Şimdi Ara

## Apple Leopard'ı Erteledi ##

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
0
Favori
2.285
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  ## Apple Leopard'ı Erteledi ##


    Digitimes'ın haberine göre, Apple uzun süredir üzerinde çalıştığı yeni işletim sistemi Leopard'ın piyasaya çıkış tarihini erteledi. Daha önce Nisan ayı içerisinde çıkması planlanan yeni işletim sisteminin piyasaya çıkş tarihinin Ekim ayına kadar ertelendiği bildiriliyor. Ertelemeye yönelik olarak gösterilen en büyük sebep ise, Apple'ın yeni işletim sistemini Windows Vista desteği konusunda daha da geliştirme isteği ve/veya ihtiyacı yatıyormuş. Bilindiği gibi MAC'lerde Intel platformunu kullanmaya başlayan Apple buna paralel olarak duyurduğu Boot Camp uygulaması ile de kullanıcılarına MAC üzerinde kendi işletim sistemi ile birilikte Windows XP kullanabilme fırsatı sunmuş bu sayede de toplam satışlarını daha da ileriye götürmeyi hedeflemişti.

    Apple Boot Camp uygulamasını yeni işletim sistemi Leopard'ın da içine entegre etti. Bu sayede kullanıcılar Windows XP'yi de sorunsuzca kurup kullanabilecekler. Ama iş Windows Vista kurulumuna geldiğinde ise bazı sorunların var olduğu bildiriliyor. Bu Apple'ın hiç istemediği bir durum. Zira firma Windows Vista'nın da stabil çalışabilediği yeni işletim sistemi ve MAC'ler ile satış rakamlarını arttırmayı hedefliyor. Anlaşılan özellikle MAC sevdalıları bir süre daha yeni işletim sistemini bekleyecekler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fx57 -- 24 Mart 2007; 17:21:13 >







  • Soylentilere gore Leoparda directx destegi yuklemeye calisiyorlar, iwork icinde de excel destegi olcagi kesin gibi ve leopard icine entekgre olarak gelicek. Tahmin ediyorum directx10 destegi koymaya calisiyorlar. Tabiki benimki tamamen umit ettigim ve soylenti.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Markandeya

    Soylentilere gore Leoparda directx destegi yuklemeye calisiyorlar, iwork icinde de excel destegi olcagi kesin gibi ve leopard icine entekgre olarak gelicek. Tahmin ediyorum directx10 destegi koymaya calisiyorlar. Tabiki benimki tamamen umit ettigim ve soylenti.


    Directx 10 olması çok zor Microsoft buna izin vermez
  • quote:

    Orjinalden alıntı: macrolight


    quote:

    Orjinalden alıntı: Markandeya

    Soylentilere gore Leoparda directx destegi yuklemeye calisiyorlar, iwork icinde de excel destegi olcagi kesin gibi ve leopard icine entekgre olarak gelicek. Tahmin ediyorum directx10 destegi koymaya calisiyorlar. Tabiki benimki tamamen umit ettigim ve soylenti.


    Directx 10 olması çok zor Microsoft buna izin vermez

    +1 telif hakkı M$ ait dirctx in
    openGL yeterli dx i napcaklar ki
  • apple'ın kendi işletim sistemi içine windows programları ve bazı bileşenleri için destek koyması haricinde amacı nedir bilmiyorum ancak olan gelişmeler apple donanımında mac ve windows çalıştırmaktan daha başka amaçları olduğunu gösteriyor, adamlar x86'da başarıya adım adım yaklaşıyorlar, bu tamamlanınca naapsın millet apple donanımındaki findowz'u, x86'da tüm sistemleri canavar gibi çalıştırmak varken, osx86 tam oturduktan sonra multiboot'u (özellikle vista-osx için) pro olmayan kullanıcı için daha kolay yapmak var sırada. apple donanımında findowz'un oldukça performanssız olduğunu duyuyoruz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: NuKe_MaNia
    quote:

    Orjinalden alıntı: macrolight
    Directx 10 olması çok zor Microsoft buna izin vermez

