Şimdi Ara

Tesla motorlu Honda Accord'un 0-100 hızlanması 2.7 saniye

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
1.142
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  

    Son dönemde Tesla motor teknolojilerinin başka araçlarda kullanılmaya başlanmasıyla oldukça ilginç görüntüler ortaya çıkmaya başladı. Bunlardan en sonuncusu ise “Teslonda” adı verilen bu araca ait görüntüler oldu.
     

    İzleyeceğiniz bu videodaki dönüşüm aracının mimarı Jason Hughes. Hughes, hurda olarak aldığı Tesla Model S ve Model X araçlarının parçalarını tamir ederek kurucusu olduğu HSR Motors şirketi bünyesinde satıyor veya dönüşüm projelerinde kullanıyor.

     

    HSR Motors sistemini kullanan ilk müşterilerden bir tanesi de Youtube kullanıcısı Jimmy Built oldu. Tesla’nın motoru ve Chevy Volt’un pili ilk kez bir araya getirilerek oluşturulan sistem eski bir Honda Accord modeline takıldı ve ortaya tam bir drag aracı çıkarıldı.

     

    "2.5 saniye mümkün" 

    Sahip olduğu sistem sayesinde 536 beygir güce kavuşan Honda Accord’un yapılan denemelerde 0-100km/s hızlanma süresi 2.7 saniye olarak hesaplandı. Jimmy ise şöyle bir yorumda bulundu; “Teslonda ile gerçekleştirdiğimiz denemelerimizde 0-100km/s hızlanma süresini 2.7 saniye olarak hesapladık. Ancak bu süre 38 derece asfaltta soğuk motor ve soğuk batarya ile gerçekleştirildi. 2.5 saniyenin mümkün olduğunu düşünüyorum.”

     

    Üzerindeki yeni sistem sayesinde tam bir drag aracına dönüşen Teslonda’nın hızlanma görüntüsünü aşağıdaki videodan izleyebilirsiniz:

     







  • Uzaktan kumandalı oyuncak arabalar gibi olmuş

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Şöyle bir link bırakıyorum:

    http://www.diyelectriccar.com/forums/forumdisplay.php/all-ev-conversions-and-builds-2.html

    Bundan 7-8 yıl önce bu işlere sarmıştım. Elektrikli araç yapasım vardı. Yukarıdaki gibi araçlar ilk değil. Bu çok uzun süredir, çok farklı amaçlar için, insanlar kendi elektrikli araçlarını yapıyor.

    Kimisi "market aracı" dedikleri tarzda, 40-50km menzilli, gündelik kullanım aracı yapıyor. Kimisi performans aracı yapıyor. Benim en çok ilgimi çeken araçlar 0-100'ü 5.5 saniye olan bir CRX, 0-100'ü 4.5 saniye olan bir 1970'lerden Porsche, bir de 0-100'ü 2.4 saniye olan bir Smart olmuştu. Yani, böyle şeyler yapılıyor. Tesla'yı donör olarak kullanmaya ihtiyaç yok bunun için. Ancak, ucuza çıkma bulunursa saçma değil. Daha pratik olur.




  • Önce şanzımana ve kalkış kontrolüne el atsınlar videoda resmen vites kaçırır gibi geri kalıyor araç ve ilk kalkış debriyajdan erken çekilmiş gibi bayılma hissi ile gerçekleşiyor gibi geldi bana.

  • deniz_sea kullanıcısına yanıt
    şanzıman?
    tesla araçlarında o yok ki.
  • Evet tesla da yok ama eminim bunda var, dikkat edin hızlanırken 2 kere kesiklik yapıyor vites değiştirir gibi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kupa nasil ucmadi laaa ...

  • soyle bır lınkte ben bırakayım
  • Arka lastikler bombaymis

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeistSuat

    şanzıman?
    tesla araçlarında o yok ki.

    @deniz_sea

    motor ile akslar arasında herhangi bir redüksiyon (dişli grubu) da bir çeşit şanzımandır.

    Redüksiyonsuz, doğrudan bağlantılı (direct drive) elektrikli otomobil henüz yoktur. Bunun mümkün olması için düşük devirli elektrik motorlarının gelişmesi gerekiyor. Ek olarak, Tesla'yı bilmiyorum; ama diğer hemen her elektrikli otomobilde geri vites şanzımandan sağlanmaktadır. Motorlar genelde tek yöne iyi çalışacak (kendini soğutacak) şekilde dizayn edilirler. Ek olarak sürücü devreleri de tek yönlü olursa daha ekonomik olur. Buradan tasarruf edip, geri vites için şanzıman kullanmak toplamda daha ekonomik oluyor. Bu yüzden hemen her elektrikli araçta şanzıman vardır. İleri-geri şeklinde olsa da vardır. Bu ihtiyaç mevcutken, bunu sağlayacak dişli grubunu bir redüksüyon için de aynı kutunun içinde kullanırlar. Bu da çok basit de olsa, bir şanzımandır.

