Şimdi Ara

Citroen CEO'su: 'Kadınlar daha iyi otomobiller üretebilir.'

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
635
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  

    Citroen CEO’su Linda Jackson, bir röportaj sırasında otomotiv sektöründe kadın yöneticilerin azlığından yakındı. Kadınların bu sektörde oldukça başarılı olabileceklerini düşünen Jackson, “Üreti firmaların yönetiminde daha fazla kadın bulunursa, daha iyi araçlar ortaya çıkar.” dedi.
     

    Otomotiv sektöründe yer alan Avrupalı üreticilerin yalnızca ikisinde kadın yönetici bulunuyor. Bunlardan bir tanesi Citroen CEO’su Linda Jackson ve Smart CEO’su Annette Winkler. Amerika’da ise General Motors Grubu’nun en tepesinde yer alan Mary Barra bu sektörde kadın yöneticilerin tek temsilcisi.

     

    Bu durumun oldukça üzücü olduğunu belirten Jackson, “2005 yılında Citroen’de başladığımda bir kadının şirketin başına geçeceği hayal bile edilemezdi. Neyse ki bu durum değişti. Ancak benim neredeyse tek olmam tam bir skandal. Bizim müşterilerimizin yarısı kadınlardan oluşuyor.” şeklinde bir yorumda bulundu.

     
     
     

    "Kadınlar daha farklı bakış açısına sahip" 

    Kadınların otomobiller hakkında daha farklı düşündüğünü belirten Citroen CEO’su, “Dün yeni araçlara göz gezdirmek için tasarım departmanına gittim. Erkekler bir araya gelmiş yalnızca performans ve güvenlik özellikleri hakkında konuşuyordu. Oysa ben bir kadın olarak otomobilin içinde iyi hissetmek ve kişisel eşyalarım için geniş bir yaşam alanı isterim. Kulağa klişe gelebilir, ama bu aynı zamanda bir gerçek.” şeklinde konuştu.

     
     

    Dünya genelindeki araştırma sonuçlarına göre müşterilerin en çok aradığı özelliklerin iyi bir tasarım ve konfor olduğunu belirten Linda Jackson, kadınların bu konuya daha yatkın olduğunun da altını çizdi.

     







  • İş dünyasındaki sıkıntı şu genel olarak:

    Fiziksel ve zihinsel olarak erkekler iş dünyasında yükselmeye daha yatkın. Kadınlar yapamaz-edemez demiyorum yanlış anlaşılmak istemiyorum. Bir şirket yöneticisi perspektifinden bakmak gerek olaya, uzun vadede başarı elde etmek isteyen bir şirket kendi personelini yetiştirmek/şirkete adapte etmek zorunda ve de personel yetiştirmek/adapte etmek kolay bir iş değil.

    Uzun vadeli planlar yapan bir şirketi ele alalım. Aynı tarihte, aynı pozisyonda işe başlamış 2 personel olsun, birisi erkek diğeri kadın. Tasarım/Dizayn/Araştırma-Geliştirme departmanlarından biri olsun başladıkları yer. Aynı eğitimlerden, aynı adaptasyon sürecinden geçsinler işe girerken. Uzun vadede önünüzde iki problem var.

    İlki: Kadınların her ay gelen davetsiz misafirleri ve dolayısıyla ortaya çıkan kısa süreli hormonel değişimler. Her kadın benzer şekilde geçmiyor bu dönemlerden, kişinin kötü bir gününe denk gelip halkadan ufacık bir zincirin kopması yeterli. Yüzlerce/binlerce olan kod satırında tek bir karakter'in eksik olması, yanlış mail yazma vesaire...

    İkincisi: Hamilelik durumu. Çalıştığınız şirkette her sene aldığınız yıllık izinleri düşünün. Tatile gitmek istediniz, iki haftalık bir izin aldınız. Tatilden geri döndüğünüzde işe başladığınız ilk gün, sanki o uzun süredir çalışmakta olduğunuz yerdeki bütün bilgileri unutmuşsunuz, çalıştığınız yeri garipsiyorsunuz gibi oluyor o ilk dönüş günü. Bunu hamilelik gibi, doğum öncesi, doğum sonrası gibi aylık-yıllık periyotlarda düşünün birde iki haftalık tatil izni yerine. Aradaki fark cidden muazzam.

    Tabii ki farklı bir bakış açısı olmalı, erkekler olarak kafamızdaki düşünce tasarımdan ziyade almak istediğimiz bir ürünün amacını yerine getirmesi, dayanıklı olması, güçlü olması vesaire. Tasarıma, estetiğe, zarif dokunuşlara önem vermiyoruz kadınlar kadar.
    Bu isin kadin erkekten ziyade buyutulme ile alakasi var.



    Babasi arabalara merakli olan bir kiz, babasi arabalarla ilgilenmeyen bir cocuga gore daha iyi otomobil uretir cunku daha cok tutkulu ve deneyimli olacaktir. Araba uretmek elbette cocukken oyuncak araba ile oynamak degildir ama cocukluktan itibaren istedigin bir seyin tutkusu baskadir.