    +1 telif hakkı M$ ait dirctx in

    Eğer bir anlaşmaları varsa tabi ki eklerler.

    quote:

    Orjinalden alıntı: NuKe_MaNia
    openGL yeterli dx i napcaklar ki

    Emin misin? Yerinde olsam böyle bir iddiada bulunmazdım.
  • Microsoftun elindeki en büyük koz Directx ya'ni oyun bu olay gerçekleşemez imkansız
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Challenger

    quote:

    Orjinalden alıntı: NuKe_MaNia
    quote:

    Orjinalden alıntı: macrolight
    Directx 10 olması çok zor Microsoft buna izin vermez

    +1 telif hakkı M$ ait dirctx in

    Eğer bir anlaşmaları varsa tabi ki eklerler.

    quote:

    Orjinalden alıntı: NuKe_MaNia
    openGL yeterli dx i napcaklar ki

    Emin misin? Yerinde olsam böyle bir iddiada bulunmazdım.


    apple la ms anlaşacak ms elinde en büyük(tek koz aslında) dx kimseyle paylaşmaz
    openGL hakkında pek bişey bilmediğin ortada dx opengl in eline su dökemez

    dx in tek üstünlüğü oyun ms de bunu kimseyle paylaşmaz




  • quote:

    Orjinalden alıntı: NuKe_MaNia
    apple la ms anlaşacak ms elinde en büyük(tek koz aslında) dx kimseyle paylaşmaz

    Niye anlaşmasın? Geçmişte yaptıkları bir sürü anlaşma var. Internet Explorer, Microsoft Office vs., QuickTime gibi konularda bir sürü anlaşmaları var. Microsoft Sun ile bile anlaşma yaptı, niye Apple ile yapmasın?

    quote:

    Orjinalden alıntı: NuKe_MaNia
    openGL hakkında pek bişey bilmediğin ortada dx opengl in eline su dökemez

    Birisinin bir şey bilip bilmediğini iddia etmek için o kişinin kim olduğunu bilmen lazım. Direct X oyun konusunda OpenGL' den ileri. Sana oyun geliştirirken bir çok işini kolaylaştıracak API sağlıyor mu? Sağlıyor. OpenGL sağlıyor mu? Hayır. O halde niye OpenGL tercih edeyim? Kendin olarak değil, birçok yazılım geliştiriciye saat başına ücret ödeyen bir yazılım şirketi olarak düşün.

    Bir düşünsene, niye oyun şirketleri ağırlıklı olarak Direct X kullanıyor? Onları tutan mı var? Tutan var diyorsan id Software gibi şirketleri niye kimse tutmuyor da onlar OpenGL kullanıyor?

    quote:

    Orjinalden alıntı: NuKe_MaNia
    dx in tek üstünlüğü oyun ms de bunu kimseyle paylaşmaz

    İsterse bal gibi paylaşır. Geçmişte örneklerini gördük.

    Ayrıca MacOS X' in yeni sürümünde Direct X falan yok. Buyrun;
    http://www.apple.com/macosx/techspecs/




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Challenger

    Ayrıca MacOS X' in yeni sürümünde Direct X falan yok. Buyrun;
    http://www.apple.com/macosx/techspecs/


    o yeni sürüm leopard değil update edilmiş tiger sürümü leopard sürümü Mac OS X 10.5 olarak lanse edildi

    microsoft neden oyun sektöründeki kârını paylaşsın daha fazla kazanmak yerine az kazansın birçok kullanıcı windowsu oyun yüzünden yüklüyo

    m$ nin directx çıkarma amacı sırf oyun geliştiricileri için olması firmaları bağlamaya yetmez mi piyasa nın büyük bölümünün windowz kullanması

    openGL çıkışı sadece oyun için değil unix sistemlerine birçok plartfomda çalışabilen kullanımı kolay grafiksel uygulamalar oluşturmak için kullanılan grafik kütüphanesi

    id software geliştirdiği doom gibi quake oyunlarında tabir-i caizse hayvani grafik işleyen meşhur oyun motoru openGL in oyun plartformu için uygun olmadığını göstermez

    microsoft çakaldır kimseye pay vermez sonuçta kâr amacı güden bir firma



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NuKe_MaNia -- 25 Mart 2007; 6:00:27 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: NuKe_MaNia
    microsoft neden oyun sektöründeki kârını paylaşsın daha fazla kazanmak yerine az kazansın birçok kullanıcı windowsu oyun yüzünden yüklüyo

