Şimdi Ara

SCENİC SEVERLER BURADA TOPLANALIM (298. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
13.160
Cevap
142
Favori
1.358.453
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 296297298299300
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sn. panti umarım sorumu yanlış anlamazsınız. Ben sadece soğutma işlemini nasıl yaptınız onu merak ediyorum. Önümüz yaz aracın içi zaten fazlaca ısınacak birde bilgisayarın bileşenlerinin soğutulması lazım. Özellikle işlemcinin...
  • Selam arkadaşlar, aracımın debriyaj setinin değişmesi gerekiyor, Valeo marka set için 250 TL parça fiyatı aldım internetten. Serviste değişim yaklaşık 1000 TL'ye mal olacak. Sizce parçayı getirtip burda sanayide bi ustaya değiştirsemmi yoksa servise o kadar parayı bayılsammı. Çok zor bir işlem olacağını zannetmiyorum arac manuel vites. Görev nedeniyle doğudayım Fikirlerinizi benle paylaşırsanız sevinirim, şimdiden teşekkürler..
  • ARkadaşlar cevaplar için teşekkürler.
    Belirtmeyi unuttuğum için üzgünüm Benim araç 2003 Dynamic DTI.
    Belirttiğim sorun iki defa filan oldu sanırım. Belki de aracı az kullandığım için. (genelde hafta içi toplu taşımayı tercih ediyorum. ) geçen hafta işe arabayla gidip geldim. bu olay hiç olmadı. Belittiğim olay birşey kopmuş hissi uyandırıyordu. yani böyle gıyk sesi filan degil. neyse bakalım biraz takip edeceğim bu aralar. (bir de sanki her iki durumda da ilk hareketi geriye doğru yaparken gelmişti.)

    quote:

    quote:

    Orijinalden alıntı: zaymins


    quote:

    Orijinalden alıntı: SERKISOF

    selamlar,
    arabada bir sıkıntı mı var bilmiyorum. şöyle bir gariplik var.
    genelde düz yere park ederim arabayı. sabah çalıştırdıktan sonra tam hareket edecekken (ayağımı debriajdan çekerken) sanki birşey tutuyormuş da o bağlantıyı koparmış gibi bir şey oluyor. (sanki el freni çekmişim de o da hava soğuk olduğu için balata diske yapışmış da hareket edince ancak bırakıyor gibi.) ama düz zemine bıraktığım için el freni çekmem. bunun sebebi ne olabilir


    El frenini çekmesende el freninden olabilir. daha doğrusu fren balatalarından diyelim.

    Debriyajdan kaynaklanabilir. Belki baskı balatanın ömrü dolmuştur. Benim arabada sabahları ilk harekette 1 ve 2 vites geçişinde ve kalkışlarda "gııııykk" diye bir ses veriyor.. sonra yok..

    en kötü ihtimal (ki inşallah yoktur) motor kulağı iyice laçkalaşmış olabilir. En altta arabayı lifte yada kanala alınca görünen bi motor kulağı var.. eğer o laçkalaştıysa vuruntu gibi şeyler yapabiliyor.. hatta laçkalaşmasının diğer bir göstergeside arabayla 2-3 viteste devirli giderken hiç freni debriyaja basmadan sadece gaza ani basma bırakmada vites aşırı şekilde ileri geri oynuyorsa kesin laçkalaşmıştır.. benim gibi yolda kırılmadan ve daha büyük arızaya sebebiyet vermeden değiştirin derim..

    Bir ihtimalde tekerlerdeki bilyalardan olabilir diyecem ama o ilk kalkış anında böyle bir sorun yapmaz sanırım.. hatta yol aldıkça bilyalardaki ses belli olur..

