Şimdi Ara

Taksitli satışta cayma hakkı | Tüketici Haklı Bölüm:2

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
0
Favori
1.815
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, taksitli satış sonrası tüketicinin cayma hakkı konusundaki sorularımızı cevaplıyor.
     



  • çok iyi oldu

  • Eski bir fıkra var. Adam geneleve gider. Kapıda 50 TL yazmaktadır. Kadın 100 TL ister.
    Adam kapıda 50 TL yazıyor sen neden 100 TL istiyorsun deyince "git kapıyı yap o zaman" der. Tüketici kanunu budur işte.

    O tüketici kanununda "fatura garanti yerine geçmez" de yazıyor. Çekmeköy hakem heyeti inat ve ısrarla garanti belgesi istiyor. Ulan sene 2018. Ben telefonu almışım internetten. Adamın onu onaylaması için (örn hepsiburada) kutuyu açması lazım. Kutu açık gelse kimse kabul etmez ki? Siz ne yapacaksınız hoop Üsküdar hakem heyetine. Çünkü o kabul ediyor :) Kendi aralarında bile tutarlılık yok.

    Tüketici kanunu kağıt üstünde güzel de uygulanabilirlik yok ki. Samsung ben artık bluetoothlu kulaklıklara servis, garanti vermiyorum diyor. Ama sözlü diyor. Yazılı vermiyor. Tüketici mahkemesi min 6 ay sürüyor. KArarın uygulanabilirliği yok.

    Örn: Etiket kanunu var. ETikette ne yazıyorsa o fiyattan vermek zorunda. Gidin bir giyim mağazasında rafta 200 TL kasada 350 TL. Al git şikayet et şimdi kimi neye şikayet edeceksiniz. Satıcının umrunda değil..

    Örnekler o kadar çok ki. Amca anlatıyor da dünya öyle değil..




  • Nvidia raytracer oyun motoru çıkarmış. Artık ROP TMU kullanılmayacak.

  • Peki operatörlerden sözleşme ile alınan telefonlar?

  • Aydın Ağaoğlu'nun elindeki kitapçığı nereden satın alabiliriz?
  • Size tek soru:

    Mağazaya gittim. ürünün üzerinde "dev indirim" afişi var. 50 TL diyor.

    Kasaya gittim. 200 Tl dediler.

    Kanuna göre etiket geçerli.

    Bunu kime neye, nasıl uygulatıyoruz? Kağıt üstündeki kanun nasıl geçerli hale geliyor?
  • kredi kartımdan alınan "yıllık üyelik bedeli 90tl" için internet üzerinden tübise başvurdum ve evime gelen tebligatla reddedildi? bunu da bir sorsak ? bankayı arıyorum bana 30tl bonus veriyor o da "bir yıllık kalma sözünüze" diyor.geri kalan 60tl nerde :) ??!!!

    bunun için ne yapabiliriz?

  • ufo U kullanıcısına yanıt
    Eğer size etiket fiyatını uygulamazlar ise, bulunduğunuz yerdeki Ticaret İl Müdürlüğü'ne başvurabilirsiniz. Denetim yapılır ve gerekli görülürse idari para cezası uygulanır.
  • Nightmare70 kullanıcısına yanıt
    Kagit ustunde oyle tabi.



    Peki nasil uygulayacaksiniz? Yüzlerce kişinin girdiği binlerce etiketin olduğu magaza. Asil sorun personelin bilgisizligi de (o ayri) nasil ispatlayacaksiniz?



    Herşey yolunda giderse zaten 6 aya halloluyor değil mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • turkcell t50 almıştım ilk çıktığında. Telefon aldığım gibi arızalı çıktı. Diyafondan ses cızırdıyordu konuşma esnasında. kapıdan çıktım yarım saat sonra arızalı çıktı değiştirin dedim terslediler. Tüketici hakem heyetine giderim dedim terslediler. Türkcell genel müdürlüğünü aradım resmen para iadesi yapmayız deyip terslediler. Kanunda söylesem yasal haklarımıda söylesem gene umurlarında olmadı.
    Tüketici hakem heyetine gittim bu sefer değiştirelim dediler bu seferde ben kabul etmedim. hakem heyetinden karar çıktı, birde avukat parası ödesinler diye avukat aracılığı ile icraya verdim adamlar gene vermediler parayı.

    En son bayi batmış iflas verirken borçlarını ödeme mecburiyetinden ödediler 2.5 yıl sonra. Yani resmen mahkeme kararı ile değil ettiğimiz beddualarla batırarak alabildik paramızı:D bayi de de suç yok çünkü her defasında söyledi bunu yapmamızı türkcell kendisi söylüyor, çok fazla iade istendi kabul edilmiyor diye. O günden sonra bir malı ne tüketici hakem heyetine götürürüm nede sözde türk malı diye bir ürün alırım. İlk olarak yerli üretici silkelemeye çalışıyor bizi.





