundan oluşan bu sistemde 12 voltluk küçük bir elektrikli motor ve lityum iyon batarya yer alıyor. Volkswagen tarafından yapılan açıklamaya göre bu motorda yakıt tüketimi aşağıya çekilirken kabin tarafına yansıyan konfor da aynı oranda artırıldı. Turboşarj sisteminin daha hızlı tepki verecek şekilde ayarlandığı motorda, daha da önemlisi emisyon değerleri eski nesle göre 10g/km civarında düşürüldüğü söyleniyor.

     
     

    Performans yüzde 9 oranında artırılmış 

    Hafif hibrit sistemine sahip 2.0 litre TDI motorun güç çıkışlarında kesinti yapmayan Volkswagen, tam tersi bu değerleri yüzde 9 oranında artırdı. Birden fazla güç çıkışı bulunan motorda bu değerler 136 beygir ve 204 beygir arasında değişiyor. Tüm bunlara ek olarak, dizel partikül filtresinin de elden geçirildiği motorda sürtünme ve ısı kayıpları düşürülmüş. Volkswagen ayrıca daha hafif bir motorla karşı karşıya olduğumuzu söylüyor.

     

    Volkswagen Grubu içerisinde bu yenilenmiş 2.0 litre TDI motoru ilk kullanacak üretici Audi olacak. Ancak çok yakın zamanda diğer markaların MQB platformu üzerinde yükselen araçları için de uyumlu hale getirilecek.









  • Yazılımlı mı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • güzel hibritleme,, umarım gerçek değerlerde iyi sonuçlar verir,, ama tutmaz bizim yerli oto yolda,, seçimi erkene aldıklarına göre,,

    Son olarak ise firmanın yeni 1.5 litrelik TSI Evo motorunun da sıkıştırılmış doğal gaz (CNG) ile çalışabilir hale getirildiği de açıklandı. 1.5 TGI Evo olarak adlandırılan bu motor, Golf 1.5 TSI ACT BlueMotion otomobilinde yer alan motorun üzerine geliştirilmiş ve o motorla aynı güç çıkışına yani 130 beygir güce sahip. “Yakıt tüketimi açısından bu motor nasıl?” diye soracak olursanız, Volkswagen’in açıklamasına göre bu motorun her 100 kilometre için 3.5 kg’lık sıkıştırılmış doğal gaza ihtiyaç duyduğunu ve toplam 490 km’lik menzile sahip olduğunu belirtebiliriz

    sanki 10 kuruş altı yakıyor bir hesaplyın,, eğer doğruysa 1.5 tsi kapalım şimdiden,,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi redferrari -- 28 Nisan 2018; 12:44:47 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yaygınlaşmasını istediğim teknoloji budur.



    Kim 3 4 saat şarja 500km tahammül edebilir ki.



    Herkes şehiriçi kullanacak diye bir şey yok.



    Ortalama 100km de şehiriçi 3.4 şehirdışı 1.8 yakar gibi. Bu da 5 dk de 1500 2000km arasi km garanti demektir. 45lt corsa d 1.3 ile 900 km karma yapilabiliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi khanstern -- 28 Nisan 2018; 12:48:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • VW batiyor yeaa, dizelin sonu yeaaa

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Emisyon testinde hibrit sistem tam yükte çalışır geçer not alır. Normal kullanımda ise vur mazotun gözüne.

  • Emisyon düşürmek için artık Euro 7- Euro 8 motorlara doğru her motorda ufak bir elektrikli besleme olacak. Kaldı ki çok mantıklı zaten araç kendi yenilenebilir enerjisini üretip kullanıyor. Bu zamana kadar toyota hep abidik gubidik araçlarla ve abidik gubidik beygir güçleriyle karşımıza çıkardığından pek ülkemizde göremiyoruz. Örnek verirsek şu aurise 1,5 hybrid 140 beygir bir şeçenek getirsen fiyatıda makul yaparsan her sene en az 4-5 bin satar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dieselgate skandalından sonra çok gözümden düştü VW ama son çıkan 1.5 TSI motor ve sonradan bununla birlikte durumu toparladı. Performans kanadında eski 3.2 ve 3.6 VR6 motorlarını güncelleyip 400-450 bg gibi bir sonuç çıkartırsa tam olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi elektrontan -- 28 Nisan 2018; 14:50:21 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cancan_burak

    Yazılımlı mı
    Hem de Bosch

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dieselgate skandalından sonra güvenimi tekrar kazanamayacak olan firma.

  • Elsa kullanıcısına yanıt
    Teknoloji bmw nin degilki? Yaziyi okumamissin belli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kutsal 102 Hp yok mu
  • 48 voltluk hibrit, Euro standartlarını karşılamak için yapılan kurnazca bir yaklaşım gibi geldi bana. Tıpkı Stop&Start sistemi gibi. Stop&Start sistemli araçların emisyon değerleri testlerde düşük çıkıyor ama yüksek fiyatlı aküsü ile acaba sistem gerçekten ekonomi sağlıyor mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dieselgate abd nin has alman otomobil ureticilerini zora sokmak icin yaptigi bir seydi. Fark ettiyseniz vw ve mercedes disinda etkilenen geri cagiran olmadi. Opel gm nin, fiat ile chrysler ortak, renault zaten fransiz devlet destekli abd bunu goze alamadi birde zaten renault abd de satilmiyor. Japonlara da ses etmediler.. sanirim o zaman merkel ile obamanin arasi gerildi 😊 bu olay 2015 te mi ne patlama noktasina gelmisti zaten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mild hibrit diye geçen sistemde alternatör elektrik verildiğinde elektrik motoru gibi çalışır. Kayıştan motora destek olur. Genelde 48v alternatör kullanılır. Fakat 2.0tdi’daki 12v, çok performans beklememek lazım.
    Golf’e yerleştireceğindeki 48V, kalkışlarda işe yarar.
    Ford da transitlerde mild hibrite geçiyor. İlk araçlar 2019da çıkacak. 2023’te hibrit olmayan transit kalmayacak

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Neden hala içten yanmalı motorlara yatırım yapıyorlar, anlamıyorum. Micro hybrid(start-stoplular) devri bitti, mild hybrid başladı.. Süreci hızlandırsalar da artık parallel hybrid araçlar showroomlarda test sürüşüne hazır olsa keşke...

  • Pick-Up lar çok yakıyor!!!! İlk kullanılan araçlardan birisi VW AMAROK olması dileğiyle.


    Yaşadığımız geçiş sürecinde Dizel motora da hibrit gelmesi çok güzel ve öncü bir gelişme.

    Hibrit araçların bataryaları ve güçleri çok düşük!!! Fişli Hibrit aracın en az 100-150km gitmesi gerekiyor.

    Hibrit araçların Fişli ve yüksek kapasiteli bataryalı olması dileğiyle



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Elefue -- 29 Nisan 2018; 18:35:16 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.