Şimdi Ara

Trafikte akıllı takip dönemi, yakında zorunlu hale gelecek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
0
Favori
2.945
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  

    Ülkemizde, özellikle İstanbul gibi trafiğin yoğun olduğu büyük şehirlerde sürücü davranışlarından kaynaklı pek çok trafik kazası veya trafiğin sıkışmasına neden olan sorunlar meydana geliyor. Ulaştırma Bakanlığı ise bu sorunlara çözüm olarak gördüğü akıllı takip sistemlerini devreye almaya hazırlanıyor.
     

    Akıllı takip sisteminde sürücü davranışlarının araç içerisinden incelenmesi amaçlanıyor. Bu sistem araç mesafesi, trafik ışığı ihlali, aşırı hız, hatalı sollama gibi durumlarda hem sürücüyü uyaracak hem de denetimin sağlayacak. Kayıt altına alınan hatalı davranışlar özel bir veri merkezinde toplanarak Emniyet Genel Müdürlüğü’ne iletilecek. Böylece, olası bir trafik kazasında kazaya neden olan durum kolaylıkla tespit edilebilecek.

     

    Öncelik toplu taşıma ve ticari araçlarda 

    Akıllı takip sistemi öncelikli olarak toplu taşıma ve ticari araçlarda uygulanmaya başlanacak. Sonrasında ise Türkiye’deki tüm motorlu taşıtlarda devreye alınacak. Söz konusu projenin Ulaştırma Bakanlığı koordinasyonunda üniversiteler, İç İşleri Bakanlığı ve Emniyet Genel Müdürlüğü işbirliği ile geliştirildiği açıklandı.

     
     

    Raporların hazır hale gelmesiyle birlikte, uygulamanın yasayla zorunlu hale getirilmesi için meclise taşınacak. İlk prototipi 2011 yılında geliştirildiği söylenen projenin, sürücüden kaynaklı trafik kazaları ve trafik sorunlarını yüzde 50 oranında düşüreceğine inanılıyor.









  • Önce HGS nin kaçak geçişlerine bir baksınlar. 20 ile geçiyorum gişeden kaçak geçiş veriyor zıkkım.
  • Ben bu sistemi aracımda istemiyorum. Bu basbayağı zorunlu bir araç takip sistemidir. Her insana çip takılması ile aynı mantıktadır. Hoş, akıllı cep telefonları herşeyimizi izliyor, ama olsun,
    Toplu taşıma araçlarında kayıt sistemleri olsun. Onlar özel alan kapsamına girmez.

    Ayrıca araç mesafe takip sistemi İstanbul gibi şehirlerin trafiğinde çalışmaz. Hiçbir şekilde yasal takip mesafesini bırakamazsınız, mevcut sistem öyle işliyor.
    Hatalı sollama da aynı şekilde. Özellikla Ankara'da şerit değiştiren değiştirene.
    Trafik ışığı ihlali, Ankara'da sağa dönüşlerde kırmızıda bekleyeni dövüyorlar neredeyse.
    Aşırı hız radarları zaten yeterince var, otobanlarda da gişeler arası kontrol geldi.

    Bütün bunları engellemenin tek yolu eğitim, tamamen düzelmemiz için de iki nesil geçmesi lazım.
  • makas atanlara, kırmızıda geçenlere, uyarı tabelalarına rağmen ters yönden gidenlere bir çare olacaksa bisiklet dahil tüm araçlara takılmalı bence. E-5 de sağ şeritten 70le gidiyorum diye arkadan korna çalanlar var maalesef bu ülkede.

  • hareketliperde kullanıcısına yanıt
    oda birşey mi ben kırmızıda duruyorum diye korna çalan var neymiş sağa dönecekmiş..sanki sağa yeşil yanıyor...

    bu uygulama ilk başta taksi dolmu,otobüslere gelmeli soeunun büyük kısmını bunlar yapıyor zaten



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fx_57,5 -- 16 Nisan 2018; 12:57:5 >
  • güvenlik için iyi de big brother bizi orta kulaktan dinler olmuş haberimiz yok.