    Peki bana lütfen Microsoft' un neden Novell ile 400 milyon dolarlık bir iş birliği anlaşması imzaladığını ve neden .NET uygulamalarının UNIX ortamında çalışması için çaba harcadığını, neden SMB protkolünün Linux için daha da iyileştirilmesi için el altından para verdiğini ve neden Open Document Standard için OpenOffice ekibiyle birlikte çalıştığını açıklar mısın?

    quote:

    Orjinalden alıntı: NuKe_MaNia
    m$ nin directx çıkarma amacı sırf oyun geliştiricileri için olması firmaları bağlamaya yetmez mi piyasa nın büyük bölümünün windowz kullanması

    İşte ben de bu yüzden diyorum ki MacOS X için Direct X' in port edilmesi çok önemlidir. Yani "OpenGL dururken niye Direct X" şeklindeki çıkışını kendin çürütüyorsun.

    quote:

    Orjinalden alıntı: NuKe_MaNia
    openGL çıkışı sadece oyun için değil unix sistemlerine birçok plartfomda çalışabilen kullanımı kolay grafiksel uygulamalar oluşturmak için kullanılan grafik kütüphanesi

    Bunu ben de biliyorum. İşte bu yüzden de MacOS X için Direct X önemlidir, OpenGL ile oyunlar açısından karşılaştırma diyorum.

    quote:

    Orjinalden alıntı: NuKe_MaNia
    id software geliştirdiği doom gibi quake oyunlarında tabir-i caizse hayvani grafik işleyen meşhur oyun motoru openGL in oyun plartformu için uygun olmadığını göstermez

    İyi de, ben uygun olmadığını gösteriyor demiyorum. Dediğimi anlamamışsın. Ben diyorum ki, "Direct X' i kimse itelemiyor oyun üreticilerine, öyle olsaydı id Software niye OpenGL kullanıyor?" diyorum. Ayrıca id Software' in OpenGL' de ısrarcı davranmasının 2 nedeni var:
    1- John Carmack Direct X' i sevmiyor.
    2- Çoklu platform oyunlar yapmayı seviyorlar.

    Bu arada Doom motoru sadece karanlık sahnelerde çok iyi sonuç veriyor. Aydınlık sahnelerde tabir-i caiz ise saçmalıyor. O kadar büyütme. Hele CryEngine2 gibi bir motor varken.

    quote:

    Orjinalden alıntı: NuKe_MaNia
    microsoft çakaldır kimseye pay vermez sonuçta kâr amacı güden bir firma

    Evet, çakaldır. Bu yüzden emin konuşma. Microsoft' un ne yapacağı belli olmaz. Baş düşmanı Sun ile bile anlaşma imzaladı bu adamlar. O yüzden fazla emin konuşma. Bir bakarsın bir gün Direct X for Unix diye bir sürüm çıkıverir ne olduğunu anlamazsın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Challenger -- 25 Mart 2007; 6:37:58 >




  • directx in akibetini zaman göstericek o zaman belli olur neyin nolduğu
  • Leopard geliyor mu gelmiyor mu


    Apple A.Ş. envai çeşit elektronik ürünlerine yoğunlaşırken, Mac OS X’in yeni sürümü Leopar, hepten yılan hikayesine döndü. Son olarak henüz hazır olmadığı ve ekim ayına sarkacağı ile ilgili iki ayrı söylenti okumuştuk. Daha önce de çeşitli dedikodular gündemdeydi. Jupiter Research’ın analistlerinden Michael Gartenberg, kişisel blogunda kısa bir yazıyla bu konuya değinmiş. İçeriden birileriyle görüştüğünü ve gecikmeyi yalanladıklarını söylüyor. Leopar, planlandığı gibi baharda piyasaya sürülecekmiş.

