Şimdi Ara

Waymo CEO'su: Uber'in kazasında bizim sürücüsüz aracımız olsaydı yaya ölmezdi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
1.343
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • Alphabet'in otonom sürüş şirketi Waymo'nun CEO'su gündeme damga vuracak önemli açıklamalarda bulundu. Uber'in sürücüsüz aracının yaşadığı ölümlü kazayla ilgili konuşan John Krafcik "şirketimizin teknolojisi bunu önleyebilirdi" diyerek olaya farklı bir boyut getirdi.

     

    Ayrıca Bkz.Sürücüsüz Uber aracının karıştığı ölümlü kazanın görüntüleri yayınlandı
    Deneyimli yönetici, Las Vegas'taki Ulusal Otomobil Satıcıları Birliği'nde bir araya geldiği otomobil satıcılarına, şirketin motorlu araç ölümlerini azaltma hedefine doğru emin adımlarla ilerlediğini söyledi.

     


    Geçtiğimiz hafta yaşanan talihsiz kazaya da değinen Krafcik, Waymo'nun geliştirdiği sürücüsüz araç teknolojisinin, bu gibi durumların üstesinden gelebilecek seviyede olduğuna inandıklarını vurguladı.

     

    Waymo'nun otonom araçları 8 milyon km yol katetti


    Arizona'da 18 Mart tarihinde meydana gelen ölümlü kaza, otonom sürüş güvenliğini bir kez daha tartışmaya açmış durumda. Polis ve federal güvenlik düzenleyicileri, otonom modda seyreden Uber test aracının bir yayaya çarparak hayatını kaybetmesine neden olduğu kazayla ilgili soruşturmalarını sürdürüyor.

     


    2009 yılından bu yana sürücüsüz otomobiller üzerinde çalışan Waymo'nun otonom araçları, halka açık yollarda tam 8 milyon kilometre yol katetmeyi başardı. Şirket otonom araç teknolojisinin geliştirilmesi konusunda genel olarak rakiplerin önünde yer alıyor.







  • Uber bu konuda zor duruma düşebilir.

  • A firması B firması fark etmez. Ölümlü bir kazanın ardından "bizim aracımız orada olsaydı ölmezdi" gibi açıklamalarla prim yapmaya çalışmaları hiç hoş değil.

  • Ciddiyetsiz açıklama. Yahu olay az çok belli. Gerçi ne olursa olsun istenecek bir durum değil ama bundan prim yapmak doğru değil.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Aynı olayı mankenlerle canlandırsınlar görelim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ölümün ve ölünün üzerineden yapılan siyasetten nefret ediyorum

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ABD'de her yıl insanlar sürdüğü araçlar yüzünden on binlerce kişi ölürkene, otonom araç kırk yılda bir kaza yapınca herkes otonom araçlara saldırıyor.

  • hatalı olan geçmemesi gereken yerde sağına soluna bakmadan karşıdan karşıya geçen bisikletlide zaten .. otonom araçta o kadar sensor vs olmasına rağmen kurtaramamış insan olsa zaten kaçınılmazdı ... karanlıkta araba süren yo kherhalde hiç gece yolunuza karanlıkta aniden bişey çıkmadı herhalde. .. otonom aracın tepki süresi insan a göre çok daha iyi olduğuna göre ve karanlıkta bile görebileceği sensörler olduğuna göre otonom araç duramıyorsa insanın görüp durma ihtimali çok daha düşük... suçlu bisikletli ..sağına soluna bi bak, bunu yapmadan karşıdan karşıya geçenlere sinir oluyorum, bide karanlıkta yaya geçidi olmayan bi yerde sağına soluna bakmadan geçiyorsun ölüyorsun ve bu yüzden başkası mı suçlu oluyor?
    https://www.youtube.com/watch?v=dY8xeuZWu5U farlar bisikletliği aydınlatana kadar belli olmuyor ama kameradan mı öyle bilemiycem,,, belki bi sürücü bunu fark ettiğinde anca sola kırsa belki çok düşük bi ihtimal kurtarırdı ama çok iyi refleks olması lazım ... bide alışkın olması lazım , yoksa normal sürücü sadece frene asılır ve düz gider yine çarpardı ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xpugur -- 25 Mart 2018; 22:41:53 >




  • İşin ilginci insan sürse çarpma ihtimali çok daha yüksekti, karanlıkta birden çıkıyor karşısına. Habuki otonom sistemlerin bir amacı da gözle görülmeyen şeyi dahi görebilmek, önündeki aracın önündeki aracı bile takip etmek. Uberin kullandığı sistemde bir yanlışlık olduğu kesin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Escapetolife -- 25 Mart 2018; 22:59:23 >
  • Boş beleş sallamak ne güzel :/

  • Aynı koşullarda aracın durduğunu gösteren video atsın inanalım. Miş muş ile olmaz bu olay.

  • Firmalar da igrenclesmis... Bizim sürücüsüz arac olsaymis mis.... Tükürdügümün...

  • sniper23 kullanıcısına yanıt
    On binlerce insaninin ölmesi normal degilde sürücüsüuz aracin insan öldürmesi anaormal?
    Ve BU KAZALAR KIRK YILDA BIR OLMUYOR. Tesla araclarinida gördük.
  • o zaman kendisinı sahneye davet ediyoruz, şu kurşun geçirmez cam reklamındaki gibi, firma sahibi camın arkasına geçti test etmişti, bu arkadaş da aynı sahneyi hazırlasin ve denesin




    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şahsi fikrim: Madem teknolojiye kendimizi emanet edeceğiz; gece görüşü de eklesinler sensörlere o zaman sorun çözülür araç çok daha erken fark ederdi...Ancak insan gözü o kazayı fark edemezdi. Ben kendi adıma bir ihtimal fark edebilirdim ,karanlık yollarda direk uzunu açar kontrol ederim herkes yapmaz...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tobepeople -- 26 Mart 2018; 0:15:52 >
  • madem o kadar garanti veriyor kendi eşini veya aile bireylerinden birisini test merkezinde maaşla çalıştırıp arabayın önüne atsın.

  • Fırsatını buldun yaaa

  • Alphabet'in otonom sürüş şirketi Waymo şirketi tam ölu yiyici bir akbabaymış..boyle bir durumdan faydalanmaya calışmanın özeti bu bence..

  • hani volvo da yaya koruma vardı ? görüntülere göre açılmamış

    Waymo CEO'su: Uber'in kazasında bizim sürücüsüz aracımız olsaydı yaya ölmezdi
  • Volvo'da varda araba UBER için modifiye edildiği için araç yönetimi komple Über sistemine bağlı.Yani volvo sadece taşıyıcı platform olarak kullanılıyor.Yoksa malumunuz Volvo Tır'ın videosu var bu acil fren desteğini gösteren ve işini çok iyi yaptığı net görülüyor.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.