    ARKADAŞIM BENİM ARABADADA 1. VİTES KALKIŞTA TARİF ETTİĞİN GİBİ GIIIIYK SESİ ÇIKIYOR( 2001 RXT MANUAL) SONRA BİR DAHAKOLAY KOLAY YAPMIYOR. RASLAYAN BİLEN ÇÖZEN VARMI? ÖZELLİKLE HAFİF YOKUŞ YUKARI OLURSA İLK KALIŞTA ÖN SOLDAN GELİYOR SANKİ. DAHA SONRA DAHA DİK YOKUŞLARDA, DÜZDE BU OLMUYOR.




  • Selam arkadaşlar hemen hemen her scenicci gibi benim de yine sorunlarım var. Aracım 1,6 rxt otomatik. ;

    1-Şu an aracımın ön tarafından direksiyon simidini çevirince acayip sesler geliyor (sürtünme sesi gibi). İlk önce kış şartlarından dolayı (bayburtta yaşıyorum) olduğunu düşündüm ama geçmedi. Sizce nedeni ne olabilir.
    2- Bir de aracım dün yolda giderken titremeye başladı (hafif hafif vuruntu şeklinde) ama sonra geçti.Burası küçük bir şehir olduğundan usta sıkıntısı var. Servisi var ama kaliteli değil ayrıca serviste öpülmekten korkuyorum...

    Bu tür problemlerden bahsetmiştim size de faydası olabileceğini düşünerek yapılan işlemleri ve bana çıkan faturayı yazıyorum...

    1- Direksiyondan gelen sesin sebebi direksiyon yağındandı yağ eklettim sorun halloldu. (15 TL)
    2- Titremenin sebebi maalesef sceniclerin müzmin probleminden olan bobin probleminden dolayıymış. Gittiğim usta yağ değişimlerini yaptı fakat bobin için servise yönlendirdi ve servis benden bobin değişiminden dolayı işçilik dahil 100 TL aldı.
    3- Motor yağını değiştirdim (Castrol magnetic 5 lt 75 TL)
    4- Bor power eklettim. Doğru mu yaptım bilmiyorum (50 TL)
    5- Yağ filtresini değiştirdim (15 TL)
    6-Fren hidroliğinde eksilme varmış tamamlattım (8 TL)
    7- Yağ değişimden dolayı işçilik (20 TL)

    Bayburtta yaşadığımdan dolayı bobin olayı için servisten başka şansım yoktu. Bir de otomatik şanzuman yağ kontrolü için haftaya gün aldım renault servis müüdürü bunun basit bi işlem olmadığını biraz uzun sürebileceğini söyledi. Şanzuman yağının ne kadara malolacağını bilmiyorum. Şu an aracımda problem yok şanzuman yağını da kontrol ettirdikten sonra daha da rahat edeceğim.

    Bir de triger seti değişimini normal sanayii ustasının yapmasının sakıncası var mıdır?




  • Sayın Galile...

    Öncelikle sizin sorunuzu cevaplıyayım. Bu işin nasıl yapıldığına dair bir döküman hazırlayacağım. Resimli olmasını istiyorum.Ancak biraz zaman alabilir. Arka koltukta da monitör var dı, ancak onu iyi bir fiyata geçen hafta sattım. Yeni monitör ısmarladım gelmesini bekliyorum. Malum satışta yaparak maliyeti düşürebiliriz. Hatta sıfırlayabiliriz.Çünkü ekranları yurt dışından alıyorum. Arka koltuk monitörü kabloları koltuk kafalığına kadar yandaki emniyet kemeri kanalı içinde gidiyor. Koltuk içinden geçemedim, çünkü deri koltuk buna izin vermedi.

    Sayın Clio98...

    Sizin sorunuza gelince.Geçen yaz araç içi sıcaklıklarda deneme yaptım.Termometre koyarak. N330 işlemci yüksek yoğunlukta güç çekmediği için fazla ısınmıyor.Ancak yinede problem yaşarsam , bilgisayarı koyduğum arka koltu önündeki bölmenin yanında arkaya giden klima kanalları var.(Vitesin altında)Buradan hiç delmeye gerek kalmadan boru ile hat çekebilirim. Kabloların tamamı bilgisayarın bulunduğu yerden ,bu kanalın altından öne gidiyor.Döşerken onu da tespit etmiştim.Ama yinede buna gerek kalacağını sanmıyorum.

