Şimdi Ara

Çoklu GPU desteği sunan Vulkan 1.1 yayınlandı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
307
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj

  • OpenGL'in yaratıcısı Khronos Group, GLNext projesi olarak hayata başlayan düşük seviye API'sinin en son kararlı sürümü olan Vulkan 1.1'i yayınladı. AMD'nin Mantle projesinin küllerinden doğan Vulkan, alt seviyeden, üst sınıf paylaşımsız ekran kartlarına kadar tüm grafik donanımlarının performansını ve esnekliğini önemli ölçüde geliştirecek şekilde tasarlandı.

     

    Ayrıca Bkz.Face ID'li yeni iPad Pro yolda
    2016 yılında Vulkan 1.0 yayınlandığından beri bu teknoloji Epic Games, Valve, Crytek, Cloud Imperium Games, Intel, Imagination Technology tarafından destek görmüş, ayrıca Vulkan uygulamaları Apple'ın Metal API'si üzerinden macOS ve iOS platformlarına taşınmıştı. AMD ve Nvidia artık Crossfire ve SLI konusunda eskisi kadar agresif değiller ancak Vulkan'ın yeni sürümüyle kavuştuğu native çoklu GPU desteği de oldukça heyecan verici görünüyor.

     


    SPIR-V 1.3 de yayınlandı


    Vulkan 1.1 API'si bir grup uzantıya ek olarak korumalı içerik ve alt grup işlemleri için destek sunma gibi geliştiricilerin talep ettiği önemli özelliklere sahip olmuş durumda. Ayrıca yeni sürümde API'nin DirectX 12 ile uyumluluğunun da iyileştirildiği belirtiliyor. Khronos Group, bunun yanı sıra Vulkan'ın kullandığı gölgelendirme dili olan Standard Portable Intermediate Representation (SPIR-V) 1.3 spesifikasyonlarını da yayınladı.

     

    Yeni araçlar ve özellikler ile birlikte Khronos Group geliştiricileri için Vulkan Ecosystem Forum adlı özel bir destek forumu açtı. Şirket bu plaformda geliştiricilerin karşılaştıkları sorunlara çözüm bulmalarını ve onlardan geri bildirim toplamayı hedefliyor. Bu da Vulkan ekosistemini genişletme ve teşvik etme çabalarının en net göstergesi. Vulkan 1.1 sürümü Khronos Group'un GitHub deposunda erişime açılmış durumda. 







  • Vulkan API. Linux, Tablet ve Telefonlarda oyun için yeni bir kapı araladı. elveda DirectX



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CleanCoders -- 9 Mart 2018; 9:12:34 >
  • madenciler nerde

  • quote:

    2016 yılında Vulkan 1.0 yayınlandığından beri bu teknoloji Epic Games, Valve, Crytek, Cloud Imperium Games, Intel, Imagination Technology ve Apple ekosistemi dahil olmak üzere sektörün önemli kesimi tarafından destek görmüştü.




    Haberin bu kısmı yanlış , zira Apple Ios ve MacOS'de Vulkan desteği vermedi , kendi api'ı Metal'ı sundu.



    Geçtiğimiz günlerde Valve MoltenVK adlı girişimi ikna ederek ( para ) Vulkan desteğini Metal API üzerinde çalışır şekilde açık kaynak ve bedelsiz olarak kullanıma sundu.



    İlk örneğini de Dota2 ile gösterdi. Detaylar bu linkte.



    https://arstechnica.com/gadgets/2018/02/vulkan-is-coming-to-macos-ios-but-no-thanks-to-apple/

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • şimdi bu gelişmelerin apulara ekran kartı ile birlikte kullanım açısından faydası varmıdır bilen biri yazabilirmi ?

  • Vulkan in apuların performansına etkisi , video da ryzen 2400g gt 1030 dan iki kat fazla performans veriyor

    https://m.youtube.com/watch?v=Q5EVs4i-vxQ

    Vulkan destekli her oyunda bu farklılık olur mu bilemem

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ***Leopard*** kullanıcısına yanıt
    haklısınız, aslında yanlış değil de o kısmı biraz daha detaylandırmak gerekiyordu. gerekli güncellemeyi yaptım. teşekkürler ilginize...

  • macromedia21 M kullanıcısına yanıt
    Rica ederim ,önemli değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.