  • öncelikle toplu taşıma ve taksilere takılacakmış :D bitarafımla gülüyorum şuanda resmen, la adamlara bişey takmanıza gerek yokki zaten sürekli,şerit ihlali,hatalı sollama,güvenlik şeridi ihlali,hız sınırı aşımı ve kural tanımazlık yapıyorlar bunu devlet kademesinin her kesimi biliyor peki ne yapıyor koca bir HİÇ adamlar aynı tas aynı hamam,anca normal vatandaşa dayayın kafanıza göre.Bugün de millete şöyle geçirecek bir icat çıkardık şükür düşüncesiyle yaşıyorlar adamlar resmen :)

  • Taksi, minibüs, otobüs, kamyonet tamamda bireysel araçlarda bu olay olmaz. Amacı farklı yerlere gider.
    Avrupa ve ülkelerini bu konuda örnek almak gerekiyor. Önceki yıllarda kamyon türü araçlarla yapılan terör saldırısı sonrası yeni satılan kamyonlarda çarpışma tespit sistemi zorunlu hale getirildi ve bunun neticesinde bir sonraki saldırıda saldırgan amacına tam olarak ulaşamadı.
    Japonya'da HGS benzeri sistem ehliyetlere tanımlı ve her araçta bu ehliyeti takmak için yer ver.
    İzmir'de de kamyonlara zorunlu bir cihaz getirildi ama belediye sadece kendi gösterdiği ürünün takılmasını istiyor. Ülkemizde de böyle durumlar var. Olay rant işine dönüşüyor. Yarım yamalak doğru düzgün çalışmayan sistemler millete fahiş fiyatlara kakalanıyor.
    Kısaca ağır vasıtalardan başlayarak satılan her araç için fabrika çıkışlı zorunlu hale getirirsin olur biter.





  • Aracım bana özeldir kmse kamera yada sensor takarak beni takip edemez.
  • Umarım en kısa zamanda tüm araçlara zorunlu şekilde uygulattırılır. Kurallara uymayan, yolun sahibiymiş gibi magandalık yapanlar ceza yemedikleri için iyice kontrolden çıkmışlardı, benim gibi kurallara uyanlar için pek bir fark yaratmaz.
  • Trafikde akıllı insan dönemi zorunlu olmalı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    Ben bu sistemi aracımda istemiyorum. Bu basbayağı zorunlu bir araç takip sistemidir. Her insana çip takılması ile aynı mantıktadır. Hoş, akıllı cep telefonları herşeyimizi izliyor, ama olsun,
    Toplu taşıma araçlarında kayıt sistemleri olsun. Onlar özel alan kapsamına girmez.

    Ayrıca araç mesafe takip sistemi İstanbul gibi şehirlerin trafiğinde çalışmaz. Hiçbir şekilde yasal takip mesafesini bırakamazsınız, mevcut sistem öyle işliyor.
    Hatalı sollama da aynı şekilde. Özellikla Ankara'da şerit değiştiren değiştirene.
    Trafik ışığı ihlali, Ankara'da sağa dönüşlerde kırmızıda bekleyeni dövüyorlar neredeyse.
    Aşırı hız radarları zaten yeterince var, otobanlarda da gişeler arası kontrol geldi.

    Bütün bunları engellemenin tek yolu eğitim, tamamen düzelmemiz için de iki nesil geçmesi lazım.
    Haklısın eğitim gerekli ama trafiktekilerin eğitim ve hoşgörü seviyesi günden güne azaldığı için başlarına çoban gerekiyor, aksi halde herkes babasının yolu gibi kullanıyor.




