Şimdi Ara

Apple, aksesuar üreticilerinin kullanımı için tasarladığı logoları yeniledi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
490
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj

  • Apple, kendi ürünleri için aksesuar üreten firmaların kullanımına izin verdiği logoları yenilediğini duyurdu. MFI sertifikasına sahip firmaların yeni logoya geçmeleri için 90 gün süreleri var. Apple marka ürünleriniz için orijinal olmayan şarj aleti, kulaklık, powerbank, çanta vb. gibi aksesuarlar aldığınızda, ürünlerin üzerinde yer alan "MFI Lisanslı" ibaresi dikkatinizi çekmiştir. MFI Lisanslı ürün, Apple tarafından onaylanan ürün anlamına geliyor. Yukarıda Apple'ın kullanımına izin verdiği logonun eski halini görüyorsunuz.

    Ayrıca Bkz.DonanımHaber Android uygulaması yayında!

    Apple, aksesuar üreticilerinin kullandığı logolarını yeniledi


    MFI sertifikası almak isteyen aksesuar üreticileri, Apple'ın MFI Programına (Made for iPhone/iPod/iPad) başvuruda bulunuyorlar. Daha sonra Apple bu firmaların üretim şartlarını ve ürünlerini incelemeye alıyor. Eğer ürünler Apple'ın istediği standartlara uygunsa firma MFI Lisansı alarak logoların kullanım hakkına sahip oluyor. Kullanıcılar da MFI Lisansına sahip olan ürünlerin Apple kontrolünden geçtiğini bilerek ve uyum sorunu yaşayıp yaşamayacaklarını sorgulamaya gerek duymadan alışveriş yapabiliyorlar.


    Apple daha önce MFI logolarını tek bir yerde birleştirmişti. Firmalar aksesuarların üzerine tek tip logoyu yapıştırarak satışa sunuyorlardı. Yeni logolar ise yukarıda gördüğünüz üzere 3 farklı tipte tasarlandı. Üreticiler hangi Apple cihazına aksesuar ürettiyse, ilgili logoyu kullanmak zorunda. Apple, aksesuar firmalarının yeni logoya geçmesi için 90 gün süre tanıdı.







  • Ya Apple'ı severim tamam.
    Ama bu kadar "işe yaramaz" bilginin yaklaşık 8-9 senedir takip ettiğim bir siteden paylaşılmasını manasız buluyorum.
    Neden sayfa kalabalığı yapılıyor ki?
    The Verge böyle bir haber paylaşabilir çünkü Amerika'nın en büyük firmalarından biri.
    Yerli marka olsaydı paylaşsaydınız kimse laf etmezdi bence...
  • Ya Apple'ı severim tamam.
    Ama bu kadar "işe yaramaz" bilginin yaklaşık 8-9 senedir takip ettiğim bir siteden paylaşılmasını manasız buluyorum.
    Neden sayfa kalabalığı yapılıyor ki?
    The Verge böyle bir haber paylaşabilir çünkü Amerika'nın en büyük firmalarından biri.
    Yerli marka olsaydı paylaşsaydınız kimse laf etmezdi bence...

  • Sana hitap etmiyor diye haber neden “işe yaramaz” oluyor? Bu sitenin hedef kitlesinde sadece sen mi varsın? Bu tarz işler ile uğraşan kişiler takip etmiyor mu? ayar oluyorum şöyle tipleye

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Logoda ciddi bir değişim olsaydı dediğine hak verebilirdim.

    Fakat logodaki “çok ufak” bir değişimin haber olarak yapılması, bana “Samsung, S serilerinde bataryayı yapıştıran tutkalın yapışkanlığını %10 arttırdı” gibi bir haber etkisi yaratıyor.

    Her türlü bilgiye saygım sonsuz. Fakat bilgi ”işe yarar ve işe yaramaz” olarak ayrılıyor.

    Apple’ı bu kadar detaylı takip eden kullanıcılar, Apple üzerine yoğunlaşmış sitelere bakıyorlar zaten. Teknolojinin her türüne dokunmaya çalışan bir sitede böyle “ultra detay” bilgilerin olması, Apple’ı sevmeyen veya takip etmeyen %70 lik kesime zulüm olmaktan başka birşey değil diye düşünüyorum.

    Sonuçta zevk ve renk meselesi. Kullanıcılar takip ediyor, ziyaretçi sayıları düşmüyor ise sıkıntı yok demektir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ama haber gerçekten işe yaramaz. İçerik yok. Gerçekten içerik bulmakta sıkıntı çektiklerini düşünmüyorum ama kalabalık olsun istiyorlar. Logonun değişmesinin tüketici açısından bir yararı yok. Logoyu tanıyamazsa yanlış ürün mü alacak. Üstelik bu uyumluluk logosu Apple tarafından üreticilere satılan bir güvenilirlik logosu gibi. Örneğin adaptör alacaksınız orjinal bulamayınca Apple tarafından bir anlamda yetkilendirilmiş markayı alınca içiniz rahatlıyor. O adaptörün telefonunuzu bozmayacağına inanıyorsunuz. Ama logonun size verdiği kolaylıklarla ilgili bir haber olsa neyse. Ancak haber logoların değişimiyle ilgili. Millet haberden dolaylı bir anlam çıkarabilir belki. A evet demek ki logo bu işe yarıyormuş diyebilirler. Ancak haber doğrudan bir amaç içermeli bana göre.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Şunu merak ediyorum, bir firma Lightning kablo satıyor. Aynı kablo hem MFi hem de normal çıkıyor piyasaya birisi 90 lira birisi 40 lira. Tamamen aynı kabloya lisans için farklı bant açacaklarını düşünmüyorum, bu 50 liralık fark test süreci mi elma mı?

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.