Şimdi Ara

SCENİC SEVERLER BURADA TOPLANALIM (214. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
13.161
Cevap
142
Favori
1.356.497
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 212213214215216
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • scenic 2 deposu 60 lt..bende otomatik aracimla en dusuk 7.1 lt yakaladim 100 kmde..zaten uzun yol suruslerinde yakit problemi pek yok..ama sehirici icin ayni seyi soyleyemem..asiri sarfiyat olmamasi icin gercekten dikkatli kullanmak gerekiyor..dur-kalklarda agirlik kendini hissettiriyor..ayrica arabanin yuksek yapida olmasida yakit tasarrufu acisindan negatif bir faktor diye dusunuyorum..birde belki hondanin kullandiklari gibi 6-7 kademeli bir sanzuman faydali olabilirdi sehirici icin..tabi bunlar isin uzmani olmadan sadece kisisel dusuncelerim..belkide teknik yonu benim dusuncemden bambaskadir..ben 4 kademeli sanzuman icin triptroniginde cok kullanissiz oldugunu dusunuyorum..sahsen benim hic kullanmayi arzulamadigim birsey..zaten yine otomatik gibi calisiyor..sanki sanal bir triptronik bizim arabalarinki :)
  • Honda'nınki gibi dediğiniz yani Cvt (Sürekli değişken şanzıman) iyi olurdu tabi ama onun da arıza istatistiği ve bakım maliyetleri biraz yüksek. Onun avantajı; Gaz pedal konumuna göre sonsuz vites oranı üretebilmesi, kickdown'da hızlanırken hiç bir şekilde vites değişimi yaşamazsınız. Şanzıman en verimli oranları sürekli değiştirerek kullanır.

    Şehir içinde, sürekli dur - kalk trafikte 33 litre yakıyor Bir çok kez köprü trafiğine girerken sıfırlayıp denedim..

    Scenic'in kullandığı vites kutusu Renault'nun Proactive adını verdiği vites kutusu; Amacı sürücüye ayak uydurabilmek..

    Kickdown yapıp hızlandıktan sonra ayağınızı pedaldan çekerseniz, bir daha optimum hızlanmaya ihtiyacınız olur diye aynı viteste 20 saniyeye kadar bekler. Ayağınızı pedalda sabit bir konumda tutarsanız 5 saniye sonra vites büyütür. Ani frende vites küçülterek motoru kompresyona sokar vs..




  • Lahana Sever Dostum araban güzel olmuş güle güle kullan inşallah. Bende de Scenic II Ates Kırmızı var ben de tamponları boyatmak istiyorum ama önce boyalı halini görmem lazım. yokmudur acaba benim renkten olupta tamponu boyalı olan?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Tubo

    1- Hız sabitleyici var ise; Sinyal kolunun altındaki kısa olan koldur.

    2 ve 3- ASR/ESP ve Arka park sensörü on/off düğmelerinin olduğu paneli en soldaki havalandırma ızgarasının altına doğru bakarsanız görürsünüz. En solda da araç içi aydınlatma seviyesini ayarlayabildiğiniz düğme veya bilezik bulunur.

    Belki Park sensörünüz kapalıdır onun için ses gelmiyordur..

    4- Lastik basınçlarını gösterge panelinden araç resmine bakarak takip edebilirsiniz, her lastik araç resminin yanında görünüyor.

    5- Silecek suyu haznesi bahsettiğiniz yer olması lazım, emin değilim hatırlayamadım.

    6- Türkçe kullanma kılavuzu aracın orjinal belgeleriyle birlikte olması gerekirdi, nereden bulabileceğinizi bilmiyorum.

    Edit: Daha bugün 1 depoyla 760 km yol yaptım, ortalama olarak 7.2 litre idi. Bence 1.5 ton ve otomatik şanzımanlı 1.6 araç için çok iyi bir değer. Ki 100 km'sini de şehir içinde trafikte kat ettim.


    Eksik olanları tamamlayayım.

    5. Silecek suyu haznesi, Sağ tarafta fren hidrolik yağ kutusunun hemen yanında sarı kaklı olan bölümdedir. sadece su koyma kımını görebilirsiniz, asıl hazne aşağıdadır, 4 lt civarında su kapasitesi vardır.

    6. Turkçe kullanma klavuzu bende pdf mevcut, mail adresinizi verirseniz mail atarım.

    Scenic deposu 60 lt dir. 1,6 motor manuel şanzımanda; Şehirlerarası 7-7,5 şehiriçi 8,5-10 lt arası yakar.
    Park sensörü direksiyonun sol alt tafında bulunan düğmeler ile aktif - deaktif ediliyor, devrede iken bip sesi çıkıyor, oradan kapalı olabilir bir deneyin.
    Yine ESP/ASR de bu düğmenin yanında ON/OFF yapılıyor...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Galile

    Arkadaşlar,


    2003 RXT de bir kaç ay önce ateşleme sorunuoldu ve 2 bobin değişti. Daha sonra benzer sorunlar tekrarlayınca, 50000 km sini dolduran bujileri değiştirdik. Ancak bujilerin değişmesi de sorunu tam olarak çözmedi, geçen hafta ustaya tekrar gittiğimde bu kez aküden şüphelendi, ölçümlerini yaptıktan sonra akümün bitmeye yakın oduğunu söyledi ve aküyü değiştirdik. Tüm bu değişimlerden sonra sorun kısa süreli olarak düzeldi.

