Şimdi Ara

Tesla Model X'i tırın altında kalmaktan Autopilot kurtardı [video]

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
1.789
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj

  • Tesla'nın Autopilot isimli yarı otonom sürüş sisteminin karıştığı kazalar hakkında sıklıkla haber yapılıyor ancak yakın zamanda otomatik pilotun fark yarattığı noktalara çok az değinildi. Şimdi ise bir Tesla sahibi, Autopilot'un kendisini bir tırın altında kalmaktan kurtardığını söylüyor.

     

    Tesla'nın Autopilot sistemi, otomatik acil frenleme ve yan çarpışma önleyicisi gibi aktif güvenlik özelliklerine sahip. Bahsi geçen olayda, Autopilot 2.0 teknolojisiyle donatılmış Tesla Model X sürücüsü Jeremy Visnesky, otoyolda sürücü destek sistemi devredeyken ilerliyordu. Yani aracı otomatik pilot moduna almıştı.

     

    Autopilot sürücüden önce davranabilir


    Model X sağ şeritte seyir halindeyken, sol şeritte onu geçmeye çalışan bir tır beliriyor. Sollama esnasında tır elektrikli SUV'a doğru o kadar çok yaklaşıyor ki çarpışmalarına ramak kaldığını görüyoruz. Ancak Autopilot hızlı bir şekilde sürücüden önce davranarak aracı sağa kaçırıp muhtemel bir kazayı önlüyor. Kayıt altına alınan olayın görüntüleri YouTube'da yayınlandı.

     

    Ayrıca Bkz.Honda'nın elektrikli Everus EV Concept'i Pekin'de görücüye çıktı
    Tesla'nın Autopilot sistemi, yolun diğer tarafının güvenli olduğunu tespit etmesi halinde olası bir kazayı önlemek için yana doğru kaçabiliyor. Aslına bakılırsa çoğu durumda ilk olarak Autopilot çarpışma uyarı sistemi devreye girerek sürücüyü harekete geçirmeye çalışır. Ancak başka bir seçenek kalmadığında Autopilot kazadan kaçınmak veya çarpmanın şiddetini azaltmak için bu tür hamleler yapabiliyor.

     








  • "Ya sağ tarafta kaçacak yeterli boşluğu bulamasaydı?" gibi bir soru geldi aklıma. Bir kanun yürütücü olsam, kaza son anda önlenmiş olsa dahi görüntülerden yola çıkarak o kazayı yaşanmış sayar ve o tır şöförüne gerekli cezayı keserim. Direksiyon tutmayı bilmeyenin yollarda işi olamaz.

  • Genelde bu tarz teknolojilerde 1 büyük hata bütün doğruları götürür.

    Bkz. Concorde faciası

  • Damage control is here

  • 1BilimAdamı kullanıcısına yanıt
    Konkordun çok da yanlışı vardı...
  • adam koca tırı aynadan nasıl görmemiş hayret?

  • Demek ki şeref yoksunu TIR şöförleri yalnızca bizde yokmuş...

  • Fake. Tesla reklam yapma pesinde yine...
  • Kamera kayıtları, ses kayıtları yasal delil sayılıyor mu?
    Yoksa illa biraz ölmek mi gerekiyor?

  • 1BilimAdamı kullanıcısına yanıt
    gecen yuzyilin basinda ilk motorlu tasitlarda benzer sorunlar yasamisti. freni, kontrolu zayif araclarla sehir icinde surat yapan acemi soforler cok sayida olumlu kazaya neden oldurlar. bu yuzden motorlu araclara karsi kirmizi bayrak kanunlari gibi sayisiz agir yaptirimlar uygulandi, toplumun yogun tepkisiyle karsilasti. ama bir teknoloji gercekden fark yaratan faydalar getiriyorsa oyle yada boyle yolunu bulup yukseliyor. a ulkesi yasaklasa b ulkesinde yukselip dunyaya yayiliyor. concorde ornedinde yasanan kaza sadece bahanesiydi. concorde kar etmiyordu, maliyetleri yuksekli, yarattigi sonik patlamalardan oturu kara uzerinde ses hizini gecmesi yasakti, buda atlantik kiyisi sehirler disinda kullanim alani birakmiyordu, yaygin kullanilamiyordu. zaten gozden cikarilmisti.
  • kamyon sağ şeride geçmiyor bile!

  • quote:

    Orijinalden alıntı: dizzynonun

    kamyon sağ şeride geçmiyor bile!
    Doğru 7. saniyede şerit sola kayıyor tır şeritten çıkmıyor!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çok bir şey belli olmuyor. esas mesele kaçış yeri olmadığında ki manevrası bence. bir de onu görmek lazım ama yine de barvo

  • almıyacağınız binmeyeceğeniz araçların neden konusu yapılır anlamış değilim.
  • alpikom A kullanıcısına yanıt
    Al(a)mayacağımız olmasın o

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.