  • Bunları bizlere değil bu kanunu uygulaması gerekenlere anlatın. Bırakın mağazadaki elemanı kaymakamlıktaki memur bile kanunları tam bilmiyebiliyor. Ceza konusuda yetersiz. Kaç müşteri mağdur olduysa o şube o kadar gün kapalı kalsın bakalım nasıl mum gibi oluyorlar. Hakkını aramaya kalksan 6 aydan önce sonuç çıkması mucize zaten.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: gurkanse

    kredi kartımdan alınan "yıllık üyelik bedeli 90tl" için internet üzerinden tübise başvurdum ve evime gelen tebligatla reddedildi? bunu da bir sorsak ? bankayı arıyorum bana 30tl bonus veriyor o da "bir yıllık kalma sözünüze" diyor.geri kalan 60tl nerde :) ??!!!

    bunun için ne yapabiliriz?


    Size yine bonus veriyor beni direk reddettiler 98 TL cukka yaptılar.
    Kapaticam ama blöf yaptım zannediyorlar
    Yıllık aidat olmayan kartlara bakicam artı taksit olmuyormuş olmasın olanla idare ederiz.
  • Taksitli satıştan cayma diyorsunuz, ürün iadesine dönüştürmüşsünüz konuyu istediğin zaman iade edebileceğine dair bir kanun hangi maddede geçiyor bir atın biz de görelim.

  • mesut çevik video serilerini daha hızlı yüklerseniz memnun oluruz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tugrul_512bit

    Nvidia raytracer oyun motoru çıkarmış. Artık ROP TMU kullanılmayacak.

    sen çok yanlış gelmişsin brother
  • www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.6502.pdf

    google arkadaşlar
  • asemihc A kullanıcısına yanıt
    Örnek vereyim 24 ay taahhütlü internet aldın ama 2 ay sonra vazgeçtin. Evet kanunen mümkün. Tüketici hakem heyetine gidip anlatırsan yönlendirirler ya da google'da mevzuatı bulabilirsin.Nitekim 12 ayın üzerinde taahhüt kanunen yapılamıyor.

    Öte yandan Superonline tüm taahhütler 24 aylık. O zaman bu nasıl oluyor??

    İzah edeyim (örnekle) böylece başınıza gelecekleri anlayın (neden kanunun bir halta yaramadığını da anlayın)

    24 ay taahhütle internet aldınız. 1 ay sonra kapattırmak istediniz. Firmayı aradınız. Size çok güzel bir hesap çıkartıyor (cayma bedeli+modem parası+ modem kirası+bağlantı ücreti+indirim yansıtma tutarı püsür vs) Kanunda var diyorsunuz bizde yok diyor.

    Gittin hakem heyetine karar 7 ay sonra çıkıyor

    Kararı operatöre gönderiyorsun. Ses yok. (çünkü uygulayacak merci yok) Elindeki karar tuvalet kağıdı. Evet operatör hiçbir cevap vermiyor diyor ki kapatırsan cezası var.

    Veya diyorsun ki kapatıyorum ulan. Elimde karar var. Gönderiyor sana 780 TL (örnek) fatura hadi geçmiş olsun. Videodaki amcaya sorsan "gönderemez" diyor ama geliyor fatura merak etme. Onu da al hakem heyetine bir 7 ay daha bekle. O arada haciz gelir zaten. Ama bir karar daha çıkar merak etme (tuvalet kağıdı) o kararı da gönderir enayi gibi beklersin.

    Budur işte tüketici kanunu. Bir halta yarasa 24 ay taahhütlü internet satmazlar zaten.




  • gokhans19 kullanıcısına yanıt
    Uygulanacak bir kanun yok ki ortada. Sana "karar" diye bir kağıt veriyor. Takan yok.

    Haa bankadan kredi tahsis ücreti vs alırsın, düzgün çalışan yerden alırsın. %100 çöp değil kanun ama çoğu yerde yetersiz kalıyor.
  • Başıma gelen bir olay. Güzel bir örnek.

    Superonline'dan tablet hediyeli 2 yıl taahhütlü internet aldım. Tableti kutusundan çıkardım ama açılmıyor. Geri götürdüm. (Kanuna göre sıfır ürün bozuk çıkarsa değiştirmek zorundalar) Servise götürün dediler (Çekmeköy'den Kozyatağına )

    Sıfır ürünü niye götüreyim açılmıyor işte dedim. Yüzüme bakmadı bayi. Telefonla S.online'ı aradım o da servise götür dedi. Hakem heyetine gittim. 6 ay sonra karar çıktı >> "ürünün iadesi"

    Ben o arada yaptırdım tabi. İnterneti de kullanıyorum. Kararı superonline'a gönderdim. HEdiye zaten nesini iade edeceksin, kapatırsan yersin cezayı dediler.

    Kime şikayet edeceğiz bunu şimdi? Bilen varsa yazsın da görelim




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.