    Ancak sorun yine tam olarak çözülmedi, zaman zaman, özellikle sabahları kontağı çevirdiğimde motor çalışmakta nazlanıyor. Dün ustayı teleefonla aradığımda bezin pompasının arıza olabileceğini söyledi.

    Ustacım, uzun yıllardır tanığım bir arkadaş, dürüstlüğüne şüphem yok ama Scenicte yetersiz olabilir.

    Sizin tecrübeleriniz bu konuda ne diyor?

    Selamlar


    Bence geri kalan iki bobinide değiştirin ve birde volan sensörüne baktırın kabloları oksitlenmiş veya sensör arızalanmış olabilir, benzin filtresini değiştirdiğinizi farzedeyorum eğer değiştirmediyseniz benzin filtresini de değiştirin, ayrıca ustanızı yetersizlikle suçlamayın bence ben geçen sene yolda kaldığımda servis bile sorunu bulamamıştı yani bazen ecu arıza kaydı almayabilir veya görmezden gelebiliyor demekki, sorunu sonra yine sanayide bir usta bulmuştu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kir-pi -- 17 Temmuz 2009; 10:54:52 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: nightbird



    6. Turkçe kullanma klavuzu bende pdf mevcut, mail adresinizi verirseniz mail atarım.




    Nightbird, benim mail adresim designerveysel@hotmail.com, Kullanma kılavuzunu atarsan çok sevinirim dostum. İyi günler dilerim
  • Scenic II için Türkçe Kullanım kılavuzu benimde yok, bana da mail atarsanız çok sevinirim. herzik@e-kolay.net

    Bende arabamı alalı 1 ayı geçti. Şehir içinde 10 L civarında yakıyor. (1998 cc motor) Tabii dikkatli kullanmak şartıyla. Bugün dkkatimi çekti, aracın vitesini (P) den (R) ye alıp geri gittikten sonra, (D) ye alıp ileri gitmek istediğinizde arabada bir sarsılma oluyor ve gaza dokunduğunuzda önce geri gider gibi olup sonra ileri gitmeye başlıyor. Normal bir şeymi acaba bu durum ?

    Birde sunroof'un 90 km'den yüksek hızlarda araba giderken kapanmadığını farkettim. Bu normal mi yoksa rüzgar direncinden dolayı sunroof motorunun gücü kapatmaya mı yetmiyor ?

    Teşekkürler.
  • Kulalnma klavuzu mail adreslerinize gonderilmistir arkadaslar...
    Ancak pdf in boyutu 17 mb oldugundan rar ile 2 part halinde gonderdim.
    Birleştirirsiniz....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: LahanaSever

    arkadaşlar sizce nasıl olmuş?? önden görüntülerinide daha sora yollayacam



    Merhaba,

    Sensörleri de boyasanız daha hoş olmaz mıydı ?

    Selamlar,
  • yakit olayinda direk sehirici deyip gecilebilecek bir standartta yok aslinda..
    sehirici gidip 8 lt de yakabilirsiniz..ama trafigin kalbine dusup..ozellikle yokus cikan trafikte..3-4 katina kadar yakit harcayabilirsiniz..ben harcadim biliyorum :) o yuzden sehirici diyerek adlandirilabilecek bir disiplin yok bence..
    ama daha once kullandigim civic hb 1.4 ile 8 lt yaktigim guzergahta scenic ile 10.5 -11 lt arasi yakiyorum..benim yakit kriterim budur..hondadan %25 fazla yakiyor..
  • Arkadaşlar merhaba,

    2003 Scenic 1 aracıma uygun silecek bir türlü bulamıyorum. HB'den sipariş vericem. . 61 cm'e 41 cm'di yanlış hatırlamıyorsam.

    tam ölçüleri bilen varmı?? ölçme şansımda yok ne yazıkki şu an.

    Teşekkürler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alonurfa

    Arkadaşlar merhaba,

    2003 Scenic 1 aracıma uygun silecek bir türlü bulamıyorum. HB'den sipariş vericem. . 61 cm'e 41 cm'di yanlış hatırlamıyorsam.

    tam ölçüleri bilen varmı?? ölçme şansımda yok ne yazıkki şu an.

    Teşekkürler

    bizim kasaların silecek ölçüsü 60/40 1 santimlik fark önemli değil
  • Verdiğin bilgiler için teşekkür ederim. Tavsiyelerini değerlendireceğim.