    İlgi olmadan bilgi olmaz.
  • Yil olmus 2017 hala kadin erkek ayrimi yapan insanlar var. Hem de avrupada hem de bunu yapan bir kadin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Saçma.Daha iyi otomobil üretmek bence cinsiyete bağlı bir konu değil.
  • Giciklik olsun diye her ay guncelleme istemeyecekse bende kadinlarin daha iyi araclar uretecgune inaniyorum..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir işi iyi yapmak ırka, dine, cinsiyete bağlı bir durum degildir.



    Tutku, bilgi, azim, hayal gücü, caliskan olmak yeterlidir.

  • Citroenlerin tasarımları çok güzel . Olabilir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kadın doğru konuşmuş.

    Zaten, erkekler bu işi bıraksın, dememiş.



    Farklı bakış açısıyla, farklı bir gözle daha yeni şeyler tasarlayabilir diyor. Kadınlar da yapabilir. Her şey motor, performans değil diyor. Ki kadınlar motor da geliştirebilir.



    Şikayetçi olduğu şey, erkek egemen toplum! Siyasette, şirketlerin yönetim kadrolarında, karar mercilerinde her yerde erkekleri görüyoruz. Kadınlarda tüm bu görevleri erkekler kadar yapabilir, diyor. Ve doğru diyor. Kadınları ne kadar çok görürsek o kadar daha ileri gider insanlık,teknoloji ve tasarım.

  • Feminazi pls go back to mutfak

  • Evet bayanlar üretirler, her ne kadar arabaya benzemese de :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tobepeople -- 6 Mayıs 2021; 5:48:47 >
  • Kadın aklı işte güzelliğe taktiği için kalite 0 en çok arıza yapan markalar arasında.

  • Kişiyi cinsiyete göre değil birey olarak ele almak gerek. Kadınların farklı bakış açısı yok, cinsiyet farketmeksizin her insanın farklı bakış açısı var.

  • fuckulteli kullanıcısına yanıt
    İş dünyasındaki sıkıntı şu genel olarak:

    Fiziksel ve zihinsel olarak erkekler iş dünyasında yükselmeye daha yatkın. Kadınlar yapamaz-edemez demiyorum yanlış anlaşılmak istemiyorum. Bir şirket yöneticisi perspektifinden bakmak gerek olaya, uzun vadede başarı elde etmek isteyen bir şirket kendi personelini yetiştirmek/şirkete adapte etmek zorunda ve de personel yetiştirmek/adapte etmek kolay bir iş değil.

    Uzun vadeli planlar yapan bir şirketi ele alalım. Aynı tarihte, aynı pozisyonda işe başlamış 2 personel olsun, birisi erkek diğeri kadın. Tasarım/Dizayn/Araştırma-Geliştirme departmanlarından biri olsun başladıkları yer. Aynı eğitimlerden, aynı adaptasyon sürecinden geçsinler işe girerken. Uzun vadede önünüzde iki problem var.

    İlki: Kadınların her ay gelen davetsiz misafirleri ve dolayısıyla ortaya çıkan kısa süreli hormonel değişimler. Her kadın benzer şekilde geçmiyor bu dönemlerden, kişinin kötü bir gününe denk gelip halkadan ufacık bir zincirin kopması yeterli. Yüzlerce/binlerce olan kod satırında tek bir karakter'in eksik olması, yanlış mail yazma vesaire...

    İkincisi: Hamilelik durumu. Çalıştığınız şirkette her sene aldığınız yıllık izinleri düşünün. Tatile gitmek istediniz, iki haftalık bir izin aldınız. Tatilden geri döndüğünüzde işe başladığınız ilk gün, sanki o uzun süredir çalışmakta olduğunuz yerdeki bütün bilgileri unutmuşsunuz, çalıştığınız yeri garipsiyorsunuz gibi oluyor o ilk dönüş günü. Bunu hamilelik gibi, doğum öncesi, doğum sonrası gibi aylık-yıllık periyotlarda düşünün birde iki haftalık tatil izni yerine. Aradaki fark cidden muazzam.

    Tabii ki farklı bir bakış açısı olmalı, erkekler olarak kafamızdaki düşünce tasarımdan ziyade almak istediğimiz bir ürünün amacını yerine getirmesi, dayanıklı olması, güçlü olması vesaire. Tasarıma, estetiğe, zarif dokunuşlara önem vermiyoruz kadınlar kadar.




  • Otomotiv sektöründe çalışan bir Ar-Ge mühendisi olarak yorumum ;



    - Hadi lenn...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu isin kadin erkekten ziyade buyutulme ile alakasi var.



    Babasi arabalara merakli olan bir kiz, babasi arabalarla ilgilenmeyen bir cocuga gore daha iyi otomobil uretir cunku daha cok tutkulu ve deneyimli olacaktir. Araba uretmek elbette cocukken oyuncak araba ile oynamak degildir ama cocukluktan itibaren istedigin bir seyin tutkusu baskadir.



    İlgi olmadan bilgi olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • önce sürmeyi öğrenin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Citroen’in iğrenç arabalarını görünce CEO arkadaşa hak veremedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İç dizaynı böyle olabilir.

    Citroen CEO'su: 'Kadınlar daha iyi otomobiller üretebilir.'
  • Boş yapıyorsun abla.
  • Wonky kullanıcısına yanıt
    Yıl kaç olmuş
  • alp0007 A kullanıcısına yanıt
    Ben daha giremedim 2018e

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.