    Redüksiyonun neden şart olduğunu anlatayım: 225/45-17 lastik ebadına sahip bir araçta lastik bir tur attığında araç kabaca 3.7 metre ileri gider. Saatte 2000 devir ile dönen bir motora bu doğrudan bağlanırsa, saatte 476km gibi bir teorik hız elde edilir. Özetle, direct drive için motor devrinin düşük olması lazım. Aynı güçte olup, yük altındaki Maksimum devri 1000 devir gibi olan, çok düşük hızlarda da dönebilecek ve gene ısınmayacak ve verimli olabilecek bir motor gerekir. Yüksek güç motorlarında bu henüz mümkün olmadığından redüksiyon şarttır.

    Ancak gücüne göre komik ağırlıklara sahip araçlarda direct drive yapanlar var. Direct drive bir Smart Fortwo gördüm daha önce paylaştığım forumda. Tabii ki bir drag aracı. Günlük kullanıma uygun değil. Gaza basınca burnu havaya kalkıyor.

    -----------------

    Gelelim sonradan elektrikliye çevrilen ve normal olan (drag için ayarlanmamış) araçlara: Bu araçlarda genelde aracın orjinal şanzımanı kullanılır. Şanzımanın motor bağlantı kısmına CNC'de bir plaka kesilir ve aracın orjinal volanı elektrik motoruna akuple edilip şanzımana cnc'de kesilen plaka vasıtası ile bağlanır. Aracı kullanırken ileri gitmek için 2'ye, geri gitmek için geriye takarsınız. İkinci vitesin dişli oranı size kabaca elektrikli motorunuzun aracınızın lastiği ile uyumlu şekilde hızlanma ve maksimum hızı verecektir. Bunun dışında vites değiştirmezsiniz. Gerek yoktur. Vitesin sağlayacağı teorik verimin yanında değişim sırasında sebep olduğu kayıp daha fazla olur. Bu da elektrik motorunun verimli tork eğrisi ile alakalı bir durum. Yani, elektrikli araçta vites değiştirmek gereksizdir. Aracın 2 veya nadiren 3'üncü vitesi seçilir. Buna uygun devire sahip elektrik motoru alınır. Sonra da araç hep o viteste kullanılır. Kalkışta debriyaj kullanmaya da gerek yoktur. Elektrikliye çevrilen manuel araçlarda debriyaj olur da araç kaçarsa (runaway) motoru şanzımandan ayırıp durabilmek için kullanılır. Bu sorunu yaşayan bir çok adam olmuş. Sebebi genelde çok yüksek akım geçen kontaktörün ani ısıdan eriyip normalde değip ayrıldığı diğer uca kaynamasından yaşanıyor. Yani, elektrikli aracınızı yaparken kaliteli malzeme kullanmak şart. Sonra tapa gaz kalkışların birinde kontaktör kaynıyor ve siz gazdan ayağınızı çekseniz de araç tapa gaz gitmeye devam ediyor... Kendi çevrimini yapan insanlar sırf bu yüzden elektriği tamamen kesen manuel bir şalter ve ek olarak aracın debriyajını da araçta bulunduruyor. Bir korku hikayesinde debriyajın da baskıya kaynadığını ve işe yaramadığını duydum. Ne derece doğrudur bilmiyorum. Hayatını araç içindeki şalter kurtarmış. Aşırı yüksek güçle uğraşan tipler böyle sıkıntılara maruz kalabiliyor.

    Abartılı güce sahip, tam güçte yere hayal meyal basan otomobillerde sürücü aracın kontrolünü kaybetmemek için anlık gazı sabitleme işleri yapabilir. Sanırım gördüğümüz kesilme ondan kaynaklanıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: deniz_sea

    Evet tesla da yok ama eminim bunda var, dikkat edin hızlanırken 2 kere kesiklik yapıyor vites değiştirir gibi

    Nasıl teslada yok hatta mühendislerini bu araçta şanzımanın ne işi var diyerek kovdukları mühendisin projesini 2 ileri vitesli olarak kullandılar. Aon profil lansmanı olan roadstarda. Yoksa 10 000 nm torku motor üretmedi şanzımanla beraber lastiklere ilettikleri güç oldu.



    Her gün tesla konusu açılıyor anladıkta biride doğruya hakim olsaya. Gereksiz konu ve cevaplar hep tesla başlığı altında mevcut. Amaç reklamda gerek yok onada ötv geldi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TSY -- 23 Şubat 2018; 1:17:8 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kumandalı araba gibi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Honda Honda olalı böyle hızlanma görmemiştir :)

  • Yenim ediyorum zamanında uğraştığım rc arabamdan da böyle ses çıkardı o günlere gittim
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.