    Saygılarımla...




  • Sayın alacati...

    Benim aracım 2002 1.6.DYN OTO. Otomatik vites kutusu benim aracım da da yağ değişimi için açıldı. renault'un orjinal yağı kullanıldı.Litresi 6 ay önce 33 TL idi. Şanzuman açıldığı zaman (benimkinde filter yok, sizinkinde olabilir.) normalde 3 litre yağ alıyor, ancak 2. bir hazne var ki herhangibir tamir gerekirse şanzumana o da açılıyor ve 5 litre civarı bir yağ gerekebilir. Yani normal değişimde 3 litre yeterli. Arıza durumunda yağın tamamı alınıyor, sonrada 5 litre olarak koyuluyor. Bunu bana söyleyen ve yapan İzmir'de Çamkıranlar Renault Servisi.Yanılmıyorsam Ozan Bey. Otomatik konusunda İzmir'deki arkadaşlara tavsiye ederim. Benim bilgim bu, ancak yinede araştırmanı tavsiye ederim. Çünkü Türkiye'deki Renault Servisleri bizim Scenic'leri o kadar iyi bilmiyor gibi bir intiba oluştu bende. Dil problemin yoksa yabancı sitelere de girmeni tavsiye ederim.
  • Bu arada Sayın alacati...
    Mutlaka aracınızı bilgisayara bağlattırın. Şanzuman sorunları başka türlü pek öğrenilemiyor.Servislerde bile gerek yok ben anlarım diyen ustalar var.siz onlara aldanmayın.Sadece tavsiye....
  • Çok teşekkür ederim panti kardeşim.
    Servis güven vermiyor işte. Bana ne gibi bir fatura çıkaracaklar tahmin edemiyorum. Benim şanzumanla alakalı hiçbir derdim yok. Sadece yağına baktırmak istiyorum. Sanki hitiyaç olmasa bile değiştirmeyi teklif edeceklermiş gibime geliyor. Güvenmiyorum.
  • Sayın Alacati...

    Scenic'lerin biliyorsunuz 60.000 km'de bir (otomatk şanzıman) şanzuman yağları değişmeli.Bu mutlaka şarttır. Tabi siz aracınız kaç km de onu belirtmediğiniz için yazdıklarım yanlış anlaşılmasın. Problem olmasa da Scenic otomatik şanzuman yağı mutlaka değişmelidir. Bunu yurt dışından da yurt içinden de zamanında çok araştırdım. Şanzuman yağı değişmez diyenler olabilir. Onlar Scenic şanzumanını görmemiş olabilirler. Ben serviste benimki değişirken başında durdum ve yetkili eski ve yeni yağı karşılaştırarak anlattı. Tabi İzmir'deki Çamkıranlar Servis. Mutlaka km geldiğinde değiştirin.Tabi sadece nacizane tavsiye.