  • çözüm sadece eğitimle olur.
    normal otomobil kullanan kişiler en az lise mezunu olması güzel oldu. fakat Türkiyede ticari araç, taksi, dolmuş minibüs, otobüs ve kamyonları kullanmak için ehliyet dışında bir eğitim şart. src falan filan diyenler olacak. para verip alınan belgelerden bahsetmiyorum.
    sözüm hepsini kapsamıyor fakat şoförlük bir mesleği olmayan veya hiç bir işte dikiş tutturamamış veya işsiz bari şoförlük yapsın tarzında olmamalı.
    liseden sonra gerekirse şoför meslek yüksek okulu olsun. 2 yıl üniversiteden mezun olan bilgili, saygılı, eğitimli kişiler otobüs, kamyon, tır veya taksi şoförü olsunlar.
    nasıl diğer mesleklerin okulu varsa bununda olsun. söz meclisten dışarı it, kopuk, hapçı çıkıp taksici vs olamasın. belki bu %10 - %15 lik kesim ama hepsinin adı kötüye çıkıyor.
    tabi bu benim fikrim. üniversiteyi bitirip te eşekliğin baki kaldığı kişiler de yok değil tabi.





  • bal974 B kullanıcısına yanıt
    Maalesef bu saatten sonra eğitim ile bile hiç bir şeyi çözemezsiniz. Ailesi ehliyet alacak yaşa kadar çocuğunu terbiye edememiş ise o saatten sonra kimse edemez. Yam yam gelmiş yam yam gider.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: brshr

    Maalesef bu saatten sonra eğitim ile bile hiç bir şeyi çözemezsiniz. Ailesi ehliyet alacak yaşa kadar çocuğunu terbiye edememiş ise o saatten sonra kimse edemez. Yam yam gelmiş yam yam gider.
    Okul öncesi başlayan bir trafik eğitim sistemi ile bu sorun çözülebilir, ama dediğim gibi en az 2 nesil sonra...
    Biz o treni kaçırdık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xX.3B.Xx

    Haklısın eğitim gerekli ama trafiktekilerin eğitim ve hoşgörü seviyesi günden güne azaldığı için başlarına çoban gerekiyor, aksi halde herkes babasının yolu gibi kullanıyor.

    Alıntıları Göster
    Sadece trafik için değil ki, sosyal yaşamdaki her durum için insanların hoşgörü seviyesi düşük.
    İnsanlar mutlu değil, huzurlu değil, bu da her olaya verdikleri tepkiye yansıyor.
    Patlamaya hazır bomba halinde geziyor insanlar.

    Hep verdiğim bir örnek vardır. Bir binaya girerken birbirine yol veren insanlar, trafikte önüne girmesi gereken araca yol vermezler diye.
    Artık binaya girerken de birbirlerine yol vermeyi bıraktılar.

    Metrodan ineceğinizi göre göre binmeye çalışıyorlar. Sonuç olarak biz inemiyoruz, onlar da binemiyor.

    Selamlar




  • Zaten ihlal yapan şahıslardan uygulamaya başlasalar direk faydası görülmeye başlanır. Çünkü istatistiksel olarak kaza veya ihlal yapanlar zaten o konuda sabıka kişiler oluyormuş

  • Benzin 6.13 tl nereye biniyon arabaya :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bana kalırsa 'başka nereden kitlesek' diye düşünülmüş bir proje olacak.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • aynen öyle hocam. en solu kapatıp gidiyor. sağ boş. sinyal verip şerit değiştirmek istediğnde hemen gaza basan insanlar. örnek o kadar çokki.
    hatta geçen hafta başıma geldi. gidiş geliş yolda adam sağda yavaş gidiyor. bir süre arkasından ilerledim. sabit 40 la devam. karşıdan gelen araçlar bitince sinyal verip sola çıktım. adamda gaza basmaya başladı. şaka gibi. viraja geldik. yavaşladım geçemedim haliyle. sağa geçicem oda yavaşladı. karşıdan da araç gelince frene asıldım nerdeyse duracak şekilde ve sağa geçtim. araçta hanım çocuk var. sabah işe ve okula bırakıp bende işe geçiyorum. sonra adamın arkasına geçince bastı gitti. bastı derken bildiğin asıldı 90 - 100. küfür etmekten ve hanımla tartışmaktan plakasını da alamadım. gri bir doblo tarzı araç. ne desen boş.

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.