    Apple’nin bahar lafı, haziran ayını da kapsıyor olabilir (bahar 21 Mart’ta başlıyor, üç ay ekleyince elde var haziran). Yani WWDC 2007′yi. Son dönemlerdeki gecikmelere bakılırsa, bence haziranı da geçebilir. Fakat iPhone ve Leopar’ı aynı fuarda tanıtırlarsa, Leopar büyük ihtimalle cep telefonunun gölgesinde kalır. Umarım böyle bir hata yapmazlar. Apple ne yapacaksa yapsın, lütfen şu Leopar’ın resmi çıkışı hakkında kamuoyuna bilgi versin. Herkes beklemede. Apple TV için de tam üç kere zamanında çıkacak demişlerdi ve hepimiz yemiştik…


    not: alıntıdır
    http://www.macdunyasi.com




  • quote:

    Orjinalden alıntı: macrolight


    quote:

    Orjinalden alıntı: Markandeya

    Soylentilere gore Leoparda directx destegi yuklemeye calisiyorlar, iwork icinde de excel destegi olcagi kesin gibi ve leopard icine entekgre olarak gelicek. Tahmin ediyorum directx10 destegi koymaya calisiyorlar. Tabiki benimki tamamen umit ettigim ve soylenti.


    Directx 10 olması çok zor Microsoft buna izin vermez

    Onlara soran kim arkadaşım. Sonuçta bu bir programcılık işi değilmi. Reverse engineering diye bir şey var üstelik. Eğer kafaya koyarlarsa bugün olmazda yarın olur. 3 günde olmazda 10 günde olur ama yaparlar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: etusch


    quote:

    Orjinalden alıntı: macrolight


    quote:

    Orjinalden alıntı: Markandeya

    Soylentilere gore Leoparda directx destegi yuklemeye calisiyorlar, iwork icinde de excel destegi olcagi kesin gibi ve leopard icine entekgre olarak gelicek. Tahmin ediyorum directx10 destegi koymaya calisiyorlar. Tabiki benimki tamamen umit ettigim ve soylenti.


    Directx 10 olması çok zor Microsoft buna izin vermez

    Onlara soran kim arkadaşım. Sonuçta bu bir programcılık işi değilmi. Reverse engineering diye bir şey var üstelik. Eğer kafaya koyarlarsa bugün olmazda yarın olur. 3 günde olmazda 10 günde olur ama yaparlar.


    nasıl onlara soran kim directx microsoftun telifi hakları vardır alamaz

    Microsoft DirectX is a collection of APIs for handling tasks related to multimedia, especially game programming, on Microsoft platforms. One portion of it, Direct3D, competes against OpenGL and against SDL. It is widely used in the development of computer games for Microsoft Windows, Microsoft Xbox and Microsoft Xbox 360.




  • Peki ben openoffice de doc yade xls uzantılı belge hazırladığımda microsoft gelip bana bişey diyebiliyormu. İsim hakkı olabilir. Ama o ismi kullanmaya kimse mecbur değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi etusch -- 25 Mart 2007; 19:28:47 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: etusch

    Peki ben openoffice de doc yade xls uzantılı belge hazırladığımda microsoft gelip bana bişey diyebiliyormu. İsim hakkı olabilir. Ama o ismi kullanmaya kimse mecbur değil.