  • selamlar SCENİC severler,paylaşımlar için teşekkürler. iş arkadaşım yeni bir
    scenic aldı mecburen gaz taktırdı,ilk başlarda biraz problem çıkardı ama şu
    an bir sıkıntı yok. ama tamda kış günü kalorifer arızası yaptı.arabayı palto
    atkı eldiven şapka ile sürüyordu bende haliyle gülüyordum.servise sormuş bir
    sürü para istemişler tabi herzaman durum müsait olmuyor hep masraf hep
    masraf daha öncede şanzımanda bir dişli kırılmış bir dünya para vermişti
    ufacık parçaya. neyse kalorifer olayı bana kaldı mecburen tamiri siteden
    başından geçen arkadaşlardan biraz tarife aldım ama tam tarifeye denk
    gelmediğim için baya bir ugraştık bulanakadar..şimdi kalorifer motorunun
    çalışması için bir kart devre yapmışlar üzerinde iki tane soket var,kırmızı
    ve siyah kablolu olan yani 2 kablo olan soketten kaynaklanıyor problem.
    entegrenin aşırı ısınması veya içeri giren temiz havanın az olmasından dolayı
    soket çok ısınıyor ve zamanla soket içten ark yani kısa devre yapıyor sonuçta
    ya lehim atıyor soket ayaklarında ve ya entegre yanıyor.ikisinin de tamiri
    basit.polen filtresini zamanında degiştirmenizi tavsiye ederim. şimdi
    arızaya sebep olan parçanın nerde oldugu ve nasıl ulaşacagız oraya.
    sag ön yolcu tarafında ön torpidoyu sökmemiz gerekli çünkü devre torpidonun
    arkasında kalıyor.torpidoyu sökmek için vites topuzunun ordaki dörtlü
    düğmesinin oldugu parçayı açıyoruz yukarı dogru tırnakları olan parça
    kırmamaya dikkat. sonra hemen kalorifer düğmelerinin altına dogru bakınca
    2 adet yıldız alyan vidaları görüceksiniz onlarıda söküyoruz.vites alt
    parçada oynamış oluyor aşagı dogru indiriyoruz.alt plastik parçayı sökünce
    hemen altında 2 vida daha çıkıyor karşımıza onlarıda söküyoruz.kalorifer
    kumanda panelini yavaşça yukaru dogru çekiyoruz tırnaklı bir parça 2 cm
    yukarı kalkması kafi altta sag tarafa dogru bakınca 1 tane daha vida
    görüceksiniz o vida torpidonun vidası onu da söküyoruz.sonra yolcu tarafı
    airbeg anahtarının oldugu parçayı düz tornavida ile kanırtıp açıyoruz ve
    altında 1 vida var onu söküyoruz.sıra diger vidaları sökmeye geldi zaten
    bakınca gözle görülen vidalar .hepsini sökünce torpido oynamaya başlıyor
    aşagı dogru yavaşca bastırın bastırırken torpido gözünün lamba anahtarını
    elinizle ileri dogru bastırın kırılmasın dikkat. çekmece tamamen
    oynayınca kendinize dogru hafifce çekin arka tarafında hortum görüceksiniz
    arkaya dogru çekince yerinden çıkar.torpido gözünü dışarı alıyoruz hemen
    önümüze plastik geniş bir parça gelicek ayak ve kapıya giden havalandırma
    parçası onu yukarı dogru çekerseniz yerinden çıkar,sağ tarafında ufak bir
    plastik sekman var kırmadan çıkartıyoruz ve plastik parçada dışarı alıyoruz.
    evet önümüz açıldı başınızı yukarı dogru kaldırıp sola dogru yani
    teypin arka kısmına dogru bakarsanız üst tarafta 1 adet vida ile tutturulmuş
    devreyi görüceksiniz soketleri yeşil renkte. vidayı söküp parçayı
    çıkartıyoruz üzerinde büyük bir sogutucu var. kolay gelsin arkadaşlar
    kronik bir rahatsızlıkmış bu araçlarda kalorifer.resimleride ekleyecegim
    ama fazla düzgün çıkmamış olabilir fotolar kusura bakmayın.




  • güzel çalışma olmuş...
  • Arjantinli69 , detaylı paylaşım için çok teşekkürler.
  • Daha öncede 2 defa yazdım, arkadaşlardan ses çıkmadı,
    aracın 60bin bakımını yaptırdım, araç 58binde henüz...