    Ustamı suçlamıyorum, ben ustamı, ustamda beni 10 senedir tanır. Ustamdan memnunum. ( Toyota servisin 900 lira istediği işi bana 95 liraya halleden adamı kıyamete kadar sırtımda taşırım :) )

    Selamlar


    quote:

    Orjinalden alıntı: kir-pi

    quote:

    Orjinalden alıntı: Galile

    Arkadaşlar,


    2003 RXT de bir kaç ay önce ateşleme sorunuoldu ve 2 bobin değişti. Daha sonra benzer sorunlar tekrarlayınca, 50000 km sini dolduran bujileri değiştirdik. Ancak bujilerin değişmesi de sorunu tam olarak çözmedi, geçen hafta ustaya tekrar gittiğimde bu kez aküden şüphelendi, ölçümlerini yaptıktan sonra akümün bitmeye yakın oduğunu söyledi ve aküyü değiştirdik. Tüm bu değişimlerden sonra sorun kısa süreli olarak düzeldi.

    Ancak sorun yine tam olarak çözülmedi, zaman zaman, özellikle sabahları kontağı çevirdiğimde motor çalışmakta nazlanıyor. Dün ustayı teleefonla aradığımda bezin pompasının arıza olabileceğini söyledi.

    Ustacım, uzun yıllardır tanığım bir arkadaş, dürüstlüğüne şüphem yok ama Scenicte yetersiz olabilir.

    Sizin tecrübeleriniz bu konuda ne diyor?

    Selamlar


    Bence geri kalan iki bobinide değiştirin ve birde volan sensörüne baktırın kabloları oksitlenmiş veya sensör arızalanmış olabilir, benzin filtresini değiştirdiğinizi farzedeyorum eğer değiştirmediyseniz benzin filtresini de değiştirin, ayrıca ustanızı yetersizlikle suçlamayın bence ben geçen sene yolda kaldığımda servis bile sorunu bulamamıştı yani bazen ecu arıza kaydı almayabilir veya görmezden gelebiliyor demekki, sorunu sonra yine sanayide bir usta bulmuştu




  • Sorularama cevap veren ve ilgilenen herkese tek tek teşekkürlerimi sunarım. Böyle bir gruba üye olmak ve böyle yardımsever, paylaşımcı insanlar ile dostluk kurmak gerçekten inanılmaz keyifli. Herşeyin maddiyat olduğu, kimsenin kimseye yardımı bırakın dönüp bakmadığı bir zamanda sizin gibi insanları tanıdığım ve scenic sahibi olduğum için çok mutluyum. Sağolun Varolun.
  • Bu arada mail adresimi yazmayı unuttum. serkanduzer@gmail.com, Kılavuzu yollarsan sevinirim.
  • Ya ben bu sanayideki bazı tamircilere uyuz oluyorum.
    Adamlar parça değiştirme ustası. Arıza olduğunda arızalı parça hangisi onu tesbit edecek
    teknikleri yokmu. Onu değiştirelim.Olmadı.
    Bunu değiştirelim olmadı. Bi bakıyorsun arabayı parça parça
    sıfıra çıkarıyorsun. Tamircilerin çoğu vicdansız yani helal ve haram nedir
    bilmeyen alkolük insanlar. Çok nadir kısmı tam tersi. İnşallah scenic ailesine işleri olduğunda böyle iyi tamirciler denk gelir.
  • Bu arada arabam da daha önce bahsettiğim problemi en sonunda 4 üncü usta
    buldu komple motor yaptırdık ve yağ pompasını orjinali ile değiştirdik Üst silindir kapağı
    ikinci el kontrol edilmişini aldık. 3000 tl ye yakın para harcadım.
    Ama arabadaki o sorunlar gittiya hiç görmüyorum. Çünkü çok seviyorum bu arabayı
    tam bana göre 3 tane çocuk var anca sığıyoruz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nightbird

    Kulalnma klavuzu mail adreslerinize gonderilmistir arkadaslar...
    Ancak pdf in boyutu 17 mb oldugundan rar ile 2 part halinde gonderdim.
    Birleştirirsiniz....


    Selam nightbir bana da gönderdin mi kılavuz bilmiyorum ama eğer gönderdiysen gelmedi. Eğer mümkünse hasanerzik@gmail adresine gönderebilirsen memnun olurum.

    Teşekkürler.
  • Selamlar, Bir şey dikkatimi çekti. Direksiyonun sol alt tarafındaki ASR'yi kapatıp açan tuşa basınca "ASR Devre dışı" yazan bir mesaj çıkıyor. Aynı tuşa tekrar basınca mesaj kayboluyor ve bir şey yazmıyor. Ancak ESP ile ilgili bir tuş yada mesaj görmedim. Acaba ESP de ASR ile birlikte mi devreye girip çıkıyor yoksa devreden çıkarılamayan bir özelik mi ? Yani ESP devamlı aktif mi ? Birde dün müsait bir yolda denedim. Hızlı girdiğim bir virajda araba hafif arkasını bıraktı. ESP nin çalışıp çalışmadığını nasıl anlayabilirim. Araçta ESP olduğunu biliyorum.
  • istanbulda anadolu yakasında ustam var, yeni sahrada, usta bulamayan vaya memnun olmayan varsa tavsiye ederim. Şimdiye kadar 2 tane araba aldım, ikisinede o baktı ondan sonra aldım. Ben memnunum hem işini biliyor hemde yüksek rakamlara uçmuyor hemde güvenilir. İsteyen olursa adresini verebilirim.
  • 
Sayfa: önceki 212213214215216
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.