    Senin dediğin bir dosya uzantısı directx ise başlı başına bir windowsun bel kemiği öyle olsaydı şimdiye kadar herkes linuxdaydı neden linuxa kuramıyorlar zannediyorsun ki çünkü Microsoft hepsinin canına okurda ondan
  • Bence bu söylediğin hackerların kaygılarının dışında kalan birşey. Bak bir blender a. Kaffeine. Eğer bir proje başlatılsın kısa sürede hakkından gelirler. Ama benim köpeğim seninkini döver tartışmasına gerek yok. İstendiğinde herşeyin alternatifinin ve muadilinin yazılabileceği tartışılmaz bir gerçektir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: etusch

    Bence bu söylediğin hackerların kaygılarının dışında kalan birşey. Bak bir blender a. Kaffeine. Eğer bir proje başlatılsın kısa sürede hakkından gelirler. Ama benim köpeğim seninkini döver tartışmasına gerek yok. İstendiğinde herşeyin alternatifinin ve muadilinin yazılabileceği tartışılmaz bir gerçektir.


    Tabii ki apple onunla aynı işi gören program tasarlar ama ne kadar tutar ki tutmaz %95 oyun piyasasının elinde olduğu bir şirketin ürününe mi oyun yaparsın yoksa yeni çıkmış belli olmayan ürüne mi ticari kaygılar vardır.


    DirectX, Microsoft'un oyunlar başta olmak üzere çoklu ortam yazılımlarını rahat, hızlı ve uyumlu şekilde hazırlayabilmek için yarattığı bir Yazılım Programlama Arayüzüdür. İçerdiği bileşenler şu şekilde özetlenebilir:
    Direct3D (veya yeni adıyla WGF: Windows Graphics Foundations - Windows Grafik Temelleri) hem iki hem üç boyutlu grafikleri ekrana dökmeye yarar. Piyasadaki çoğu ekran kartının en modern donanım hızlandırma özelliklerini destekler. En büyük rakibi OpenGL'dir.
    DirectSound hem iki hem üç boyutlu ses için kullanılır. Windows altında çalışabilen her ses kartı en azından yazılım ile DirectSound ve DirectSound 3D desteğine sahiptir. Piyasadaki tüm rakipleri göz ardı edilebilecek bir popüleriteye sahiptir.
    DirectInput, klavye, fare ve oyun çubuğu gibi bileşenlerin giriş ve çıkışlarını basit bir şekilde yönetebilmek için olan arabirimdir.
    DirectPlay ise TCP/IP, modem ve Bluetooth gibi birçok protokol üzerinden bağlantı ve mesajlaşma bileşenlerini içerir. TCP/IP üzerinde NAT veya uPnP geçişlerini desteklemesi ve DirectPlay Voice ile saniyede 1.2 kbit'e kadar inebilen ses sıkıştırma codec'leri ile göz doldurur. Açık kaynak dünyasında en bilinen rakibi HawkNL'dir.

    Windows 95 ile birlikte oyun programcılarını DOS'tan Windows'a doğru çekmek için yaratılmış olan bu arabirim, ancak 5.0 sürümünden itibaren beklenen ilgiyi görmeye başlayabilmiştir. Windows 2000'in çıkışıyla birlikte gerçek kip oyunlarının sonu gelmiş olduğundan, Windows altında vazgeçilmez oyun arayüzü haline gelmiştir. XBox'ta da DirectX'in kullanılıyor olması, arabirimin popülaritesini artırmada etkili olmuştur. Buna ek olarak, son zamanlarda DirectX Managed (.NET tabanlı) modülü sayesinde çok hızlı bir şekilde kolayca, karmaşık DirectX uygulamaları yazmak mümkün hale gelmiştir.

    Sanılanın aksine, Linux altında DirectX bileşenlerinin büyük çoğunluğunun kullanılması Cadega sayesinde mümkündür. Bu yazılım, Direct3D'yi OpenGL, DirectSound'u ise OSS (Open Sound System - Açık Ses Sistemi) kullanarak çalıştırır.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: etusch
    Onlara soran kim arkadaşım. Sonuçta bu bir programcılık işi değilmi. Reverse engineering diye bir şey var üstelik. Eğer kafaya koyarlarsa bugün olmazda yarın olur. 3 günde olmazda 10 günde olur ama yaparlar.

    Reverse engineering yani geri mühendislik yapmak "Telif hakkı başkasına ait ve izin verilmeyen yazılımlar" için yasa dışıdır.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.