    Kullanılan tüm malzeme orjinal MAİS menşeili

    TRİGER SETİ:...................145
    HAVA FİL:..........................15
    YAĞ FİLİT:...........................5
    POLEN FİLİT:.......................25
    MOTOR YAĞI 10/40 ELF 5LT:.40
    Motor Yağı...1 LT..................10
    ARKA BALATA :....................55
    SU POMPASI :......................90
    V KAYIŞI :...........................20
    V KAYIŞ GERGİ BİLYASI :.....90
    tapa 2 adt........................... 10
    Arka Kilit..............................70 (arka kapı kilidi takılıyordu)
    Motor Kulağı.........................50 ( motor kulağı kopmuş yenisi takıldı)
    İşçilik.................................120

    TOPLAM..............................750 TL...bu ay arabaya çalıştık...

    LPG nin ilk 10 bin bakımı da yaptırıldı, LPG nin şamandırası ayarlattırıldı, arka stop (sağ arka) yanmıyordu, sağ-sol ikisi de değişti, sağ arka kapı takılı (kilitli) kalıyordu kilit değişti, ön taraf sunroof su tahliyelerinin davlumbaz/çamurluk altlarındaki ağızları açıldı birde motor kulağı takıldı.

    Aracın sesi ve titremesi kesildi, zaten çalışmasında sorun yoktu, şimdi daha sessizleşti.

    Katalizörü de iptal ettirecektim, ustam yok dedi yaptırtmadı. Ustam dediğim kardeşim gibidir ona çok güvenirim, fiyatlarda onun sayesinde 3-5 daha indirim yaptırılmıştır.




  • kocaballi fiyatlar gayet uygun olmuş benim scenice göre. iyi günlerde bin aracına. eraslan araban çok temiz hayırlı satışlar olsun. bundan sonra ne almayı düşünüyorsun. iyi günler.
  • 2000 model 1.6 rxe 16 valf scenic almayı düşünüyorum.aracın benzinde ve sıralı sistem lpg de tahmini ne kadar yakacağı hakkında bilgisi olan arkadaş varsa yardımcı olursa sevinirim.
  • Arkadaşlar en sonunda arabamın debriyaj setini değiştirdim. Bu arada karter muhafazası plastik olduğu için delinmiş onu da demir olanıyla değiştirdiler. Toplam bana maliyeti 864 TL oldu tabiki servisteki tanıdık sağolsun biraz indirim yaptı. Debriyaj acayip yumuşadı ve aşağıda kavramaya başladı alışması biraz zor olacak..
  • kocaballi gülegüle bin, iyi günlerde kullan aracını ustanın güvenilir olduğundan bahsetmişsin Ankarada'mı ikamet ediyorsun malum biliyorsun bizim arabalardan anlayan usta yok gibi ancak deneme yanılma yoluyla bir şeyleri halletmeye çalışıyorlar eğer sende uygun görürsen ustanda Ankaradaysa adresini almak isterim saygılar...
  • Fatih ( yani ustam) sabah iş yerime gelir aracımı alır, tüm işlemleri yapar veya yaptırtır ( kendisi elektirikçi, elektrik tesisat vs. konuları dışında kalan motor-kaporta işini beraber çalıştığı diğer ustalara yaptırır)

    İşlemler tamamlanınca akşam üstü aracı getirir teslim eder. bende parasını hesabına eft yaparım..

    H.sonları aracı sanayiye sokmuyorum, çünki yoğunluk olduğundan daha az ilgileniyorlar bu nedenle h.içi bu şekilde bir sistem uyguluyoruz. daha detaylı ilgileniyorlar. şirketimdeki 3-5 arkadaş da Fatih'i beğendiler onlarda benim gibi yapıyorlar.

    Yine de düşünürseniz cebini veririm...


    quote:

    Orijinalden alıntı: SWANTON

    kocaballi gülegüle bin, iyi günlerde kullan aracını ustanın güvenilir olduğundan bahsetmişsin Ankarada'mı ikamet ediyorsun malum biliyorsun bizim arabalardan anlayan usta yok gibi ancak deneme yanılma yoluyla bir şeyleri halletmeye çalışıyorlar eğer sende uygun görürsen ustanda Ankaradaysa adresini almak isterim saygılar...




  • 
Sayfa: önceki 296297298299300
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.